Gå til innhold

Medbrakt på Oslo filharmoniske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe...det er vel bare å nå konkludere med at folk som ofte går på filharmoniske er noen gretne grinebitere hele gjengen.

Slutt å kjekle...dere er jo til og med enige 

Anonymkode: e297e...9fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du

Folk har ikke med seg mat og drikke i konserthuset. Når det er sagt, er det ikke noe problem å ha en flaske i vesken. det er ingen som sjekker det. Men det er ikke vanlig å nyte drikke under forestillingen. 

Jeg har alltid vannflaske i veska, selvsagt mulig å ta seg en slurk om man er veldig tørst, men det er absolutt ikke type "sitt og nyt brusen mens du ser på"-type sted.

Helt greit å drikke medbragt i pausen. Mange områder i konserthuset utenom baren.

Flott at du tar med barna på konsert- god konsert!!

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for innspill. Jeg og mine barn må ikke. Men, jeg lurte likefult på om det var lov. Så kanskje du kan svare meg på det spørsmålet? Er det lov å ta med en flaske vann eller juice inn på Oslo Filharmoniske? 

Anonymkode: 5c072...df3

Det er vel rimelig åpenbart at ingen her inne vet det. Jeg har til og med sjekket hjemmesiden til Oslo Konserthus, men det står ikke noe der. Vil derfor tro at det faktisk er lov. Jeg kan faktisk ikke huske å noen gang ha blitt sjekket ift slikt når jeg har vært der på konsert. 

Og til hun lengre opp her: JO, det er lov å ha med pastiller, drops eller lignende inn på Oslo Konserthus. Det er det mange voksne som gjør hele tiden. Vil dog anbefale en eske (i stedet for en pose) med feks myke pastiller da dette bråker mindre. Men det ER en barneforestilling og uansett hva «teaterpedagogen» måtte sukke om, så blir det en del støy på slike forestillinger. Og enkelte barn sitter mer stille og er mer oppmerksom dersom de har en eske pastiller enn om de ikke har det. Man kan mene hva man vil om det, men det er nå en gang sånn det er. 

HI, jeg vil rett og slett anbefale deg å ringe og spørre på Oslo Konserthus om dette med medbragte drikkeflasker. Da får du et korrekt svar. 

Anonymkode: 4d5c0...8c3

Skrevet
8 minutter siden, Havhesten2017 skrev:

Hei du

Folk har ikke med seg mat og drikke i konserthuset. Når det er sagt, er det ikke noe problem å ha en flaske i vesken. det er ingen som sjekker det. Men det er ikke vanlig å nyte drikke under forestillingen. 

Jeg har alltid vannflaske i veska, selvsagt mulig å ta seg en slurk om man er veldig tørst, men det er absolutt ikke type "sitt og nyt brusen mens du ser på"-type sted.

Helt greit å drikke medbragt i pausen. Mange områder i konserthuset utenom baren.

Det er ingen pause i denne forestillingen.  

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er definitivt ikke det jeg verken hevder eller mener. Men, når msn fyller en sal med barn så kan man ikke forvente å høre en knappenål falle. I tillegg er barn veldig flinke å vise følelser, så skjer det noe morro, skummelt, trist eller spennende så vil barn ofte utrykke dette gjennom lyd og bevegelse. Og som teaterpedagog så ville jeg ha trodd dette var den reaksjonen dere ønsket fra den type publikum. 

Ja, det er vel nettopp sånne reaksjoner de ønsker fra barn som lar seg fenge og oppsluke av forestillingen. Ikke leven fra unger som veltet brusen sin, som vil spørre mamma om mere drops eller krangle med broren om den siste seigmannen. 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel rimelig åpenbart at ingen her inne vet det. Jeg har til og med sjekket hjemmesiden til Oslo Konserthus, men det står ikke noe der. Vil derfor tro at det faktisk er lov. Jeg kan faktisk ikke huske å noen gang ha blitt sjekket ift slikt når jeg har vært der på konsert. 

Og til hun lengre opp her: JO, det er lov å ha med pastiller, drops eller lignende inn på Oslo Konserthus. Det er det mange voksne som gjør hele tiden. Vil dog anbefale en eske (i stedet for en pose) med feks myke pastiller da dette bråker mindre. Men det ER en barneforestilling og uansett hva «teaterpedagogen» måtte sukke om, så blir det en del støy på slike forestillinger. Og enkelte barn sitter mer stille og er mer oppmerksom dersom de har en eske pastiller enn om de ikke har det. Man kan mene hva man vil om det, men det er nå en gang sånn det er. 

HI, jeg vil rett og slett anbefale deg å ringe og spørre på Oslo Konserthus om dette med medbragte drikkeflasker. Da får du et korrekt svar. 

Sjekket selv siden deres, samt Google spørsmålet før jeg spurte her. Men, må nok ta den telefonen ja 😊

Skrevet
46 minutter siden, Havhesten2017 skrev:

Hei du

Vi gleder oss alle tre. Men, skal gjøre som anonym over her sier å ringe til dem 😊

Skrevet

Kun på dib det kan bli diskusjon/krangel om et enkelt spørsmål!  

Anonymkode: 92ff4...32d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun på dib det kan bli diskusjon/krangel om et enkelt spørsmål!  

Anonymkode: 92ff4...32d

Hehehe...😂 Bedre at de får ut frustrasjonen og nebbingen her, enn at det går utover barna hjemme...😉

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er også åpenbart at det ikke står noe om det fordi det jevnt over ikke faller folk inn å være så udannet at de tar med seg niste i Konserthuset.

Anonymkode: db62b...14f

Skrevet
49 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Ja, det er vel nettopp sånne reaksjoner de ønsker fra barn som lar seg fenge og oppsluke av forestillingen. Ikke leven fra unger som veltet brusen sin, som vil spørre mamma om mere drops eller krangle med broren om den siste seigmannen. 

Ja, dette var poenget mitt, takk :) Reaksjoner fra barn er veldig velkomne, men ikke mas om mer chips. Dessuten var i tillegg kommentaren min ment til de som sa " æh, det er jo bare en barneforestilling, ikke noe problem med støy da vel". 

Anonymkode: d9c61...491

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er også åpenbart at det ikke står noe om det fordi det jevnt over ikke faller folk inn å være så udannet at de tar med seg niste i Konserthuset.

Anonymkode: db62b...14f

Jasså? Så da er folk som går på Den Norske Operaen mer udannet enn de som går på Oslo Konserthus da eller? Siden Operaen faktisk opplyser om at det ikke er tillatt med mat og drikke i salene deres, mener jeg... 

Skrevet

Hjelp... to sider om dette... Jeg kan ikke tro at jeg faktisk leste til ende. :D Kan ikke fatte og begripe at et så lite og uskyldig spørsmål resulterer i så mange krasse svar..  Beklager HI, jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men håper dere får en super forestilling.

Anonymkode: 2311d...7fa

Skrevet

Jeg har bare vært i filharmonien en gang. Da var det salg av vin, brus, snitter mm i pausen og før konserten, men det var ikke tillatt å ta med dette inn i salen. Jeg tror ikke det var noe forbud mot medbrakt i foajeen, men det sjekket jeg ikke.

Den samme regelen gjelder i kulturhuset her hjemme, både på voksen og barneforestillinger. Ingen mat eller drikke i salen.

Anonymkode: 34b17...5d6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bare vært i filharmonien en gang. Da var det salg av vin, brus, snitter mm i pausen og før konserten, men det var ikke tillatt å ta med dette inn i salen. Jeg tror ikke det var noe forbud mot medbrakt i foajeen, men det sjekket jeg ikke.

Den samme regelen gjelder i kulturhuset her hjemme, både på voksen og barneforestillinger. Ingen mat eller drikke i salen.

Anonymkode: 34b17...5d6

Takk for svar 😊

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at av og til kan det være lov for de små og store å kose seg litt også. Så derfor lurer jeg på om det er lov å ta med en flaske juice eller vann? 

Men skal dere ikke kose dere med det som skjer på scenen? Er det ikke bedre at barna et opptatt med det enn mat og drikke?

jeg skjønner ennå ikke at man må ha mat/drikke/godteri for å kose seg på en forestilling. Hva med å gå på resturant før/etter og kose seg med mat/drikke der?

Anonymkode: bbbcc...cbe

Skrevet

Trot neppe det er noe problem med vannflaske i veska på Konserthuset på en barneforestilling. Ring og spør, da vel!

Anonymkode: 3f340...c22

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at av og til kan det være lov for de små og store å kose seg litt også. Så derfor lurer jeg på om det er lov å ta med en flaske juice eller vann? 

Jo da,  men kose seg kan man gjøre i pausen. Må ikke nødvendigvis kose seg under forestillingen. 

Godt og drikke tar fokus bort fra forestillingen. 

Anonymkode: f1c7a...576

Skrevet

Hvorfor i all verden MÅ folk absolutt drikke og/eller spise under en forestilling som varer en time eller to???!!!! 

Anonymkode: 0de50...94f

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden MÅ folk absolutt drikke og/eller spise under en forestilling som varer en time eller to???!!!! 

Anonymkode: 0de50...94f

Hvorfor i all verden KAN IKKE folk svare på et enkelt spørsmål???!!!! 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men skal dere ikke kose dere med det som skjer på scenen? Er det ikke bedre at barna et opptatt med det enn mat og drikke?

jeg skjønner ennå ikke at man må ha mat/drikke/godteri for å kose seg på en forestilling. Hva med å gå på resturant før/etter og kose seg med mat/drikke der?

Anonymkode: bbbcc...cbe

Så klart skal vi kose oss med det som skjer på senen. Men, jeg ser faktisk ikke hvorfor vi ikke skal kunne gjøre det selv om vi har en flaske vann eller juice i vesken. 

Jeg skjønner ennå ikke atman må kverulere på et i utgangspunktet enkelt spørsmål. Hva med å heller bare svare på det de spør om? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden KAN IKKE folk svare på et enkelt spørsmål???!!!! 

For det er bare tull å ha med flasker og drikke og kos på sånne ting . 

Barn må lære at de trenger ikke ha godteri og drikke for å kose seg. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trot neppe det er noe problem med vannflaske i veska på Konserthuset på en barneforestilling. Ring og spør, da vel!

Anonymkode: 3f340...c22

Takk for svar. Planen er å ta den telefonen i morga 😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo da,  men kose seg kan man gjøre i pausen. Må ikke nødvendigvis kose seg under forestillingen. 

Godt og drikke tar fokus bort fra forestillingen. 

De er 4 og 6 år. Tror nok fokusen er på topp når ting skjer på lerretet og senen. Så jeg er nok ikke bekymret for at de skal bli distrahert av flasken jeg har i vesken eller pastillesken de får holde selv. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det er bare tull å ha med flasker og drikke og kos på sånne ting . 

Barn må lære at de trenger ikke ha godteri og drikke for å kose seg. 

Med andre ord så er verden skrudd sammen slik at alt vi mener er tull kan vi kverulere og krangle på? Fine holdninger å overføre til barna våre? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...