Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Det flommer virkelig over på Facebook av alle som er i utlandet i høstferien. Det er Spania, Frankrike, Hellas, Kroatia, Disneyland Paris, cruise i middelhavet, new York...jeg er helt fascinert. Vi har bestilt noen dager på hytte. Det er det vi har råd til. Jeg skjønner ikke at så mange reiser til utlandet rett etter sommeren? Skulle tro folk hadde pengetre i hagen... Anonymkode: 0d498...f98
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Her er vi hjemme. Begge jobber, mannen til onsdag og jeg hele uken. Barna får fri torsdag og fredag pga planleggingsdager i bhg Anonymkode: 60e35...94b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Vi er hjemme. Anonymkode: 240b3...2bf
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 Penger er en ting men jeg lurer på hvor i all verden får folk alle ferieuker ifra ?? Anonymkode: f63aa...af0
KellyTaylor Skrevet 7. oktober 2017 #5 Skrevet 7. oktober 2017 La nå folk reise. Hvem bryr seg i grunn? Så lenge dere trives på hytta, så er vel det bra? Her har det bare vært kinoferie og noen dager på hytta. DE fleste av vennene på facelisten min har også vært hjemme i nærmiljøet, med unntak av noen få som har tatt turen til sydligere strøk.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 Gøy å reise vel? Selv ble vi hjemme hele uka, barnet og jeg. Fikk tatt meg forelesningsfri, så har lest og jobbet på kveldene. Dagene har gått med til brettspill, filmer og høstrydding i hagen. Har kosa oss veldig, og jeg er sikker på at vi hadde kosa oss veldig i Spania eller Paris eller Hellas også Anonymkode: c5ea6...aa9
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #7 Skrevet 7. oktober 2017 Nei, alle gjør så absolutt ikke det. Blant mine venner og mine barns venner, vet jeg ikke om noen som pleier å reise til utlandet i høstferien. Er veldig mange som også må jobbe i høstferien. Anonymkode: 10723...c02
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #8 Skrevet 7. oktober 2017 Her er vet jeg kun om noen får som er på hyttetur. De fleste er på jobb. Anonymkode: 7fe9b...5b7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #9 Skrevet 7. oktober 2017 Av dem som har reist bort, synes jeg de fleste har vært på fjellet. Vi har fordelt uka mellom oss, jeg og mannen, men har bare vært hjemme. Jeg avspaserte to dager. Vi fordeler årets ferieuker mellom oss og har ikke all ferien samen begge to. Vi har heldigvis muligheten til å jobbe inn tid og ta ut avspasering. Hvis ikke hadde det blitt vanskelig. Anonymkode: d1152...ca7
sug lut Skrevet 7. oktober 2017 #10 Skrevet 7. oktober 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Penger er en ting men jeg lurer på hvor i all verden får folk alle ferieuker ifra ?? Anonymkode: f63aa...af0 Fem i året kan jo fordeles enkelt på sommer-, høst-, vinter- og påskeferie. Det burde ikke overraske.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #11 Skrevet 7. oktober 2017 Er lærer selv, og har for første gang i min karriere høst»ferie» uten rettebunker høye som middels hus. Likevel skal vi ikke utenlands denne uken, vi skal vel knapt ut av hjemkommunen. Men feriere, det skal vi. Anonymkode: 87b64...d7b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 Vi var "bare" i Danmark. Fra lørdag til onsdag, så måtte vi jobbe igjen. Eller, jeg har bedt om fri i jula og så må spare litt på ferien. Anonymkode: bb0b7...9ae
Fru Banderas Skrevet 7. oktober 2017 #13 Skrevet 7. oktober 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Penger er en ting men jeg lurer på hvor i all verden får folk alle ferieuker ifra ?? Anonymkode: f63aa...af0 Med en godt betalt jobb som frilans på et felt der det finnes få eksperter, og som evig deltidsstudent, kan man ta ut ferie akkurat når man vil.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #14 Skrevet 7. oktober 2017 Nei, alle reiser ikke. Jeg skal jobbe. Kunne tatt meg fri, men har et prosjekt på jobb som må ferdigstilles innen få uker og jeg vil helst ikke avspasere når jeg trengs. Uansett, vi er hjemme og det er ingenting galt i det. Skolebarnet skal kose seg masse den kommende uken. På hans trinn var det forresten kun 3 stk av over 60 på hele trinnet som skulle reise bort. Tror ikke det er noe de fleste gjør. Anonymkode: 875be...144
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #15 Skrevet 7. oktober 2017 Ikke vi. Hytta her Anonymkode: 9912f...2a7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #16 Skrevet 7. oktober 2017 Vi reiser alltid på en utenlandstur i året, men til forskjellige tider. I fjor var vi i utlandet i vinterferien, i år var vi i utlandet i sommerferien, neste år planlegger vi en utenlandstur i høstferien. Vi er aldri i utlandet flere ganger i året da.... Nå i høstferien har vi besøkt mormor i to dager, spise en middag på restaurant og vært på badeland. Ingen utenlandstur, men mye kos Anonymkode: 4e1f0...fbf
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #17 Skrevet 7. oktober 2017 1 time siden, sug lut skrev: Fem i året kan jo fordeles enkelt på sommer-, høst-, vinter- og påskeferie. Det burde ikke overraske. Tar du deg noen gang ferie Luten? Kanskje hvis du reiste litt ville du brukt mindre tid her inne med dine sure oppgulp! Anonymkode: b48a2...241
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #18 Skrevet 7. oktober 2017 Mitt inntrykk er at det går et lite skille mellom de som har barnehagebarn og de som har skolebarn. I barnehagen var de fleste tilstede denne uken, enkelte avdelinger var like fulle som vanlig. Mens på SFO var det mange fra trinnet til mitt barn som hadde ferie. De færreste har likevel vært i utlandet. Hytta og familiebesøk er vel det de fleste rundt oss gjør. Selv har vi jobbet. Etterhvert som barna blir eldre og stående uten SFO tilbud i ferien kommer vi til å ta fri. Noen ferier kommer vi til å dele oss i mellom, andre kommer vi til å reise bort sammen. Sikkert både inn- og utland. Vi har fleksitid begge to, hvis ikke kunne det fort blitt verre. Man er jo gjerne enda mer etablert jo eldre man (og barna) er. Mer rom for reising da. Anonymkode: 4e0f8...604
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #19 Skrevet 7. oktober 2017 Vet bare om én familie som har vært i syden i høstferien. En tur med hele storfamilien, besteforeldre, søsken med barn. De gjør ikke det så ofte har jeg skjønt. Anonymkode: 216a7...9f9
Mumua Skrevet 7. oktober 2017 #20 Skrevet 7. oktober 2017 Vi kommer ikke til å ta ut ferie i høstferien før ungene starter på skole. Her har mini storkost seg i bhg denne uka siden det har vært mindre barn og mange gøye aktiviteter, mannen jobber masse ekstra så han kan ta en uke fri når jeg føder
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #21 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg elsker å reise. Dette året har vi ikke økonomi til det i skoleferier, så da blir det kun med drømmen, men så fort det et rom for det igjen, sitter jeg også på flyet til et varmere land 😁 Anonymkode: 3c678...b0a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #22 Skrevet 7. oktober 2017 1 time siden, sug lut skrev: Fem i året kan jo fordeles enkelt på sommer-, høst-, vinter- og påskeferie. Det burde ikke overraske. Neimen sier du det?? Det blir ikke litt mange ferier til kun 5 uker da? (Du har glemt juleferien). Jeg mener bestemt at mange har flere uker enn 5 til gode om året. Anonymkode: f63aa...af0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #23 Skrevet 7. oktober 2017 I år er første gang på lenge vi ikke er utenlands. Synes denne uka er perfekt i sydligere strøk, ikke for varmt, og enda god temp i sjøen😊 Anonymkode: 2c91b...b22
sug lut Skrevet 7. oktober 2017 #24 Skrevet 7. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neimen sier du det?? Det blir ikke litt mange ferier til kun 5 uker da? (Du har glemt juleferien). Jeg mener bestemt at mange har flere uker enn 5 til gode om året. Anonymkode: f63aa...af0 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neimen sier du det?? Det blir ikke litt mange ferier til kun 5 uker da? (Du har glemt juleferien). Jeg mener bestemt at mange har flere uker enn 5 til gode om året. Anonymkode: f63aa...af0 Selvsagt har mange avspasering å legge til - men det går som pikk i Grete med fem uker også.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #25 Skrevet 7. oktober 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neimen sier du det?? Det blir ikke litt mange ferier til kun 5 uker da? (Du har glemt juleferien). Jeg mener bestemt at mange har flere uker enn 5 til gode om året. Anonymkode: f63aa...af0 Vi har 3 uker om sommeren, bytter på med å ha 2-3 dager høstferie og 1 uke vinterferie eller omvendt, et par dager i påsken og et par dager i jula. Blir ikke mer enn 5 uker og et par dager uten lønn det. Jula har som regel ungene fri hele mens jeg og mannen jobber et par dager hver, påsken har vi som regel en dag hver og gjerne fri onsdagen begge to. Sommeren har vi som regel 2 uker sammen og 1 uke hver alene med ungene, pluss at vi begge har mulighet til å tilpasse arbeidstid litt. Ta litt fri på formiddag og jobbe kveld, ta fri en ukedag og jobbe en dag i helgen osv. Han er selvstendig, jeg har en lederstilling, så vi jobber begge mye, men har likevel fleksibilitet. Anonymkode: 4e1f0...fbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå