Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg var inne til observasjon en onsdag. Da jeg skulle få mat, ble jeg tilbudt lapskaus eller fisk. Jeg klarte ikke å velge og fikk beskjed om at jeg kunne få litt av begge deler. Jeg takket ja og fikk fantastisk fisk. Også lapskaus men ikke like godt. Neste onsdag fikk jeg kun tilbud om lapskaus, men jeg ville jo ha fisk. Personalet pratet lite om fisken og tilslutt spurte jeg om det var noe galt med dagens fiisk. Fikk fortsatt ikke svar, ble bare spurt om jeg ikke liker lapskaus. Etter mye diskusjoner så fikk jeg fisken min. Det viste seg at muslimer hadde reservert at de skulle få fisk. Alle vi andre måtte ta lapskaus, bortset fra meg som kranglet meg til fisk uten å vite årsak. Hva synes dere? Min påstand er at muslimer fikk to valg, mens jeg som ikke er muslim kun fikk ett valg: Msulimer fikk velge mellom lapskaus og fisk mens jeg fikk velge mellom lapskaus og lapskaus. Anonymkode: 23598...97b
hopla Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Min påstand er at du har hatt et gratis opphold på sykehus, og fått gratis middag. Og velger å fokusere på at du ikke fikk valgmuligheter på maten!?!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 Eh, neivel? Har betalt skatt i alle år. Tror du muslimene har betalt skatt???? Anonymkode: 23598...97b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh, neivel? Har betalt skatt i alle år. Tror du muslimene har betalt skatt???? Anonymkode: 23598...97b Selvsagt betaler de også skatt din store rasist!! Anonymkode: f4f62...ccf
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt betaler de også skatt din store rasist!! Anonymkode: f4f62...ccf Å, hadde glemt at de skatter av det de får gratis! Anonymkode: 23598...97b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #6 Skrevet 15. oktober 2017 De fleste muslimer har i grunn ikke et reelt valg de heller, ut i fra sin tro. De spiser ikke kjøtt som ikke er halal. Er det lys lapskaus, er det i tillegg svinekjøtt. Jeg blir matt av hvor vanskelige mange gjør seg når det kommer til muslimer og deres valg rundt mat. Spesielt når det gjelder å tilrettelegge rundt bursdager o.l. «Hvorfor skal jeg måtte strekke meg en millimeter for at muslimene skal få det slik de vil»? -Fordi det egentlig ikke er så viktig for oss. Det er kun en idiotisk prinsippsak for mange. Vær litt raus, få hodet ut av ræva og tenk på andre enn deg selv. Anonymkode: 40baf...4ad
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Skrevet 15. oktober 2017 Det er ikke gratis på sykehus. Det er faktisk langt fra umulig at HI har betalt tilsvarende i folketrygdavgift som hun har tatt ut i sykehus opphold. Når det gjelder maten, og ulike valg så er det vel sånn at en har en viss forventning om likebehandling. En kan si at det er likt nok at alle får tilbud om mat, eller en kan si at det først er likt når alle har fått samme størrelse på valg mulighet. Jeg er vel en av de som ikke selv har betalt samme folketrygdavgift som jeg har tatt ut, til tross for at «sykehuset mitt» bare tilbyr et alternativ når det kommer til middagsmat. Anonymkode: ca0bd...15e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #9 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De fleste muslimer har i grunn ikke et reelt valg de heller, ut i fra sin tro. De spiser ikke kjøtt som ikke er halal. Er det lys lapskaus, er det i tillegg svinekjøtt. Jeg blir matt av hvor vanskelige mange gjør seg når det kommer til muslimer og deres valg rundt mat. Spesielt når det gjelder å tilrettelegge rundt bursdager o.l. «Hvorfor skal jeg måtte strekke meg en millimeter for at muslimene skal få det slik de vil»? -Fordi det egentlig ikke er så viktig for oss. Det er kun en idiotisk prinsippsak for mange. Vær litt raus, få hodet ut av ræva og tenk på andre enn deg selv. Anonymkode: 40baf...4ad Vel, Nå når du sier et, så minner det meg om noe i bhg. En muslimsk mor som ønsker at jeg tar med hennes rampunge hjem til oss daglig. En gang sa jeg, det går ikke, vi skal ha pølser! Da sa hun; Det er ikke så farlig. Bare ta ham med! Anonymkode: 23598...97b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #10 Skrevet 15. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke gratis på sykehus. Det er faktisk langt fra umulig at HI har betalt tilsvarende i folketrygdavgift som hun har tatt ut i sykehus opphold. Når det gjelder maten, og ulike valg så er det vel sånn at en har en viss forventning om likebehandling. En kan si at det er likt nok at alle får tilbud om mat, eller en kan si at det først er likt når alle har fått samme størrelse på valg mulighet. Jeg er vel en av de som ikke selv har betalt samme folketrygdavgift som jeg har tatt ut, til tross for at «sykehuset mitt» bare tilbyr et alternativ når det kommer til middagsmat. Anonymkode: ca0bd...15e Hvordan vet du at jeg ikke har betalt "nok" i folketrygdavgift? og er det vesentlig i denne diskusjonen? Isåafll bør du passe deg for dine påstander! Anonymkode: 23598...97b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #11 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vel, Nå når du sier et, så minner det meg om noe i bhg. En muslimsk mor som ønsker at jeg tar med hennes rampunge hjem til oss daglig. En gang sa jeg, det går ikke, vi skal ha pølser! Da sa hun; Det er ikke så farlig. Bare ta ham med! Anonymkode: 23598...97b Og? Jeg ser du prøver å provosere med overdrevet negativ ordlyd, men det sier i grunn mer om deg enn henne. Anonymkode: 40baf...4ad
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #12 Skrevet 15. oktober 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å, hadde glemt at de skatter av det de får gratis! Anonymkode: 23598...97b Utleninger må faktisk skaffe seg en jobb å tjene penger som alle oss andre,det er ikke sånn at utleninger slipper unna det!! Anonymkode: f4f62...ccf
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #13 Skrevet 15. oktober 2017 Vær glad du fikk mat du.... Anonymkode: faf77...4cf
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #14 Skrevet 15. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Utleninger må faktisk skaffe seg en jobb å tjene penger som alle oss andre,det er ikke sånn at utleninger slipper unna det!! Anonymkode: f4f62...ccf Alle utlendinger har jobb og betaler skatt, er det det du sier? Anonymkode: 23598...97b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #15 Skrevet 15. oktober 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var inne til observasjon en onsdag. Da jeg skulle få mat, ble jeg tilbudt lapskaus eller fisk. Jeg klarte ikke å velge og fikk beskjed om at jeg kunne få litt av begge deler. Jeg takket ja og fikk fantastisk fisk. Også lapskaus men ikke like godt. Neste onsdag fikk jeg kun tilbud om lapskaus, men jeg ville jo ha fisk. Personalet pratet lite om fisken og tilslutt spurte jeg om det var noe galt med dagens fiisk. Fikk fortsatt ikke svar, ble bare spurt om jeg ikke liker lapskaus. Etter mye diskusjoner så fikk jeg fisken min. Det viste seg at muslimer hadde reservert at de skulle få fisk. Alle vi andre måtte ta lapskaus, bortset fra meg som kranglet meg til fisk uten å vite årsak. Hva synes dere? Min påstand er at muslimer fikk to valg, mens jeg som ikke er muslim kun fikk ett valg: Msulimer fikk velge mellom lapskaus og fisk mens jeg fikk velge mellom lapskaus og lapskaus. Anonymkode: 23598...97b Muslimene fikk jo også kun et valg? De kan ikke spise svinekjøtt, skjønner du. Anonymkode: 89ad7...2c2
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #16 Skrevet 15. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Muslimene fikk jo også kun et valg? De kan ikke spise svinekjøtt, skjønner du. Anonymkode: 89ad7...2c2 Jo, de kan spise men de har valgt å la være. De hadde to valg. Anonymkode: 23598...97b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #17 Skrevet 15. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, de kan spise men de har valgt å la være. De hadde to valg. Anonymkode: 23598...97b Nope. Det er ikke sånn det fungerer, vet du. Anonymkode: 89ad7...2c2
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #18 Skrevet 15. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle utlendinger har jobb og betaler skatt, er det det du sier? Anonymkode: 23598...97b Så ALLE nordmenn har jobb og betaler skatt da? Anonymkode: f4f62...ccf
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #19 Skrevet 15. oktober 2017 Så du greide fint å spise begge deler, sykehuspersonalet ville helst du skulle spise det ene for å være sikker på at det ble nok mat til alle de SYKE. Og du krangla deg til å få det du liker BEST, som det altså var mindre av ifh etterspørsel. Kjære vene.... Anonymkode: 4e938...79f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #20 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så ALLE nordmenn har jobb og betaler skatt da? Anonymkode: f4f62...ccf Selvfølgelig har ikke alle nordmenn jobb. Men alle nordmenn betaler skatt!! Anonymkode: 23598...97b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #21 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig har ikke alle nordmenn jobb. Men alle nordmenn betaler skatt!! Anonymkode: 23598...97b Du vet at det er mange muslimer som er nordmenn? Eller nordmenn som er muslimer om du vil. Anonymkode: 89ad7...2c2
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #22 Skrevet 15. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du vet at det er mange muslimer som er nordmenn? Eller nordmenn som er muslimer om du vil. Anonymkode: 89ad7...2c2 Ingen av dem på føden som var muslimer kunne et kløyva ord norsk! Er de da nordmenn? Anonymkode: 23598...97b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #23 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ingen av dem på føden som var muslimer kunne et kløyva ord norsk! Er de da nordmenn? Anonymkode: 23598...97b Sjekka du alle? Anonymkode: 89ad7...2c2
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #24 Skrevet 15. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sjekka du alle? Anonymkode: 89ad7...2c2 La meg si det slik. Det finnes krav om at alle som er norsktalende og fødende bor på hotellet. Alle andre fødende må bo på barsel. I tillegg til alle andre fantes oss andre med spesial fødsel som ikke kunne bo på hotellet. Ja, det var meg og ei til som var norsk. Trengte ikke å gå fra dør til dør, sykehuset bekreftet det! Alle låser hvor det står ledig/opptatt, ingenting av dette ble forstått. Nordmenn som ikke kan et kløyva ord norsk? De kan jo ikke engang tilpasse seg!! Anonymkode: 23598...97b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #25 Skrevet 15. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan vet du at jeg ikke har betalt "nok" i folketrygdavgift? og er det vesentlig i denne diskusjonen? Isåafll bør du passe deg for dine påstander! Anonymkode: 23598...97b Les det jeg sa om folketrygdavgift engang til. Sa at det var langt fra usannsynlig at du ikke hadde det. Jeg sa derimot at jeg er en slik som har kostet mer, enn hva jeg har puttet inn. Mye sykehus, mye operasjoner, behandlinger og ekstremt dyre medisiner. I tillegg til to risikosvangerskap, med tilhørende opphold på nyfødt intensiv. De fleste derimot, som jeg mener vi får anta at du er en av, normalt friske mennesker betaler mer enn vanlig helsehjelp en normalt mottar. Det vanlige er nemlig at en jobber, og betaler folketrygdavgift, og at en greier å gå gjennom første halvdel av livet uten å være innlagt på sykehus, eller være sykemeldt utover arbeidsgiver perioden. De fleste belaster ikke systemet. Min mann, har ikke trengt verken nav eller HELFO, min søster like dann. Frisk som en fisk! Hele min slekt er faktisk slik. Så har en derimot slike som meg, som koster mer. Jeg er takknemlig for tilgang på medisiner, etc. Om muslimer betaler skatt, i samme grad som ikke muslimer kommer jo an på inntekt, og på botid. Det er derimot ikke viktig. Har de lovlig opphold, så har de rett på helsehjelp. Slik må det være. Når det gjelder dette med reelle valg, at muslimer ikke kan velge hva de vil spise, det er bare tull. En velger sin tro, en velger sitt levesett. Det eneste som er tvang o dette er egne tvangstanker. Det er jo riv ruskende sprøyte gærent! Som all religion. Har en barndoms venninne som er passe gal, lange lister med psyk diagnoser. Hun har også tvangstanker. Hun er bare EN, så samfunnet tilpasser ikke seg hennes galskap, blir det for ille, blir hun innlagt. Det er jo ikke noe mindre tullerusk, dette de velger. Riv ruskende hakke galt. Anonymkode: ca0bd...15e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå