Gå til innhold

Hvordan skal dere feire jul i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skal det for første gang kun være oss 4. Gleder meg som et lite barn. Julestrømpe, deilig frokost, 3 nøtter, ut på tur, pinnekjøtt, gaver og masse, masse kos og kjærlighet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
56 minutter siden, Evablaum skrev:

Her skal det for første gang kun være oss 4. Gleder meg som et lite barn. Julestrømpe, deilig frokost, 3 nøtter, ut på tur, pinnekjøtt, gaver og masse, masse kos og kjærlighet. 

For første gang skriver du, bruker dere å feire med familie ellers? 

Anonymkode: ba3ca...077

Skrevet

Vi blir hjemme alle 7, og alle som vil komme er invitert. Regner med mine foreldre og søsken kommer, og kanskje mannens foreldre. Koser oss med rolig morgen foran tv, de minste får åpne en pakke for å dempe litt spenning, kanskje drar vi i kirke om vi føler for det, vi drar uansett og tenner lys på gravstedet til mine besteforeldre. Koser oss med ribbe, julegaver og dessert utover kvelden 😀 elsker julen 💕

Anonymkode: 09388...ccc

Skrevet

Alle opp 0700 til en kjapp frokost. Ut på femtimes skitur. Uansett vær. Etter litt kortspill åpner alle den ene gaven sin, før vi spise fiskepinner. Med ketchup for anledningen. Hele storfamilien kjører samme opplegg, 22 stk. blir vi år (inkl. to hunder, en i pulk og bestemor i gåstol/bilen). 

Nei da. 
Blir nok trivelig. Men lar oss ikke diktere av andre. 
Det pleier å være så mye gaver at treet nesten ikke vises, og vi pleier å være to barn og fire voksne. Jeg hater å måtte lage mat, da jeg helst vil være i sofaen, se Donald på TV og drikke julebrus. Antar det er en av de negative greiene med å bli voksen. Uansett, vi skal få til en fin dag. Og nei, vi går ikke i kirka. Men en tur ut blir det. 

Anonymkode: 47764...7eb

Skrevet

Vi gjør om på jula i år! 

Har stort selskap med mine 3 søsken og mannens 3 søsken med familie på lille julaften. Dekker langbord og koser oss med koldtbord. Noen skal videre og er kun en liten stund, andre er lenge! 

Når alle er gått ryddes huset og tvillingene på 1 år legges. Så bærer vi gavene ned og legger under juletreet. Ser tv med kakao med krem og marsmellows med de to største barna!

jukaften starter med julestrømpe, tv som ruller i bakgrunnen hele dagen. Mine foreldre og svigers kommer innom på julegrøt før de skal videre. 

Etter grøten får tvillingene åpne gavene sine litt etter litt. De skal få leke og kose seg! Kl 18 legges de til vanlig tid. Da er pinnekjøttet klart og vi starter julefeiringen med de ti eldste.

sposer middag, rydder og så åpner vi gaver. Dukker alltid opp etnytt brettspill som vi spiller og utpå kvelden ser vi en julefilm sammen.

nese år skal tvillingene selvsagt få feire alt med oss, men dette året har de ikke utbytte av annet enn faste leggerutiner.

Anonymkode: ce5ce...37f

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi gjør om på jula i år! 

Har stort selskap med mine 3 søsken og mannens 3 søsken med familie på lille julaften. Dekker langbord og koser oss med koldtbord. Noen skal videre og er kun en liten stund, andre er lenge! 

Når alle er gått ryddes huset og tvillingene på 1 år legges. Så bærer vi gavene ned og legger under juletreet. Ser tv med kakao med krem og marsmellows med de to største barna!

jukaften starter med julestrømpe, tv som ruller i bakgrunnen hele dagen. Mine foreldre og svigers kommer innom på julegrøt før de skal videre. 

Etter grøten får tvillingene åpne gavene sine litt etter litt. De skal få leke og kose seg! Kl 18 legges de til vanlig tid. Da er pinnekjøttet klart og vi starter julefeiringen med de ti eldste.

sposer middag, rydder og så åpner vi gaver. Dukker alltid opp etnytt brettspill som vi spiller og utpå kvelden ser vi en julefilm sammen.

nese år skal tvillingene selvsagt få feire alt med oss, men dette året har de ikke utbytte av annet enn faste leggerutiner.

Endret av Pepsimamma
Ønsker å være anonym
Skrevet

Med de TO eldste, vi har ikke 12 barn

Skrevet

Skal jobbe hver natt fra 23-26/12. Mannen skal også jobbe, så ungen må enten sitte mye alene, eller feire hos en venninne. Kjedelig, men noen må jobbe julen også :/

Får knapt tid til å dampe pinnekjøttet og spise, før jeg må på jobb igjen. Så i år blir jula amputert. 

Anonymkode: 1057b...1a4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal jobbe hver natt fra 23-26/12. Mannen skal også jobbe, så ungen må enten sitte mye alene, eller feire hos en venninne. Kjedelig, men noen må jobbe julen også :/

Får knapt tid til å dampe pinnekjøttet og spise, før jeg må på jobb igjen. Så i år blir jula amputert. 

Hvor gammel er barnet? Kan det ikke være hos annen familie? Dette burde dere finne ut av med en gang. Ikke la hun sitte Alene i julen 

Anonymkode: 9d484...55a

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er barnet? Kan det ikke være hos annen familie? Dette burde dere finne ut av med en gang. Ikke la hun sitte Alene i julen 

Veldig enig, hva med besteforeldre? Onkler/tanter?

Anonymkode: 82c5a...f1c

Skrevet

Mann, barn, foreldrene mine, ugift bror, svigerfar og kanskje kjæresten hans bestemor, oldemor, ensom nabo og kanskje en tante.

Annethvert år er det kun oss, svigermor og hennes mann. Kontrastene er store.

Anonymkode: 318c3...515

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun er 12. Familien bor og feirer sammen på en helt annen kant i landet. Vi pleier å feire sammen med dem, men i år går ikke det. Vi får gjøre det beste ut av det. Alternativet blir å feire hos en venninne, men tror hun heller vil være med oss den lille tiden vi har til rådighet uansett. Turnuslivets bakside..

Skrevet

Jeg skal jobbe kveldsvakt og jeg blir helt kvalm og uvel ved tanken. Viste dette da jeg tok utdanning, men har alltid hatt dag eller natt om jeg måtte jobbe. Så jeg drar fea mann og barn på 8,5 og 2 kl 1430😢 Heldigvis er svigers der, så håper barna glemmer meg...

Anonymkode: 8592a...13b

Skrevet

Vi står opp og kler på pysj (ingen sover i pysj, men vi legger de klar på lillejulaften) Vi vurderer å kjøpe matchende pysj til alle fire i år, bare for å ha d litt gøy. Så ser vi tv, spiser godis og leser i juleblad. Jeg blånekter å reise meg før Askepott er ferdig. Min lille protest mot å bli voksen. 

Så er d å få pinnekjøttet på damp, alle dusjet og kledd om, så kommer besteforeldre til middag, dessert, kaker og pakkeåpning. En rolig og veldig koselig dag 😊 Gleder meg veldig. 

Anonymkode: c6cd5...318

Skrevet

Vår lille kjernefamilie på fem hjemme.

Anonymkode: 77c0b...5f2

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at barn har krav på å feire med én av foreldrene? Vet ikke om dere jobber nok til å be arbeidsgiverne om fri. Ville undersøkt saken. Kanskje det kreves mye overlapp for å utløse retten til fri. 

Anonymkode: 636b8...2b5

Skrevet

Våkner opp og barna finner julestrømpe og gave fra nissen som de åpner. Så er det deilig frokost med masse god mat. Etter frokost ser vi på TV, leker og bare slapper av. Går ut å aker litt hvis det er snø(noe det sjeldent er😫) Risgrøt til lunsj. Så pakker vi bilen med alle gavene og pynter oss. Kjører innom graven til mine besteforeldre og tenner lys før vi kjører videre til mine foreldre der alle mine søsken med ektefelle og barn også er. Vi blir 17 stk. Vi feirer alltid sammen hos mine foreldre med mine søsken m/ektefelle og barn.

Spiser pinnekjøtt rundt kl 17 også er det åpning av pakker. Reiser hjem rundt midnatt en gang

Anonymkode: 7e513...aeb

Skrevet
På 13.10.2017 den 5.48, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg laget full julefeiring 22.

Skrevet

skal til mine foreldre,men vi koser oss med god frokost og ser bare på tven før vi skal dit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...