Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #1 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg og eksen min har ett barn sammen som snart er tre år. Det har vært slutt mellom oss i over et år nå, og jeg har ny kjæreste. Men! Jeg er fortsatt en del på besøk hos eksen (med barnet selvfølgelig) og vi har et fint forhold. Grunnen til at det ble slutt var mest fordi vi fungerer best som venner. (Han har også samvær tre dager i uka.) Kan le og tulle og snakke om det meste. Hender også jeg sover der. Alle tre i samme seng. Men vi er kun gode venner. Dette synes kjæresten min er helt greit. Er det litt rart? Normalt? Jeg er egentlig bare takknemlig for at vi har et så fint forhold.. Hva tenker dere? Anonymkode: 92610...59f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #2 Skrevet 16. oktober 2017 Rart med sove i samme seng! Anonymkode: 704c8...11a
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #3 Skrevet 16. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg og eksen min har ett barn sammen som snart er tre år. Det har vært slutt mellom oss i over et år nå, og jeg har ny kjæreste. Men! Jeg er fortsatt en del på besøk hos eksen (med barnet selvfølgelig) og vi har et fint forhold. Grunnen til at det ble slutt var mest fordi vi fungerer best som venner. (Han har også samvær tre dager i uka.) Kan le og tulle og snakke om det meste. Hender også jeg sover der. Alle tre i samme seng. Men vi er kun gode venner. Dette synes kjæresten min er helt greit. Er det litt rart? Normalt? Jeg er egentlig bare takknemlig for at vi har et så fint forhold.. Hva tenker dere? Anonymkode: 92610...59f Nei, jeg synes ikke det er greit å sove i samme seng som eksen. At kjæresten din godtar at du deler noe så intimt med en du har hatt sex med før i en årrekke, viser bare at kjæresten er tafatt og godtar alt. Hva er det med DiB-damer og det å spise romantiske middager/sove sammen/ha seg med eksene sine? Klarer dere ikke å gi slipp? Og nei, det er ikke "til beste for barnet" at mamma og pappa sover i samme seng - det gir barnet falske forhåpninger om at foreldre blir sammen igjen. Skikkelig teit opplegg. Anonymkode: d1a3a...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg tenker at dere nok blir sammen igjen jeg. Enten det, eller så krasjlander dere. Med det opplegget er det garantert at én av dere får følelser igjen. Anonymkode: 7bce9...0e1
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #5 Skrevet 16. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at dere nok blir sammen igjen jeg. Enten det, eller så krasjlander dere. Med det opplegget er det garantert at én av dere får følelser igjen. Anonymkode: 7bce9...0e1 Signerer. Og hva er poenget med å sove sammen med en som man har valgt å bryte med? For å følge trygghet og nærhet? Hvorfor må man ha nærhet med eksen? Anonymkode: d1a3a...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #6 Skrevet 16. oktober 2017 Ok. Har vel tenkt at det er rart at vi sover i samme seng. Har bare skjedd to ganger. Ellers har jeg sovet på sofaen. Da holder jeg meg nok til sofaen fremover. Hi Anonymkode: 92610...59f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #7 Skrevet 16. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok. Har vel tenkt at det er rart at vi sover i samme seng. Har bare skjedd to ganger. Ellers har jeg sovet på sofaen. Da holder jeg meg nok til sofaen fremover. Hi Anonymkode: 92610...59f Hvorfor må du sove der hver gang? Anonymkode: d1a3a...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #8 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg har også et utrolig nært forhold til eksen. Vi er bestevenner og treffes ofte med barna og har også en god samværsordning. Trenger jeg noe ekstra kommer han med en gang og han viser meg en enorm kjærlighet og omsorg. Vi er veldig glade i hverandre og sier det også til hverandre. Vi er sterkt knyttet sammen. Når ungene er hos besteforeldre kan godt eksen min komme hjem til meg med vinflaska og vi lager god mat, koser oss med vin og han overnatter. Denne relasjonen er gull verdt, ikke minst for barna, men også for oss to. Vi er der for hverandre uansett og mange lurer på hvorfor vi ikke er kjærester. vi har et langt forhold bak oss, men fungerer best som bestevenner. Han er en av de viktigste personene i livet mitt uavhengig av barna og det er gjensidig. Han har ny kjæreste og samboer og hun har ikke problemer med denne relasjonen. Ofte møtes vi alle tre og har det hyggelig sammen. Jeg er glad på hans vegne at han har funnet en ny livsledsager og jeg ser det også som positivt for barna at han har en dame i hus da de kan gjøre litt "jenteting" sammen. Anonymkode: 19363...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #9 Skrevet 16. oktober 2017 Da skjønner jeg ikke hvorfor dere har flyttet fra hverandre! Gode samarbeidsforhold er bra, men hvis samboeren min hadde hatt vinkvelder og liknende med eksen, så hadde jeg sagt nei! Anonymkode: 704c8...11a
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #10 Skrevet 16. oktober 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må du sove der hver gang? Anonymkode: d1a3a...2f4 Gjør ikke det. Kanskje et par ganger i måneden. Sover for det meste hjemme. Anonymkode: 92610...59f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #11 Skrevet 16. oktober 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da skjønner jeg ikke hvorfor dere har flyttet fra hverandre! Gode samarbeidsforhold er bra, men hvis samboeren min hadde hatt vinkvelder og liknende med eksen, så hadde jeg sagt nei! Anonymkode: 704c8...11a Ja det kan du si, men det er det som funker for oss. Og så lenge det er uproblematisk for alle parter er det jo bare positivt. Da vi bodde samme hadde vi våre feider og krangler og det passet rett og slett ikke for oss å bo insamme hus. Vi er også gode samtalepartnere og snakker med hverandre om både godt ogmvondt. Skjønner at du, og sikkert mange andre, reagerer som du gjør for det er jo ikke dette som er standarden etter et samlivsbrudd. Men vi er alle forskjellige og så lenge det fungerer ser jeg på det som positivt. Han feirer blant annet jul med meg og min familie og da er også hans nye samboer med. Kjempekoselig for alle og ikke minst for barna. Anonymkode: 19363...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #12 Skrevet 16. oktober 2017 Greit nok at man kan være gode venner etter et brudd, men dette blir for intimt etter min smak. Hvis kjæresten min hadde fortalt meg at han hadde vinkvelder med eksen, og at han overnattet der ofte, da hadde jeg mistet interessen for han altså!! Anonymkode: 97a17...529
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #13 Skrevet 16. oktober 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det kan du si, men det er det som funker for oss. Og så lenge det er uproblematisk for alle parter er det jo bare positivt. Da vi bodde samme hadde vi våre feider og krangler og det passet rett og slett ikke for oss å bo insamme hus. Vi er også gode samtalepartnere og snakker med hverandre om både godt ogmvondt. Skjønner at du, og sikkert mange andre, reagerer som du gjør for det er jo ikke dette som er standarden etter et samlivsbrudd. Men vi er alle forskjellige og så lenge det fungerer ser jeg på det som positivt. Han feirer blant annet jul med meg og min familie og da er også hans nye samboer med. Kjempekoselig for alle og ikke minst for barna. Anonymkode: 19363...3f7 Hva skjer når de får felles barn? Skal han kreve å ta deg med til den nye damas familie og feire jul der, eller blir de aldri å feire hos hennes familie? Hvordan forklarer man barna at "pappa overnatter sammen med en annen dame"? Anonymkode: d1a3a...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #14 Skrevet 16. oktober 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør ikke det. Kanskje et par ganger i måneden. Sover for det meste hjemme. Anonymkode: 92610...59f Men hvorfor sover du der? Har du lang reisevei? Har du ikke lappen slik at du ikke når siste buss eller tog? Anonymkode: d1a3a...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #15 Skrevet 16. oktober 2017 Synes det høres helt perfekt ut jeg! Jeg så lenge alle er trygge og fortrolige på hva som hører til hvor, og hvilke følelser som tilhører hvem. Gi beng i om andre synes det er rart om dette fungerer for dere! Anonymkode: ad7f6...92d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #16 Skrevet 16. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det høres helt perfekt ut jeg! Jeg så lenge alle er trygge og fortrolige på hva som hører til hvor, og hvilke følelser som tilhører hvem. Gi beng i om andre synes det er rart om dette fungerer for dere! Anonymkode: ad7f6...92d Men altså, HVA er vitsen med å sove i samme seng som eksen? Sover du ofte i samme seng som venninnene dine? Foreldrene? Annen slekt? Anonymkode: d1a3a...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #17 Skrevet 16. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men altså, HVA er vitsen med å sove i samme seng som eksen? Sover du ofte i samme seng som venninnene dine? Foreldrene? Annen slekt? Anonymkode: d1a3a...2f4 Sover ofte med venninner i samme seng, når du først spør. Men, HVA er vitsen med å bry seg så om hvordan andre gjør ting? Anonymkode: ad7f6...92d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #18 Skrevet 16. oktober 2017 Dere høres veldig unge ut. Forholdet er slutt for et år siden, begge har ny partner og dere er masse sammen.. Anonymkode: 8328b...a5d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #19 Skrevet 16. oktober 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sover ofte med venninner i samme seng, når du først spør. Men, HVA er vitsen med å bry seg så om hvordan andre gjør ting? Anonymkode: ad7f6...92d Problemet er jo at svært få klarer å ligge inntil en mann i lang periode uten å få følelser eller lyst på denne mannen. Vi snakker her ikke om bror eller far, men om en mann som man har hatt langt seksuelt forhold til og har felles barn med. Når det har vært seksuell tiltrekning der en gang, er det lett å vekke den til live ved å ligge i samme seng. Anonymkode: d1a3a...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #20 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg synes det er så UTROLIG hyggelig å lese om dere som har så godt forhold til eksene deres ❤️ Så fint for barna! Fortsett med det!!!! Hilsen alenemor til tre der barnefar ikke har hatt kontakt på flere år. Anonymkode: 1eb87...e20
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #21 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Synes det høres helt perfekt ut jeg! Jeg så lenge alle er trygge og fortrolige på hva som hører til hvor, og hvilke følelser som tilhører hvem. Gi beng i om andre synes det er rart om dette fungerer for dere! Anonymkode: ad7f6...92d Er ikke det at jeg synes det er rart, jeg har ingen problemer med at folk tar andre valg enn meg. Poenget er at med den kjennskapen jeg har til den menneskelige natur, så legger man opp til ganske mange potensielle bomber av noen situasjoner ved å gjøre det slik. Man leker med ilden ved å ligge i samme seng, ha kosekvelder ALENE sammen (hadde vært noe annet om det var med flere), og drikke seg småberuset sammen. Er virkelig nye partnere så avslappet i forhold til dette som de sier, eller snakker de dere bare etter munnen fordi de ikke vil fremstå som vanskelige, for så å plutselig eksplodere når det har bygget seg nok opp? Hvilke signaler sender dere til barna? De fleste barns høyeste ønske er vel at mamma og pappa skal finne sammen igjen, og man må vel kunne si at dere gir disse fantasiene/ønskene bensin på bålet. Det er greit at dere sikkert SIER at dere kun er venner, men som kjent forholder barn seg mer til hva vi gjør enn hva vi sier. Dere setter dere selv i en situasjon hvor man kan ende opp med følelser for BÅDE ny og gammel kjæreste, og det kan bli et potensielt helvete av sårede følelser som ødelegger alt av samarbeid for lang tid fremover/for alltid. Det er greit at dere sier at deres følelser ovenfor eks er helt avklart, men man har sjelden SÅ god oversikt og kontroll over eget følelsesliv - og iallfall ikke over den andres. Anonymkode: 69583...2b7
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #22 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er så UTROLIG hyggelig å lese om dere som har så godt forhold til eksene deres ❤️ Så fint for barna! Fortsett med det!!!! Hilsen alenemor til tre der barnefar ikke har hatt kontakt på flere år. Anonymkode: 1eb87...e20 Det er stor forskjell på å ha normalt forhold til barnefar og å ligge tett omslynget i en seng. Det første er normalt, det andre ikke. Anonymkode: d1a3a...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #23 Skrevet 16. oktober 2017 Du har egentlig også et litt spesielt forhold til din nåværende kjæreste. Ikke mange kjærester som ville godtatt at dama sov i samme seng som eksen flere ganger i måneden.. eller en eneste gang, egentlig. Jeg har selv en mann som er veldig lite sjalu, og godtar mye i forholdt til meg og mine kompiser, men grensa hadde nok gått for en god stund siden, hadde det vært jeg som var i din situasjon.. Anonymkode: 6f453...ff0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #24 Skrevet 16. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke det at jeg synes det er rart, jeg har ingen problemer med at folk tar andre valg enn meg. Poenget er at med den kjennskapen jeg har til den menneskelige natur, så legger man opp til ganske mange potensielle bomber av noen situasjoner ved å gjøre det slik. Man leker med ilden ved å ligge i samme seng, ha kosekvelder ALENE sammen (hadde vært noe annet om det var med flere), og drikke seg småberuset sammen. Er virkelig nye partnere så avslappet i forhold til dette som de sier, eller snakker de dere bare etter munnen fordi de ikke vil fremstå som vanskelige, for så å plutselig eksplodere når det har bygget seg nok opp? Hvilke signaler sender dere til barna? De fleste barns høyeste ønske er vel at mamma og pappa skal finne sammen igjen, og man må vel kunne si at dere gir disse fantasiene/ønskene bensin på bålet. Det er greit at dere sikkert SIER at dere kun er venner, men som kjent forholder barn seg mer til hva vi gjør enn hva vi sier. Dere setter dere selv i en situasjon hvor man kan ende opp med følelser for BÅDE ny og gammel kjæreste, og det kan bli et potensielt helvete av sårede følelser som ødelegger alt av samarbeid for lang tid fremover/for alltid. Det er greit at dere sier at deres følelser ovenfor eks er helt avklart, men man har sjelden SÅ god oversikt og kontroll over eget følelsesliv - og iallfall ikke over den andres. Anonymkode: 69583...2b7 De stakkars partnere har sikkert vært borti noen dibbere som mener at man må få lov til å sove i samme seng som kollegaer av motsatt kjønn på julebord (det skjer jo SELVFØLGELIG ingenting vøtt), ha romantiske vinkvelder og alenekvelder med eksen sin (hvorfor? Har man så vanvittig god tid at man rekker å prioritere eksen på toppen av alt annet?). Er man imot, så er man sjalu og kontrollerende. Eksen skal også være selvskreven gjest overalt. Hvorfor gjør folk det slutt hvis de koser seg i hjel med eksen på vinkvelder, kosekvelder og andre alenekvelder? Man trenger ikke å bo sammen for å være sammen - hvis det å bo sammen ikke fungerte, kan man være særboere. Ikke driver og være halvveis i det ene forholdet og halvveis i det andre samtidig. Anonymkode: d1a3a...2f4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #25 Skrevet 16. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva skjer når de får felles barn? Skal han kreve å ta deg med til den nye damas familie og feire jul der, eller blir de aldri å feire hos hennes familie? Hvordan forklarer man barna at "pappa overnatter sammen med en annen dame"? Anonymkode: d1a3a...2f4 Det tar vi i så fall når den tid kommer. Vi er tilpasningsdyktige og vil nok gjøre det på den måten som er best for barna. Skulle de komme til å få felles barn er det bare koselig, men som sagt, barnas velvære og situasjon kommer i første rekke. Han trenger ikke å kreve å ta meg med til den nye damens familie. Vi finner sikkert en løsning som funker. Barna først! Anonymkode: 19363...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå