Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #26 Skrevet 7. oktober 2017 Vi har aldri reist utenlands i høstferien, ungene har vært litt på hytta hos besteforeldre bare. Det er så nære at det nesten ikke kan kalles reise. Jeg hentet de på flyplassen for noen timer siden. De har vært over en uke med farmor i Spania. Farmor leide ut huset der i hele sommer og ville kose seg der i høstferien med barnebarna istede. Hun ene tåler ikke så godt veldig varme, så de ville prøve høsten nå. Det er nok en fare for at det blir en tradisjon siden de har kost seg veldig. Jeg har jobbet og flyttet ut av huset mens de har vært borte. Anonymkode: f4c84...e6c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #27 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg har en jobb uten mulighet til avspasering. I tillegg har jeg barn både i skole og barnehage. Én uke går til planleggingsdager og, tre i sommerferien. Dermed er det én uke å fordele på vinter-, påske-, høst- og juleferie. Så ja, jeg lurer også på hvor alle får disse feriedagene fra. Anonymkode: c8ade...010
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #28 Skrevet 7. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en jobb uten mulighet til avspasering. I tillegg har jeg barn både i skole og barnehage. Én uke går til planleggingsdager og, tre i sommerferien. Dermed er det én uke å fordele på vinter-, påske-, høst- og juleferie. Så ja, jeg lurer også på hvor alle får disse feriedagene fra. Anonymkode: c8ade...010 Du kan søke om ulønnet perm. Eller dele feriene opp med far. Anonymkode: 4e0f8...604
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #29 Skrevet 7. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan søke om ulønnet perm. Eller dele feriene opp med far. Anonymkode: 4e0f8...604 Jeg får ikke ulønnet perm bare for å ha fri. Jeg deler med far, men ingen av oss synes det er kjekt å reise alene på ferie med tre barn under 7 år. Anonymkode: c8ade...010
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #30 Skrevet 7. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg får ikke ulønnet perm bare for å ha fri. Jeg deler med far, men ingen av oss synes det er kjekt å reise alene på ferie med tre barn under 7 år. Anonymkode: c8ade...010 Ikke til planleggingsdager heller? Skjønner at arbeidsgiver sier nei til ulønnet perm som ferie. Men til planleggingsdager kan man vel få om man søker i god tid. Men siden ingen kan reise alene med barna så er vel ikke reising et stort ønske eller prioritet for dere, uansett. Anonymkode: 4e0f8...604
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #31 Skrevet 8. oktober 2017 Vi har vært på sydenferie nå i høstferien. Vi er hjemme i Norge om sommeren, og reiser utenlands i høstferien når det begynner å bli guffent hjemme. Jeg ser ikke vitsen med å reise til 40 varmegrader i "sydenland" midt på sommeren. På sommeren er deg jo deilig hjemme! På høsten er det rundt 25 grader i en del land syd i Europa, og det er helt perfekt for oss. Vi pleier å dele ferien slik: to dager i påsken, tre uker sommer (barna får fire/fem, vi tar to uker sammen, en uke alene i hver vår ende, også er de en uke med besteforeldre). En uke høstferie og de resterende i julen. Planleggingsdager er de enten hos besteforeldre eller vi avspaserer. Anonymkode: fb467...bb9
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #32 Skrevet 8. oktober 2017 Har vært noen dager på hyttetur. Jeg syns Norge er et fint sted å feriere også. Neste år kunne jeg tenkt meg noen dager i London. Anonymkode: 5d9e0...7df
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #33 Skrevet 8. oktober 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en jobb uten mulighet til avspasering. I tillegg har jeg barn både i skole og barnehage. Én uke går til planleggingsdager og, tre i sommerferien. Dermed er det én uke å fordele på vinter-, påske-, høst- og juleferie. Så ja, jeg lurer også på hvor alle får disse feriedagene fra. Anonymkode: c8ade...010 Ja. Men det er jo deg med din jobb. Vi har begge valgt oss jobber som gir avspaseringsmuligheter. Dermed får vi mye fri i perioder mot av vi jobber mye mer i andre. Ikke uvanlig at vi ender opp med 14 uker fri i året (5 uker ferie, pluss 9 uker avspasering). Dette er valg vi har gjort. Hadde vi valgt som andre med samme utdannelse som oss, hadde vi hatt 5 uker ferie, men godt over det dobbelte i lønn. Vi gjør alle ulike valg i livet. Vi er strålende fornøyde med vårt valg. Er du misfornøyd med ditt valg, er det bare å bytte jobb, eller ta deg en annen utdannelse. Anonymkode: 8e6c5...8bd
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #34 Skrevet 8. oktober 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg får ikke ulønnet perm bare for å ha fri. Jeg deler med far, men ingen av oss synes det er kjekt å reise alene på ferie med tre barn under 7 år. Anonymkode: c8ade...010 Det skal mye til at arbeidsgiver kan nekte deg ulønnet permisjon når det er planleggingsdag i barnehagen altså. I loven er kriteriet for velferdspermisjon at det er "viktige velferdsgrunner", og at barnehagen er stengt blir hos de aller fleste arbeidsgivere og vel i alle tariffavtaler tolket som viktig. I min omgangskrets, uansett yrke, er det ikke vanlig å bruke ferie på planleggingsdager. Anonymkode: 4e1f0...fbf
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 9. oktober 2017 #35 Skrevet 9. oktober 2017 Vi er hjemme i høstferien😊 Var på Tusenfryd på lørdag og det blir nok en kinotur på onsdag og shopping på lørdag. Ellers skal vi slappe av hjemme😊😊
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #37 Skrevet 9. oktober 2017 På 8.10.2017 den 10.23, Anonym bruker skrev: Det skal mye til at arbeidsgiver kan nekte deg ulønnet permisjon når det er planleggingsdag i barnehagen altså. I loven er kriteriet for velferdspermisjon at det er "viktige velferdsgrunner", og at barnehagen er stengt blir hos de aller fleste arbeidsgivere og vel i alle tariffavtaler tolket som viktig. I min omgangskrets, uansett yrke, er det ikke vanlig å bruke ferie på planleggingsdager. Anonymkode: 4e1f0...fbf Vel, på min jobb forventes det at du sparer ferie til planleggingsdager. Jeg jobber innen helse/omsorg. Man kan gjerne si at det bare er å bytte jobb, men tro meg dere vil at noen skal ha disse jobbene (så alle kan ikke bare bytte). Jeg jobber i snitt 44 timer i uken uten at jeg får overtidsbetalt og uten mulighet til avspasering. Velkommen til helse-Norge. Anonymkode: c8ade...010
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå