Gå til innhold

Hvordan skal dere feire jul i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal være hjemme. Våkne til julestrømpe og frokost og godteri foran TV. Så skitur dersom skiføre eller bare en tur i skogen. Så drar mann og barn i kirken mens jeg lager middag, drikker et glass vin og hører på julemusikk. Så kommer mine foreldre på middag. Deretter er det julekaker og gaveåpning. Kanskje et brettspill. Gleder meg :)

Anonymkode: 4932d...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skautur og tegnefilmer og Tre nøtter til Askepott, og så hele slekta til julemiddag og timevis med pakker. Gleder meg alltid, og gleder meg enda mer fordi jeg elsker å ha julaften her hjemme. 

Skrevet

Siden vi er ryki skikkelig uklar med svigers slipper vi denne jula med dem, og det er en sann befrielse! Gleder meg helt utrolig til å slippe dem og til å feire jul slik vi ønsker!

Skrevet

Skal feire jul hjemme med bare oss ☺️  Blir deilig og ikke skulle varte opp noen og bare ha det stille og rolig ❤️ Vi har en baby på 3 mnd på det tidspunktet så da er det greit å være hjemme! 

Skrevet

Tar med 6 åringen og drar til søsteren min og hennes familie på julaften og hjem første juledag. Et par timer unna, men gleder meg for det er mange år siden vi feiret sammen sist :) 

Anonymkode: c3d6c...4b8

Skrevet

Ved å ikke feire. I år skal jeg sove meg gjennom hele julefeiringen! 🎅🤶

Skrevet

I år står jeg opp, drar på jobb og finner sofakroken når jeg kommer hjem. Iår skal ungene feire hos faren så de vil jeg tyo drar lillejulaften. 

Iår er første året uten mann og ekstra barn, det gleder jeg meg til nå. Slipper å høre på klagingen om hvor mye stress og styr julen er. I år skal vi bare nyte og jeg gleder meg til å kose meg i sofaen alene. Alltid jobbet året ungene er hos faren og min exmann jobbet kveld samme år, så å være alene er jeg vant til. Har masse familie jeg kan feire med, men julaften uten ungene er helt feil. Så da nyter jeg kvelden og litt tid alene.

Anonymkode: 31dd1...8f7

Skrevet

Hjemme hos oss selv.

Julestrømpe og kos fra morgen til kveld :)

Svigermor, svigerfar og mannens single bror kommer ihvertfall, regner med at min mamma og min single søster også kommer (de bytter på med å feire hos meg og broren min).

Anonymkode: 09e9a...a5e

Skrevet

I år skal vi bar være oss 5 hjemme for første gang....(!) har stort sett vært hos foreldre/svigerforeldre, eller hatt huset fullt av slekt, så gleder meg VILT til en roligere jul :)

Så våkne opp og spise deilig frokost, gjerne noen timer med kos og litt TV. Kanskje en tur ut med litt julegrøt og varm saft i sekken...middag når vi ønsker og så selvfølgelig juletregang og besøk av nissen  før pakkeåpning

Anonymkode: edd62...d82

Skrevet

Same procedure as every year. Vi feirer hjemme, og alle som vil komme er hjertelig velkomne. I år tror jeg svigers kommer, siden de var hos mannens bror i fjor. Vet ikke om vi blir flere ennå. 

Julemorgenen er kos, strømper og TV. Så tur og eventuelt fikse det siste. Kalkun kl 17. Da er både hus og familie ferdig pyntet og høytiden starter. Lang middag med prat, latter, smellbongbonger (lager egne med liten, personlig gave til hver gjest, og selvfølgelig silkepapirhatter). Gang rundt juletreet og sanger ved pianoet. På kvelden trekker vi i nye pysjer/kosetøy og ser en film.

Når barna er i seng ordner vi voksne gavene mens vi koser oss med gløgg og julemusikk. Barna står opp til gaveåpning 1. juledag. Daff og deilig dag med laaang brunsj, leking, spill og kos frem til vi drar til svigers på ettermiddagen. 

Anonymkode: 2dace...b9f

Skrevet

Skal være hjemme for første gang. De som vil er velkommen. Og det kan se ut som at mine foreldre og min bestemor kommer. Dagen starter rolig med julesokk og filmer på TV. Forbereder litt av maten kvelden før. Frokostbord etterhvert. Pynter oss i 3-4 tiden og middag kl.17. Har det ikke travelt denne kvelden og bruker god tid på alt.

Anonymkode: 427c6...abf

Skrevet

Julekvelden sammen med svigers.

Men på morningen kommer guttene hoppende inn i vår seng med hver sin julestrømpe, og vi koser oss med litt godteri før frokost. Spiser sein frokost, med masse godt pålegg. Har gjerne besøk til frokost, så i år regner jeg med at mine foreldre og søsken kommer. Koser oss lenge i sofaen før vi steller oss, og kjører til svigers. Der er det julemiddag og dessert, pakker og kaker :) 

Vi overnatter alltid, selv om de bor 30 min herfra, da slipper vi å pakke bilen med trøtte slitne barn rundt. 

Skrevet

Det planlegger jeg ikke i oktober. Vi tar det litt nærmere jul. Så jeg vet ikke! 

Anonymkode: da2db...291

Skrevet

Vi reiser til Thailand og koser oss på stranda hele dagen før en god middagsbuffet med underholdning om kvelden😄

Anonymkode: bf0c0...16e

Skrevet

Etter vi flyttet inn i nytt hus i 2014 har vi begynt å feire jul hjemme, så kommer mamma og pappa og svigers helelr på besøk til oss annenhvert år. Før pleide vi feire hos dem. I år er det mamma og pappa sin tur, og selv om jeg liker svigers, er det ekstra koselig å feire med mine foreldre. Her blir det julefrokost foran tv`en, og lesing av julehefter og tv-titting av og på hele dagen og julegrøt med mandel mens vi ser Donald Duck og vennene hans. Så kommer mamma og pappa og vi gjør siste finishen på middagen (har pinnekjøtt, så de "lager" seg jo mye selv) før vi setter oss til bords. Etter det er det gaveåpning mens vi hører på julemusikk. Det tar stort sett hele kvelden, og vi kommer oss som regel ikke til sengs før sent. Gleder meg masse:-)

Anonymkode: 6054e...ec7

Skrevet

Jeg håper å få min bror og familien hjem til oss for å feire sammen med mine foreldre. Han og familien feirer annethvert år med oss og annethvert med hennes familie. I fjor skulle de egentlig feire med hennes familie, men fordi de ikke orket å reise dit hennes familie bor, men heller ville at de skulle feire hos dem, ble det til at de feiret alene.
Er litt urolig for at de enten vil si at de skal da feire med hennes familie i år i stedet, eller at de også i år insisterer på å feire hos seg selv og at vi skal komme dit. Vi feiret hos dem sist det var "vår tur" å være med dem, altså for to år siden, og i år har vi lyst til at alle skal komme hit, så vi får feiret for første gang i vårt "nye" hus.

Anonymkode: 4b751...226

Skrevet

I år er det siste jul med oss tre, neste år kommer en til. Så vi valgte å ta en ferietur og er tilbake på julaften. Så dette året feirer vi på 1 juledag =) 

Skrevet

I år blir det trolig bare mannen og jeg, samt våre to yngste ungdommer. Det blir rart siden vi er en stor familie, men nå er de eldste etablert med hver sine respektive svigerfamilier, så da blir det annethvert år eller noe lignende med hele storfamilien fremover.

Men det gir mulighet for lang tur i skogen med hundene, tre nøtter til Askepott, som jeg stort sett ellers kun har sett deler av, samt god mat og et spill på kvelden. :-) 

Skrevet

Vi skal til Gran Canaria :) 

Anonymkode: 666d8...2c9

Skrevet

Muligens hos oss med mamma, mannen, sønnen hans, tante, hennes mann, bestemor og mannen, og min bror. Evt hos bestemor med de samme personene, men da også et par til. Usikkert enda fordi vi kanskje på det tidspunktet har revet en stue... Og da er det ikke plass hos oss! Men bestemor er syk, så det beste er og være samlet hos oss så hun kan slappe av...

Anonymkode: b4d79...e0a

Skrevet

Trist jul. Gleder meg til den er over. 

Ungene skal til faren. 

Jeg alene. :(

Første år uten kontakt med familie. 

Anonymkode: 70185...f5d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trist jul. Gleder meg til den er over. 

Ungene skal til faren. 

Jeg alene. :(

Første år uten kontakt med familie. 

Jeg har venner som har veldig god erfaring med å bidra i hjelpeorganisasjoner den jula de er uten barna. 

Det er jo noe du kan  vurdere. 

Anonymkode: 28821...1e8

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har venner som har veldig god erfaring med å bidra i hjelpeorganisasjoner den jula de er uten barna. 

Det er jo noe du kan  vurdere. 

Anonymkode: 28821...1e8

Takk for tips. Kanskje noe å tenke på. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips. Kanskje noe å tenke på. 

Jeg gjorde det i fjor. Anbefales!

Anonymkode: 0edda...bb9

Skrevet

Hjemme som alltid og regner med fullt hus, dvs 10 stykk til bords ekslusiv 4 bikkjer:strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...