Gå til innhold

Gjør døren lav og porten trang - hos Humanetisk Forbund er det ikke mye toleranse å spore


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Optatium skrev:

Så lenge presten både preker og gir velsignelse handler gudstjeneste om religionsutøvelse og ikke læring. Man kan fint lære om religioner og deres praksiser utenom å delta på det. 

Her har ingen blitt velsignet i skolens regi. Barna mine har ikke vondt av å kjenne juleevangeliet selv om de ikke vokser opp i et kristent hjem. 

Anonymkode: 3ed83...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her har ingen blitt velsignet i skolens regi. Barna mine har ikke vondt av å kjenne juleevangeliet selv om de ikke vokser opp i et kristent hjem. 

Anonymkode: 3ed83...ce4

Velsignelsen er standard i gudstjenester, også de såkalte skolegudstjenestene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sin egen fortreffelighet og monopol på etikken.

Anonymkode: eed56...2fb

Så de er kliss like alle kristne minus eventyrfigurer.

Anonymkode: 315f5...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje fordi det står sort på hvitt at homofili er en synd. 

Anonymkode: f8626...4fc

Det står mye sort på hvitt i bibelen. Hvis du etterlever alt vil den moderne rettsstaten sett deg i forvaring i resten av din levetid. Feel free!

Ingen er så glad i synd og skam som kirken. Og ingen synder mer og burde skamme seg mer enn mange kristne. Det er også fascinerende hvor interesserte kristenfolket er i hva folk gjør på soverommet. 

Anonymkode: 315f5...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 27.9.2017 den 19.19, Anonym bruker skrev:

Så de er kliss like alle kristne minus eventyrfigurer.

Anonymkode: 315f5...e54

Nei, de moralsk overlegne fordi de rekrutteres i den utdannede middelklassen og dermed har tilgang på mediene.

Anonymkode: eed56...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 19.25, Anonym bruker skrev:

Det står mye sort på hvitt i bibelen. Hvis du etterlever alt vil den moderne rettsstaten sett deg i forvaring i resten av din levetid. Feel free!

Ingen er så glad i synd og skam som kirken. Og ingen synder mer og burde skamme seg mer enn mange kristne. Det er også fascinerende hvor interesserte kristenfolket er i hva folk gjør på soverommet. 

Anonymkode: 315f5...e54

Jeg er personlig kristen, å bryr meg rakkærn hva som skjer på soverommet ditt , bare så det er sagt 🤷🏼‍♀️🙋🏼‍♀️ Bryr meg også midt på nesa om man blir forelska i en gutt eller jente. Det går ikke utover min tro i det hele tatt. Kjenner flere med helt samme mening. Hvorvidt man trenger å gifte seg i kirken, være seg homofile eller ikke troende, det er en diskusjon man kan ta. På lik linje med hvorfor i alle dager ikke troende gidder døpe barna sine. 

Anonymkode: b961d...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er personlig kristen, å bryr meg rakkærn hva som skjer på soverommet ditt , bare så det er sagt 🤷🏼‍♀️🙋🏼‍♀️ Bryr meg også midt på nesa om man blir forelska i en gutt eller jente. Det går ikke utover min tro i det hele tatt. Kjenner flere med helt samme mening. Hvorvidt man trenger å gifte seg i kirken, være seg homofile eller ikke troende, det er en diskusjon man kan ta. På lik linje med hvorfor i alle dager ikke troende gidder døpe barna sine. 

Anonymkode: b961d...c3d

Samme her, jeg er kristen, men hva folk gjør i sitt eget hjem er deres egen sak så lenge det ikke skader noen andre enn dem selv. 

Det vil si, jeg har meninger om mye, men jeg sier ikke til en homse at jeg synes det han gjør er feil. Det er hans sak, hans valg her i livet, men hvis noen mot formodning skulle spurt meg hva min mening var om emnet, hadde svaret vært at jeg tror at det er galt å være homofil. Den som spør, den får svar.

Men det er veldig mange som, på den andre siden (ikke kristne), ytrer at det er mer naturlig å være homofil, og kaller heterofile for "breeders", det er til og med transpersoner som har skiftet kjønn som mener det er diskriminerene av heterofile å velge dem bort i "dating-markedet". Noe det åpenbart ikke er.

Så det å legge seg borti hva folk velger, f.eks. på soverommet eller når man skal finne seg en partner, er absolutt noe ateister driver med i veldig stor skala. 

Anonymkode: f8626...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, jeg er kristen, men hva folk gjør i sitt eget hjem er deres egen sak så lenge det ikke skader noen andre enn dem selv. 

Det vil si, jeg har meninger om mye, men jeg sier ikke til en homse at jeg synes det han gjør er feil. Det er hans sak, hans valg her i livet, men hvis noen mot formodning skulle spurt meg hva min mening var om emnet, hadde svaret vært at jeg tror at det er galt å være homofil. Den som spør, den får svar.

Men det er veldig mange som, på den andre siden (ikke kristne), ytrer at det er mer naturlig å være homofil, og kaller heterofile for "breeders", det er til og med transpersoner som har skiftet kjønn som mener det er diskriminerene av heterofile å velge dem bort i "dating-markedet". Noe det åpenbart ikke er.

Så det å legge seg borti hva folk velger, f.eks. på soverommet eller når man skal finne seg en partner, er absolutt noe ateister driver med i veldig stor skala. 

Anonymkode: f8626...4fc

Her nevner du et par helt ekstreme tilfeller av gærninger og gir uttrykk for at de er representative for alt fra ateister til homofile. Det oser ikke akkurat vidsyn og toleranse, selv om det for all del er betryggende å høre at du ikke av eget tiltak gir til beste ditt syn på hva andre gjør på soverommet. Det motsatte ville jo vært - noe spesielt.

Anonymkode: 06aa5...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, jeg er kristen, men hva folk gjør i sitt eget hjem er deres egen sak så lenge det ikke skader noen andre enn dem selv. 

Det vil si, jeg har meninger om mye, men jeg sier ikke til en homse at jeg synes det han gjør er feil. Det er hans sak, hans valg her i livet, men hvis noen mot formodning skulle spurt meg hva min mening var om emnet, hadde svaret vært at jeg tror at det er galt å være homofil. Den som spør, den får svar.

Men det er veldig mange som, på den andre siden (ikke kristne), ytrer at det er mer naturlig å være homofil, og kaller heterofile for "breeders", det er til og med transpersoner som har skiftet kjønn som mener det er diskriminerene av heterofile å velge dem bort i "dating-markedet". Noe det åpenbart ikke er.

Så det å legge seg borti hva folk velger, f.eks. på soverommet eller når man skal finne seg en partner, er absolutt noe ateister driver med i veldig stor skala. 

Anonymkode: f8626...4fc

Men hvorfor legger dere kristne vekt på noen forbud i bibelen, mens dere ser glatt bort fra andre? 

 

Anonymkode: 6b95e...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor legger dere kristne vekt på noen forbud i bibelen, mens dere ser glatt bort fra andre? 

 

Anonymkode: 6b95e...ba9

Fordi det ikke er nødvendig å tro på alt som står i bibelen, ordrett, for å tro på Gud. Alle tekster må tolkes ut fra sammenhengen de ble skrevet i.

Anonymkode: efa55...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det ikke er nødvendig å tro på alt som står i bibelen, ordrett, for å tro på Gud. Alle tekster må tolkes ut fra sammenhengen de ble skrevet i.

Anonymkode: efa55...5ad

Så det er opp til hver enkelt hvilke påbud og leveregler i bibelen man må rette seg etter, og hvilke man kan velge bort? Litt av en religion. Da kan man jo like godt brenne bibelen og lage seg sine egne leveregler fra scratch, og i følge deg være kristen uansett, så lenge man tror at det finnes en gud?

Godt at de troende sørger for å sette seg selv i så dårlig lys, så slipper vi andre å påpeke hvor trangsynte, selvgode, dømmende og diskriminerende de er. 

Anonymkode: a1e4e...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor legger dere kristne vekt på noen forbud i bibelen, mens dere ser glatt bort fra andre? 

 

Anonymkode: 6b95e...ba9

Tjæ, jeg personlig føler ikke jeg legger vekt på noen forbud og ser bort i fra noen andre. Hva sikter du til konkret? Som kristen ser ikke jeg på noe som forbud egentlig. Jeg har ikke noe behov av å drikke alkohol, jeg liker det ikke. Men mannen min og fler av mine venner tar seg en øl, kristne for det? Utvilsomt ja. Jeg er gift, så har sex har jeg, drepe mennesker har jeg ikke noe lyst til, slå?not so much, jeg vet ikke om du sikter til de 10 bud, eller noe annet som du har hørt som mest sannsynlig er tatt ut av en sammenheng. Det å være kristen handler faktisk ikke om å være feilfri, eller tro at man er et feilfri vidunder. Det handler om noe så enkelt at jeg tror det finnes noe mer etter døden, jeg troe det finnes et vesen som vil oss godt dersom vi velger å tro på Han, det handler om at jeg i vansklige perioder kan tro på noe større og bedre som kan gi meg en ro. Det handler svært lite om ting jeg ikke kan gjøre eller må gjøre. Selvom det er det ikke troende har et inntrykk av.

Anonymkode: b961d...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er opp til hver enkelt hvilke påbud og leveregler i bibelen man må rette seg etter, og hvilke man kan velge bort? Litt av en religion. Da kan man jo like godt brenne bibelen og lage seg sine egne leveregler fra scratch, og i følge deg være kristen uansett, så lenge man tror at det finnes en gud?

Godt at de troende sørger for å sette seg selv i så dårlig lys, så slipper vi andre å påpeke hvor trangsynte, selvgode, dømmende og diskriminerende de er. 

Anonymkode: a1e4e...f93

Å hjelpes, er ikke dette en diskriminerende, dømmende og trangsynt holding du viser her mener du?

Anonymkode: b961d...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å hjelpes, er ikke dette en diskriminerende, dømmende og trangsynt holding du viser her mener du?

Anonymkode: b961d...c3d

Nei, overhodet ikke. Jeg diskriminerer ingen på bakgrunn av religion, nasjonalitet, legning eller leveregler. Jeg mener oppriktig at vi alle er likeverdige og i stand til å ta gode valg ved hjelp av egen moral, og at vi er ansvarlige for egne meninger og handlinger.

Å benytte ei 2000 år gammel bok som en skål med smågodt, og plukke og mikse som man føler for, samtidig som man fraskriver seg det moralske ansvaret for sine dømmende holdninger, er mildt sagt galskap. Hva som er logikken i at noen leveregler i bibelen er gjeldende og andre ikke er det ingen troende som kan gi en fornuftig forklaring på. 

Anonymkode: a1e4e...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, overhodet ikke. Jeg diskriminerer ingen på bakgrunn av religion, nasjonalitet, legning eller leveregler. Jeg mener oppriktig at vi alle er likeverdige og i stand til å ta gode valg ved hjelp av egen moral, og at vi er ansvarlige for egne meninger og handlinger.

Å benytte ei 2000 år gammel bok som en skål med smågodt, og plukke og mikse som man føler for, samtidig som man fraskriver seg det moralske ansvaret for sine dømmende holdninger, er mildt sagt galskap. Hva som er logikken i at noen leveregler i bibelen er gjeldende og andre ikke er det ingen troende som kan gi en fornuftig forklaring på. 

Anonymkode: a1e4e...f93

Vi er helt enige om det første du skriver , men du mener at jeg som kristen er dømmende, trangsynt, selvgod og diskriminerende. Alle disse påstandene dine om meg , det vitner ikke om at du ikke diskriminerer meg som en troende. Så din første påstand i innlegget over, den ser ikke akkuratt ut til å stemme her. Kan jeg også få noen eksempler på noen leveregler i bibelen som er gjeldene og hvem som ikke er gjeldene er? 

Anonymkode: b961d...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det ikke er nødvendig å tro på alt som står i bibelen, ordrett, for å tro på Gud. Alle tekster må tolkes ut fra sammenhengen de ble skrevet i.

Anonymkode: efa55...5ad

Men hvorfor er da så mange kristne mot homofili?

Anonymkode: 6b95e...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er helt enige om det første du skriver , men du mener at jeg som kristen er dømmende, trangsynt, selvgod og diskriminerende. Alle disse påstandene dine om meg , det vitner ikke om at du ikke diskriminerer meg som en troende. Så din første påstand i innlegget over, den ser ikke akkuratt ut til å stemme her. Kan jeg også få noen eksempler på noen leveregler i bibelen som er gjeldene og hvem som ikke er gjeldene er? 

Anonymkode: b961d...c3d

Jeg diskriminerer ikke deg på bakgrunn av hva du tror på. Det er religionsutøvelsen i seg selv som er diskriminerende. Det er ingen kristne som følger alle bibelens oppfordringer og påbud, så hvorfor opprettholder de da diskrimineringen av homofile, mens de velger bort at man skal steines til døde hvis man har sex under mensen?

Det så utrolig mange bestialske og voldelige leveregler i bibelen at det i seg selv burde ha forkastet hele boken. Når man likevel velger å forholde seg til et utdrag av denne tilfeldige sammensetningen av tekster som leveregler skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke bare velger bort alt som diskriminerer, rangerer og forskjellsbehandler mennesker. 

Anonymkode: a1e4e...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, overhodet ikke. Jeg diskriminerer ingen på bakgrunn av religion, nasjonalitet, legning eller leveregler. Jeg mener oppriktig at vi alle er likeverdige og i stand til å ta gode valg ved hjelp av egen moral, og at vi er ansvarlige for egne meninger og handlinger.

Å benytte ei 2000 år gammel bok som en skål med smågodt, og plukke og mikse som man føler for, samtidig som man fraskriver seg det moralske ansvaret for sine dømmende holdninger, er mildt sagt galskap. Hva som er logikken i at noen leveregler i bibelen er gjeldende og andre ikke er det ingen troende som kan gi en fornuftig forklaring på. 

Anonymkode: a1e4e...f93

Det er ikke så enkelt å forklare tro til noen spm ikke ønsker å forstå, men jeg skal forsøke litt.

Veldig mange sier de tror på vitenskapen. Det blir noe av det samme. Vitenskap er veldig mye. Det er ikke alt som passer sammen og hva det føles naturlig å fokusere på har variert opp gjennom historien. 

Religionen og bibelen, gir leveregler ut fra det man viste og la vekt på den gangen den ble skrevet akkurat som vitenskapen gir. I tidligere  tider var ikke religion og vitenskap så strengt adskilt som det er i dag. Om man finner ut at noe er feil betyr ikke det at man forkaster hele vitenskapen eller religionen. 

Anonymkode: efa55...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tjæ, jeg personlig føler ikke jeg legger vekt på noen forbud og ser bort i fra noen andre. Hva sikter du til konkret? Som kristen ser ikke jeg på noe som forbud egentlig. Jeg har ikke noe behov av å drikke alkohol, jeg liker det ikke. Men mannen min og fler av mine venner tar seg en øl, kristne for det? Utvilsomt ja. Jeg er gift, så har sex har jeg, drepe mennesker har jeg ikke noe lyst til, slå?not so much, jeg vet ikke om du sikter til de 10 bud, eller noe annet som du har hørt som mest sannsynlig er tatt ut av en sammenheng. Det å være kristen handler faktisk ikke om å være feilfri, eller tro at man er et feilfri vidunder. Det handler om noe så enkelt at jeg tror det finnes noe mer etter døden, jeg troe det finnes et vesen som vil oss godt dersom vi velger å tro på Han, det handler om at jeg i vansklige perioder kan tro på noe større og bedre som kan gi meg en ro. Det handler svært lite om ting jeg ikke kan gjøre eller må gjøre. Selvom det er det ikke troende har et inntrykk av.

Anonymkode: b961d...c3d

Jeg sikter til homofili. Mange kristne mener at dette er synd, selv om det ikke eksplisitt er nevnt i bibelen. Det står at ekteskapet mellom mann og kvinne er hellig. Hvorfor mener da ikke de kristne at dette må ses i lys av den tiden det ble skrevet?

Bibelen skriver også at man ikke skal la en trollkvinne leve og at kvinner skal tie i forsamlingen. Disse versene ble tatt svært bokstavelig tidligere, men blir ikke levd etter i dag.    

Det jeg lurer på er hvorfor noen bielvers anses som viktigere enn andre?

Det nye testamentet har jeg lite problemer med, men det gamle testamentet derimot er mildt sagt foruroligende. Det som forundrer meg er hvordan mange kristne bruker GT. Man tar det man liker og overser det man ikke liker.

Anonymkode: 6b95e...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke så enkelt å forklare tro til noen spm ikke ønsker å forstå, men jeg skal forsøke litt.

Veldig mange sier de tror på vitenskapen. Det blir noe av det samme. Vitenskap er veldig mye. Det er ikke alt som passer sammen og hva det føles naturlig å fokusere på har variert opp gjennom historien. 

Religionen og bibelen, gir leveregler ut fra det man viste og la vekt på den gangen den ble skrevet akkurat som vitenskapen gir. I tidligere  tider var ikke religion og vitenskap så strengt adskilt som det er i dag. Om man finner ut at noe er feil betyr ikke det at man forkaster hele vitenskapen eller religionen. 

Anonymkode: efa55...5ad

Hvorfor er det kristne i 2018 som har avskrevet både incest, vold mot barn og slaveri, men fremdeles mener at ikke alle seksuelle legninger og mennesker er likestilte og likeverdige da?

Hvorfor velger man bort noen håpløse, diskriminerende og bakstreverske holdninger, men beholder andre?

Anonymkode: a1e4e...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det kristne i 2018 som har avskrevet både incest, vold mot barn og slaveri, men fremdeles mener at ikke alle seksuelle legninger og mennesker er likestilte og likeverdige da?

Hvorfor velger man bort noen håpløse, diskriminerende og bakstreverske holdninger, men beholder andre?

Anonymkode: a1e4e...f93

Den norske kirken anerkjenner i dag likekjønnet ekteskap akkurat som sekulære myndigheter gjør. Frem til 2009 kunne man heller ikke gifte seg borgerlig med en av samme kjønn i Norge. Det finnes både kristne og ikke kristne som mener det er galt. Jeg personlig har hørt flere argumenter mot homofili som år vært begrunnet i vitenskap enn i religion.

Anonymkode: efa55...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den norske kirken anerkjenner i dag likekjønnet ekteskap akkurat som sekulære myndigheter gjør. Frem til 2009 kunne man heller ikke gifte seg borgerlig med en av samme kjønn i Norge. Det finnes både kristne og ikke kristne som mener det er galt. Jeg personlig har hørt flere argumenter mot homofili som år vært begrunnet i vitenskap enn i religion.

Anonymkode: efa55...5ad

Det er ikke slik at homofile mottas og vies i den norske kirke på lik linje med heterofile. Mange prester og mange kristne er tydelige på at likekjønnede ekteskap er synd. Selv om det finnes hederlige unntak er ikke kirken og kristendommen inkluderende.

Jeg vet ikke hvilke vitenskapelige argumenter du har hørt mot homofili. Siden homofili finnes hos flere ulike arter anses det som naturlig variasjon. Men vitenskapen er heldigvis slik at man selv benytter refleksjon og kritisk tenking, og siler ut hva man støtter. I motsetning til bibelen hvor man i teorien burde bifalle alt som står der.

Spørsmålet mitt er hvorfor og hvordan kristne kan sile ut de reglene de synes er praktiske i bibelen, og utelukke andre? Hvem har makt til å foreta denne utsilingen? Hvorfor ikke like godt forkaste hele boka når man ikke tror på det som står der?

 

Anonymkode: a1e4e...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tjæ, jeg personlig føler ikke jeg legger vekt på noen forbud og ser bort i fra noen andre. Hva sikter du til konkret? Som kristen ser ikke jeg på noe som forbud egentlig. Jeg har ikke noe behov av å drikke alkohol, jeg liker det ikke. Men mannen min og fler av mine venner tar seg en øl, kristne for det? Utvilsomt ja. Jeg er gift, så har sex har jeg, drepe mennesker har jeg ikke noe lyst til, slå?not so much, jeg vet ikke om du sikter til de 10 bud, eller noe annet som du har hørt som mest sannsynlig er tatt ut av en sammenheng. Det å være kristen handler faktisk ikke om å være feilfri, eller tro at man er et feilfri vidunder. Det handler om noe så enkelt at jeg tror det finnes noe mer etter døden, jeg troe det finnes et vesen som vil oss godt dersom vi velger å tro på Han, det handler om at jeg i vansklige perioder kan tro på noe større og bedre som kan gi meg en ro. Det handler svært lite om ting jeg ikke kan gjøre eller må gjøre. Selvom det er det ikke troende har et inntrykk av.

Anonymkode: b961d...c3d

Nja, tatt ut av sammenheng? 

Kvinner skal bo utendørs en uke når de har mensen. Gjør du det? 

Vi skal ikke spise svin. Gjør du det? 

Går du i klær laget av to forskjellige materialer?

Klipper du håret?

Anonymkode: 5e959...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor er da så mange kristne mot homofili?

Anonymkode: 6b95e...ba9

Ikke jeg som skrev du du referer til over, jeg er ikke helt enig i påstanden, men enig i at bibelen må tolkes, og hvilken sammenheng det står i har mye å si. Eksempelvis Står det at kvinner skal tie i forsamlingen, dette går  mange helt av skaftet av når de får høre. Men, dette var en regel de satte i en bestemt menighet fordi kvinnene satt på galleriet og ropte ned til mennene sine under prekener og spurte Om hva det betydde , hvorfor sier han sånn, osv. Det er ikke dermed sagt at Gud mener at kvinner skal tie i en forsamling. Ang homofili er jo det noe som står i bibelen at er feil, dersom man er kristen, tror man jo på det. Er man ikke kristen, tror man ikke på det, enkelt og greit. Mange eldre være seg kristne eller ikke er jo oppvokst med at homofili er helt utenkelig , det pluss at man er troende gjør nok det å godta homofili veldig vanskelig. Jeg sier ikke at det er riktig av kristne eldre og tenke sånn, men igjen, vi er ikke feilfrie. Og jeg som omgås mange kristne har tilgode å høre noen spesielle uttalelser om det. Vi sitter ikke å diskuterer hva som er rett og galt utifra hva vi synes og tror egentlig. Vi har alle våre forskjellige meninger også som kristne uten at det gjør den ene eller den andre noe mindre kristen. Å si at alle kristne er i mot homofili er som å si at alle muslimer synes at terror er en god idé. Uten sammenligning forøvrig.

 

Anonymkode: b961d...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nja, tatt ut av sammenheng? 

Kvinner skal bo utendørs en uke når de har mensen. Gjør du det? 

Vi skal ikke spise svin. Gjør du det? 

Går du i klær laget av to forskjellige materialer?

Klipper du håret?

Anonymkode: 5e959...e45

Jeg kan faktisk ikke hele bibelen på rams, tro det eller ei, kan nesten ikke kalle meg kristen kanskje ? Sjekket opp flere av bibelversene, de stammer fra GT, det som er så fint med NT er at det opphever GT, GT var en lovisk tid, en grusom tid. Jesus kom ned til jorden for å oppfylle alle lovene i GT, derfor kan jeg faktisk sove både inne under mens og jaggu kan jeg spise svin æv! Det er rasende festlig at ikke troende skal ha troende til å være mer loviske og religiøse enn hva kristne faktisk selv er. Men ja, det finnes motpoler i alle retninger. Man har de som ikke spiser svin som kalles adventister, jøder tror ikke NT fant sted, noen synes homofili er helt feil, andre er kristne og homofile selv. I bibelen står det også at : den som tror med sitt hjerte og bekjenner med sinn munn han skal Ha evig liv. Så det spiller ingen rolle hva Pastoren, presten , ateisten Johnsen eller hva jeg eller du synes, Det er helt likegyldig faktisk. Behandle hverandre med respekt og fei for egen dør, så hadde vi sluppet å sløse bort tiden på å diskutere ting man ikke nødvendigvis trengs å eniges om på et forum.

Anonymkode: b961d...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...