Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #1 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg har et bonusbarn på 8 år som til stadighet har "uhell" under samvær og hjemme hos mor! I helgen hadde vi rigget oss til med godis og film som dem valgte, en film vi har sett utrolig mange ganger, så begge barna vet hva som skjer. Men allikevel, når kvelden kommer og h*n skal bytte fra klærne h*n gikk med fra mor så jeg fikk vasket dem, ser jeg at trusen er full av tiss. Jeg spør når det hadde hendt, barnet bare trekker på skuldrene og ser dumt på meg. Jeg gjentar meg selv og fikk til svar at det hendte når vi så på film.. Jeg spurte hvorfor h*n ikke hadde gått på do, og fikk nok en gang ikke svar. Jeg endret dermed på spørsmålet og spurte "er det det at du ikke kjenner at du må på do, eller er det det at du ikke gidder å gå på do?" Barnet bare stirrer dumt på meg, og dermed gjentar jeg spørsmålet og sier at jeg ønsker et svar. Barnet sier da "fordi jeg ikke har lyst" Jeg må være helt ærlig og si jeg holdt på å eksplodere, men beholdt roen og telte noen sekunder ekstra inni meg før jeg spurte "Hvorfor har du ikke lyst da?" Barnet sa "Når jeg gjør noe gøy vil jeg ikke" Jeg tenkte litt før jeg spurte "Hvor mange ganger har vi sett den filmen?" "Mange" fikk jeg til svar med et stort glis. "Og du vet jo hva som skjer i filmen, gjør du ikke?" Barnet smilte og svarte ja. Så da sa jeg "Da hadde du jo ikke egentlig gått glipp av noe om du hadde gått på do?" Barnet blei stille og kikket dumt på meg igjen. Jeg prøver å vinkle fra alle mulige retninger for å få barnet til å forstå at det ikke er bra å tisse seg ut fordi h*n ikke vil stoppe med det h*n holder på med fordi det er gøyere enn å gå på do! Og til slutt kom vi frem til en enighet med at vi skal over lengre tid nå prøve med å ha tørre/rene samværshelger, for så å finne på noe moro når det har gått en stund! Dette har vi også prøvd på tidligere uten hell, så jeg vet ikke hva jeg skal tenke på om det vil gå eller ikke. Vi sender også barnet på do ofte, der h*n må sitte minimum 5 min etter middag, gir ikke drikke/mat sent, har med ekstra skift hvis vi skal på besøk til venner/familie eller på butikken, snakket med helsesøster og lege, belønningssystem osv! (Må være ærlig å si, det er flaut å ha det slik! H*n tisser seg ut når vi er på besøk hos andre, på butikken, i bilen, hjemme, på skolen, hos mor osv h*n har også bæsjet seg ut flere ganger ila de 3 årene det har pågått!) Jeg/vi begynner virkelig å bli lei! Ikke bare fordi jeg/vi er lei av å vaske tisse/bæsje klær, sofaen, sengetøy osv, men også fordi jeg/vi ser det har/har hatt en negativ virkning på lillebroren som jeg er redd skal komme tilbake! Lillebroren begynte i enkelte tilfeller med å ikke gidde! Men vi har heldigvis klart å korrigere han tilbake til å gå på do når han må, så det var heldigvis bare et kortvarig problem med han, mens det eldste barnet bare fortsetter å tisse/bæsje seg ut! H*n har vært på utredning hos lege som sagt og det er ingenting helsemessig som gjør at h*n tisser/bæsjer seg ut, og som jeg også fikk svar på nå i helgen er det fordi barnet ikke har lyst å gå på do! Hva kan jeg/vi gjøre??? Anonymkode: 86087...d4c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #2 Skrevet 16. oktober 2017 Er det ikke typisk at samværsbarn har masse uhell da? Anonymkode: 903b4...d15
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #3 Skrevet 16. oktober 2017 Prøv med belønning? hvis hun ikke tisser på seg når hun er hos deres på f.eks 2-4 uker skal hun få en premie Anonymkode: 8f8ce...ab1
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøv med belønning? hvis hun ikke tisser på seg når hun er hos deres på f.eks 2-4 uker skal hun få en premie Anonymkode: 8f8ce...ab1 Har som skrevet prøvd belønningssystem uten hell, men har avtalt med barnet om å prøve igjen nå Anonymkode: 86087...d4c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #5 Skrevet 16. oktober 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke typisk at samværsbarn har masse uhell da? Anonymkode: 903b4...d15 Vi har flere venner med samværsbarn og ingen av dem har det problemet vi har, og det er ikke bare i samvær det skjer, men også hjemme hos mor, på skolen, på besøk hos andre og på butikken! Anonymkode: 86087...d4c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #6 Skrevet 16. oktober 2017 Er du sikker på at "gidder ikke" er årsaken? Jeg synes egentlig ikke det høres riktig ut. Anonymkode: 521d8...5f3
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #7 Skrevet 16. oktober 2017 Virker jo som hun har et problem. Stakkar liten. Kan ikke være lett når de skal omgås venner. Kan hun ikke bruke en diskret bleie eller noe? Må vel være bedre en å tisse seg ut? Snakk med fagfolk, og se til at hun får hjelp. For sånt kan det ikke fortsette. Anonymkode: d2e31...414
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #8 Skrevet 16. oktober 2017 Det er ikke sikkert det er å gå glipp av noe i filmen han er redd for. Har dere fått et felles barn som bor hos dere hele tiden også er samværsbarnet der bare på samvær? Hvordan er det hos mor, er hun også etablert på nytt. Det er en kjent sak at noen skilsmissebarn føler seg på besøk i begge hjem, og er sjalu på stesøsken som har enerett på forelderen hele tiden. Det er hjerteskjærende noen ganger hva som går gjennom hodet til skilsmissebarn. Stesønnen til en venninne sa da han skulle til sin mor: "Ikke finn på noe gøy når jeg ikke er her da, vent med å dra i svømmehallen og sånt til jeg er tilbake" Datteren til søsteren min hadde også tisseuhell til hun var langt opp i barneskolen, de prøvde alt og ingenting fungerte. Hun var 50/50 hos mamma og pappa, men hadde ikke noe særlig godt forhold til sin stemor som sliter litt psykisk og er vanskelig å forstå for barna. Da jenta endelig fikk satt ord på at hun ikke ville til pappa annenhver uke, men være mest hos mamma og fikk gehør for det og fikk bare vanlig annenhver helg og en ettermiddag i uken hos pappa forsvant tisseuhellene over natta. Man skal ikke undervurdere hva psyken gjør med kroppen altså, datteren til søsteren min hadde ingen forklaring på uhellene, det bare skjedde liksom, av seg selv. Hun gjorde det hos mamma, hos pappa, når hun var på besøk her hos meg, ute med venner osv. Men så fort det ble en annen ordning på samvær og hun slapp være så mye hos den stemora hun følte seg så usikker på gikk det over. Nå mener jeg overhodet ikke at du er en dårlig stemor eller at du er skylden til disse uhellene, men at noe kan plage ungen enten hos dere, hos mor, på skolen eller andre steder som gir seg utslag i dårlig kontroll på blæra. Anonymkode: 78b53...bbb
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #9 Skrevet 16. oktober 2017 Kan barnet ha andre problemer dere ikke er klar over? Fysiske og/eller psykiske problemer? Begynte dette da far og mor flyttet fra hverandre, eller da du og mannen ble samboere eller hadde barnet hatt problemet også tidligere? Anonymkode: bf7e2...bf4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #10 Skrevet 16. oktober 2017 Dette er helt vanlig og jeg skjønner det kan være irriterende. Det er kjedelig å måtte vaske og vaske etc..... Hold ut! Det stopper nok snart HI (forhåpentligvis). Anonymkode: 510b6...291
MammantilNurket Skrevet 16. oktober 2017 #11 Skrevet 16. oktober 2017 (endret) 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Prøv med belønning? hvis hun ikke tisser på seg når hun er hos deres på f.eks 2-4 uker skal hun få en premie Anonymkode: 8f8ce...ab1 Belønning? Mener du at de skal belønne et normalt fungerende barn på åtte år for å ikke gjøre i buksen? Til HI: forklar barnet at dette er unormal atferd og at dere blir bekymret. Forklar at dere kommer til å kontakte lege for GRUNDIGE undersøkelser både foran og bak, samt skaffe henvisning til BUP dersom han/hun ikke kutter ut. Endret 16. oktober 2017 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #12 Skrevet 16. oktober 2017 4 minutter siden, MammantilNurket skrev: Belønning? Mener du at de skal belønne et normalt fungerende barn på åtte år for å ikke gjøre i buksen? Til HI: forklar barnet at dette er unormal atferd og at dere blir bekymret. Forklar at dere kommer til å kontakte lege for GRUNDIGE undersøkelser både foran og bak, samt skaffe henvisning til BUP dersom han/hun ikke kutter ut. Dette er jo ikke et normalt fungerende barn, men et stort barn som har problemer med tisseuhell. Dersom «uhellene» virkelig de villet, kan jo belønning fungere. Er det noe hun ikke kontrollerer gjør det vondt verre. Og å true med GRUNDIGE undersøkelser?! Det er noe av det verste jeg har hørt 😢 Anonymkode: bb6f4...951
sug lut Skrevet 16. oktober 2017 #13 Skrevet 16. oktober 2017 (endret) 10 minutter siden, MammantilNurket skrev: Belønning? Mener du at de skal belønne et normalt fungerende barn på åtte år for å ikke gjøre i buksen? Til HI: forklar barnet at dette er unormal atferd og at dere blir bekymret. Forklar at dere kommer til å kontakte lege for GRUNDIGE undersøkelser både foran og bak, samt skaffe henvisning til BUP dersom han/hun ikke kutter ut. Du kødder, ikke sant? Du bruker fysisk og psykisk helsevesen som trusler mot en åtteåring, og spesifiserer med at de får tissen og rompa si undersøkt "GRUNDIG" om dette ikke endrer seg? Du truer med andre ord med overgrep? Endret 16. oktober 2017 av sug lut
*Miss Marple* Skrevet 16. oktober 2017 #14 Skrevet 16. oktober 2017 24 minutter siden, MammantilNurket skrev: Belønning? Mener du at de skal belønne et normalt fungerende barn på åtte år for å ikke gjøre i buksen? Til HI: forklar barnet at dette er unormal atferd og at dere blir bekymret. Forklar at dere kommer til å kontakte lege for GRUNDIGE undersøkelser både foran og bak, samt skaffe henvisning til BUP dersom han/hun ikke kutter ut. Når man trodde man hadde hørt alt! Fra en pedagog? Jeg blir faktisk kvalm.
MammantilNurket Skrevet 16. oktober 2017 #15 Skrevet 16. oktober 2017 Slik jeg forstår hi gjør barnet dette med vilje, bruker det som straff eller pressmiddel mot de voksne. De voksne må ta kontrollen og sette ned foten.
*Miss Marple* Skrevet 16. oktober 2017 #16 Skrevet 16. oktober 2017 11 minutter siden, MammantilNurket skrev: Slik jeg forstår hi gjør barnet dette med vilje, bruker det som straff eller pressmiddel mot de voksne. De voksne må ta kontrollen og sette ned foten. Og din måte å sette ned foten på er å true med overgrep? Foretatt av helsepersonell som barnet burde få ha tiltro til? Målløs...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #17 Skrevet 16. oktober 2017 23 minutter siden, MammantilNurket skrev: Slik jeg forstår hi gjør barnet dette med vilje, bruker det som straff eller pressmiddel mot de voksne. De voksne må ta kontrollen og sette ned foten. Med å true med GRUNDIGE undersøkelser foran og bak? Hjelpes meg, man skremmer da ikke et barn med hva leger kan gjøre med dem. Det er noe av det verste jeg har hørt, ikke rart noen barn er hysterisk redde når de kommer til lege/sykehus når de har sånne foreldre. Anonymkode: 78b53...bbb
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #18 Skrevet 16. oktober 2017 53 minutter siden, MammantilNurket skrev: Belønning? Mener du at de skal belønne et normalt fungerende barn på åtte år for å ikke gjøre i buksen? Til HI: forklar barnet at dette er unormal atferd og at dere blir bekymret. Forklar at dere kommer til å kontakte lege for GRUNDIGE undersøkelser både foran og bak, samt skaffe henvisning til BUP dersom han/hun ikke kutter ut. Du er fader meg ikke riktig vel bevart. Skremmende at en med dine holdninger jobber som pedagog Anonymkode: 350b3...1b6
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #19 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, MammantilNurket skrev: Belønning? Mener du at de skal belønne et normalt fungerende barn på åtte år for å ikke gjøre i buksen? Til HI: forklar barnet at dette er unormal atferd og at dere blir bekymret. Forklar at dere kommer til å kontakte lege for GRUNDIGE undersøkelser både foran og bak, samt skaffe henvisning til BUP dersom han/hun ikke kutter ut. Av alt du har vrengt ut av deg på dette forumet - dette må være det verste! Du kan umulig være pedagog! Anonymkode: 0a42f...f60
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #20 Skrevet 16. oktober 2017 Bryr ikke barnet seg om stigmaet over at venner og klassekamerater ser at hun/han tisser og driter seg ut? Ser for meg dette barnet hverken er populær eller er barn noen foreldre vil ha på besøk. Ville faktisk sagt at om x ikke slutter å gjøre på seg "må vi ta en tur til legen for å utelukke at noe er galt" ( kan jo være det). Om det bare går på latskap ville jeg tatt praten om at en ikke kan bli med på noen aktiviteter, overnatting, turer osv om en med vilje tisser seg ut og hvordan dette blir sett på av klassekamerater ol. Evnt snakke om bleie. Men du nevner at x "stirrer dumt på deg" når du spør om noe, har ungen vanlig intelligens? Kan det være at x er litt umoden/mental untvikling og det er grunnen til at x ikke er tørr? Anonymkode: 2696e...816
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #21 Skrevet 16. oktober 2017 Hvis mamman til nurket faktisk er en reell person som skriver sine faktiske meninger, og jobber som spesialpedagog, så håper jeg inderlig at noen varsler en eller annen instans. Det må jo i så fall ha rablet for henne. Etter den ene aborten hun hadde i fjor, samtidig som min andre abort, (men før min tredje), så gikk hun fra å være spesiell, men småmorsom, til å bli ei bitter kjerring. Hvis dette er en reell person, så håper jeg inderlig at hun får seg hjelp. Det er ikke normalt å reagere slikt på noe som skjer i over 25% av alle svangerskap. Men egentlig tror jeg det bare ei som har mistet litt taket i å være et godt troll. Anonymkode: 44b8c...af3
sug lut Skrevet 16. oktober 2017 #22 Skrevet 16. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis mamman til nurket faktisk er en reell person som skriver sine faktiske meninger, og jobber som spesialpedagog, så håper jeg inderlig at noen varsler en eller annen instans. Det må jo i så fall ha rablet for henne. Etter den ene aborten hun hadde i fjor, samtidig som min andre abort, (men før min tredje), så gikk hun fra å være spesiell, men småmorsom, til å bli ei bitter kjerring. Hvis dette er en reell person, så håper jeg inderlig at hun får seg hjelp. Det er ikke normalt å reagere slikt på noe som skjer i over 25% av alle svangerskap. Men egentlig tror jeg det bare ei som har mistet litt taket i å være et godt troll. Anonymkode: 44b8c...af3 Drit i å diskutere brukeren. Meningene holder lenge.
MammantilNurket Skrevet 16. oktober 2017 #23 Skrevet 16. oktober 2017 Det er helt ok at dere er uenige, men dere trenger da ikke ta sånn på vei. Jeg sier bare at de voksne må ta kontroll, og ikke la seg terrorisere av en åtteåring.
sug lut Skrevet 16. oktober 2017 #24 Skrevet 16. oktober 2017 5 minutter siden, MammantilNurket skrev: Det er helt ok at dere er uenige, men dere trenger da ikke ta sånn på vei. Jeg sier bare at de voksne må ta kontroll, og ikke la seg terrorisere av en åtteåring. Og det er jeg i prinsippet enig i, men noe som er så skambelagt som å ikke kontrollere urin og avføring har gjerne annen bakgrunn enn bare et ønske om å være vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #25 Skrevet 16. oktober 2017 6 minutter siden, MammantilNurket skrev: Det er helt ok at dere er uenige, men dere trenger da ikke ta sånn på vei. Jeg sier bare at de voksne må ta kontroll, og ikke la seg terrorisere av en åtteåring. Fakta er at ungen, som sikkert er både flau og ubekvem med alle spørsmålene, SIER at han ikke gidder. Noe som er ganske vanlig når unger egentlig ikke får til men ikke vet hva de skal svare. Så hverken hi eller vi vet annet enn at barnet tisser på seg ofre, i ulike settinger...belønning virker ikke, så mest sannsynlig har det ikke kontroll og man burde få barnet undersøkt av lege. Ikke som STRAFF men fordi det er det fornuftige å gjøre når barnet strever med noe fysisk. Måten du ordlegger deg på er bare...wow.... Anonymkode: da9f8...392
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå