Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Vi står i fare for å bli kastet ut av huset fordi familien vil selge huset vi leier. Et familiemedlem har dødd. Jeg får meg ikke jobb, og er psykisk syk (studerer dog). Mannen har en elendig, underlønnet jobb. Det er en unge i barnehagen som mobber mitt barn og mye styr og mas med det. Svigermor er ond, og vi har kuttet kontakten, men hun fortsetter å ringe/sende sms og komme med frekkheter. Mannen fikk kun 1/4 av den allerede lave lønnen sin denne mnd så vi lever på støvlus og edderkopper, omtrent (ikke bokstavelig talt). Vi får ikke lån fordi vi har for lav samlet inntekt. Ikke engang i husbanken, her regner de ikke aap som inntekt. Brødet er muggent og jeg har såvidt råd til nytt, har 800 kroner som skal holde i 1,5 uker. Også til diesel (koster 400-500 kr å fylle opp tanken). Vi selger det vi eier for å få råd til regninger og mat. Jeg har ikke råd til sko til meg selv så går i stinkende, hullete, stygge sko. Jeg er syk (somatisk), men sykehuset utsetter timer hele tiden så blir aldri utredet. Det er en stor plage, denne sykdommen, det ødelegger livet mitt. Jeg har ingen venner fordi jeg slet med depresjon i tenårene og skøv alle bort. Har sosial angst og hver dag er en kamp. Jeg prøver å se det positive i livet, jeg prøver å fokusere på det, men hele tiden så kommer det bare nye og flere problemer. Det tar jo ikke slutt! Nå har lyset på badet gått og vi har ikke råd til ny lyspære, så bruker telefonen til å lyse med. Det er jordingsfeil på badet så det er kaldt der inne fordi varmekablene ikke kan stå på (da får man strøm av dusjen). Det er mugg i huset. Og mus. Kommer alltid inn mus et eller annet sted, noe jeg er hyperallergisk mot og blir syk av. Naboen har hunder som bjeffer hele døgnet, og som også løper løse og skremmer oss og andre i vår egen hage. Hvis jeg har oppe vinduet kommer det snegler inn, så kan ikke lufte (ja, jeg har funnet mange brunsnegler inne). Alt virker så tungt! Til og med små bagateller blir store, når jeg har alle de andre problemene i bakhånd. Jeg føler liksom at jeg ikke greier noen ting lenger. Hadde jeg hatt et trygt sted å bo, fått meg en jobb, så hadde mye løst seg. Men det er en så ekstremt lang vei dit, og det gjør meg deprimert. Håper noen har noen gode ord/råd, noe som har hjulpet deg da du var i samme båt? Anonymkode: d271e...309
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Skjønner deg godt, jeg sliter med mye av det samme ☹️ Både bosted, jobb, sykdom og depresjoner. Hvor bor du? Anonymkode: 2a2e2...f27
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner deg godt, jeg sliter med mye av det samme ☹️ Både bosted, jobb, sykdom og depresjoner. Hvor bor du? Anonymkode: 2a2e2...f27 Østlandet.. Er det noe du gjør som får deg til å føle deg bedre? Anonymkode: d271e...309
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #4 Skrevet 21. september 2017 Begynn å se etter et nytt sted å bo med det samme. Sett inn annonser selv, prøv å hold fokus på det og det med at barnet blir plaget i barnehagen. Gjør det så enkelt at du ber barnehagen om å ringe deg hver dag for å si hva som er skjedd og hva de har gjort for å forhindre mobbing. Anonymkode: a7334...38d
KellyTaylor Skrevet 21. september 2017 #5 Skrevet 21. september 2017 Dere trenger da vitterlig IKKE fylle full tank på bilen, som igjen tydeligvis går på bekostning av mat. Kontakt Hjelp oss Hjelpe der du bor og fortell hvordan dere har det. Ser flere ganger at de søker etter oppvaskmaskin og andre idiotiske ting som en egentlig ikke trenger i hverdagen. Hva skjedde med oppvaskbørste og Zalo på veien? Men si at du trenger både måt, sko, lyspærer og hva det måtte være. Mange som støtter opp og dere høres jo ut som en utmerket kandidat som virkelig trenger denne hjelpen. Lykke til Men om du bor på nedre østland så har jeg garantert noen sko til overs om du vil ha
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #6 Skrevet 21. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Østlandet.. Er det noe du gjør som får deg til å føle deg bedre? Anonymkode: d271e...309 Jeg bor også på østlandet. Jeg har ikke energi til noe annet enn barna, dessverre. Har lang vei til og fra skolen, uten bil 😞 Eneste jeg klarer er å levere/hente dem, lage mat. hjelpe dem med lekser, og leke, spille og koser resten av dagen. Legger meg kl 21 hver kveld for å få søvnen jeg trenger. Har kun noen få venner, dem de har jobb og familie selv, så ikke ofte jeg ser dem, å jeg skjønner at de ikke kan komme så ofte 😊 Selvom det er trist. Jeg prøver å finne små gleder i hverdagen med barna ❤️ Anonymkode: 2a2e2...f27
Gjest grønteple Skrevet 21. september 2017 #7 Skrevet 21. september 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Østlandet.. Er det noe du gjør som får deg til å føle deg bedre? Anonymkode: d271e...309 Bor også på Østlandet og har hvertfall lyspærer. Har en del sko og klær også som ikke blir brukt. Send meg en pm om du vil 😊 sender gjerne i posten.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #8 Skrevet 21. september 2017 Det første dere må gjøre er å be om nødhjelp på nav. Søk kommunal bolig pluss let etter noe nytt. Har dere ikke penger til depostitum og første husleie så søk om depositumsgaranti og søk om penger til første leien. Men forhåpentligvis får dere ut dep der dere bor nå? Hell i uhell at dere må flytte pga salg, det høres jo helt bort i natta ut der dere bor. Flytt så langt at dere må bytte barnehage i samme så løser dere mobbingen i samme slengen. Mannen din MÅ finne seg ny jobb ASAP. Du selv har jo en plan, du venter på time. Men mannen din er frisk og kan finne annen jobb. Anonymkode: 7ab6d...2b5
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #9 Skrevet 21. september 2017 Hvorfor fikk mannen din så lite utbetalt lønn? Sånn som dere bor kan dere jo ikke fortsette å bo, det høres jo helt horribelt ut! Sier som ano over meg her, ta kontakt med NAV for å høre om nødhjelp og støtte til depositum. Anonymkode: 9526d...c3a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #10 Skrevet 21. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor fikk mannen din så lite utbetalt lønn? Sånn som dere bor kan dere jo ikke fortsette å bo, det høres jo helt horribelt ut! Sier som ano over meg her, ta kontakt med NAV for å høre om nødhjelp og støtte til depositum. Anonymkode: 9526d...c3a Det er første gang han har skikkelig ferie, så han har surret med pengene. Og jobben NEKTET ham ferie i sommer så måtte ta den ut etter sommeren, og da fikk han ikke betalt for ferien.. Jeg går jo på aap så jeg har forsørget oss hele denne mnd. Har fått utsatt husleia til neste mnd. Men jeg fikk utbet. 6500 og 4500 av dem gikk til bhg+ Anonymkode: d271e...309
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #11 Skrevet 21. september 2017 Uff, dette høres helt forferdelig ut. Hvilken str i sko? Sender gjerne noen til deg😊 Anonymkode: 8294c...129
Lessismore Skrevet 21. september 2017 #12 Skrevet 21. september 2017 Du kan søke fritak for betaling i bhg. Høres ut som du er kandidat til det.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #13 Skrevet 21. september 2017 Må jo kontakte barnevernet for hjelp. Ingen barn i Norge skal bo under slike forhold Anonymkode: 229e4...3d1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #14 Skrevet 21. september 2017 Har dere søkt kommunal bolig? Der har dere gode muligheter siden dere har dårlig råd og barn. Anonymkode: 2a2e2...f27
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #15 Skrevet 21. september 2017 Kjære deg ❤️! Sett opp en liste over hva du kan gjøre noe med og hva, og kryss av etter hvert som du får håndtert en og en ting. For råd og hjelp med det økonomiske, bestill time på NAV. Er det slik at dere ikke klarer dere, så har dere krav på hjelp! Anonymkode: f0491...f8a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #16 Skrevet 21. september 2017 Får dere ikke redusert BHG betaling siden dere har så lav inntekt? Bostøtte? Kontakt nav og søk om sosialhjelp. Kontakt også hjelp oss å hjelpe. Der vil dere nok få både mat, lyspære, klær og sko. Anonymkode: 168a6...fff
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #17 Skrevet 21. september 2017 Det første du må gjøre er å ringe nav så du får time hos kommunens økonomiske rådgiver. Dere kan søke om redusert foreldrebetaling i barnehagen, bostøtte, kanskje økonomisk nødhjelp. Kanskje er dere kandidater for kommunal bolig. Dere kan søke om depositumsgaranti og prøve få leid en bolig med langt bedre standard. Så ring nav, alle kommuner skal ha en økonomisk rådgiver og det er nav som organiserer dette tilbudet. Anonymkode: 552ac...913
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #18 Skrevet 21. september 2017 Bor dere i Oslo HI? Anonymkode: f0491...f8a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #19 Skrevet 21. september 2017 Jeg skjønner godt at det blir litt mye nå. Mugg er helsefarlig, så uansett burde dere flytte. Om du begynner å ser på annonser etc så tar du saken i egne henger, og er ikke like prisgitt huseier. Kan dere bo slik at dere ikke trenger bil? Nærme en barnehage og butikk med gode kollektivforbinnelser? Siden du studerer og går på AAP så kan du søke tillegsstønader, f,eks til bøker, barnepass/barnehave og reise. Småjobber på FINN.no? Noe dere dere kan gjøre? Din samboer - kan han skifte jobb? Anonymkode: 73b3a...783
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #20 Skrevet 21. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Bor dere i Oslo HI? Anonymkode: f0491...f8a Jeg har nemlig foreløpig litt tid til overs og kan gjerne gi deg litt støtte, sette opp en handlingsplan og hjelpe til med søknader eller annet. Dersom boligen er helsefarlig bør dere flytte snarest mulig. Og du bør ha et møte med barnehagen om din sønn som mobbes. Anonymkode: f0491...f8a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #21 Skrevet 21. september 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er første gang han har skikkelig ferie, så han har surret med pengene. Og jobben NEKTET ham ferie i sommer så måtte ta den ut etter sommeren, og da fikk han ikke betalt for ferien.. Jeg går jo på aap så jeg har forsørget oss hele denne mnd. Har fått utsatt husleia til neste mnd. Men jeg fikk utbet. 6500 og 4500 av dem gikk til bhg+ Anonymkode: d271e...309 Har dere ikke redusert foreldrebetaling? Hvor gammel er ungen, kan dere ha rett på gratis kjernetid? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/utvidelse-av-ordningen-med-gratis-kjernetid-i-barnehage/id2498659/ Har dere bedt "hjelp oss å hjelpe"om hjelp? Jeg ser stadig innlegg ute på den siden i mitt område, og de sakene løses ganske kjapt. Det er mange som ønsker å hjelpe. Si at dere trenger mat, lyspærer, sko til deg og evt annet dere trenger. Kan dere ikke få matpose hos frelsesarmeen og tro? Ikke skam dere for å be om hjelp Anonymkode: ced8f...d54
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #22 Skrevet 21. september 2017 8 timer siden, Lessismore skrev: Du kan søke fritak for betaling i bhg. Høres ut som du er kandidat til det. Man får vel ikke helt fritak? Anonymkode: ced8f...d54
ALENEmamma'n Skrevet 21. september 2017 #23 Skrevet 21. september 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi står i fare for å bli kastet ut av huset fordi familien vil selge huset vi leier. Et familiemedlem har dødd. Jeg får meg ikke jobb, og er psykisk syk (studerer dog). Mannen har en elendig, underlønnet jobb. Det er en unge i barnehagen som mobber mitt barn og mye styr og mas med det. Svigermor er ond, og vi har kuttet kontakten, men hun fortsetter å ringe/sende sms og komme med frekkheter. Mannen fikk kun 1/4 av den allerede lave lønnen sin denne mnd så vi lever på støvlus og edderkopper, omtrent (ikke bokstavelig talt). Vi får ikke lån fordi vi har for lav samlet inntekt. Ikke engang i husbanken, her regner de ikke aap som inntekt. Brødet er muggent og jeg har såvidt råd til nytt, har 800 kroner som skal holde i 1,5 uker. Også til diesel (koster 400-500 kr å fylle opp tanken). Vi selger det vi eier for å få råd til regninger og mat. Jeg har ikke råd til sko til meg selv så går i stinkende, hullete, stygge sko. Jeg er syk (somatisk), men sykehuset utsetter timer hele tiden så blir aldri utredet. Det er en stor plage, denne sykdommen, det ødelegger livet mitt. Jeg har ingen venner fordi jeg slet med depresjon i tenårene og skøv alle bort. Har sosial angst og hver dag er en kamp. Jeg prøver å se det positive i livet, jeg prøver å fokusere på det, men hele tiden så kommer det bare nye og flere problemer. Det tar jo ikke slutt! Nå har lyset på badet gått og vi har ikke råd til ny lyspære, så bruker telefonen til å lyse med. Det er jordingsfeil på badet så det er kaldt der inne fordi varmekablene ikke kan stå på (da får man strøm av dusjen). Det er mugg i huset. Og mus. Kommer alltid inn mus et eller annet sted, noe jeg er hyperallergisk mot og blir syk av. Naboen har hunder som bjeffer hele døgnet, og som også løper løse og skremmer oss og andre i vår egen hage. Hvis jeg har oppe vinduet kommer det snegler inn, så kan ikke lufte (ja, jeg har funnet mange brunsnegler inne). Alt virker så tungt! Til og med små bagateller blir store, når jeg har alle de andre problemene i bakhånd. Jeg føler liksom at jeg ikke greier noen ting lenger. Hadde jeg hatt et trygt sted å bo, fått meg en jobb, så hadde mye løst seg. Men det er en så ekstremt lang vei dit, og det gjør meg deprimert. Håper noen har noen gode ord/råd, noe som har hjulpet deg da du var i samme båt? Anonymkode: d271e...309 Har vært igjennom så mange livskriser, angst/depresjon, død, brudd, økonomi, bli kasta ut som gravid, har vært SÅ ensom som jeg ALDRI hadde tenkt at går an(og jeg er ung og livlig enda assa) MEN, vi MÅ virkelig gå videre... så ja...
Lessismore Skrevet 21. september 2017 #24 Skrevet 21. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Man får vel ikke helt fritak? Anonymkode: ced8f...d54 Jo, i noen kommuner kan man søke fritak. Det kan man sjekke på sin kommunes hjemmesider.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #25 Skrevet 22. september 2017 Du bør slutte å skrive en masse innlegg om alt, det hjelper ingenting, du bare graver deg mer ned. (Det har i alle fall vært innlegg om omtrent alt du nevner som plager dere, hvis det ikke er deg, så må du unnskylde..) Kjenner meg igjen i når det bare hoper seg opp, og det ene problemet etter det andre havner i fanget ditt. Det er fort gjort å bli motløs. Du har fått gode råd, sjekk ut om det er til hjelpfor akkurat dere! Det føles bedre når man klarer å rydde unna et par av problemene, det gir ny giv! I tillegg virker det som du trenger noen å snakke med, slik at du ikke forebygger flere problemer. Hvorfor har du sosial angst og depresjoner? Gir du lett opp og blir passiv, pga noe du har opplevd tidligere? Sånt kan jobbes med hos psykolog. Anonymkode: 93f98...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå