Gå til innhold

Dårligst stilt - alenemødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lest samme artikkel? At alendemødre er de som er dårligst stilt i hele landet? Og hva mener dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er til dels hva man gjør det til, men det er vanskeligere å få jobb som alenemor til tider

Anonymkode: 72743...d92

Skrevet

Jeg føler meg ikke dårlig stilt. Jeg har hus, bil, mat og klær og jeg sparer barnetrygd og barnebidrag på barnas egne kontoer så de ikke er dårlig stilt den dagen de flytter ut. Kommer litt an på årsinntekten om man er dårlig stilt eller ikke? Min inntekt er på ca 800 000 i året, så jeg er nok bedre stilt enn en alenemor med 300 000 i året..

Anonymkode: f8d81...bb3

Skrevet

det er vanskelig å få seg jobb når det er jeg som må hente og levere han på SFO hver dag. Jeg måtte si nei til en jobb jeg virkelig ønsket fordi det hadde ikke gått opp med åpningstidene til SFO.

Anonymkode: f6358...c61

Skrevet

Nå er jo mange av de som kommenterer her inne damer. Jeg må si at jeg lurer på om de vet sitt eget beste. Mange som skriver ikveld er skilt imorgen, neste år eller året etter. Og allikevel, så har de ingen problemer med å si at alenemødre er late. Jeg må si at jeg faktisk gleder meg til karma.  

Anonymkode: c044b...285

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

det er vanskelig å få seg jobb når det er jeg som må hente og levere han på SFO hver dag. Jeg måtte si nei til en jobb jeg virkelig ønsket fordi det hadde ikke gått opp med åpningstidene til SFO.

Der er jeg heldig, har mamma som hjelper meg, så får tatt den jobben jeg vil ha :)

Skrevet

Når jeg sier dårligst stilt, så mener jeg dårligst stilt. Verre enn eldre!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har vi det verre enn de eldre?

Skrevet

Jeg er fortsatt ikke dårlig stilt og jeg er fortsatt alenemor til 3 barn

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er fortsatt ikke dårlig stilt og jeg er fortsatt alenemor til 3 barn

Da håper jeg at du har forståelse for andre i samme situasjon men som er dårlig stilt? 

Skrevet
12 minutter siden, koro51 skrev:

Da håper jeg at du har forståelse for andre i samme situasjon men som er dårlig stilt? 

Jeg bruker ikke tiden min på å forstå andre jeg. Men jeg har brukt noe tid på å irritere meg over enkelte som mener de er dårlig stilt med 32 000 i mnd fra nav. De har aldri råd til noe som helst faktisk og de har så dårlig råd. 

Jeg har en søster som har mye mindre, men er så suveren økonomisk at hun alltid får alt til å gå opp. Hun klager ikke og jeg bruker litt tid på å rose henne for at hun får det til og nekter å få hjelp fra familien selv om hun fortjener det. 

Mamma var "dårlig stilt" da hun var alene med oss etter pappa døde. Men hun har to døtre med god utdannelse og er i dag millionær. Så man bør vel bruke de midlene man har så smart som man kan, så ordner det seg.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er jeg heldig, har mamma som hjelper meg, så får tatt den jobben jeg vil ha :)

Jeg har også en mor som kan stille opp men hun ønsker ikke å binde seg til å for eksempel hente han hver dag på SFO,eller levere han hver dag på skolen fordi jeg har tidlig vakt.Jeg skjønner hun veldig godt jeg,syns det blir mye å be om.

Skrevet

Jeg bruker ikke tiden min på å forstå andre jeg. Men jeg har brukt noe tid på å irritere meg over enkelte som mener de er dårlig stilt med 32 000 i mnd fra nav. De har aldri råd til noe som helst faktisk og de har så dårlig råd. 

Jeg har en søster som har mye mindre, men er så suveren økonomisk at hun alltid får alt til å gå opp. Hun klager ikke og jeg bruker litt tid på å rose henne for at hun får det til og nekter å få hjelp fra familien selv om hun fortjener det. 

Mamma var "dårlig stilt" da hun var alene med oss etter pappa døde. Men hun har to døtre med god utdannelse og er i dag millionær. Så man bør vel bruke de midlene man har så smart som man kan, så ordner det seg.

Nå er du teit. Helt off, etter min mening. Du skiver ingnenting om at din søster er aleneforsørger., eller ikke!!!!  Send meg ditt regnestykke på kr. 32 000,- fra NAV.  Jeg tror deg ikke. Jeg er selv aleneforsørger og får ingenting fra NAV (men har heller ikke søkt)!!!!

Skrevet

Nå er du teit. Helt off, etter min mening. Du skiver ingnenting om at din søster er aleneforsørger., eller ikke!!!!  Send meg ditt regnestykke på kr. 32 000,- fra NAV.  Jeg tror deg ikke. Jeg er selv aleneforsørger og får ingenting fra NAV (men har heller ikke søkt)!!!!

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarte moren din å komme seg opp igjen?

Anonymkode: f9e1a...921

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du ufør, så kan du få opp til 3000,- i mnd per barn du forsørger. Har du 4 barn, så har du 12 000,-, har du 5, så har du 15 000,- har du 10, så har du 30 000,-. Og dette er i tillegg til uføretrygden. Så kan man få bostøtte, for barnetillegget teller ikke som inntekt visstnok. Og man kan få lån på nesten 3 mill fra husbanken som ufør med inntekt på 34 000,- i mnd. De første 3 årene får man også overgangsstønad. Den blir lavere jo høyere inntekt man har. Og man får bidrag fra far eller fra nav. Som ufør får man som regel maks-beløp.

så la oss si en alenemor som er ufør. 

Trygd på 15 000, 4 barn 12 000, barnetrygd ca 5000, bidrag fra nav ca 5000,-. Overgangsstønad i 3 år ca 3000,- dette utgjør faktisk ganske mye penger det. 

Og PS: v orfor i alle dager skulle jeg nevne søsteren min om hun ikke var aleneforsørger? Det hadde ikke hatt noen relevans om hun ikke var det

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også en mor som kan stille opp men hun ønsker ikke å binde seg til å for eksempel hente han hver dag på SFO,eller levere han hver dag på skolen fordi jeg har tidlig vakt.Jeg skjønner hun veldig godt jeg,syns det blir mye å be om.

Mamma meldte seg frivillig ;) Hun har et barnebarn, og det er mitt barn

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarte moren din å komme seg opp igjen?

Anonymkode: f9e1a...921

Hard jobbing og mye svette og tårer

Skrevet

Hva med en link til artikkelen? Da kan vi diskutere det du spør om, hi. Ikke bare helt vilkårlig.

Anonymkode: 9775a...5c2

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun fikk aldri tatt utdannelse eller fikk seg god jobb selv?

Og pøh...Alle som kjøpte bolig før år 2000 er mangemillionærer i dag. 

Anonymkode: b5eef...269

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du ufør, så kan du få opp til 3000,- i mnd per barn du forsørger. Har du 4 barn, så har du 12 000,-, har du 5, så har du 15 000,- har du 10, så har du 30 000,-. Og dette er i tillegg til uføretrygden. Så kan man få bostøtte, for barnetillegget teller ikke som inntekt visstnok. Og man kan få lån på nesten 3 mill fra husbanken som ufør med inntekt på 34 000,- i mnd. De første 3 årene får man også overgangsstønad. Den blir lavere jo høyere inntekt man har. Og man får bidrag fra far eller fra nav. Som ufør får man som regel maks-beløp.

så la oss si en alenemor som er ufør. 

Trygd på 15 000, 4 barn 12 000, barnetrygd ca 5000, bidrag fra nav ca 5000,-. Overgangsstønad i 3 år ca 3000,- dette utgjør faktisk ganske mye penger det. 

Og PS: v orfor i alle dager skulle jeg nevne søsteren min om hun ikke var aleneforsørger? Det hadde ikke hatt noen relevans om hun ikke var det

Du er helt på jordet, dette regnestykket stemmer ikke. 

Anonymkode: b5eef...269

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan han ikke gå hjem fra Sfo selv?

Anonymkode: acccc...402

Skrevet

Dårlig stilt? Tja. Jeg er alene med tre barn, jobber fullt og tjener vel ca 450 000 i året. Etter faste utgifter har vi 10 000 til mat, klær, aktiviteter og bil etc. i mnd. Det går rundt. Vi lever ikke i luksus, reiser ikke mye men vi har det da bra. Jeg klarer meg uten hjelp fra andre. det er jeg takknemlig for. Kommer an på hva man sammenligner seg med. I verden.

Anonymkode: b676c...7cc

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan han ikke gå hjem fra Sfo selv?

Anonymkode: acccc...402

Han går i 1.klasse å  er umoden av seg

Skrevet

Jeg er 100% alene og vil ikke si vi er dårlig stilt. Men med det sagt så har jeg en lan utdannselse bak meg og god jobb. Men er jo kjipt At hvis man hadde hatt en ekstra gjennomsnittetlig lønning så kunne man spart 25000 i mnd. Hadde hjulpet på det 

Anonymkode: 6c45a...879

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...