Gå til innhold

Medbrakt på Oslo filharmoniske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er lov å ta med egen drikke på forestilling i Oslo filharmoniske?

Tenkte å unngå samme fadesen som når vi var i spektrum for å se cats. Jeg var ikke klar over at det ikke var lov å ta med flasker der 🙈

Anonymkode: 5c072...df3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg er lov.

Anonymkode: b2e21...484

Skrevet

Nei, de selger drikke i baren.

Anonymkode: c87bc...ad6

Skrevet

Det er ikke revy på grendehuset du skal på her altså....

Skrevet

Dette visste jeg ikke. Takk for tråde, hi ;)

Anonymkode: 5f546...125

Skrevet
49 minutter siden, Evablaum skrev:

He? Lurer du virkelig på dette??

Skal ha med barna på musikkfabrikken og har aldri vært der før. Hadde vært enklere med flasker til de små en begerene vi fikk i spektrum som ble veltet over alt. Men, ser nok ut som det blir beger igjen 🙄

Skrevet
2 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Det er ikke revy på grendehuset du skal på her altså....

Er fullstendig klar over det. Skal på en familieforestilling med to små barn og hadde håpet på å kunne ha drikke som kunne lukkes og ikke pappbeger som ble veltet utover gulvet som i spektrum. 

Men, ut fra svarene så blir det nok dessverre det 🙄

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er fullstendig klar over det. Skal på en familieforestilling med to små barn og hadde håpet på å kunne ha drikke som kunne lukkes og ikke pappbeger som ble veltet utover gulvet som i spektrum. 

Men, ut fra svarene så blir det nok dessverre det 🙄

R det heller ikke lov å ha med tom flaske?

Skrevet

Du, den konserten varer i en time og ti minutter, og den er uten pause. Tror du ikke ungene dine klarer seg uten drikke i en time heller? Så kan dere heller kjøpe dere noe å drikke etterpå? Ta med en eske drops hvis de absolutt må ha noe i munnen den timen. 

Anonymkode: 4d5c0...8c3

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, den konserten varer i en time og ti minutter, og den er uten pause. Tror du ikke ungene dine klarer seg uten drikke i en time heller? Så kan dere heller kjøpe dere noe å drikke etterpå? Ta med en eske drops hvis de absolutt må ha noe i munnen den timen. 

Takk for innspill.

Var vel strengt tatt ikke det jeg lurte på. Men, tar selvkritikk på at jeg definitivt burde ha vært tydeligere i spørsmålfremstillingen min. 

Skrevet
27 minutter siden, Tøystykke skrev:

R det heller ikke lov å ha med tom flaske?

Aner ikke. Men, i spektrum ble selv vannflasken vi kjøpte i baren tømt over i beger da vi ikke fikk de med inn i salen. Så jeg tror ikke det hadde hjulpet hadde jeg tatt med egne tomme flasker. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for innspill.

Var vel strengt tatt ikke det jeg lurte på. Men, tar selvkritikk på at jeg definitivt burde ha vært tydeligere i spørsmålfremstillingen min. 

Hvorfor er du så sur og frekk? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så sur og frekk? 

Sur og frekk? Er absolutt ikke meningen å fremstå som det. 

Men, for å omformulere spørsmålet mitt slik du slipper å spore av hele tråden. Vet du om det er lov å ta med flasker inn hos Oslo Filharmoniske? 

Skrevet

Nei, det er ikke lov å ta med medbrakt mat og drikke, evnt små drops som ikke plager de andre ( altså ikke noe som må slurpes,knases eller åpnes).

Dette er ikke kino,men en forestilling hvor aktørene gjør akkurat denne forestillingen denne ene gangen foran dere ( selv om den spilles 100 ganger er den unik hver gang). Det er deres levebrød og både de og publikum bør slippe at folk hamstrer kinosnop og trykker i seg.  Og om ungene ikke kan ha plastbeger uten å søle bør de ikke drikke den timen. Drikken ercegentlig ment for å drikkes i pauser, ikke under selve forestillingen

Anonymkode: d9c61...491

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke lov å ta med medbrakt mat og drikke, evnt små drops som ikke plager de andre ( altså ikke noe som må slurpes,knases eller åpnes).

Dette er ikke kino,men en forestilling hvor aktørene gjør akkurat denne forestillingen denne ene gangen foran dere ( selv om den spilles 100 ganger er den unik hver gang). Det er deres levebrød og både de og publikum bør slippe at folk hamstrer kinosnop og trykker i seg.  Og om ungene ikke kan ha plastbeger uten å søle bør de ikke drikke den timen. Drikken ercegentlig ment for å drikkes i pauser, ikke under selve forestillingen

Fin fortelling. Men grunnen til at det ikke er lov å ha med flasker og at alt helles over på plastikkbegre har ikke noe med lyd å gjøre. Det går kun på sikkerhet. Flasker kan kastes på folk og gjøre skade. Et beger gjør deg i verste fall våt.

Anonymkode: 8bcb0...f46

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svaret. Jeg vet det ikke er en kino. Og jeg er fullstendig klar over at det ikke skal spises eller drikkes noe som kan forstyrre sidemannen. Jeg ble derfor overrasket når de solgte baconsnack i spektrum i forbindelse med cats forestillingen. 

Jeg er helt enig i det du også sier i forhold til at er ikke barna store nok til å unngå å velte begeret bør de ikke ha. Problemet i spektrum var voksne mennesker som ikke hadde tid til å vente så vi fikk plukket de opp fra gulvet når de skulle passere så de sparket til dem. 

Jeg har aldri vært i Oslo filharmoniske, så jeg kjenner ikke til reglene det. Men, de gangene jeg har vært på teater eller andre oppsettinger så har salget vært både før forestilling og i pausen. Det ble også presisert at grunnen til at vannet ble tømt over i beger når jeg var i spektrum sist, var fordi det ikke var lov med flasker inne i salen. Så der har det blitt lagt opp til at man kan kose seg under forestillingen. Tenkte derfor det kunne vært koselig for de små med en juice flaske og noen pastiller under forestillingen. 

Men, ser nok ut til at kosen tar vi etterpå. 

Skrevet

Hvorfor trenger du ha med medbrakt på en forestilling som varer så kort tid?

der er en uting at barn alltid skal ha mat,drikke, gidteri tilgjengelig dersom de skal være med på noe (selvsagt med unntak av diabetikere osv).

spis før dere går og kjøp evt drikke etterpå. I pausen er det bedre å la barna få beveget seg litt, kanskje få litt luft dersom det er mulig.

Anonymkode: bbbcc...cbe

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fin fortelling. Men grunnen til at det ikke er lov å ha med flasker og at alt helles over på plastikkbegre har ikke noe med lyd å gjøre. Det går kun på sikkerhet. Flasker kan kastes på folk og gjøre skade. Et beger gjør deg i verste fall våt.

Anonymkode: 8bcb0...f46

Nå nevnte jeg ikke at flasker laget lyd,men folk som tror de skal på kino eller bygderevy og hamstrer chips og smågodt. Og hva pokker skal den nedlatende "fin fortelling" bety?  Jeg skrev i første setning at nei det er ikke lov ( svarte på hi sitt spørsmål) og syntes det i tillegg var på sin plass å minne folk på hvor de er og hvorfor det blir sett på som  svært uhøflig å spise/drikke under forestillinger.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forøvrig når det gjelder forstyrrende støy så vil jeg tro at dette tar de ikke så tungt på denne fremføringen da det er en barneforestilling. 

Skrevet

Jeg tenker egentlig at under forestillingen så trenger ikke barna drikke  og spise. Jeg hadde ikke  lagt opp til det. I pausen kan de drikke og spise  men under forestillingen ser man på. 

Anonymkode: f1c7a...576

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor trenger du ha med medbrakt på en forestilling som varer så kort tid?

der er en uting at barn alltid skal ha mat,drikke, gidteri tilgjengelig dersom de skal være med på noe (selvsagt med unntak av diabetikere osv).

spis før dere går og kjøp evt drikke etterpå. I pausen er det bedre å la barna få beveget seg litt, kanskje få litt luft dersom det er mulig.

Anonymkode: bbbcc...cbe

Takk for innspill. Jeg og mine barn må ikke. Men, jeg lurte likefult på om det var lov. Så kanskje du kan svare meg på det spørsmålet? Er det lov å ta med en flaske vann eller juice inn på Oslo Filharmoniske? 

Skrevet

Forøvrig når det gjelder forstyrrende støy så vil jeg tro at dette tar de ikke så tungt på denne fremføringen da det er en barneforestilling. 

og der er vi tilbake til at barneteater eller barneforestillinger er bare lek og tull. Hjertesukk fra teaterpedagogen.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker egentlig at under forestillingen så trenger ikke barna drikke  og spise. Jeg hadde ikke  lagt opp til det. I pausen kan de drikke og spise  men under forestillingen ser man på. 

Anonymkode: f1c7a...576

Jeg tenker at av og til kan det være lov for de små og store å kose seg litt også. Så derfor lurer jeg på om det er lov å ta med en flaske juice eller vann? 

Skrevet

og der er vi tilbake til at barneteater eller barneforestillinger er bare lek og tull. Hjertesukk fra teaterpedagogen.

Er definitivt ikke det jeg verken hevder eller mener. Men, når msn fyller en sal med barn så kan man ikke forvente å høre en knappenål falle. I tillegg er barn veldig flinke å vise følelser, så skjer det noe morro, skummelt, trist eller spennende så vil barn ofte utrykke dette gjennom lyd og bevegelse. Og som teaterpedagog så ville jeg ha trodd dette var den reaksjonen dere ønsket fra den type publikum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...