Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #1 Skrevet 13. oktober 2017 Vanlig familie, utdanning, økonomi, involvering etc. Står opp, går på jobb, sender barn på barnehage/skole i godt utstyr, gjør lekser. Kjører på aktiviteter. Ferierer i dyreparken. Fremstår som 100% normale og friske, både barn og voksne. Hva kan grunnen være til at de har hatt hjemmebesøk av barneverntjenesten i 2 år? Anonymkode: 36bc1...c21
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #2 Skrevet 13. oktober 2017 Høres ut som en nabo som snoker!!😂😂 Anonymkode: b69f9...039
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #3 Skrevet 13. oktober 2017 Hjemmebesøk i 2 år??? Da må det i allefall være utfordringer og at foreldrene er særdeles lite veiledningsbare om de ikke har evnet å ta til seg noe iløpet av de 2årene Anonymkode: 444e1...4b9
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #4 Skrevet 13. oktober 2017 Høres ikke ut til at du er involvert nok til å ha noe med det. Anonymkode: 4d457...5c5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #5 Skrevet 13. oktober 2017 Rus eller psykiatri kanskje? Anonymkode: 26c85...575
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #6 Skrevet 13. oktober 2017 Kunne nesten vært oss bortsett fra at her var de kun på ett hjemmebesøk,noen møter med bv,også avsluttet de saken. Har de hatt hjemmebesøk av bv i 2 år så er dessverre sikkert gode grunner til at mener det er nødvendig. Jeg har ett barn som utagerte helt ekstremt i barnehagen og viste mye sinne,likevel var bare barnevernet inne i ca 4 mnder å kom med tiltak som vi burde gjennomføre å avsluttet saken når de så at vi fulgte rådene deres.Å her var de som sagt kun på ETT hjemmebesøk. Anonymkode: d9f6d...886
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #7 Skrevet 13. oktober 2017 Kunne vært oss. Vi er ressurssterke folk. Begge er lærere og ungene har det helt supert. Mne det kan ikke bv vite så de gir seg ikke. Pga psykisk sykdom hos oss begge. Angst, traumer.. gpr ikke ut over ungene. Rører aldri alkohol og ingen av oss røyker/snuser. De er sjelden på besøk men det er møte på møte og bv snakker med ungene på skolen. Dritflaut!!! Ungene forstår jo ikke selv hva som er problemet (de er store) og bv har ikke et eneste tiltak eller forslag til tiltak de har satt inn. De bare plager oss. Har forresten "bare" gått et halvt år men de sier det kommer til å ta laaaang tid. De vil psykologene våre skal si vi er friske. Men ingen kan da garantere at vi noen gang blir det?? Anonymkode: 62b25...9ea
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #8 Skrevet 13. oktober 2017 kanskje de har foster barn? Anonymkode: b69f9...039
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #9 Skrevet 13. oktober 2017 Evt, er besøkshjem eller lignende? Anonymkode: b69f9...039
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #10 Skrevet 13. oktober 2017 Sikker på at det er Bv som er på besøk og ikke noen andre fra hjelpeapparatet? Anonymkode: 5471d...416
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #11 Skrevet 13. oktober 2017 Snuser ikke? Anonymkode: ad19e...240
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #12 Skrevet 13. oktober 2017 Her ser man jo feilen mange gjør. Hvis man har penger, sørger for at barna gjør lekser, ikke drikker, ikke røyker, ikke snuser, klarer å stå opp og barna er glad i mor og far... DET er en god forelder! Veldig mange misforstår hva en god forelder er og den feilen begås om og om igjen. Man er ikke en god forelder om man har penger og avstår fra alkohol og nikotin. Anonymkode: aba18...24e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #13 Skrevet 13. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her ser man jo feilen mange gjør. Hvis man har penger, sørger for at barna gjør lekser, ikke drikker, ikke røyker, ikke snuser, klarer å stå opp og barna er glad i mor og far... DET er en god forelder! Veldig mange misforstår hva en god forelder er og den feilen begås om og om igjen. Man er ikke en god forelder om man har penger og avstår fra alkohol og nikotin. Anonymkode: aba18...24e For et rart svar. Man er da heller ikke fårlig forelder dersom man ikke røyker/snuser og har penger. Ingen hjemme hos deg? Det er det heller ikke hos BV. Har lest nok om barnevernet!!!! Anonymkode: d78bb...075
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2017 #14 Skrevet 13. oktober 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: For et rart svar. Man er da heller ikke fÃ¥rlig forelder dersom man ikke røyker/snuser og har penger. Ingen hjemme hos deg? Det er det heller ikke hos BV. Har lest nok om barnevernet!!!! Anonymkode: d78bb...075 Hva mener du er alternativet? Legge ned barnevernet? La barn og ungdom klare seg med dem som finnes rundt dem? Sparke alle som jobber der og nÃ¥ ansette folk uten utdannelse, men med "sunt folkevett"? Jeg skjønner ikke hva som er tanken bak sÃ¥nne uttalelser. Det finnes barn som vokser opp under grusomme forhold. Det finnes barn som ingen ivaretar. Hva skal vi gjøre med dem? Hva skal de selv gjøre hvis de ikke har tro pÃ¥ at det hjelper Ã¥ be om hjelp? Det finnes voksne som selv innser at de ikke klarer Ã¥ ivareta barna sine. Hva skal de gjøre hvis barnevernet ikke finnes? Satse pÃ¥ at mormor eller naboen vil overta? Sette barna ut i skogen?Â
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #15 Skrevet 13. oktober 2017 Akkurat nå, Iiiiik skrev: Hva mener du er alternativet? Legge ned barnevernet? La barn og ungdom klare seg med dem som finnes rundt dem? Sparke alle som jobber der og nå ansette folk uten utdannelse, men med "sunt folkevett"? Jeg skjønner ikke hva som er tanken bak sånne uttalelser. Det finnes barn som vokser opp under grusomme forhold. Det finnes barn som ingen ivaretar. Hva skal vi gjøre med dem? Hva skal de selv gjøre hvis de ikke har tro på at det hjelper å be om hjelp? Det finnes voksne som selv innser at de ikke klarer å ivareta barna sine. Hva skal de gjøre hvis barnevernet ikke finnes? Satse på at mormor eller naboen vil overta? Sette barna ut i skogen? Ikke siter meg på ting jeg ikke har sagt. Anonymkode: d78bb...075
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2017 #16 Skrevet 13. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke siter meg pÃ¥ ting jeg ikke har sagt. Anonymkode: d78bb...075 Jeg spør deg om hva du selv mener er riktig og viktig. Det er ingen hjemme hos barnevernet. Du har lest nok om dem. Hva mener du at skal gjøres for at det skal være noen hjemme hos barnevernet? Er det hÃ¥p for dem?Â
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #17 Skrevet 13. oktober 2017 3 minutter siden, Iiiiik skrev: Jeg spør deg om hva du selv mener er riktig og viktig. Det er ingen hjemme hos barnevernet. Du har lest nok om dem. Hva mener du at skal gjøres for at det skal være noen hjemme hos barnevernet? Er det håp for dem? Ja, jeg mener faktisk at hele barnevernet må legges ned og bygges opp på ny. Mener ikke at barn som trenger hjelp ikke skal få hjelp. Legg ned barnevernet og Nav, det er min mening. Begge instanser er like ubrukelige! Det får du lov å sitere meg på! Anonymkode: d78bb...075
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #18 Skrevet 13. oktober 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: For et rart svar. Man er da heller ikke fårlig forelder dersom man ikke røyker/snuser og har penger. Ingen hjemme hos deg? Det er det heller ikke hos BV. Har lest nok om barnevernet!!!! Anonymkode: d78bb...075 Poenget er at når noen skal fortelle hvorfor det er rart at barnevernet er inne i bildet så kommer de med disse tingene. Ramses side opp og side ned med alt det materielle de har. Det materielle har selvsagt en viss betydning, men det er ikke hovedmomenter i god omsorg. Og samfunnet vårt er blitt så opptatt av materialisme at vi blander evne til å kjøpe materielle goder med god omsorgsevne. Du har sikkert lest nok om barnevernet, men hvor har du lest dette? På nett ved hjelp av Google? Eller fra rettssaker? Fra barnevernets arkiv? Hadde det ikke vært for barnevernet, så hadde jeg, med stor sannsynlighet, sittet under furuset bro med en sprøyte i armen eller hatt en navnløs grav. Takk og pris for at vi har pedagoger og mennesker som vil jobbe for at barn skal beskyttes til tross for all negativ kritikk (den eneste som selger) de hver dag får. Anonymkode: aba18...24e
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2017 #19 Skrevet 13. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg mener faktisk at hele barnevernet mÃ¥ legges ned og bygges opp pÃ¥ ny. Mener ikke at barn som trenger hjelp ikke skal fÃ¥ hjelp. Legg ned barnevernet og Nav, det er min mening. Begge instanser er like ubrukelige! Det fÃ¥r du lov Ã¥ sitere meg pÃ¥! Anonymkode: d78bb...075 Og hvordan skal det bygges opp? Hvilken utdanning skal de ansatte ha? Hvilke oppgaver skal de ivareta? Og hva skal skje i mellomtiden?Â
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #20 Skrevet 13. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Poenget er at når noen skal fortelle hvorfor det er rart at barnevernet er inne i bildet så kommer de med disse tingene. Ramses side opp og side ned med alt det materielle de har. Det materielle har selvsagt en viss betydning, men det er ikke hovedmomenter i god omsorg. Og samfunnet vårt er blitt så opptatt av materialisme at vi blander evne til å kjøpe materielle goder med god omsorgsevne. Du har sikkert lest nok om barnevernet, men hvor har du lest dette? På nett ved hjelp av Google? Eller fra rettssaker? Fra barnevernets arkiv? Hadde det ikke vært for barnevernet, så hadde jeg, med stor sannsynlighet, sittet under furuset bro med en sprøyte i armen eller hatt en navnløs grav. Takk og pris for at vi har pedagoger og mennesker som vil jobbe for at barn skal beskyttes til tross for all negativ kritikk (den eneste som selger) de hver dag får. Anonymkode: aba18...24e La meg si det slik: Barnevernet gjør ikke en jobb der de burde gjort en jobb. Jeg er glad for at du ble "reddet". Jeg har venninner som er fostermor og jeg har venner som er fosterforeldre. Ingen av disse burde ha hatt den rollen de har, men de har fått den likevel. Tror du at du er alene om å ha opplevd ting? Jeg kjenner personer som har pågående incestsaker og hvor barnevernet henla!  Jeg har lest om flere som er fratatt sine barn på grunnlag av at de er psykisk utviklingshemmede. Diagnoser de ikke visste at de hadde. Spar meg for å lete opp saker. Google selv!!!!! Anonymkode: d78bb...075
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #21 Skrevet 13. oktober 2017 4 minutter siden, Iiiiik skrev: Og hvordan skal det bygges opp? Hvilken utdanning skal de ansatte ha? Hvilke oppgaver skal de ivareta? Og hva skal skje i mellomtiden? Hvorfor spør du ikke de som er ansatt der heller? Jeg er ikke ansatt i hverken NAV eller barnevern. Kommer heller aldri til å jobbe i de dysfunksjonelle instansene! Jeg er kun en misfornøyd leser og bruker!!!! Anonymkode: d78bb...075
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #22 Skrevet 13. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: La meg si det slik: Barnevernet gjør ikke en jobb der de burde gjort en jobb. Jeg er glad for at du ble "reddet". Jeg har venninner som er fostermor og jeg har venner som er fosterforeldre. Ingen av disse burde ha hatt den rollen de har, men de har fått den likevel. Tror du at du er alene om å ha opplevd ting? Jeg kjenner personer som har pågående incestsaker og hvor barnevernet henla!  Jeg har lest om flere som er fratatt sine barn på grunnlag av at de er psykisk utviklingshemmede. Diagnoser de ikke visste at de hadde. Spar meg for å lete opp saker. Google selv!!!!! Anonymkode: d78bb...075 Jeg har full tilgang på lovdata og der kan jeg lese alle fakta fra saken, alle sidene av saken og jeg har tilgang til flere saker som er påklaget til fylkesmannen og du vet at da kommer mer enn en side frem. Derfor trenger jeg ikke å bruke Google for å lese den ene siden av saken, som ofte "glemmer" å ta med det viktigste- det de ikke har hengt seg opp i. Dersom din hovedkilde til info om barnevernet er via Google og Facebookgruppen hvor alt er ensidig, så vil jeg anbefale deg å landet ligge til du har de to andre sidene av saken. Eller minst en av de. Du ønsker ikke å bli sitert på ting du ikke har sagt, men åpenbart kan du sitere andre på ting de ikke har sagt. Jeg har da ikke noe sted sagt at jeg er alene om å ha opplevd incest. Men ofte er det ikke barnevernet som henlegger en anmeldelse om incest. Det er faktisk aldri de som henlegger de. Det er politiet som henlegger anmeldelser. Anonymkode: aba18...24e
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2017 #23 Skrevet 13. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor spør du ikke de som er ansatt der heller? Jeg er ikke ansatt i hverken NAV eller barnevern. Kommer heller aldri til Ã¥ jobbe i de dysfunksjonelle instansene! Jeg er kun en misfornøyd leser og bruker!!!! Anonymkode: d78bb...075 De som jobber der ønsker vel ikke Ã¥ legge ned sin egen arbeidsplass?Â
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #24 Skrevet 13. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har full tilgang på lovdata og der kan jeg lese alle fakta fra saken, alle sidene av saken og jeg har tilgang til flere saker som er påklaget til fylkesmannen og du vet at da kommer mer enn en side frem. Derfor trenger jeg ikke å bruke Google for å lese den ene siden av saken, som ofte "glemmer" å ta med det viktigste- det de ikke har hengt seg opp i. Dersom din hovedkilde til info om barnevernet er via Google og Facebookgruppen hvor alt er ensidig, så vil jeg anbefale deg å landet ligge til du har de to andre sidene av saken. Eller minst en av de. Du ønsker ikke å bli sitert på ting du ikke har sagt, men åpenbart kan du sitere andre på ting de ikke har sagt. Jeg har da ikke noe sted sagt at jeg er alene om å ha opplevd incest. Men ofte er det ikke barnevernet som henlegger en anmeldelse om incest. Det er faktisk aldri de som henlegger de. Det er politiet som henlegger anmeldelser. Anonymkode: aba18...24e Åh, visste ikke at du har opplevd incest. Det er jeg lei for å høre. Når det gjelder lovdata så har jeg tilgang på det samme. Det krever faktisk helller ikke lovdata for å se hva barnevernet og NAV har gjort. Jeg er opptatt av to instanser - ikke bare barnevernet. Anonymkode: d78bb...075
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #25 Skrevet 13. oktober 2017 4 minutter siden, Iiiiik skrev: De som jobber der ønsker vel ikke å legge ned sin egen arbeidsplass? Det er sant. De som har kompetanse får jo ny jobb uansett! Jeg skal pushe på for å få begge deler nedlagt. Like talentløse begge instanser! Anonymkode: d78bb...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå