Gå til innhold

Er du en god mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innerst inne, vet du at du gjør så godt du kan?

Anonymkode: 51150...bc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.  Jeg gjør så godt jeg kan. Noen dager kan jeg riktignok bedre enn andre dager, men sånn er livet...

Anonymkode: 4d749...001

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan, men ser noen ganger i ettertid at jeg skulle tatt andre valg av og til. Ikke alltid lett. Har ganske store barn og er alene med de. 

Anonymkode: bff3d...2f7

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innerst inne, vet du at du gjør så godt du kan?

Anonymkode: 51150...bc9

Jeg kunne sikkert gjort enda mer, men ja, jeg er en råbra mamma. Om jeg skulle gjort enda mer hadde de hatt en "perfekt" mor, og det hadde de ikke hatt godt av. Litt må man chillaxe også.

Anonymkode: e08ea...991

Skrevet

Jeg spurte faktisk min datter om dette. Hun er 12. Hun sa du er den beste mammaen jeg har møtt. Jeg døler meg dog som verdens verste mor til tider. Jeg føler jeg var egoistisk som skilte meg fra faren deres. Dette gnager på meg daglig men barna vet selvsagt ikke dette. Gjør dog så godt jeg bare kan for å kompensere for det.

Anonymkode: 3e776...d0d

Skrevet

Jepp, jeg er en super mor. 

Jeg gjør feil, jeg kan være hissig og lat, men jeg gir barna en god, trygg, kjærlig og glad barndom. 

Anonymkode: 4dbf4...a97

Skrevet

Jeg prøver, og noen ganger feiler jeg så det synger, andre ganger lykkes jeg.

Anonymkode: e2316...680

Skrevet

Nei dessverre. Etter 8 dager på jobb jeg er utslitt å orker ingenting å er bare utolmodig og sur.Jeg er helt elendig til å leke med han det skjer omtrent aldri,men leser for han og spiller med han selvsagt.Selv om han er 5 år så burde jeg absolutt gidde å leke med han selv om jeg er sliten. Han er flink til å leke selv å derfor er det blitt for å lett å bare la han leke alene å heller bare være i samme rom som han.

I dag har jeg hatt fri så har vært litt bedre mamma i dag :P Hentet han rett etter skolen så han slapp SFO å hadde faktisk energi til å leke litt med han :P Itellegg til å kose oss med spillet "mitt første Alias" som førte til mye latter når vi skal enten forklare eller gjette på tidsbegrensing.Måtte le litt når han skal forklare ordet "hjertet" å forklarer det med at det er noe rødt vi har i magen :P

Anonymkode: 58966...972

Skrevet

Helt middelmådig.

Jeg kunne nok ha gjort enda mer for barna, hatt mer tid til barna etc., men det ville jo gått på bekostning av jobb og annen personlig utvikling. Det velger jeg å ikke nedprioritere fullstendig. Både fordi ungene har det helt fint, og fordi jeg tror foreldreskap ikke behøver å bety total selvutslettelse.

Anonymkode: ad9a2...726

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei dessverre. Etter 8 dager på jobb jeg er utslitt å orker ingenting å er bare utolmodig og sur.Jeg er helt elendig til å leke med han det skjer omtrent aldri,men leser for han og spiller med han selvsagt.Selv om han er 5 år så burde jeg absolutt gidde å leke med han selv om jeg er sliten. Han er flink til å leke selv å derfor er det blitt for å lett å bare la han leke alene å heller bare være i samme rom som han.

I dag har jeg hatt fri så har vært litt bedre mamma i dag :P Hentet han rett etter skolen så han slapp SFO å hadde faktisk energi til å leke litt med han :P Itellegg til å kose oss med spillet "mitt første Alias" som førte til mye latter når vi skal enten forklare eller gjette på tidsbegrensing.Måtte le litt når han skal forklare ordet "hjertet" å forklarer det med at det er noe rødt vi har i magen :P

8 timer på jobber skulle det stå

Skrevet

Jeg er en skikkelig bra mamma! Elsker å være mor. Noen ganger er jeg sliten og noen ganger er jeg mer sint enn jeg burde vært, men jeg er ydmyk for mine feil og snakker med barna når jeg feiler. Utfyller mannen min og vi er et godt team. Gjør vårt beste i å gi dem en trygg og god barndom, full av opplevelser, tid og kjærlighet. 

Anonymkode: 46907...056

Skrevet

Jeg er god nok jeg! Streng når det trengs, og ellers kjærlig og opptatt av de. 

Anonymkode: 6b37c...54a

Skrevet

Barna mine er veltilpasset, klarer seg bra på skolen både faglig og sosialt. De er trygge og sosiale. Ingen problemer med noen av dem. 

De blir ikke sånn av seg selv!

Så da konkluderer jeg med at jeg er bra nok. Og slutter å lete etter feil. 

Anonymkode: 1faf5...b08

Skrevet

Ja, jeg er en skikkelig god mamma. En av barna mine har en diagnose og hun hadde nok ikke klart så mye og vært så selvstendig uten meg som mor. Det krever mye å ha et annerledes barn, mye som skal følges opp i forhold til skole, IOP, sykehus, ppt, fastlege, fysio, nav osv og jeg har kjempet mange kamper og aldri har jeg gitt meg. Det har krevd en haug med tårer, men søren meg har jeg vunnet alle kamper og hun har fått det hun har rett og krav på. 

Når vi fikk diagnosen fikk vi beskjed fra legen om en haug med ting min datter aldri ville klare, vel nå er hun 10 år og legen er helt overrasket og flau over at han var så bastant den gangen for 6 år siden.

Jeg er også flink til å ikke overse de andre barna og de får ofte kvalitetstid alene med en av oss foreldre eller begge samtidig. 

Anonymkode: dd61d...594

Skrevet

Ja, det er jeg.

Barna mine klarer seg bra, de er flinke på skolen, er sosiale og har mange venner, de er høflige og blide mot folk så det bare er positive tilbakemeldinger å få.

De er empatiske og omsorgsfulle, glade i både mennesker og dyr.

De tør å være seg selv, sier ifra når de mener noe er urettferdig, er akkurat så mye i opposisjon som barn skal være for å kunne "finne seg selv"

Jeg elsker barna mine høyere enn livet selv, og det vet de. De elsker også mammaen sin.

Alle disse tingene tyder på at de har en god oppvekst i et stabilt og godt hjem. 

Jeg er langt fra perfekt, men jeg er en god mamma :)

Anonymkode: f3262...aea

Skrevet

Jeg er en bra mamma. Men som alle andre har jeg et forbedringspotensial, bare små ting nå og da. Femåringen sier ofte at jeg er den beste mammaen👏🏻

Anonymkode: b4591...72a

Skrevet

Jeg er en veldig god mor, men ikke perfekt. Jeg har vært 100% alene med de i 10 år, og ene barnet har spesielle behov. Og jeg har kjempet for dette barnet i alle år. Og barnet går på den beste videregående skolen i byen nå, er en av de beste i sin idrett. Og gjør det veldig bra nå. Hadde ikke jeg kjempet for dette barnet, så hadde det i dag, ikke gått på skole, holdt på med idrett, eller hatt noe sosialt liv.

Og må vel og telle positivt at de sier, de vil bo hjemme i mange år til.

Det jeg er flinkest til, er nok å alltid være der for de, kjempe for de, og gi de kjærlighet.

Anonymkode: 3b767...b61

Skrevet

Ja. Eller. Tja. Jeg har 3 og innser at det er én for mye. Desverre er det den stille og rolige som må "lide" for det. 

Men ungene mine får kjærlighet, trygghet, mat, klær, materielle goder etc. Vi reiser på ferier, bor i et Ok hus hvor alle venner er velkomne, alle får mat... de får delta på aktiviteter, vi følger opp det og skole og lekser og og og

så ja, jeg er en god mor. Men jeg kunne sikkert gjort mer!

Anonymkode: 4c110...4a4

Skrevet

Jeg føler meg som en elendig mor, men i følge andre er jeg en god en.

Sliter endel med skyld, jobber vikariat etter vikariat for å få endene til å møtes, føler at jeg ikke strekker til lengre

Anonymkode: 01ca8...0b5

Skrevet

Ja, det er jeg. 

Anonymkode: 75b19...0b4

Skrevet

Jeg føler meg ofte som ei elendig mor, men jeg gjør så godt jeg kan. 

Jeg jobber tre-delt turnus og er mye borte fra barna. Jeg synes det er tungt når de må være i bhg fra 07.00-17.00 eller jeg jobber flere senvakter på rad, evt nattevakter og må sove mye av tiden de er hjemme. 

Jeg er ofte sliten, og føler ikke jeg strekker til på noen plan. Ikke er jeg i form til å ligge på gulvet å leke i timesvis, ikke har jeg så stor tålmodighet hvis dem ønsker å hoppe og lage liv inne, jeg er ikke flink til å ta dem med ut på turer osv. 

Til tross for dette gjør jeg alltid mitt beste for at dem skal ha det bra.Jeg skulle bare ønske jeg kunne være mer til stede for dem enn det jeg er, men det er desverre vanskelig mtp jobbsituasjonen min. Jeg prøver å få kun dagvakt-stilling, men det er ikke så lett her vi bor. Mannen er heldigvis en kanon-flink pappa som stiller opp og er der 110% for dem. Han er en god pappa, virkelig <3 Skulle ønske jeg kunne si det samme om meg. 

Skrevet

Gjør så godt jeg kan vel vitende at det på ingen måte er perfekt eller alltid godt nok heller dessverre 

Anonymkode: 926cf...806

Skrevet

Ja! Og får ofte høre av barna at jeg er den beste mammaen i verden. Men, det er når jeg får høre av barna at jeg er den verste mammaen i hele verden, at jeg føler meg som en god mor! 

Skrevet

Jeg tror jeg er en god mamma, men på den andre siden trodde jeg alltid det også de gangene jeg var på ville veier. Så man vet aldri. Men jeg gjør det beste jeg har vett til.

Ser jeg på mamma-linjen i slekta går det i alle fall bedre og bedre, fra min mormor som ble helt fullstendig avvist av sin egen mor og til min datter som har en trygg tilknytning til meg (takk CoS) og til og med kan prate om sine egne følelser.

Anonymkode: 4e6fb...450

Skrevet

Ja jeg er en god mor. Jeg er interessert, engasjert, kjærlig, trygg, varm og skaper forutsigbare rammer.

Likevel synes det er mye enklere å være mor til den eldste sønnen min. Vet ikke om det er fordi våre personligheter matcher bra eller hva som gjør det. Selv utfordringer oppleves som helt greit ift han. 

Lillesøsteren hans er svært ulik. Like fantastisk men tar i mot og gir kjærlighet på en helt annen måte, og jeg er uSikker på om jeg har funnet ut hvordan enda..

Anonymkode: 01cef...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...