Gå til innhold

Mannen min kaller meg for sykdommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min sier sårende ting til meg når vi krangler. Han sier f.eks at jeg ikkje har noen venner, ingen som bryr seg om meg, ingen som synes jeg er spennende, interessant eller flink til noe.

Jeg blir såret men er også klar over at mye av det er sant, så hvor såret kan man tillate seg å bli? 

Jeg har ikke så mange venner. Jeg er ikke spesielt flink til noe, er ikke flink med hendene mine. Jeg har malt en del akvareller når jeg har hatt ledige stunder for meg selv. Jeg er ikke så god, men liker å drømme meg litt bort når jeg sitter å maler. Ingen vet at jeg har denne hobbyen.

Jeg tror egentlig jeg er gjennomsnittlig pen, men mannen min mener at han måtte ta til takke med meg siden han ikke kunne få de damene han var mest interessert i på den tiden (5 år siden vi ble et par). 

Jeg er alltid rolig når vi krangler,  jeg prøver å forklare litt hvordan jeg føler det til å begynne med men det ender alltid med at jeg blir overkjørt.  Han prater gjerne i en time uavbrutt om mine feil og mangler

Anonymkode: d6c28...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en sånn psykopatisk drittsekk? Synes du virkelig ikke at du fortjener bedre enn det?

Anonymkode: 5b535...84f

Skrevet

Oj. Han er riv ruskende. Kom deg unna. Du fortjener bedre!

Anonymkode: edd3b...f09

Skrevet

Dette er ikke greit! 

Jeg er ikke verdens peneste og mest sjarmerende selv, men den dagen mannen min forteller meg at han tar til takke med meg er det slutt! 

Du fortjener bedre! Du er mer verdt!

Anonymkode: e76b9...21e

Skrevet

Jeg vet ikke, helt ærlig. Som sagt så er mye av det han sier sant. Han setter ord på mine negative sider, en ærlig sak.

Men jeg sliter med at jeg blir såret ja..

Som i kveld, når han spør meg etter vi kom hjem fra et selskap om hvorfor ingen gidder å prate med meg.

Uff, hva svarer man på sånt? Ej pratet med flere forskjellige, satt riktignok alene en stund. Jeg passet på vesken og jakken til to venninner. 

Hi

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min sier sårende ting til meg når vi krangler. Han sier f.eks at jeg ikkje har noen venner, ingen som bryr seg om meg, ingen som synes jeg er spennende, interessant eller flink til noe.

Jeg blir såret men er også klar over at mye av det er sant, så hvor såret kan man tillate seg å bli? 

Jeg har ikke så mange venner. Jeg er ikke spesielt flink til noe, er ikke flink med hendene mine. Jeg har malt en del akvareller når jeg har hatt ledige stunder for meg selv. Jeg er ikke så god, men liker å drømme meg litt bort når jeg sitter å maler. Ingen vet at jeg har denne hobbyen.

Jeg tror egentlig jeg er gjennomsnittlig pen, men mannen min mener at han måtte ta til takke med meg siden han ikke kunne få de damene han var mest interessert i på den tiden (5 år siden vi ble et par). 

Jeg er alltid rolig når vi krangler,  jeg prøver å forklare litt hvordan jeg føler det til å begynne med men det ender alltid med at jeg blir overkjørt.  Han prater gjerne i en time uavbrutt om mine feil og mangler

Herregud! Hvorfor er du sammen med denne psykopaten?

Anonymkode: a63ea...35b

Skrevet

Jeg inviterer alltid venninner hjem til meg på fest eller kaffe osv. Blir aldri invitert tilbake selv om det ser ut som de hygger seg når de er her.

Jeg blir bare så flau når mannen min påpeker det, jeg skammer meg over det på en måte. Han mener jeg har en sykdom som gjør meg rar og kjedelig i andres øyne. Går det an?Altså at det er noe galt med meg? Hva kan det isåfall være?

Hi

Skrevet

Det som er galt med deg, er at du har en mann som er ekkel mot deg. I et forhold skal man bygge hverandre opp, ikke få den andre til å føle seg lite verdt. 

Jeg er også ganske vanlig, og sikkert kjedelig i noens øyne. Likevel ville aldri mannen min finne på å si noe sånt til meg. 

Hvorfor skal du være sammen med en som 'måtte ta til takke med deg'? Du fortjener en som velger deg fordi du er deg, ikke en misfornøyd kjiping som trekker deg ned. Jeg mistenker at han har dårlig selvtillit og prøver å hevde seg selv på din bekostning. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg inviterer alltid venninner hjem til meg på fest eller kaffe osv. Blir aldri invitert tilbake selv om det ser ut som de hygger seg når de er her.

Jeg blir bare så flau når mannen min påpeker det, jeg skammer meg over det på en måte. Han mener jeg har en sykdom som gjør meg rar og kjedelig i andres øyne. Går det an?Altså at det er noe galt med meg? Hva kan det isåfall være?

Hi

Det eneste som er galt med deg er valg av mann.

Anonymkode: 51e37...948

Skrevet

Neste gang han prøver seg med de ekle kommentarene, synes jeg du skal pushe ham litt på hva han ønsker å oppnå med det han sier. 

Skrevet

Jeg synes du skal lese deg opp på det med psykopater/psykopatiske trekk. Da vil du også forstå at man ikke kan "bli bra nok" for slike menn som du er sammen med. Slike menn kan heller ikke endre seg, fordi de ikke ønsker å forandre seg.

Måten du beskriver dette på viser dessverre at han har kommet langt i å psyke deg ned og manipulere deg. Han har brutt deg sakte med sikkert ned i fem år, og nå er det gått så langt at du sier at han har rett i mye av det han sier - dvs. han får deg til å ta på deg skylden for noe som ikke stemmer og som han selv er skyld i. Hvis du ikke kommer deg unna denne mannen så fort som mulig vil du trolig bli helt ødelagt!

Han sier at han bare tok til takke med deg fordi han ikke fikk andre. Og du blir hos ham etter at han har sagt det??? Da sier han jo også at han ikke er glad i deg, ikke har respekt for deg, ikke bryr seg om dine følelser. Dvs. dere er ikke i et kjærlighetsforhold, dere er kun i et forhold hvor han krever å få full kontroll på deg ved å bryte deg ned litt etter litt.

Uansett om du har hatt eller har noen av de problemene han nevner så spiller det ingen rolle. Han er liksom den som står deg nærmest, den som skal støtte deg og rose deg og gi deg følelsen av at du er mye verdt for ham. Man velger å være i et forhold fordi man har det bedre sammen enn alene, fordi man ønsker den andre vel, fordi man blir sterkere sammen enn alene. Det dere har er ikke et kjærlighetsforhold. Din mann ønsker ikke det beste for deg. Har dere barn sammen? I så fall ødelegger han også barna deres - ved å ødelegge sine barns mor. Fremfor å støtte og styrke deg og forholdet så bryter han deg ned og svekker forholdet.

Innse det, du lever med en mann som driver med ganske alvorlig psykisk vold. Les gjennom det du har skrevet her inne - hva ville du sagt om det var en god venninne eller søster av deg som hadde skrevet det samme?

Du har skrevet her av en grunn, HI - du VET fremdeles at det du utsettes for i forholdet er veldig, veldig feil. Dvs. du ønsker ikke å leve i et så ødeleggende forhold. Det er bare du som kan gjøre noe med det og redde deg selv!

Anonymkode: 8404b...10d

Skrevet

Bare en aller siste ting.Jeg var i en bilulykke sist vinter. Kjørte utfor veien. Når jeg våknet opp etter  operasjonen var mannen min rasende for at jeg hadde knust bilen og spolert en ferietur med svigers helgen etter.

Jeg holdt på å dø av blodtapet etter ulykken. I det jeg våkner hører jeg en stemme langt langt borte som kjefter og smeller. Jeg hørte ordet sykdommen. Jeg blir så lei meg. 

Men hva i huleste er det slags sykdom da? Noe i hodet mitt? Jeg har også hørt svigerinnen min kalle meg dette en gang, og overhørt at mannen min snakker på telefon om at jeg var et stygt helvete. Aner ikke hvem han pratet med da. Jeg listet meg bort og latet som jeg ikke hadde hørt.

Uff da dette ble klagete av meg. Dere har vel hyggeligere ting å gjøre på en lørdagskveld.  Måtte bare skrive det ned,  det hjelper. Føler meg bedre allerede

Hi

Skrevet

Og det med at han måtte ta til takke med deg. Det han egentlig innrømmer er at HAN ikke var god nok til å få noen andre damer, men at det var deg han greide å lure inn i et forhold med en drittsekk, dvs. han. HAN er ikke god nok for deg, HI!

Du er mer enn bra nok for en virkelig god mann. Du er altfor god til å skulle la livet ditt ødelegges av en psykisk voldelig mann!

Gå fra ham og se deg aldri tilbake!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare en aller siste ting.Jeg var i en bilulykke sist vinter. Kjørte utfor veien. Når jeg våknet opp etter  operasjonen var mannen min rasende for at jeg hadde knust bilen og spolert en ferietur med svigers helgen etter.

Jeg holdt på å dø av blodtapet etter ulykken. I det jeg våkner hører jeg en stemme langt langt borte som kjefter og smeller. Jeg hørte ordet sykdommen. Jeg blir så lei meg. 

Men hva i huleste er det slags sykdom da? Noe i hodet mitt? Jeg har også hørt svigerinnen min kalle meg dette en gang, og overhørt at mannen min snakker på telefon om at jeg var et stygt helvete. Aner ikke hvem han pratet med da. Jeg listet meg bort og latet som jeg ikke hadde hørt.

Uff da dette ble klagete av meg. Dere har vel hyggeligere ting å gjøre på en lørdagskveld.  Måtte bare skrive det ned,  det hjelper. Føler meg bedre allerede

Hi

Men du vil ikke få det bedre på sikt hvis du nøyer deg med å skrive her inne innimellom, HI.

Du MÅ komme deg bort fra denne mannen. Det han gjør mot deg er alvorlig psykisk misbruk/vold!

Viktigere ting å gjøre - nei, hvis noen av oss kan få deg til å forstå at du ikke kan fortsette å leve med en psykisk voldelig mann og gi deg det puffet som skal til for at du kommer deg ut av dette voldelige forholdet, da er det trolig noe av det viktigste vi har gjort noen lørdagskveld. Men du må selv ønske å få det bedre, du må selv handle for å få det bedre, du må selv ta steget ut av forholdet.  Krisesenteret kan gi deg råd, det samme kan familievernkontoret. Søk hjelp om du ikke greier å gå fra ham alene. Begynn å fortelle venner og/eller familie hvordan du egentlig blir behandlet av mannen din.

Skrevet

Ville heller vært alene enn å være sammen med en som tar til takke med meg. Jeg å føler meg ganske så kjedelig, har få og ingen gode venner (noe jeg har skjønt gjelder veldig mange), er sjenert og introvert, ikke den peneste med noen ekstra kilo. Men vet du hva? Jeg hadde ikke giddet en eneste slik kommentar fra mannen, da hadde jeg heller vært alene, og ihvertfall holdt muligheten oppe for å finne en annen. Skal garantere at det er noen som liker deg for den du er!

Anonymkode: 6c81b...6aa

Skrevet

Håper du innser at du ikke kan bli lykkelig med denne mannen, han har såret deg når du trenger han mest, han vil aldri bli snill mot deg. Du må seriøst bare bestemme deg for hvordan du kan komme deg bort fra han. Dette er ikke en mann som du forteller at du vil bort fra. Det gjør du når du har tatt med deg tingene og dratt. Ta med det mest nødvendige. 

Håper du ikke har barn med denne psyke mannen. 

Lykke til! Du klarer å komme deg bort!

Anonymkode: 0502c...58b

Skrevet

Hvorfor er du sammen med han? Hva gir det deg? Må du være i et forhold? Ville stilt meg selv slike spøsmål hvis jeg var deg... kanskje fått veiledning på familievernkontoret alene, for at noen kunne hjelpe å se ting litt utenfra

Anonymkode: 6c81b...6aa

Skrevet

Hva i all verden får du ut av å være sammen med denne psykopaten? Han støtter deg ikke, elsker deg ikke, respekterer deg ikke. Tvert imot. Han er sammen med deg fordi han vil ha et menneske som han kan sakte men sikkert kan bryte ned.

Vil du virkelig leve med en slik idiot? Han kommer aldri til å forandre seg for i hans øyne er han perfekt. Mannen er syk i hodet og manipulerer deg til å tro å det er deg det er noe galt med.

Det er ikke deg det er noe galt med, det er han!

Kom deg vekk!!!

Anonymkode: 25bcb...aef

Skrevet

Dette er noe av det tristeste jeg har lest. For en forbanna dritt av en mann. Det er helt absurd at noen kan si sånne ting til den de skal elske, støtte og backe. 

Han er ikke verd bakken du går på og han har ikke rett i en ting av alt det stygge han får deg til å tro om deg selv.

Kast den bæsjen ut, så får vi se hvor mange damer som gidder å bruke tid på en sånn fyr.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke, helt ærlig. Som sagt så er mye av det han sier sant. Han setter ord på mine negative sider, en ærlig sak.

Men jeg sliter med at jeg blir såret ja..

Som i kveld, når han spør meg etter vi kom hjem fra et selskap om hvorfor ingen gidder å prate med meg.

Uff, hva svarer man på sånt? Ej pratet med flere forskjellige, satt riktignok alene en stund. Jeg passet på vesken og jakken til to venninner. 

Hi

Selv om det er sant at du ikke har venner eller at du ikke ser ut som en fotomodell, så skal ikke han poengtere dine negative sider/"feil . Kom deg unna! Skjerpings! Hvor bor du? Vi  kan bli venner!

Anonymkode: 2e860...790

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere barn sammen?

Anonymkode: 2e860...790

Skrevet

Dette med at venninner sjelden/aldri inviterer tilbake kan godt være fordi de ikke liker din mann og er redd han blir med om de inviterer. Slutt og hør på det han sier, han har jo kjørt deg så langt ned at du har begynt å tro på ham. Men siden du skriver her inne er det nok en liten del av deg som fortsatt forstår at hans oppførsel er totalt uakseptabel!!

Jeg blir så sint og frustrert på dine vegne, og jeg syns du skal bli sint og frustrert selv også! Ikke på deg selv, men på ham. Les over det du selv har skrevet et par ganger mens du later som det er ei venninne som har skrevet det; hva ville du sagt til henne?

Du må være din egen bestevenn akkurat nå, for det virker som du ikke har betrodd deg til noen andre ennå. Første steget du må ta er å innse hva han gjør med deg, neste steg er å snakke med noen. Og når du tør å åpne deg for ei venninne eller et familiemedlem, eller en terapeut, HØR på hva de sier. Jeg er villig til å vedde ganske mye på at INGEN vil si "men han har jo rett". De vil antakeligvis sitte og måpe for så å bli frustrert og lei seg på dine vegne.

Våkn opp! Se deg selv, ikke se deg selv som han ser deg, se deg selv som din beste venninne eller din mor ville sett deg!

Anonymkode: 0f242...a36

Skrevet

Denne psykopaten av en mann har manipulert deg lenge nok nå. Han har brutt deg ned over tid, og du er ikke lenger deg selv. Du MÅ komme deg bort. 

Når du har kommet deg unna, så se deg aldri tilbake. Men jobb med å finne tilbake til deg selv. Bruk tid på det du liker. Male, kanskje gå på et malekurs? Er du åpen på hvordan du har det, kan folk komme nærmere deg. Det er ikke lett å få gode venner når man ikke lenger er i kontakt med seg selv. Dette er ikke din skyld! Du trenger ikke å skamme deg! 

Anbefaler deg å fortelle alt til fastlegen din, som kanskje kan henvise til psykolog. Kontakt et krisesenter og fortell alt. Har du foreldre du kan betro deg til og som kan hjelpe deg? 

Ønsker deg lykke til. 

Du har ingen sykdom. Din mann har psykopatiske trekk, og er nærmest den som er syk her. Dessverre kan ikke han behandles. Du bør beskytte deg selv. 

Anonymkode: a299b...4a3

Skrevet

Mannen din driver psykisk mishandling, kom deg vekk for har tar knekken på deg og før dere plutselig har barn sammen. 

Anonymkode: 725dc...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...