Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #26 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Også unnskyld meg men barnehagen vil ha mere ressurser så de bruker din sønn som en målskive. Er det bare jeg som reagerer på dette? Sønnen din høres ut som en typisk gutt på hans alder. Hjelpes. Han kan ikke sitte i ro eller jo om han får en bok. Så han kan sitte i ro om noen leser for han. Men det orker de vel ikke. Nei hadde blitt forbanna på den barnehagen. Språket må øves på. Vi fikk henvisning til en spesialist på dette og vips hun kan nå si r osv... dette er vikitg å ta tidlig men synes barnehagen er raske her. Ressurs mangel!! Jaja Anonymkode: 4dd30...7cf Hva mener du med spesialist? Logoped? Det må man vel bli henvist til nettopp gjennom ppt? Barnehagen er god og de har gode pedagoger. Jeg skjønner godt at de er interesserte i mer ressurser, han er nok et litt krevende barn, men som du sier så føler heller ikke vi at han er unormalt urolig mtp alderen. Hi Anonymkode: 4b3e3...908
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #27 Skrevet 19. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Plussiden ved henvisning: man kan finne ut mer om barnets fungering og få hjelp til å tenke tiltak BHG får veiledning til å skape en bedre bhg.hverdag for gutten deres Det er frivillig og skulle det være noe mannen din reagerer på underveis kan dere når som helst be PPT trekke seg ut PPT kan gi råd om det er behov for logoped, om bhg bør gjøre endringer/noe annerledes/dere finner ut hvordan han egentlig ligger an språklig, generelt evnenivå etc. sammenlignet med jevnaldrende HVA er egentlig risikoen? Hva tror han kan skje som er negativt for barnet? På den andre siden kan sen hjelp ved evt. vansker gjøre livet til gutten deres verre. Han kan få følgevansker som lav selvtillitt, unngåelse, bli mer ukonsentrert, legge til seg flere uvaner osv osv. Anonymkode: c36b7...824 Hehe ppt kan gi råd om det behøves logoped. Det gjør det så da kan man jo skaffe det på andre måter enn at du blir fortalt noe du allerede vet. Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #28 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du med spesialist? Logoped? Det må man vel bli henvist til nettopp gjennom ppt? Barnehagen er god og de har gode pedagoger. Jeg skjønner godt at de er interesserte i mer ressurser, han er nok et litt krevende barn, men som du sier så føler heller ikke vi at han er unormalt urolig mtp alderen. Hi Anonymkode: 4b3e3...908 Nei dette kan dere få via fastlege det fikk vi. Barnehager er så raske med å peke ut barn som skiller seg litt ut. Ja han tar vi også blusser vi opp litt også får vi ekstra ressurser. Så havner dere i et system som ikke vil hjelpe det store. Nei uff ta en samtale med den barnehagen. De får komme opp med sine ressurser for å tilrettelegge for deres "utagerende" sønn. Også tar dere først kontakt med logoped via fastlege også jobber selv med gutten hjemme og sammen med barnehagen. Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #29 Skrevet 19. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe ppt kan gi råd om det behøves logoped. Det gjør det så da kan man jo skaffe det på andre måter enn at du blir fortalt noe du allerede vet. Anonymkode: 4dd30...7cf Nå var det vel ikke bare språklydene det var bekymring rundt. Anonymkode: 2fedd...c70
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #30 Skrevet 19. september 2017 Barnehager vil ha det lettest mulig.. mest mulig ressurser og minst mulig å gjøreAnonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #31 Skrevet 19. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå var det vel ikke bare språklydene det var bekymring rundt. Anonymkode: 2fedd...c70 Nei det var også vanlig oppførsel til en 5 åring Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #32 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei det var også vanlig oppførsel til en 5 åring Anonymkode: 4dd30...7cf Bekkager en GUTT på 5 år. Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #33 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei dette kan dere få via fastlege det fikk vi. Barnehager er så raske med å peke ut barn som skiller seg litt ut. Ja han tar vi også blusser vi opp litt også får vi ekstra ressurser. Så havner dere i et system som ikke vil hjelpe det store. Nei uff ta en samtale med den barnehagen. De får komme opp med sine ressurser for å tilrettelegge for deres "utagerende" sønn. Også tar dere først kontakt med logoped via fastlege også jobber selv med gutten hjemme og sammen med barnehagen. Anonymkode: 4dd30...7cf Nå synes jeg at du konstruerer problemstillinger som ikke finnes. Det er ingen som kaller barnet utagerende, det er han ikke på noen måte. Barnehagen jobber godt med han, de har en fast språkpedagog som har fast tid med han og de fokuserer på mestring og belønning. MEN de føler at de skulle hatt mer tid og muligens veiledning fra ppt, noe jeg har forståelse for, men ikke far. Det handler ikke om at noen står klar til å kaste seg over oss, men at vi samarbeider for å gjøre gutten best mulig rustet til skolestart. Anonymkode: 4b3e3...908
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #34 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Bekkager en GUTT på 5 år. Anonymkode: 4dd30...7cf Som ikke barnehagen har ork til å følge opp.. Som tar litt energi fra de ansatte. Som faktisk blir rolig av å bli lest til. Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #35 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Som ikke barnehagen har ork til å følge opp.. Som tar litt energi fra de ansatte. Som faktisk blir rolig av å bli lest til. Anonymkode: 4dd30...7cf Igjen så dikter du opp en problemstilling som ikke finnes. Hvorfor? hi Anonymkode: 4b3e3...908
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #36 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bekkager en GUTT på 5 år. Anonymkode: 4dd30...7cf Hvis barnehagen er bekymret er det gjerne grunn til å ta de på alvor, spesielt når barnehagen er god, slik hi beskriver. De har et mer objektivt grunnlag for å vurdere barnet, de har et bedre sammenligningsgrunnlag enn foreldre ofte har og de ser barnets fungering i et annet miljø enn foreldrene ofte gjør. Anonymkode: 2fedd...c70
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #37 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå synes jeg at du konstruerer problemstillinger som ikke finnes. Det er ingen som kaller barnet utagerende, det er han ikke på noen måte. Barnehagen jobber godt med han, de har en fast språkpedagog som har fast tid med han og de fokuserer på mestring og belønning. MEN de føler at de skulle hatt mer tid og muligens veiledning fra ppt, noe jeg har forståelse for, men ikke far. Det handler ikke om at noen står klar til å kaste seg over oss, men at vi samarbeider for å gjøre gutten best mulig rustet til skolestart. Anonymkode: 4b3e3...908 Å det gjør ikke du? Dette klarer du fint selv. Å ruste din sønn. Om du bare orker. Støtter din mann. Nå gidder jeg ikke svare mer du har jo bestemt deg. Så go for it. Å nei vent mannen din har fortsatt hodet i behold og underskriver ikke. Lykke til.. Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #38 Skrevet 19. september 2017 Også når problemene kommer fremover på løpende bånd så kom gjerne tilbake så jeg kan si hva sa jeg 😃 Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #39 Skrevet 19. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis barnehagen er bekymret er det gjerne grunn til å ta de på alvor, spesielt når barnehagen er god, slik hi beskriver. De har et mer objektivt grunnlag for å vurdere barnet, de har et bedre sammenligningsgrunnlag enn foreldre ofte har og de ser barnets fungering i et annet miljø enn foreldrene ofte gjør. Anonymkode: 2fedd...c70 Barnehagen er bekymret.. lover ikke godt. Hva er de bekymret for som ikke hans egne foreldre kan takle? Virker nesten som de er bekymret på foreldrene spør du meg.. Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #40 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Også når problemene kommer fremover på løpende bånd så kom gjerne tilbake så jeg kan si hva sa jeg 😃 Anonymkode: 4dd30...7cf Jeg har prøvd å svare deg ordentlig, men du er jo helt sprø. Hold deg gjerne borte fra tråden min. Hi Anonymkode: 4b3e3...908
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #41 Skrevet 19. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei dette kan dere få via fastlege det fikk vi. Barnehager er så raske med å peke ut barn som skiller seg litt ut. Ja han tar vi også blusser vi opp litt også får vi ekstra ressurser. Så havner dere i et system som ikke vil hjelpe det store. Nei uff ta en samtale med den barnehagen. De får komme opp med sine ressurser for å tilrettelegge for deres "utagerende" sønn. Også tar dere først kontakt med logoped via fastlege også jobber selv med gutten hjemme og sammen med barnehagen. Anonymkode: 4dd30...7cf Det har kommet nye regler som har resultert i at mange kommuner har ansatt logoped. Kommunen og fylkeskommunen skal i utgangspunktet tilby logopedtjenster, så om det er logoped i kommunen hi bor i må man gjennom det kommunale systemet. Har ikke kommunen logoped kan man henvises fra fastlege, henvisningen må godkjennes av HELFO før man kan starte opp behandling. Anonymkode: 2fedd...c70
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #42 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har prøvd å svare deg ordentlig, men du er jo helt sprø. Hold deg gjerne borte fra tråden min. Hi Anonymkode: 4b3e3...908 Jeg har også prøve på det! Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #43 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Barnehagen er bekymret.. lover ikke godt. Hva er de bekymret for som ikke hans egne foreldre kan takle? Virker nesten som de er bekymret på foreldrene spør du meg.. Anonymkode: 4dd30...7cf Da hadde de nok heller sendt en bekymringsmelding til barnevernet, om det var tilfelle. Barnehagen har faktisk lovpålagt opplysningsplikt/meldeplikt. Anonymkode: 2fedd...c70
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #44 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da hadde de nok heller sendt en bekymringsmelding til barnevernet, om det var tilfelle. Barnehagen har faktisk lovpålagt opplysningsplikt/meldeplikt. Anonymkode: 2fedd...c70 Dette er snakk om tid😊ppt er jo barnevernet sin høyre hånd det. Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #45 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har også prøve på det! Anonymkode: 4dd30...7cf Du må søke hjelp👨🏼⚕️ Anonymkode: 2fedd...c70
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #46 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette er snakk om tid😊ppt er jo barnevernet sin høyre hånd det. Anonymkode: 4dd30...7cf Jeg håper ikke du har ansvar for barn. God bedring. Anonymkode: 2fedd...c70
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #47 Skrevet 19. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har prøvd å svare deg ordentlig, men du er jo helt sprø. Hold deg gjerne borte fra tråden min. Hi Anonymkode: 4b3e3...908 Ikke kall meg sprø fordi jeg velger faktisk å jobbe med mine barn sånn at de slipper det tullet du er oppi. Tenk at jeg har fått 3 barn som alle er like behersket. Tilfeldig? To av dine er inne i et system fordi ja du vet kanskje selv hvorfor. Mitt råd var å finne andre løsninger. Ikke gi opp for lett. Du har dårlig erfaring med ppt og likevel drar du de inn igjen. Nei nå har jeg brukt for lang tid på denne tråden. Men Lykke til. Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #48 Skrevet 19. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da hadde de nok heller sendt en bekymringsmelding til barnevernet, om det var tilfelle. Barnehagen har faktisk lovpålagt opplysningsplikt/meldeplikt. Anonymkode: 2fedd...c70 Mange barnehager som likevel ikke sender bekymringsmelding selv om de tror det kan være pga foreldrene. Vi hadde en ekstremt utagerende gutt som var stygg med både voksne og barn å da ser pedagogisk leder flere ganger til oss " han må jo ha sett den oppførselen ett sted og hørt det stygge språkbruket ett sted". Var helt tydlig at hun beskyldte oss for oppførselen til sønnen vår men hun sendte aldri bekymringsmelding å når går han på skole. Anonymkode: 12ccf...2dd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #49 Skrevet 19. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg håper ikke du har ansvar for barn. God bedring. Anonymkode: 2fedd...c70 Hadde du møtt mine barn så hadde du blitt veldig glad i de. De er herlige og fantastiske barn. Takket være herlige og fantastiske foreldre som elsker de veldig høyt! Anonymkode: 4dd30...7cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #50 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mange barnehager som likevel ikke sender bekymringsmelding selv om de tror det kan være pga foreldrene. Vi hadde en ekstremt utagerende gutt som var stygg med både voksne og barn å da ser pedagogisk leder flere ganger til oss " han må jo ha sett den oppførselen ett sted og hørt det stygge språkbruket ett sted". Var helt tydlig at hun beskyldte oss for oppførselen til sønnen vår men hun sendte aldri bekymringsmelding å når går han på skole. Anonymkode: 12ccf...2dd Det finnes dessverre slike ped. ledere/barnehager. Det er en grov svikt mot barnet dersom hun oppriktig mente at dette var noe barnet opplevde hjemme, i tillegg er det lovbrudd. Anonymkode: 2fedd...c70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå