Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Jeg skal feire 40 årsdag med noen venner og skal lage en treretter til dem. Det skal være hjemme laget hasselnøtt-is til dessert, men nå sier veninna mi at hun reagerer på hasselnøtter. Hun mener jeg bør lage noe annet, foreløpig klør hun visst vare litt i halsen, så er ikke farlig. Bør ikke jeg få det jeg vil ha i min egen bursdag? Anonymkode: 28459...4ff
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal feire 40 årsdag med noen venner og skal lage en treretter til dem. Det skal være hjemme laget hasselnøtt-is til dessert, men nå sier veninna mi at hun reagerer på hasselnøtter. Hun mener jeg bør lage noe annet, foreløpig klør hun visst vare litt i halsen, så er ikke farlig. Bør ikke jeg få det jeg vil ha i min egen bursdag? Anonymkode: 28459...4ff Selvsagt kan du ha det selv om venninen din reagerer på det,men du bør ha noe som hun også kan spise. Her synes jeg faktisk DU er den ufølsomme og at du er den som er kjip! Du bør jo sørge for at de som er allergisk også har noe godt å spise! Anonymkode: 4d28c...644
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 Er det vanskelig å ha noe annet i tillegg? Jeg er allergisk mot kiwi og alle mine 30 kollegaer unngår kiwi eller lager et alternativ når de baker og har med seg til egen bursdag på jobb. Må ha utrolig omtenksomme kollegaer da mange av de ikke engang er vennene mine kun kollegaer. Anonymkode: 631d9...e2e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal feire 40 årsdag med noen venner og skal lage en treretter til dem. Det skal være hjemme laget hasselnøtt-is til dessert, men nå sier veninna mi at hun reagerer på hasselnøtter. Hun mener jeg bør lage noe annet, foreløpig klør hun visst vare litt i halsen, så er ikke farlig. Bør ikke jeg få det jeg vil ha i min egen bursdag? Anonymkode: 28459...4ff Det der var et skikkelig dårlig trolleinnlegg, tror ikke på deg et sekund. Skal du trolle som reaksjon på svinekjøtt innleggene, så bør du i det minste være litt mer troverdig Anonymkode: cd8c3...34f
*Miss Marple* Skrevet 17. september 2017 #5 Skrevet 17. september 2017 Da lager man to desserter. Forøvrig et veldig dårlig forsøk på å provosere.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 Du kan lage hjemmelaget sorbe til henne? Anonymkode: 8875c...05f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 Det er jo bare å ha to typer is til dessert. Problem løst. Prøv å les de gamle takt og tone-bøker. Inviterer man gjester strekker man seg langt for at de skal ha det bra. Anonymkode: 7fb8f...19c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #8 Skrevet 17. september 2017 Uff, denne søndagen på dib ble ganske kjedelig etterhvert... Er det hater muslimer og hater allergikere dagen eller? Anonymkode: 34416...9a8
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #9 Skrevet 17. september 2017 Bare kjøp en vanlig vaniljeis å ha ved siden av så er problemet løst. Anonymkode: 1c8a7...ecf
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 Venninnen er ikke sær om hun er allergisk. Syns du skal ta hensyn jeg. Anonymkode: 40905...d47
Gjest KenCreek Skrevet 17. september 2017 #11 Skrevet 17. september 2017 Det er da helt vanlig å ta hensyn til allergikere når man inviterer til selskap? Spesielt når det er dine egne venner. Her synes jeg dete
Gjest KenCreek Skrevet 17. september 2017 #12 Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, KenCreek skrev: Det er da helt vanlig å ta hensyn til allergikere når man inviterer til selskap? Spesielt når det er dine egne venner. Her synes jeg dete Er du som er sær 😊
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #13 Skrevet 17. september 2017 Det er DU som er en sær venninne! Anonymkode: c7aba...75b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #14 Skrevet 17. september 2017 Jeg klør i halsen av å spise hasselnøtter. Det er fryktelig ubehagelig. Nå hadde ikke jeg krevd at du laget noe annet, men jeg hadde ikke spist isen din (og her inne er det jo en dødelig fornærmelse å takke nei til mat som blir servert). Anonymkode: bb63c...ad3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #15 Skrevet 17. september 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg klør i halsen av å spise hasselnøtter. Det er fryktelig ubehagelig. Nå hadde ikke jeg krevd at du laget noe annet, men jeg hadde ikke spist isen din (og her inne er det jo en dødelig fornærmelse å takke nei til mat som blir servert). Anonymkode: bb63c...ad3 Men syns det er unntak når det er ting du ikke tåler.Du tåler tydligvis ikke å spise hasselnøtter å da må du selvsagt kunne takke nei til å spise det. Anonymkode: 4d28c...644
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #16 Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men syns det er unntak når det er ting du ikke tåler.Du tåler tydligvis ikke å spise hasselnøtter å da må du selvsagt kunne takke nei til å spise det. Anonymkode: 4d28c...644 Reagerer ved å klø i halsen og tåle ikke å spise hasselnøtter fordi hun klør i halsen..? Anonymkode: 7b9a5...6aa
KellyTaylor Skrevet 17. september 2017 #17 Skrevet 17. september 2017 Så klart er hun sær.... så sær at hun en gang faktisk kan dø av det. Har vel flere venninner du`?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #18 Skrevet 17. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Reagerer ved å klø i halsen og tåle ikke å spise hasselnøtter fordi hun klør i halsen..? Anonymkode: 7b9a5...6aa Var den virkelig så vanskelig å forstå??? Vanlige folk reagerer ikke med å få kløe i halsen når en spiser hasselnøtter,å når hun spiser det å reagerer med kløe så er det jo helt tydlig at hun ikke tåler det! Å da er det selvsagt helt forståelig at hun velger å ikke spise det. Anonymkode: 4d28c...644
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #19 Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Var den virkelig så vanskelig å forstå??? Vanlige folk reagerer ikke med å få kløe i halsen når en spiser hasselnøtter,å når hun spiser det å reagerer med kløe så er det jo helt tydlig at hun ikke tåler det! Å da er det selvsagt helt forståelig at hun velger å ikke spise det. Anonymkode: 4d28c...644 Les hovedinnlegget Anonymkode: 7b9a5...6aa
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #20 Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Les hovedinnlegget Anonymkode: 7b9a5...6aa Ja hun klør i halsen hvis hun spiser hasselnøtter.Da bør hun selvsagt ha ett alternativ til venninen som ikke tåler å spise hasselnøtter. Anonymkode: 4d28c...644
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #21 Skrevet 17. september 2017 Utrolig sært å lage akkurat den nøtteisen den dagen Anonymkode: d189c...76f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #22 Skrevet 17. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Utrolig sært å lage akkurat den nøtteisen den dagen Anonymkode: d189c...76f På sin egen bursdag før hun jo få selv velge hvilken dessert hun vil ha. Men synes HI som er sær som ikke vil lage noe som venninen kan spise.Hun hadde jo egentlig ikke trengt å lage noe engang men hvertfall kjøpe inn en iskake eller en boks med is. Anonymkode: 4d28c...644
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #23 Skrevet 17. september 2017 Er man allergisk så skal man unngå det som provoserer allergianfall. Det kan faktisk utvikle seg til å bli livstruende dersom personen blir eksponert for allergenet ofte nok. Så spørsmålet er: er du villig til å risikere livet til din venninne? Anonymkode: bdf12...232
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #24 Skrevet 17. september 2017 Det er mange som er allergisk mot hasselnøtter, så syns det er en litt sær dessert å ha uten noe alternativ. Noe så enkelt som kjøpe-is er vel ikke så vanskelig, HI? Kløe i halsen er en type reaksjon som indikerer at man KAN (plutselig) utvikle alvorlig allergi, få allergisjokk, hovne opp i halsen, dø... Det hadde vært litt kjipt i bursdagen din da, HI. Anonymkode: dcc72...5a1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #25 Skrevet 17. september 2017 Kan hun venninnen som ikke tåler nøtter stå over desserten, eller ta med seg noe hun tåler? Er det så vanskelig? Er helt enig med HI at hun må få velge på sin egen bursdag! matallergier idag består jo av egg, melk, nøtter og alt! La hun som feirer året velge og hun som ikke tåler, stå over dessert! Forstår ikke at det er blitt en diskusjon engang! Hvorfor skal vi som lager selskap ta utgangspunkt i en haug med allergener! ? Anonymkode: aaa86...89e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå