Gå til innhold

Ea, Eea eller Eah?

Anbefalte innlegg

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men er da måte på hvordan man skriver til andre.. har aldri hørt om ærfuglhunnen og er ikke den jeg kaller opp etter...

Anonymkode: 2490a...af0

Det var vel kanskje det som var poenget med den kommentaren også. En ren «folkeopplysning» om at navnet du har valgt faktisk er et fuglenavn. For det var rimelig åpenbart at du ikke visste det. Greit å ta et informert valg når mam velger et såpass spesielt navn. Og tenke over hvilke konsekvenser det kan ha for barnet ditt mtp mobbing på skolen feks. Jeg har kjent folk med mindre spesielle navn enn Ea bli mobbet heftig for navnet sitt for å si det sånn... så kam være lurt å bare tenke gjennom det i alle fall. 

Anonymkode: faf82...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel kanskje det som var poenget med den kommentaren også. En ren «folkeopplysning» om at navnet du har valgt faktisk er et fuglenavn. For det var rimelig åpenbart at du ikke visste det. Greit å ta et informert valg når mam velger et såpass spesielt navn. Og tenke over hvilke konsekvenser det kan ha for barnet ditt mtp mobbing på skolen feks. Jeg har kjent folk med mindre spesielle navn enn Ea bli mobbet heftig for navnet sitt for å si det sånn... så kam være lurt å bare tenke gjennom det i alle fall. 

Jeg kjenner både ei Erle, ei Lerke, en Ravn og en Falk. Hauk kjenner jeg ikke, men vet om en. 

Ingen av de blir ertet for fuglenavnet sitt.

Ikke min onkel Bjørn eller min sønns venn Varg heller. 

Anonymkode: 09016...bf0

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ea er et helt streit navn i Norge, synes jeg. På lik linje med Bjørn, for eksempel.  Men det staves Ea på norsk, akkurat som du staver Bjørn Bjørn og ikke Bjøehrn. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ea er da et vanlig navn? Det er 3 stk som jeg vet på 1. trinn akkurat nå. Jeg vet om 5 stk som heter det inkl. to nyfødte. Jeg valgte faktisk bort dette navnet nettopp pga at det er så mange som heter det her.

Anonymkode: d98dc...0a2

Skrevet

Ea er et navn! Men jeg hsr bare sett det skrevet slik: Ea. Ville ikke lagt til flere bokstaver - med mindre navnet skal endres til Leah, Thea etc. Men det er jo helt andre navn. Ea med mellomnavn til er helt fint! Lykke til!

Anonymkode: 6e83b...204

Skrevet

Jeg sier bestemt nei til Eea, selv om dere har utenlandsk opphav langt ute. Jeg ville sagt ja til Ea, men også Eah, for man bruker jo som regel en h bak Leah også. 

Skrevet

Hvordan uttales det? Rett frem ea?

Anonymkode: fd155...6f8

Skrevet

Ea.

De andre stavemåter ser helt dust ut.

Anonymkode: 4c8b1...942

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har funnet et navn jeg har forelsket meg i og skal ha det som fornavn på jenten vår vi venter om en mnd. Hun får et mellomnavn i tillegg :) hva syns dere? Noen med samme navn? Stusser litt på hvordan vi skal skrive det, ser at i Island hvor navnet kommer fra skriver de Eea. 

Ea

Alt annet minner for mye om Eeh!

Anonymkode: fdb77...b1d

Skrevet

Ea! Alt annet vil bli veldig rart i Norge.

Anonymkode: cb84f...5e9

Skrevet

Vil du kjøpe en konsonant? 

Anonymkode: df1d4...3c6

Skrevet

Mangler Th eller bare T foran så blir det et navn til slutt...

Lykke til videre i bokstavleken...

Anonymkode: 160eb...1eb

Skrevet

Har en niese med navn Ea. Og selvfølgelig et flott mellomnavn, men vi bruker bare Ea. Fantastisk navn, jeg synes det skal skrives slik. 

Anonymkode: ee846...65a

Skrevet

Ea. For Guds skyld ikke Eah. I Finland bruker de gjerne ekstra vokaler. Nina skrives Niina, Ivar er Iivari etc. I Norge funker Ea best. 

Anonymkode: 11f21...18e

Skrevet

Åh, Ea syns jeg var superfint. :)

Anonymkode: 296e2...c6d

Skrevet

VIlle valgt å stave det Aes uten noen ekstra bokstaver :)

og jeg hadde selv Ea på navnelisten min om det skulle bli jente :)

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal du kalle ungen din for EA??? HJÆLP! jaja, din unge og ditt valg men stakkars unge.  Ville ikke kalt katta for det en gang.

Anonymkode: 35e96...d01

Haha. Du er fra bygda og har aner 1000 år tilbake i Norge. Du reiser på charter, har null utdannelse, jobber i lavtlønnsyrke og er generelt ukultivert og lite opplyst. 

Greit du ikke liker navnet, men måten du uttrykker deg på er jo på neandertaler nivå. 

Jeg tenker at det er mest synd på dine unger som har en så enkel mamma. 

Hi, Eea er jeg vant med, har en tippoldemor som het det. Jeg liker navnet. Men det er jo fordi dette er vanlig navn i min verden. 

Anonymkode: 07541...133

Skrevet

Det er ikke et navn, det er to bokstaver. 

Blir som å kalle ungen sin "Bo". 

Hvorfor ikke Leah? Thea? 

Anonymkode: e247c...2fb

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Du er fra bygda og har aner 1000 år tilbake i Norge. Du reiser på charter, har null utdannelse, jobber i lavtlønnsyrke og er generelt ukultivert og lite opplyst. 

Greit du ikke liker navnet, men måten du uttrykker deg på er jo på neandertaler nivå. 

Hi, Eea er jeg vant med, har en tippoldemor som het det. Jeg liker navnet. Men det er jo fordi dette er vanlig navn i min verden. 

Og du var noe bedre...?

Anonymkode: df1d4...3c6

Skrevet

Ea..hvis du absolutt må. Eea eller Eah ser ut som skrivefeil. Eller "eh...usikker"

Anonymkode: da0ec...064

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh, Ea syns jeg var superfint. :)

Anonymkode: 296e2...c6d

Tusen takk, godt å se noe positivt i alle disse negative tilbakemeldingene, folk er så skeptisk til det "unormale" kjedelige om når alle heter det samme:)

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for det, greit noen kan stå imot disse trollene ;p

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke et navn, det er to bokstaver. 

Blir som å kalle ungen sin "Bo". 

Hvorfor ikke Leah? Thea? 

Anonymkode: e247c...2fb

Fordi jeg ikke liker Thea eller Leah, vil ikke ha topplistenavn. Er mangen navn der ute med to bokstaver. Og det blir sagt sammen med et mellomnavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...