Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #26 Skrevet 13. oktober 2017 Bra det ordnet seg. For en møkkasjef! Anonymkode: caff0...172
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #27 Skrevet 13. oktober 2017 Han der må du jo melde fra om. Han virker jo helt psykopat! Anonymkode: c1060...73d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #28 Skrevet 13. oktober 2017 Ta vare på all interaksjon mellom dere! Anonymkode: 50237...76a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #29 Skrevet 13. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Stresset på meg full feber, så ble utrolig nok syk og sengeliggende :S Svaret fra sjefen, du skal på jobb 4, du er frisk til da... Fikk tak i legen da jeg ringte inn med den meldingen, han sendte meg ei sykemelding til jeg har legetime legetimen. hi Anonymkode: 48e06...def Fy fader, skremmende at sånne folk sitter i maktstillinger. Godt du fikk sykemelding, hva sa sjefen din til den? Anonymkode: 650d3...8c4
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #30 Skrevet 13. oktober 2017 Er vel bare å bruke sykt barn dager. Trenger ikke høres syk ut da. Anonymkode: c75b6...c6f
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #31 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg er helt overrasket over hvor ekstremt lite HI står opp for seg selv. Går det an å være så tafatt? Anonymkode: 3635e...a92
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #32 Skrevet 13. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er helt overrasket over hvor ekstremt lite HI står opp for seg selv. Går det an å være så tafatt? Anonymkode: 3635e...a92 Det kan man faktisk bli hvis man blir psykisk nedbrutt over tid. Jeg har vært i en lignende situasjon selv med en sjef fra helvete, og når jeg ser tilbake på det nå, så forstår jeg egentlig ikke hvorfor jeg ikke sa ordentlig i fra eller fikk meg ny jobb med en gang. Men jeg var så sliten og nedkjørt at jeg tenkte ikke klart Anonymkode: 650d3...8c4
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #33 Skrevet 13. oktober 2017 Bøtte nedpå en flaske med vodka et par timer før du legger deg 👍🏻 Anonymkode: 9da86...364
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #34 Skrevet 13. oktober 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Fy fader, skremmende at sånne folk sitter i maktstillinger. Godt du fikk sykemelding, hva sa sjefen din til den? Anonymkode: 650d3...8c4 Jeg må innom med den, da han ikke godkjenner den elektronisk fra nav sine systemer... Blir til å dra etter jeg har hatt legetime den 20. Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #35 Skrevet 13. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er helt overrasket over hvor ekstremt lite HI står opp for seg selv. Går det an å være så tafatt? Anonymkode: 3635e...a92 Står du opp mot han mister du timer, så enkelt er det... Organisasjonen jeg er i kalte kontrakten min for type ala 1800-talls standar, da han har alle fordelene, mens vi arbeidere er låst til det han vil gi og kontrakten blir et hinder for annet arbeid (ene kollegaen min gikk fra fulltid med ekstra jobb, til en gang i uken pga sjefen) Jeg er avhengig av timer, og jeg har gått på nåde nå i et og et halvt år, livredd for å miste timer for hver gang han ansetter nye. Null informasjon annet enn: finner jeg noen andre som jeg liker bedre så står du uten jobb. Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #36 Skrevet 13. oktober 2017 Kan jeg spørre hva du jobber med? Dette er jo ikke greit :-( Er det noe fagorganisasjon du kan melde inn sjefen din til? Arbeidstilsynet? Det høres ut som en skikkelig ille sjef og jeg håper du får det bedre på din neste arbeidplass ❤️ De som kommenterer stygt her har virkelig aldri opplevd en dårlig sjef før. Jeg vet hvordan det kan ødelegge psyken din. Stay strong ✌🏻 Anonymkode: d48ec...867
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #37 Skrevet 13. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre hva du jobber med? Dette er jo ikke greit :-( Er det noe fagorganisasjon du kan melde inn sjefen din til? Arbeidstilsynet? Det høres ut som en skikkelig ille sjef og jeg håper du får det bedre på din neste arbeidplass ❤️ De som kommenterer stygt her har virkelig aldri opplevd en dårlig sjef før. Jeg vet hvordan det kan ødelegge psyken din. Stay strong ✌🏻 Anonymkode: d48ec...867 Jobber i en butikk kjede på Østlandet (vil ikke nevne navn på kjeden) Blir til å melde til arbeidstilsyn da vi ikke har HMSansvarlig ol eller tillitsvalgt, alt skal taes opp med sjefen... Det funker jo ikke Den nye jobben virker mye bedre Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #38 Skrevet 13. oktober 2017 Det er viktig at du melder dette til Arbeidstilsynet, for den personen burde jo aldri vært leder for noen som helst. Når du blir så dårlig som du blir av jobben så vil jeg tro legen kan gi deg sykemelding ut oppsigelsesperioden. I ditt tilfelle vil jeg tro det er det beste, for ingen - hverken du eller samfunnet - er tjent med at du kjører deg enda lenger ned psykisk og fysisk for å "stå i det" ut oppsigelsestiden, for gjør du det risikerer du langvarig sykemelding pga. utbrenthet, og da kan du bli borte fra jobb både måneder og år. Fortell legen din alt som foregår med denne sjefen og om hvor dårlig du blir av dette. Legen kan ikke sykemelde deg pga. en jobbkonflikt, men han kan sykemelde deg hvis jobben gjør deg syk, noe den gjør i ditt tilfelle. Ellers anbefaler jeg deg å også få en å snakke ut med og bearbeid det du har opplevd i denne jobben, for det er tydelig at det har vært traumatisk for deg. Ta tak i det så fort som mulig slik at det ikke setter seg i kropp og psyke. Du trenger å bygge deg opp igjen slik at du kan stå mer opp for deg selv senere, da blir det vanskeligere for noen å tråkke på deg slik den nåværende sjefen din gjør. At du har det som du har det nå er naturlig etter den behandlingen sjefen har utsatt deg for. Minn deg selv på at dette ikke har med deg å gjøre, at dette er et mønster hos sjefen din og at dette bare har med han å gjøre, ingen andre. Lykke til i den nye jobben når du begynner der Anonymkode: 981c3...f8e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #39 Skrevet 14. oktober 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må innom med den, da han ikke godkjenner den elektronisk fra nav sine systemer... Blir til å dra etter jeg har hatt legetime den 20. Anonymkode: 48e06...def Det må du ikke gjøre, sykemelding skal leveres så fort som mulig. Anonymkode: 650d3...8c4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #40 Skrevet 14. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det må du ikke gjøre, sykemelding skal leveres så fort som mulig. Anonymkode: 650d3...8c4 Får ikke tak i den før i neste uke uansett, da legekontoret stenger tidlig på fredager. Alt annet er sendt inn, arbeidsgiver har godkjent system for å motta elektronisk, da de kunne sende den. Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #41 Skrevet 14. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Får ikke tak i den før i neste uke uansett, da legekontoret stenger tidlig på fredager. Alt annet er sendt inn, arbeidsgiver har godkjent system for å motta elektronisk, da de kunne sende den. Anonymkode: 48e06...def Siden den allerede er levert inn til arbeidsgiver så er ikke du pliktig til å gjøre noe mer! Arbeidsgiver er bare vrang når han i tillegg vil ha sykemeldingen på papir! Si fra til han at det fint går å printe ut den elektroniske varianten hvis han absolutt skal ha den på papir. Anonymkode: 6066b...f39
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #42 Skrevet 14. oktober 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får ikke tak i den før i neste uke uansett, da legekontoret stenger tidlig på fredager. Alt annet er sendt inn, arbeidsgiver har godkjent system for å motta elektronisk, da de kunne sende den. Anonymkode: 48e06...def Da er han jo bare vanskelig.......overraskende, for en type Anonymkode: 650d3...8c4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #43 Skrevet 14. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Får ikke tak i den før i neste uke uansett, da legekontoret stenger tidlig på fredager. Alt annet er sendt inn, arbeidsgiver har godkjent system for å motta elektronisk, da de kunne sende den. Anonymkode: 48e06...def Send den i posten hvis sjefen absolutt må få den på papir. Ville ikke satt mine ben på det stedet mer hvis jeg var deg. Anonymkode: caff0...172
frk Nilsen Skrevet 14. oktober 2017 #44 Skrevet 14. oktober 2017 Sånn skal ikke en sjef behandle sin ansatte. Du skriver at det er en kjede, du får melde fra til hovedkontoret hvordan de faktiske forhold på denne arbeidsplassen er. Meld også i fra til arbeidstilsynet.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #45 Skrevet 14. oktober 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jobber i en butikk kjede på Østlandet (vil ikke nevne navn på kjeden) Blir til å melde til arbeidstilsyn da vi ikke har HMSansvarlig ol eller tillitsvalgt, alt skal taes opp med sjefen... Det funker jo ikke Den nye jobben virker mye bedre Anonymkode: 48e06...def Kan godt tenke meg at dette er en dagligvarebutikk. De har noe av det verste presset på ansatte jeg vet om.. :-( Anonymkode: d48ec...867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå