Gå til innhold

Student og fosterforelder?


Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Det er da mulig at denne jenta vet hva hun går til? Noen er bare modne tidligere enn andre, folk har forskjellige liv. Og noen «blir aldri voksne».

Enig med de som skriver at dere bør melde dere på pridekurs. Start der, og så ser dere hvordan det blir for dere etter hvert. Kanskje er det lurt å gjøre ferdig studiene først, da blir du jo også litt eldre.

Anonymkode: 2017d...a0a

Takk!

Jeg har en viss ide om hva jeg går til. Har vært støttekontakt tidligere i 16-18 års alderen, og avlastningshjem i to år. Jeg har venner som er oppvokst i fosterhjem, og jeg har venner som er fosterhjem i dag. Jeg tror på ingen måte at det å være fosterhjem er "a walk in the park", men det er noe jeg virkelig brenner for, som vi har snakket mye om. Om vi senere ønsker det er vi jo også aktuelle som forsterka fosterhjem, da vi begge etterhvert har 3-årig bachelor innen helse- og sosialfag. Det er noe vi også har snakket om at vi ønsker i fremtiden, men det er ikke noe vi føler vi kan ta på oss nå, uten erfaring fra "vanlig" fosterhjem. Jeg har også vært frivillig på leirer og fritidsaktiviteter hvor jeg, til tross for at jeg var 14-16 år hadde ansvaret for barna med spesielle behov og diagnoser som AD/HD, autisme, tourettes, FAS o.l. Jeg vet at det er stor forskjell på å være leirleder og det å være forelder/fosterforelder, men det kan jo ikke skade at jeg har erfaring med og kompetanse på diagnosene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ER DET RART VI HAR MANGEL PÅ FOSTERHJEM SIER JEG. HVIS NOEN SER HER INNE TØR DE IKKE SØKE ENGANG...

 

Det er jo en prosess å bli fosterforeldre, hvorfor ikke starte opp med en gang. Jeg synes du høres ut som en voksen og moden ung kvinne, som virker helt klar på hva du/dere ønsker. Dersom de mener dere er for unge, ja da venter dere vel litt til da. Synes det er fantastisk at du ønsker dette jeg. 

Og jo det er mye ansvar, og selvfølgelig mye jobb.... Dere kan velge hva slags problemområde dere ønsker innen da, så trenger ikke være det barnet med mest traumer. Lykke til, det barnet som får deg til mamma blir heldig :strix:

 

Skrevet
3 minutes ago, Eliseflisa said:

ER DET RART VI HAR MANGEL PÅ FOSTERHJEM SIER JEG. HVIS NOEN SER HER INNE TØR DE IKKE SØKE ENGANG...

 

Det er jo en prosess å bli fosterforeldre, hvorfor ikke starte opp med en gang. Jeg synes du høres ut som en voksen og moden ung kvinne, som virker helt klar på hva du/dere ønsker. Dersom de mener dere er for unge, ja da venter dere vel litt til da. Synes det er fantastisk at du ønsker dette jeg. 

Og jo det er mye ansvar, og selvfølgelig mye jobb.... Dere kan velge hva slags problemområde dere ønsker innen da, så trenger ikke være det barnet med mest traumer. Lykke til, det barnet som får deg til mamma blir heldig :strix:

 

Takk for støtte :D 

Skrevet
1 time siden, Solbel skrev:

Selvsagt skal vi gå pridekurs :) Det er jo et krav :) Men jeg var usikker på om det var vits å gjøre det nå, viss vi uansett må vente 2 år ++ pga at jeg er student :) 

Om en tar oppdrag gjennom private organisasjoner er det ikke krav om pridekurs. I og med at dere er unge og ikke har erfaring med egne barn anbefalte jeg pride: det er flotte kurs som gir en god innsikt i oppgaven. Lykke til:)

Anonymkode: c18e6...e61

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om en tar oppdrag gjennom private organisasjoner er det ikke krav om pridekurs. I og med at dere er unge og ikke har erfaring med egne barn anbefalte jeg pride: det er flotte kurs som gir en god innsikt i oppgaven. Lykke til:)

Anonymkode: c18e6...e61

Private ja. 

Penger

penger

penger

Anonymkode: bc3ca...a3c

Skrevet

Det er da flere fosterhjem hvor den ene studerer? Man må kanskje belage seg på en pause i startfasen, men det er jo heller ikke alle fosterhjemsplasseringer hvor frikjøp er pålagt hele det første året. 

Jeg har vært borti et ungt par, hvor hun var kun et par år eldre enn deg, uten egne barn men likevel fostermor til to (et søskenpar) og student. 

Ønsker dere masse lykke til, ingen fosterbarn er like og det er behov for ulike typer hjem. 

 

😀☝🏼

Anonymkode: 0cbd9...280

Skrevet

Tanken er god, og jeg synes dere skal gå for det 👍🏻 MEN, for all del, fullfør utdanningen din først!

Anonymkode: 5c111...2d4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Private ja. 

Penger

penger

penger

Anonymkode: bc3ca...a3c

Hva mener du med denne kommentaren egentlig? 

Anonymkode: b50ee...797

Skrevet

Det lyser karriere, av hele hovedinnlegget, og synet på oppgaven. 

Stakkars barn, sier bare jeg. Stakkars barn, som ønsker å bli elsket, akseptert for den de er. Som har så dysfunksjonelle foreldre, som ikke evner å ta seg av dem. 

Trist, trist, trist.

Anonymkode: 99b61...9e0

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Det lyser karriere, av hele hovedinnlegget, og synet på oppgaven. 

Stakkars barn, sier bare jeg. Stakkars barn, som ønsker å bli elsket, akseptert for den de er. Som har så dysfunksjonelle foreldre, som ikke evner å ta seg av dem. 

Trist, trist, trist.

Anonymkode: 99b61...9e0

Du er på jordet. Dette er noe du har dratt frem fra din egen rompe.

Det er mangel på fosterhjem. Og mange her ønsker visst at det skal fortsette slik. Bedre å vokse opp i institusjon enn å ha unge fosterforeldre...

Anonymkode: 641f6...158

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Det lyser karriere, av hele hovedinnlegget, og synet på oppgaven. 

Stakkars barn, sier bare jeg. Stakkars barn, som ønsker å bli elsket, akseptert for den de er. Som har så dysfunksjonelle foreldre, som ikke evner å ta seg av dem. 

Trist, trist, trist.

Anonymkode: 99b61...9e0

Unnskyld meg, men hva mener du med det? Jeg ønsker ikke å være fosterhjem fordi jeg får penger for det. Jeg ønsker å bruke min tid, kjærlighet og omsorg til å ta vare på et barn som virkelig trenger det. Så vennligst forklar nærmere hva du mener?

Skrevet
16 hours ago, Anonym bruker said:

Om en tar oppdrag gjennom private organisasjoner er det ikke krav om pridekurs. I og med at dere er unge og ikke har erfaring med egne barn anbefalte jeg pride: det er flotte kurs som gir en god innsikt i oppgaven. Lykke til:)

Anonymkode: c18e6...e61

Det visste jeg ikke, for det har vi egentlig ikke tenkt på å gjøre. Men ja, vi ønsker uansett å gå Pride-kurset :)

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med denne kommentaren egentlig? 

Anonymkode: b50ee...797

Vil tro personen hinter til velferdsprofitører. Kommen frem mye om dette den siste tiden. Det er uansett en helt annen diskusjon så kommentaren hører ikke hjemme i denne tråden.

Anonymkode: c18e6...e61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...