Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg klarer ikke tanken på å gå på jobb med en sjef som har tydelig lagt meg for hat... hvordan kan jeg få spysjuke raskt slik at jeg slipper jobb i morgen? (Jeg får ikke snakket med lege før om en uke ) Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 Altså... Hvis du først skal rømme unna problemene dine kan du vel lyve. Men dette er ikke akkurat veldig modent av deg Anonymkode: 68aa4...0b9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Gå og gjør jobben din, ring fagorganisasjonen i morgen og be om hjelp. Anonymkode: 981c3...f8e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #4 Skrevet 12. oktober 2017 Hva mener du jeg skal gjøre? Har sagt opp jobben og fikk en 20 minutters skyllebøtte der jeg ble bla. fremstilt som jobbens veldedeighetsprosjekt. Har knapt hatt ei normal natts søvn på et halvt år og frynsete nerver. Eneste løsningen jeg nå ser er å faktisk stresse kroppen syk så jeg slipper. Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #5 Skrevet 12. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Gå og gjør jobben din, ring fagorganisasjonen i morgen og be om hjelp. Anonymkode: 981c3...f8e Forsøkt... de anbefaler at jeg snakker med lege, legen vil ikke slippe meg til før om en uke Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #6 Skrevet 12. oktober 2017 Skulk og jug. Hva er det verste som kan skje? Det hadde jeg gjort lett og uten dårlig samvittighet. Drit i den idioten av en "sjef!" Anonymkode: 56f08...f27
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #7 Skrevet 12. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skulk og jug. Hva er det verste som kan skje? Det hadde jeg gjort lett og uten dårlig samvittighet. Drit i den idioten av en "sjef!" Anonymkode: 56f08...f27 Vil helst være dårlig i fall han ringer... slik at han kan høre meg dårlig. Jeg er elendig løgner, og ser dette som eneste løsning. Vet at hvis jeg kaster opp er jeg gåen i nesten en uke, da kroppen får en kraftig reaksjon av dette. Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #8 Skrevet 12. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vil helst være dårlig i fall han ringer... slik at han kan høre meg dårlig. Jeg er elendig løgner, og ser dette som eneste løsning. Vet at hvis jeg kaster opp er jeg gåen i nesten en uke, da kroppen får en kraftig reaksjon av dette. Anonymkode: 48e06...def Men man kan jo ikke høre om noen har omgangssyken. Men det spørs om de vil tro på deg uansett Anonymkode: 650d3...8c4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #9 Skrevet 12. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men man kan jo ikke høre om noen har omgangssyken. Men det spørs om de vil tro på deg uansett Anonymkode: 650d3...8c4 De trodde meg ikke helt da jeg trynet og skadet foten, jeg gikk på krykker innom jobb før de trodde meg. Holdningen der at du skal gå på jobb, koste hva det koster vil... Jeg var på jobb 3 timer etter jeg kom ut av sykehuset med brukket arm (satt hele natten på sykehus og legevakt), fikk høre etterpå at jeg ikke tok jobben alvorlig nok og var for lat med å komme på jobb... Og jeg har lavest sykefravær på den jobben De eneste gangene jeg har holdt meg hjemme er ved spysjuke, ellers så ansees ikke smerter eller feber som noe grunn Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #10 Skrevet 12. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De trodde meg ikke helt da jeg trynet og skadet foten, jeg gikk på krykker innom jobb før de trodde meg. Holdningen der at du skal gå på jobb, koste hva det koster vil... Jeg var på jobb 3 timer etter jeg kom ut av sykehuset med brukket arm (satt hele natten på sykehus og legevakt), fikk høre etterpå at jeg ikke tok jobben alvorlig nok og var for lat med å komme på jobb... Og jeg har lavest sykefravær på den jobben De eneste gangene jeg har holdt meg hjemme er ved spysjuke, ellers så ansees ikke smerter eller feber som noe grunn Anonymkode: 48e06...def Det er enda større grunn til at jeg tror, at de ikke kommer til å tro på deg uansett. Spesielt siden du har sagt opp. Jeg kan ikke se at spysyke skulle være noen bedre grunn enn brukket arm og skadet fot. Hvem vil ikke slippe deg inn, legen eller kontordame? Du ringer legekontoret i morra og sier at du er syk, har brukt opp egenmeldingene dine og må ha sykemelding i dag. Hvis ikke det fungerer, så ber du om at legen skal ringe deg på slutten av dagen, så du får snakke med han selv. Anonymkode: 650d3...8c4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #11 Skrevet 12. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er enda større grunn til at jeg tror, at de ikke kommer til å tro på deg uansett. Spesielt siden du har sagt opp. Jeg kan ikke se at spysyke skulle være noen bedre grunn enn brukket arm og skadet fot. Hvem vil ikke slippe deg inn, legen eller kontordame? Du ringer legekontoret i morra og sier at du er syk, har brukt opp egenmeldingene dine og må ha sykemelding i dag. Hvis ikke det fungerer, så ber du om at legen skal ringe deg på slutten av dagen, så du får snakke med han selv. Anonymkode: 650d3...8c4 Har forsøkt lege, de anser dette som en bagatell... Eneste sykdommen vi blir jaget hjem med er spysjuke/magsjuke da dette er smittsomt og risikoen for at for mange blir syk er for stor, derfor er den lettere... Jeg kan med god samvittighet bruke bena da jeg enda sliter med en nylig skade og betennelse i andre, men det vil ikke bli trodd, selv om betennelsen kommer av jobben... Det er en god grunn for jeg ikke vil tilbake :'( Verneombud/HMS ansvarlig og tillitsvalgt har vi ikke på jobb, så alt MÅ gå via sjefen Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #12 Skrevet 12. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har forsøkt lege, de anser dette som en bagatell... Eneste sykdommen vi blir jaget hjem med er spysjuke/magsjuke da dette er smittsomt og risikoen for at for mange blir syk er for stor, derfor er den lettere... Jeg kan med god samvittighet bruke bena da jeg enda sliter med en nylig skade og betennelse i andre, men det vil ikke bli trodd, selv om betennelsen kommer av jobben... Det er en god grunn for jeg ikke vil tilbake :'( Verneombud/HMS ansvarlig og tillitsvalgt har vi ikke på jobb, så alt MÅ gå via sjefen Anonymkode: 48e06...def Hva anser legen som bagatell? Anonymkode: 650d3...8c4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #13 Skrevet 12. oktober 2017 Hvis du absolutt vil bli syk og begynne å spy fort så får du spise noe fordevet kjøtt eller noe da. Kan garantere deg oppkast relativt kjapt. Anonymkode: ae6d7...9ff
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #14 Skrevet 12. oktober 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du absolutt vil bli syk og begynne å spy fort så får du spise noe fordevet kjøtt eller noe da. Kan garantere deg oppkast relativt kjapt. Anonymkode: ae6d7...9ff Matavfallet er bert ut, ellers hadde jeg spist av det ;( Anonymkode: 48e06...def
Himmel og hav Skrevet 12. oktober 2017 #15 Skrevet 12. oktober 2017 Drikk deg dritings. Da kommer du både til å spy og høres elendig ut i morgen tidlig. Alternativt så kan du styrte ei flaske tran eller ta laksérolje så du får diaré. Ellers skjønner jeg at du er i en vanskelig situasjon, men å ønske på seg sykdom er ikke ålreit.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #16 Skrevet 12. oktober 2017 3 minutter siden, Himmel og hav skrev: Drikk deg dritings. Da kommer du både til å spy og høres elendig ut i morgen tidlig. Alternativt så kan du styrte ei flaske tran eller ta laksérolje så du får diaré. Ellers skjønner jeg at du er i en vanskelig situasjon, men å ønske på seg sykdom er ikke ålreit. Jeg har barn i huset så alkohol er uaktuelt Tran og lakserolje har jeg ikke, så det går heller ikke... Men å lyve som noen over sier jeg bør er mer greit? Jeg sover ikke før jeg skal på jobb, spiser ikke før jeg skal på jobb og tørr ikke å ta lunch (har ikke hatt lunch på nesten et år bortsett fra lørdagsvaktene, da er det en liten lunch og ikke mer mat den dagen), kan ikke ta pauser på jobb så må gå med store smerter i bena til jeg kan gå hjem, tilrettelegging er bare og glemme. Jeg kan ikke gå på jobb, jeg har forsøkt og si fra meg vakten flere ganger, men sjefen nekter meg (er tilkallingsvikar), akutt sykdom er siste mulighet, da jeg vet at hvis jeg får snakket med lege, så får jeg sykemelding uten problem Anonymkode: 48e06...def
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #17 Skrevet 12. oktober 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har barn i huset så alkohol er uaktuelt Tran og lakserolje har jeg ikke, så det går heller ikke... Men å lyve som noen over sier jeg bør er mer greit? Jeg sover ikke før jeg skal på jobb, spiser ikke før jeg skal på jobb og tørr ikke å ta lunch (har ikke hatt lunch på nesten et år bortsett fra lørdagsvaktene, da er det en liten lunch og ikke mer mat den dagen), kan ikke ta pauser på jobb så må gå med store smerter i bena til jeg kan gå hjem, tilrettelegging er bare og glemme. Jeg kan ikke gå på jobb, jeg har forsøkt og si fra meg vakten flere ganger, men sjefen nekter meg (er tilkallingsvikar), akutt sykdom er siste mulighet, da jeg vet at hvis jeg får snakket med lege, så får jeg sykemelding uten problem Anonymkode: 48e06...def Men hvorfor slipper du ikke inn til lege da? Har du ikke noe i hus som du virkelig ikke orker å spise. Jeg hadde nok spydd av noe så enkelt som en pakke rosiner Anonymkode: 650d3...8c4
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #18 Skrevet 13. oktober 2017 Du virker skikkelig løsningsorientert. Det må jeg si Anonymkode: 11b44...384
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #19 Skrevet 13. oktober 2017 Dra på jobb og hvis sjefen blir ufin så be han gi deg sparken hvis han synes det er så ille å ha deg der. Så slipper han å betale for veldedighet og du får dagpenger fra dag 1. Lykke til i søket etter en ny og bedre jobb. Bruk nettverket ditt og undersøk det du kan om arbeidsmiljø før du signerer ny kontrakt. Anonymkode: d0500...482
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #20 Skrevet 13. oktober 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: De trodde meg ikke helt da jeg trynet og skadet foten, jeg gikk på krykker innom jobb før de trodde meg. Holdningen der at du skal gå på jobb, koste hva det koster vil... Jeg var på jobb 3 timer etter jeg kom ut av sykehuset med brukket arm (satt hele natten på sykehus og legevakt), fikk høre etterpå at jeg ikke tok jobben alvorlig nok og var for lat med å komme på jobb... Og jeg har lavest sykefravær på den jobben De eneste gangene jeg har holdt meg hjemme er ved spysjuke, ellers så ansees ikke smerter eller feber som noe grunn Anonymkode: 48e06...def Hvorfor bryr du deg så mye om hva de tenker og tror ? Ring og si du er syk. Du er jo det, nedfor og utbrent. Omgangssyke er ikke så mye å hige etter 😣 Anonymkode: d5427...917
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #21 Skrevet 13. oktober 2017 Ring lege igjen i dag, si du har så vondt i bena at du ikke er i stand til å jobbe, du er så nedbrutt og utslitt at du ikke er i stand til å tenke klart, du må treffe lege og du må ha sykemelding. De kan da ikke avvise deg med at dette er en bagatell, kom neste uke? Anonymkode: 06e05...601
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #22 Skrevet 13. oktober 2017 Er du ikke bare tilkallingsvikar, må du si opp da? Er det ikke bare å la være å la seg tilkalle? Anonymkode: 52bad...e0c
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #23 Skrevet 13. oktober 2017 Dra på jobb og gjennomfør vakten du har tatt på deg. Deretter sier du nei til flere vakter. Som tilkallingsvikar er jo ikke det noe problem. Anonymkode: beae8...b82
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #24 Skrevet 13. oktober 2017 Men herregud da, du har sagt opp! Si nå fra til den pikken at han kan holde kjeften sin og la deg gjøre jobben din. Ingen bryr seg uansett. Anonymkode: 3635e...a92
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #25 Skrevet 13. oktober 2017 Stresset på meg full feber, så ble utrolig nok syk og sengeliggende :S Svaret fra sjefen, du skal på jobb 4, du er frisk til da... Fikk tak i legen da jeg ringte inn med den meldingen, han sendte meg ei sykemelding til jeg har legetime legetimen. hi Anonymkode: 48e06...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå