Gå til innhold

Gjorde jeg noe galt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble akutt syk i går og ringte legevakt. De ba meg ta noe medisin og avvente en time. Da det var gått en time spør jeg mannen om han synes jeg ser bedre ut eller ikke. Han sier han synes det. Jeg til motsetning ser ingen endring. Jeg påpeker at jeg er uenig og synes det er rart han ikke kommenterer at jeg hvertfall ikke ser "normal" ut. Og at jeg derfor føler han ikke støtter meg i å få hjelp av lege. Han måtte bli hjemme med barna da jeg kjørte selv til legevakt. Underveis sendte kontaktet jeg min mor og hadde sendt henne bilde før jeg dro så hun fikk se. Hun ble svært overrasket over hvordan jeg så ut. Lang historie kort. Jeg kom tilbake og mannen oppfører seg så kald, arrogant og overlegen. Som om han ikke bryr seg om meg i det hele tatt. I dag er han på samme måte. Nå kom kommentaren om "hva skal jeg med han, når min nærmeste støttepartner tydeligvis er min mor?"

Fortjener jeg denne reaksjonen? Gjorde jeg noe galt?

Anonymkode: f9927...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du mannen når du uansett ikke er interessert i det han sier. Du så ingen endring ogdahaddedu vel ikke trengt å spørre ham uansett. Og så sendte du bildetil din mor? Hehe ;) Er du 14år og trenger mye bekreftelse?

Anonymkode: 12d32...cd0

Skrevet

Mannen din trenger kanskje ikke å være så muggen i dag, men er det vanlig at du spør ham om noe for så å si at du er uenig med ham og deretter ringe din mor? Kanskje han er litt lei av det? Er du veldig avhengig av bekreftelse fra din mor? Er dette en del av et mønster som mannen har blitt lei av? Jeg skjønner heller ikke hvorfor du måtte stoppe underveis for å sende bilde til din mor, du var jo på vei til legen. Litt for avhengig av mamma kanskje?

Skrevet

Hva sa legevakten?

Anonymkode: 8fc64...431

Skrevet

Poenget er at jeg ikke ble bedre. Jeg var ordentlig hoven med tydelig utslett. 

Hi

Anonymkode: f9927...900

Skrevet
10 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Mannen din trenger kanskje ikke å være så muggen i dag, men er det vanlig at du spør ham om noe for så å si at du er uenig med ham og deretter ringe din mor? Kanskje han er litt lei av det? Er du veldig avhengig av bekreftelse fra din mor? Er dette en del av et mønster som mannen har blitt lei av? Jeg skjønner heller ikke hvorfor du måtte stoppe underveis for å sende bilde til din mor, du var jo på vei til legen. Litt for avhengig av mamma kanskje?

Da han sa han mente jeg så bedre ut, sendte jeg bilde til henne for å høre om hun var enig med han. Jeg så tydelig ingen endring, altså full av utslett og begynte å tvile på meg selv. Ellers pleier jeg ikke å kontakte min mor for alt, vil har ikke så mye kontakt. 

Hi

Anonymkode: f9927...900

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva sa legevakten?

Anonymkode: 8fc64...431

Legen fant mer av utslettet og ga meg kortison. Om det ble verre måtte jeg ta kontakt i dag.

Anonymkode: f9927...900

Skrevet

Syns egentlig du legger for mye i det. Du er ikke alvorlig syk, du har ett utslett. Mannen sa sin mening. Godta den å husk at det er mannen din, og ikke en lege. 

 

Anonymkode: 40933...36f

Skrevet

Kjære vene! Du kan ikke laste dette på mannen! Han svarer så godt han kan. Hvis du ikke er enig med svaret er du vel voksen nok til å ta en avgjørelse selv?

Hvorfor springer du til mamma for å få støtte til din egen vurdering? Er du veldig ung?

Anonymkode: 17371...ebe

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns egentlig du legger for mye i det. Du er ikke alvorlig syk, du har ett utslett. Mannen sa sin mening. Godta den å husk at det er mannen din, og ikke en lege. 

 

Anonymkode: 40933...36f

Jeg godtar han er uenig med meg. Men likevel burde kanskje hans pipe snu når jeg kommer hjem fra lege som tar dette på alvor. Og hvorfor er han fremdeles sint på meg i dag? Burde jeg ikke få noe forståelse?

Hi

Anonymkode: f9927...900

Skrevet

Tenker det som må være viktigst her er om du føler deg bedre eller ikke... Dersom du ikke føler deg bedre så må du nesten stole på det. OG dersom mannen din ikke støtter deg i den saken, så forstår jeg at du blir skuffet. Men her var vel heller tilfellet at han trodde du kanskje hadd blitt litt bedre, noe som kan være litt vanskelig han å vurdere.

Her synes jeg nesten du må ta litt selvkritikk, men synes ikke han heller har noe rett til å bli så fornærma. Snakk ordentlig sammen som voksne ;) 

Anonymkode: 1c961...6e1

Skrevet

Altså, du spurte om du så bedre ut. Han sier ja, han synes det. Og du blir opprørt for det og mener at han lyver? Jeg skjønner ikke hvorfor du ble opprørt i går, og skjønner heller ikke hvorfor han oppfører seg som han gjør i dag

Anonymkode: ac7c2...34e

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da han sa han mente jeg så bedre ut, sendte jeg bilde til henne for å høre om hun var enig med han. Jeg så tydelig ingen endring, altså full av utslett og begynte å tvile på meg selv. Ellers pleier jeg ikke å kontakte min mor for alt, vil har ikke så mye kontakt. 

Hi

Anonymkode: f9927...900

Men er du ikke voksen nok til å ta den avgjørelsen selv? Hadde mannen min måtte sende et bilde til svigermor for å høre om han burde dra på legevakta, hadde jeg blitt alvorlig bekymret. Greitt at han ikke hadde vært enig med meg om jeg sa at jeg syntes at han så bedre ut, men da fikk han nå jammen meg hatt baller nok til å si at han ville ta en tur på legevakta likevel. 

Han trenger ikke å være sur i en evighet for det, men jeg er nok redd for at mannen min også ville fått et spørsmål av typen "Hvorfor spør du meg når du løper til mamma for å spørre likevel."

Skrevet

Jeg lurer så ofte på hvor dere finner disse ubrukelige mannfolkene.. I dette tilfellet, hvor fant mannen din deg? 

Skrevet

Jeg tenker han føler seg misforstått, jeg. Du spurte ham, likte ikke svaret og begynte å diskutere og beskylde ham for å ikke støtte deg i å søke legehjelp?

Så indirekte sier du at han ikke bryr seg om deg fordi han ikke sier det du ønsker å høre, når du i stedet bare kunne sagt at du ikke føler deg bra og vil at legen ser på deg. 

At han er kald og overlegen nå, er ikke greit, men du var ikke særlig grei du heller. 

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du spurte han i det hele tatt? Du syntes selv du ikke var blitt bedre og ville til legen uansett. Og jeg forstår heller ikke hvorfor du blir så sint og skuffet over at han svarer ærlig på spørsmålet.

Anonymkode: c28d4...797

Skrevet

Fy fader for en fjott du er sammen med. 

Jeg hadde laget drama og latt han svi. Selvsagt spør man partner om hva de synes i slike situasjoner, og foreldre også. Jeg er 43 å spør gjerne moren min om slik. NEI DU GJORDE IKKE NOE GALT. Men mannen din derimot....

Anonymkode: 9b4e0...07f

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy fader for en fjott du er sammen med. 

Jeg hadde laget drama og latt han svi. Selvsagt spør man partner om hva de synes i slike situasjoner, og foreldre også. Jeg er 43 å spør gjerne moren min om slik. NEI DU GJORDE IKKE NOE GALT. Men mannen din derimot....

Anonymkode: 9b4e0...07f

Men hvis mannen syntes helt subjektivt at hun så bedre ut, skal ikke han ha lov til å si det uten at det blir drama allerede da? En ting er å be om en second opinion fra mor om man er usikker, men man trenger jo ikke begynne å kverulere med mannen, si han burde sagt slik eller sånn i stedet for og beskylde ham for å være lite støttende bare fordi han synes du ser bedre ut?

Slik TS beskriver det, sa ikke mannen at hun så helt normal ut og at hun ikke burde dra til legen, han svarte bare etter beste evne på om han så forskjell eller ikke. Dette valgte så TS å tolke i øst og vest. Hadde blitt litt sur jeg, også, om jeg hadde svart så godt jeg kunne og fått en slik reaksjon tilbake. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg godtar han er uenig med meg. Men likevel burde kanskje hans pipe snu når jeg kommer hjem fra lege som tar dette på alvor. Og hvorfor er han fremdeles sint på meg i dag? Burde jeg ikke få noe forståelse?

Hi

Anonymkode: f9927...900

Jeg trodde du snakka om hjerneslag eller noe. At du var skjev i halve ansiktet. Alvorlig talt, du har utslett! At du måtte kjøre til legen alene? Ja, det må voksne folk. Jeg tipper mannen din synes du er en dramaqueen som ikke kunne vente med å få kortison hos fastlegen din på mandag, ev. hadde dratt tidligere til lege på fredag. 

Anonymkode: c8831...dd6

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at jeg ikke ble bedre. Jeg var ordentlig hoven med tydelig utslett. 

Hi

Anonymkode: f9927...900

Du er jo ikke akutt syk hvis du kan kjøre selv

Anonymkode: 97fea...4a6

Skrevet

Jeg synes også det høres ut som mye drama for et utslett. Mulig mannen tenker det samme i dag slik du har hauset det opp. 

Anonymkode: c28d4...797

Skrevet
1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Men hvis mannen syntes helt subjektivt at hun så bedre ut, skal ikke han ha lov til å si det uten at det blir drama allerede da? En ting er å be om en second opinion fra mor om man er usikker, men man trenger jo ikke begynne å kverulere med mannen, si han burde sagt slik eller sånn i stedet for og beskylde ham for å være lite støttende bare fordi han synes du ser bedre ut?

Slik TS beskriver det, sa ikke mannen at hun så helt normal ut og at hun ikke burde dra til legen, han svarte bare etter beste evne på om han så forskjell eller ikke. Dette valgte så TS å tolke i øst og vest. Hadde blitt litt sur jeg, også, om jeg hadde svart så godt jeg kunne og fått en slik reaksjon tilbake. 

Helt enig.

Anonymkode: 97fea...4a6

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg godtar han er uenig med meg. Men likevel burde kanskje hans pipe snu når jeg kommer hjem fra lege som tar dette på alvor. Og hvorfor er han fremdeles sint på meg i dag? Burde jeg ikke få noe forståelse?

Hi

Anonymkode: f9927...900

Herregud. Ingenting ved legens reaksjon tilsa at dette var alvorlig. Har de tid kommer til og med de med myggstikk inn.

Har du helseangst HI?

Anonymkode: 97fea...4a6

Skrevet

Synes mange inne på dette forumet går veldig hardt ut mot enkelte, kan til tider nesten bli lynsjestemning.. Er ikke bar HI som tolker i øst og vest :o Ingen som vet hvor ille dette utslettet kan være, det har HI ikke sagt noe om. Jeg har f.eks hatt utslett som kunne vært veldig farlig dersom jeg ikke hadde dratt på sykehuset. Jeg ble innlagt over et par dager pga det til tross for intensiv behandling. Vi vet ingenting, og legen hadde faktisk bedt henne komme tilbake dersom det ble verre.

Uansett, synes jeg begge er umodne i dette tilfelle, og de bør kunne prate bedre sammen enn som så.

Så foreslår følgende. Sett deg ned med mannen og spør han hvorfor han ble så sur, sånn som vanlige voksne mennesker ville ha gjort :)

 

Anonymkode: 1c961...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...