Gå til innhold

merkelig oppførsel.. muslimske kvinner.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er fordi de ser på oss som mindre verd, på likt nivå som hunder. Har hørt det selv fra en (liberal) muslimsk bekjent at det er det vanlige tankesettet blant våre kjære nye landsmenn

Anonymkode: dcb9b...210

Kommer våre nye landsmenn alle fra samme land, altså?

Anonymkode: 98571...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er en kjent sak. 

Anonymkode: e0d07...518

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kommer våre nye landsmenn alle fra samme land, altså?

Anonymkode: 98571...610

Jeg snakker om konservative muslimer, uavhengig av land

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter 12 år på Tøyen har jeg ikke opplevd dette . Og har sikkert handlet på trange mega mange hundre ganger.

Kanskje du fortjener å bli tråkket på? Bare en tanke 

Anonymkode: 6faf9...053

Og hvordan gjør man seg fortjent til å bli tråkket på da?

Anonymkode: 5251e...1e4

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker om konservative muslimer, uavhengig av land

Det er godt mulig at konservative kristne kan ha rare tanker om folk også. Jeg har ikke følelsen av at det er så ille i Norge, men tenk på antiabortkampen i USA, der de gidder å stå med plakater utenfor abortklinikkene.

Folk som ikke kjenner kristne mennesker kan ha ganske rare forestillinger om dem og hva de mener og gjør.

Anonymkode: 7fa47...4b4

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er godt mulig at konservative kristne kan ha rare tanker om folk også. Jeg har ikke følelsen av at det er så ille i Norge, men tenk på antiabortkampen i USA, der de gidder å stå med plakater utenfor abortklinikkene.

Folk som ikke kjenner kristne mennesker kan ha ganske rare forestillinger om dem og hva de mener og gjør.

Uten å lage en diskusjon om kristne og muslimer er konservative kristne i USA en ting men tviler på de hadde fortsatt med å protestere anti-abort foran sykehus og arrangert kyskhetsball blant ungenes klassekamerater. I motsetning til visse andre religioner hvor de forventer å trumfe gjennom sine ritualer og tankesett når de kommer til et nytt land

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uten å lage en diskusjon om kristne og muslimer er konservative kristne i USA en ting men tviler på de hadde fortsatt med å protestere anti-abort foran sykehus og arrangert kyskhetsball blant ungenes klassekamerater. I motsetning til visse andre religioner hvor de forventer å trumfe gjennom sine ritualer og tankesett når de kommer til et nytt land

Ja for kristne har aldri trumfet gjennom sine regler når de kommer til et annet land...

Anonymkode: 5b4b2...fc3

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja for kristne har aldri trumfet gjennom sine regler når de kommer til et annet land...

Anonymkode: 5b4b2...fc3

Nå snakker vi om 2017, ikke for lenge siden. De fleste muslimer sitter dessverre ennå i et gammelt tankesett som vi andre har utviklet oss bort fra

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd, og her i min lille by er det mange innvandrere / flyktninger fra mange ulike land. De jeg har snakket med fra Somalia, er kjempehyggelige. 

Her har jeg ikke sett noen med niqab, kun hijab og burka her.

Skrevet

Jeg opplever generelt at muslimer generelt sett er mer høylytte, og "breiale" enn den gjengse nordmann. Jeg tror det går på kultur. Jeg håper ikke det er fordi de ser ned på oss.

Anonymkode: 2731d...f85

Skrevet

På skolen der jeg går er det en del som bruker burka og hijab, synes dem virker kjempekoselig (selv om jeg ikke kjenner dem), men der jeg bodde før bodde det mange forskjellige "folkeslag" (OG inkl. normenn), men det var bare utenlandske menn som stod å ropte til meg (med et kroppsspråk som ikke egner seg for noen) og mitt barn i det jeg skulle ut og inn av leiligheten. Det opplevdes skremmende.

Noe kan vel være kultur, men noe må jo også være de iboende verdiene til den enkelte. Ufin oppførsel bør ikke aksepteres uansett om det er normenn eller andre.

Synes heller man skal ha regler for vanlig oppførsel i det offentlige rom, også får folk være som de vil på privaten :)

Anonymkode: b60bb...f25

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg opplever generelt at muslimer generelt sett er mer høylytte, og "breiale" enn den gjengse nordmann. Jeg tror det går på kultur. Jeg håper ikke det er fordi de ser ned på oss.

Anonymkode: 2731d...f85

Jeg vet at mange fra muslimske land er mer høylytte, men det er en del av kulturen. Akkurat som italienere bruker hendene mye når de snakker. 

Men har aldri opplevd det hi nevner. Her bor det mange muslimer og har aldri opplevd noe slikt. 

Og det er omtrent alltid muslimene som reiser seg for eldre på bussen og hjelper til med å få barnevogn av/på bussen. Norske ungdommer/unge voksne er de verste, flytter seg ikke for Olga på 90 med rullator en gang

Anonymkode: 760e1...0e7

Skrevet

Jeg har aldri opplevd det, og har bodd på østkanten i Oslo mesteparten av livet mitt. Og bor nå i en by med mange innvandrere og. Jeg handler en del på innvandrer butikker, og alle går til siden for at jeg skal få plass til å gå forbi, alle smiler og er hyggelige.

Anonymkode: 8b859...c69

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

På skolen der jeg går er det en del som bruker burka og hijab, synes dem virker kjempekoselig (selv om jeg ikke kjenner dem), men der jeg bodde før bodde det mange forskjellige "folkeslag" (OG inkl. normenn), men det var bare utenlandske menn som stod å ropte til meg (med et kroppsspråk som ikke egner seg for noen) og mitt barn i det jeg skulle ut og inn av leiligheten. Det opplevdes skremmende.

Noe kan vel være kultur, men noe må jo også være de iboende verdiene til den enkelte. Ufin oppførsel bør ikke aksepteres uansett om det er normenn eller andre.

Synes heller man skal ha regler for vanlig oppførsel i det offentlige rom, også får folk være som de vil på privaten :)

Anonymkode: b60bb...f25

Da bør du ta frem mobilen og filme de mannfolka som trakasserer deg sånn. Så går du til nærmeste moské og snakker med dem der og viser dem videoen. 

Anonymkode: fee80...2ca

Skrevet

Jeg har aldri sett en kvinne med burka, tror jeg... Hijab, ja, hver gang jeg nærmer meg byen - men ikke burka! Har så lite med muslimske kvinner å gjøre at jeg aldri har opplevd dem "i butikken", heller.

Anonymkode: 39fb8...8cc

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri sett en kvinne med burka, tror jeg... Hijab, ja, hver gang jeg nærmer meg byen - men ikke burka! Har så lite med muslimske kvinner å gjøre at jeg aldri har opplevd dem "i butikken", heller.

Jeg tror de mener noe annet enn «de blå draktene med gitter foran øynene» når de skriver burka. Mulig de blander det med nikab, tøystykket foran munn og nese.

Skrevet
På 13.10.2017 den 19.30, Anonym bruker skrev:

Jobber med en muslimsk dame! Hun tror hun vet alt, alle andre er idioter! Hun skryter så av seg selv, vi holder på å spy av henne alle sammen på jobb. Jeg og gruppeleder har snakket med henne, sagt hun må høre på hva andre og har å si. Men nei, hun har høy utdannelse fra hjemlandet, og hun mener selv hun rett og slett vet bedre enn oss andre. Hun mener og hun burde vært gruppeleder. 

MEN, kjenner kun henne som er muslim. Så kan ikke ta alle over en kam! 

Anonymkode: 5134e...9fb

Sikker på at hun ikke er bergenser?

Anonymkode: f7985...fc3

Skrevet

Kan ikke si at jeg har opplevd det. Bortsett fra ei afrikansk dame som var i ferd med å presse meg ut i en søldedam. Men det var en av utenlandsk opprinnelse av alle andre, så må si jeg har møtt flere frekke norske....  Jobbet i butikk, og hadde et par innom som hadde en litt annerledes handle kultur, og som kranglet endel. Alle de andre var ikke sånn. De til og med unnskyldte seg for enkelte ting kulturen deres nektet de å gjøre. Og forklarte på gode måter. Så der kulturen deres sto i veien for at jeg kunne hjelpe de, fant vi akseptable løsninger på det. Dette gjaldt også bare et par. På en måte hadde jeg litt inntrykk av at de til tider syntes noe av det var litt teit selv. Syntes det også var koselig når de stilte spm om norske tradisjoner som de syntes var litt rare, og de fikk svar på hvorfor det var sånn. Også fikk jeg høre litt om hvordan det var der de kom fra. Og det var spennende å høre om sandstormer osv. Men derimot å bli truet med å bli slått ned, truet med kniv ble kjeft huden full fordi de selv hadde misforstått eller vi ikke lager førte varen de trengte Nå!  stalket meg på jobb og ringte meg for å plage meg på fritiden, joda alle de var norske. Også de som stjal, bortsett fra de som hadde tyveriraid med bil fra øst Europa. 

Anonymkode: 5faca...7d4

Skrevet

Det er ofte dette skjer med meg. Jeg mener muslimer og afrikanere. De går midt i veien , nekter å gå til siden. Hvis jeg møter 10 stk. 5 norske og 5 andre, er kanskje 5 norske som går til siden og 1 av de andre.  Slår aldri feil. 

Anonymkode: 73dd5...c4f

Skrevet

Snakker om kultur.. I et familieselskap sa en gammel tante: Jeg prøvde å være hyggelig og snakke med L, men hun bare overså meg. En annen : Nei, du skjønner , hjemme i Brasil så snakker de ikke med folk som ikke er pene nok ! 

🤤

Anonymkode: 73dd5...c4f

Skrevet

Burka??? Bor du i Kabul, HI? 

Skrevet
På 10/14/2017 den 7.38, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke sammenlignbart. Det er et styresett som tillater abortklinikker, det er et offentlig helsetilbud. At det står x antall, en liten brøk og protesterer er ikke det samme som kvinner i muslimske land blir utsatt for. 

Vi snakker ikke om en liten brøkdel av ekstremister, men styresett og folkeopinion. Det er forankret dypt inn i sjelen. 

Anonymkode: e659f...044

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke sammenlignbart. Det er et styresett som tillater abortklinikker, det er et offentlig helsetilbud. At det står x antall, en liten brøk og protesterer er ikke det samme som kvinner i muslimske land blir utsatt for. 

Vi snakker ikke om en liten brøkdel av ekstremister, men styresett og folkeopinion. Det er forankret dypt inn i sjelen. 

Hvordan vet du det?

Skrevet

Vel, i Dubai eller Pakistan har de ingen lovlige abortklinikker, motstandere kan protestere mot 😳

Der er det vel ikke bare sånn at en kvinne som har utført abort blir steinet til døde på torget, til allmenn forlystelse? 

Skrevet
På 14.10.2017 den 7.38, Anonym bruker skrev:

"Gidder"? De skulle hatt medalje for kampen mot barnemord! Så sitter det jævler her i Norge og klipper opp barna sine og ler av det. Pur ondskap! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...