Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #26 Skrevet 12. oktober 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, den personen du svarer er ikke helt fjern. Dette blir ikke det samme som at alle kan se at en hårløs mann ikke har hår. Alle kan se at mannen mangler hår, men de kan ikke uten videre se hvorfor (naturlig hårtap, barbert, kreft, annen sykdom). På samme måte kan Hi se at barnet har en del utfordringer, blant annet språklig, men hun kan ikke se hvorfor. Barnet trenger ikke være psykisk utviklingshemet, det kan ligge andre diagnoser bak. Anonymkode: e08a8...2b9 Jeg kan ikke se for meg hvilke diagnoser som kan forveksles med psykisk utviklingshemming. Anonymkode: 91a78...c6a
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #27 Skrevet 12. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke se for meg hvilke diagnoser som kan forveksles med psykisk utviklingshemming. Anonymkode: 91a78...c6a Nei, det er uklart for meg. Opplys meg gjerne c6a! hi Anonymkode: ac803...38a
Gjest elisa bt Skrevet 12. oktober 2017 #28 Skrevet 12. oktober 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke se for meg hvilke diagnoser som kan forveksles med psykisk utviklingshemming. Anonymkode: 91a78...c6a Skade på hjernen vil f.eks. i en del tilfeller kunne gi veldig like symptomer, det samme kan en svulst, hvis den er plassert "riktig". Nå har jo ikke den eksakte diagnosen noe å si for temaet i tråden, her er vel poenget at barnet ikke har et normalt funksjonsnivå. Dermed så jeg så i utgangspunktet ingen grunn til å pirke på at diagnosen her bare er en antagelse, men når personen som påpeker at hi ikke kan vite diagnosen sikkert blir kalt for helt fjern, så klarte jeg ikke la vær å ta vedkommende i forsvar.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #29 Skrevet 12. oktober 2017 En del syndromer kan gi seg utslag i uklar tale og umoden oppførsel, selv om det ikke er psykisk utvilkinghemming. Selv om mange av disse barna nok skårer i nedre normalområde. Mange kromosomfeil gir karakteristisk utseende, men dette gjelder på langt nær alee. Så det trenger absolutt ikke være psykisk utviklingshemming, til dere som lurte på det. Anonymkode: 674f3...cb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå