Gå til innhold

Er det frekt å bare komme senare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefaren er ikke sammen men jeg blir likevel innvitert til å feire julaften sammen med hans familie hos moren hans. Det setter jeg veldig stor pris på. Men en ting jeg ikke synes er så kjekt er at på morgenen julaften så blir vi alltid innvitert i bursdag til fetteren til sønnen min. Til vanlig elsker jeg bursdager men akkurat julaften er litt hellig for min del. Jeg elsker å slappe av foran tv å se på juleprogrammene som er ett must akkurat den dagen. Er det frekt om jeg blir hjemme å dropper bursdagen å heller drar inn der senare på dagen? Bursdagen er hos søsteren hans mens julen ellers skal feires hos foreldrene.

Anonymkode: f6a7e...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er helt rimelig at du ikke drar i bursdagen.

Anonymkode: 461af...8af

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og barnefaren er ikke sammen men jeg blir likevel innvitert til å feire julaften sammen med hans familie hos moren hans. Det setter jeg veldig stor pris på. Men en ting jeg ikke synes er så kjekt er at på morgenen julaften så blir vi alltid innvitert i bursdag til fetteren til sønnen min. Til vanlig elsker jeg bursdager men akkurat julaften er litt hellig for min del. Jeg elsker å slappe av foran tv å se på juleprogrammene som er ett must akkurat den dagen. Er det frekt om jeg blir hjemme å dropper bursdagen å heller drar inn der senare på dagen? Bursdagen er hos søsteren hans mens julen ellers skal feires hos foreldrene.

Nei, det synes jeg ikke er frekt, men jeg synes det er frekt hvis du gjør det uten å si i fra

Anonymkode: e72f6...4c9

Skrevet

Julaften ER hellig. 

Anonymkode: af80b...537

Skrevet

"Bursdagsbarnet" er foresten 20 år.

Skrevet

Så tullete å feire på julaften, da! 

Da hadde ikke vi kommet, da er det strømpe,tv, middagsforberedelse, kos og oss som gjelder. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør det hele bare latterlig🤦‍♀️

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Julaften ER hellig. 

Anonymkode: af80b...537

Det synes jeg også! Men denne familien synes det er så fin tradisjon at de gjør dette hvert år. Tror ikke det gjør noe for sønnen vår som er 6 år,men jeg kjenner at jeg ikke har noe lyst å gå. Jeg elsker julaften å for meg innebærer det kos foran tv på morgenen. Men vil jo ikke at de skal oppfatte meg som utakknemlig heller.

Skrevet
1 minutt siden, skinnfilla skrev:

Så tullete å feire på julaften, da! 

Da hadde ikke vi kommet, da er det strømpe,tv, middagsforberedelse, kos og oss som gjelder. 

Han har bursdag på julaften,men er enig at de godt kunne valgt en annen dag ja. Hadde gjerne kommet en annen dag å feiret bursdagen,men akkurat julaften har jeg ikke noe særlig lyst å gå. 

Ja det er julestrømpe,god lang frokost og tven jeg ser frem til på formiddagen,liker den tradisjonen jeg.

Skrevet
5 minutter siden, skinnfilla skrev:

Det gjør det hele bare latterlig🤦‍♀️

Det er moren som absolutt vil ha det på julaften har jeg skjønt,så det har blitt en så fin tradisjon som de sier. Barnefaren ser heller ikke problemet han mener jeg bare er vanskelig.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feire på julaften for en 20 åring.......nei det hadde jeg glatt stått over, .men som sagt, sagt i fra

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er moren som absolutt vil ha det på julaften har jeg skjønt,så det har blitt en så fin tradisjon som de sier. Barnefaren ser heller ikke problemet han mener jeg bare er vanskelig.

Kan du ikke si at du har en annen avtale på formiddagen?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke si at du har en annen avtale på formiddagen?

Jo det kan jeg kanskje :D

Skrevet

Jeg skjønner jo at de ikke ser problemet.  Det er jo deres juletradisjon. 

Skjønner veldig godt at du vil holde på din juletradisjon. Hadde jeg også gjort.  😊

Anonymkode: b729c...ae3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feire på julaften for en 20 åring.......nei det hadde jeg glatt stått over, .men som sagt, sagt i fra

Ja skal selvsagt si ifra :)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner jo at de ikke ser problemet.  Det er jo deres juletradisjon. 

Skjønner veldig godt at du vil holde på din juletradisjon. Hadde jeg også gjort.  😊

Anonymkode: b729c...ae3

Ja jeg skjønner absolutt de også var ikke sånt ment. Men som du sier så ønsker også jeg å holde på min juletradisjon når det gjelder akkurat det. Synes også det er deilig med litt avslapping foran tv før en skal være sosial hele kvelden.

Skrevet

Syns det er enormt fint at du har stilt opp såpass lenge som til 20 år. Det er heeelt ok å slutte med det nå. Han er blitt voksen og kan fint feires av kun de aller nærmeste ☺

Anonymkode: eea6d...d71

Skrevet

Hadde jeg skulle feiret jul med eksen hadde jeg bare kommet til middag og gaver, vært der kortest mulig og overhodet bare for barnets del.

Anonymkode: 8bdf2...22b

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg skulle feiret jul med eksen hadde jeg bare kommet til middag og gaver, vært der kortest mulig og overhodet bare for barnets del.

Ja,men kanskje HI har et godt forhold til eksen og hans familie😉

Anonymkode: 91e5e...504

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker godt å være med familien hans så gjør meg ingenting å tilbringe mye tid sammen med de,men ønsker egentlig en rolig julemorgen.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja,men kanskje HI har et godt forhold til eksen og hans familie😉

Anonymkode: 91e5e...504

Jeg har bedre forhold til familien hans enn han,for å si det sånn :P

Skrevet

Eneste jeg kom på nå som blir ganske dumt er at da må nok sønnen min sitte alene på julemorgen å se på tv og åpne julestrømpen,for far står aldri tidlig opp selv ikke på julaften.

Skrevet

Vi hadde nok ikke reist, hvertfall ikke om vi skulle være sammen på kvelden. 

Julaften er egentlig ikke veldig tradisjonsbundet hos oss, men morgenen liker vi å ta livet som det kommer. Hatt barn i korps, så julaften var noen år bundet om morran. Veldig hyggelig, men det var veldig deilig når hun sluttet og vi kunne gå i pysjen lenge.

Du bør nok siifra tidlig at dere ikke kommer, så er evt de sure minene glemt før selve julen starter. Kjedelig med sure miner noen dager før julaften.

Jeg er glad jeg har migrene barn, de brukes i slike sammenhenger. Da forstår alle og ingen sure miner. De får ofte anfall etter en veldig hektisk dag og dager, så late timer nyter vi så mye som mulig. At dette har blitt litt bedre trenger vi ikke å nevne så høyt. 

Anonymkode: 121a4...a7d

Skrevet

Ja vi skal være med familien som har bursdag senare på kvelden også. Far synes det er helt greit så han og sønnen vår kommer hvertfall til å dra i bursdagen.

Den eneste sure minen er nok fra faren som mener jeg bare gjør det for å være vanskelig. Men kanskje lurt å si ifra tidlig ja så han roer seg til julaften.

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde nok ikke reist, hvertfall ikke om vi skulle være sammen på kvelden. 

Julaften er egentlig ikke veldig tradisjonsbundet hos oss, men morgenen liker vi å ta livet som det kommer. Hatt barn i korps, så julaften var noen år bundet om morran. Veldig hyggelig, men det var veldig deilig når hun sluttet og vi kunne gå i pysjen lenge.

Du bør nok siifra tidlig at dere ikke kommer, så er evt de sure minene glemt før selve julen starter. Kjedelig med sure miner noen dager før julaften.

Jeg er glad jeg har migrene barn, de brukes i slike sammenhenger. Da forstår alle og ingen sure miner. De får ofte anfall etter en veldig hektisk dag og dager, så late timer nyter vi så mye som mulig. At dette har blitt litt bedre trenger vi ikke å nevne så høyt. 

Anonymkode: 121a4...a7d

Er du glad du har migrenebarn?! Fordi da kan du bruke dem for å inngå ting du ikke har lyst til? 

Anonymkode: bff49...232

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...