Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #26 Skrevet 17. september 2017 søkte nå på gulesider å nummeret som er oppgitt på ukeplanen er hennes privatnummer. Anonymkode: 1780f...2e6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #27 Skrevet 17. september 2017 Sjekk skolens nettside. Der står det sikkert info om rutiner ved fravær. Hos oss er det fraværstelefon/mail. Der må man gi beskjed innen kl 8. Hvis barnet ikke dukker opp og det ikke er gitt beskjed, ringes det hjem. God sikkerthet hvis det har skjedd noe på skoleveien e.l. Anonymkode: 7542f...f9a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #28 Skrevet 17. september 2017 Vi skal sende mld til mobilskole. Det er kun ved spm eller litt andre ting enn fravær vi sender mld til lærer. Dette burde du ha fått beskjed om hvordan gjøres på deres skole. Mobilskole er nytt av året her. Eller at vi sender til mobilskole er nytt, vi har fått mld fra skolen via dette i noen år nå. Så første skoledag sto dette på ukeplanen og infoskrivet fra skolen. Ungdomskolen har ikke mobilskole så der skal vi sende lærer mld. Igjen sto dette på første ukeplan og infoskriv fra skolen. Anonymkode: 18812...224
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #29 Skrevet 17. september 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekk skolens nettside. Der står det sikkert info om rutiner ved fravær. Hos oss er det fraværstelefon/mail. Der må man gi beskjed innen kl 8. Hvis barnet ikke dukker opp og det ikke er gitt beskjed, ringes det hjem. God sikkerthet hvis det har skjedd noe på skoleveien e.l. Anonymkode: 7542f...f9a sto ingenting på hjemmesiden om det. Anonymkode: 1780f...2e6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #30 Skrevet 17. september 2017 Jeg er lærer. Noen foreldre sender meg SMS og det er ikke innafor ift skolens regler. Det skal ringes innenfor et visst tidspunkt til et spesielt nr, og hvis eleven er borte uten at det er gitt beskjed så ringer skolen foresatte. Jeg sitter ikke på mobilen om morgenen og kan ta i mot beskjeder, men hvis jeg skulle se meldingen så vil jeg svare med nret de skal ringe for å gi beskjed. Etterhvert kommer et SMS-system på plass, men enn så lenge må foreldre ringe. Lærere har forøvrig ikke noe jobbtelefon, det er min private telefon jeg bruker også i jobbsammenheng. Ring skolen heller enn å sende SMS til lærer, hvis du ikke kan reglene. Læreren kan være syk, ikke se på mobilen, være på kurs, osv. Anonymkode: e7296...d07
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #31 Skrevet 17. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: søkte nå på gulesider å nummeret som er oppgitt på ukeplanen er hennes privatnummer. Anonymkode: 1780f...2e6 Da sender du ikke sms, men ringer skolen i morra Anonymkode: c8e17...74c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #32 Skrevet 18. september 2017 Vår skole har egen Fraværstelefon og den må vi sende SMS til innen kl 08.00 om morgenen hvis barnet er syk. Er ikke barnet kommet til skolen til kl 8.45h(skolen begynner 8.30) ringer de foreldrene og etterlyser barnet. Anonymkode: 95a92...58e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #33 Skrevet 18. september 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: hjelper jo ikke når han ikke skal på skolen imorgen Anonymkode: 1780f...2e6 Den er selvfølgelig digital. Har app på tlf. Får og sender meldinger og får blant annet timeplanender og alle andre beskjeder https://www.trondheim.kommune.no/meldeboka/ Anonymkode: d6dc5...041
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #34 Skrevet 18. september 2017 Fikk svar på mail fra rektor at jeg gjerne kunne sende sms til kontaktlærer når barnet er syk så da gjorde jeg det.Fikk sms tilbake med god bedring til sønnen min,så virker ikke som hun har noe imot at jeg sendte sms. Anonymkode: 1780f...2e6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #35 Skrevet 18. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den er selvfølgelig digital. Har app på tlf. Får og sender meldinger og får blant annet timeplanender og alle andre beskjeder https://www.trondheim.kommune.no/meldeboka/ Anonymkode: d6dc5...041 Ahh det har jeg aldri hørt om. Vi har en god gammaldags meldebok men der skriver jeg kun planlagt fravær som legetime,tannlegetime osv. Anonymkode: 1780f...2e6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #36 Skrevet 18. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ahh det har jeg aldri hørt om. Vi har en god gammaldags meldebok men der skriver jeg kun planlagt fravær som legetime,tannlegetime osv. Anonymkode: 1780f...2e6 Det er virkelig kjekt. Jeg vet Trondheim kommune var med i prøveprosjektet med denne, men vi har hatt den i over to år nå så burde være tilgjenngelig for andre kommuner også. Kan virkelig annbefale den Anonymkode: d6dc5...041
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #37 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er virkelig kjekt. Jeg vet Trondheim kommune var med i prøveprosjektet med denne, men vi har hatt den i over to år nå så burde være tilgjenngelig for andre kommuner også. Kan virkelig annbefale den Anonymkode: d6dc5...041 Står også når ungen er registrert i bhg og på sfo og når ungen er hentet eller gått hjem selv fra sfo. Veldig greit om den ene forelderen skal hente og den andre kan se at ungen faktisk er hentet. Eller at de er gått fra sfo og når du da kan forvente de hjemme. Anonymkode: d6dc5...041
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #38 Skrevet 18. september 2017 Jeg tenker at så lenge nr står på ukeplanen er det til for å brukes. Ikke for å misbrukes. Fravær er innafor å bruke det til, så lenge du ikke er sikker på hvordan fravær skal meldes. Anonymkode: 7d673...d56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå