Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #51 Skrevet 12. september 2017 2 timer siden, Marriet skrev: Det er nå man ser at vårt demokratiske system har svakheter. Under valgkampen, også seint i valgkampen har både Venstre og KRF bedyret at de ikke ønsker å støtte en regjering med FRP. "Til det er den politiske avstanden for stor". Men når alt kommer til alt så er det likevel det de gjør for å beholde bittebittelitt av makta. Det er mange velgere som har blitt lurt under denne valgkampen. Og selvom man sier at både SP og SV er vinnere pga gode resultater er det egentlig FRP som er den virkelig store vinneren. Det er tragisk at et så kontroversielt og snevert parti skal få så mye gjennomslag for sin særdeles lite sosiale politikk i et land som blir definert på bakgrunn av dets velferd. Det er en svakhet ved at politikere både vingler og driver politisk spill. Taktikk tilsier at at KrF nå er totalt i mot FrP, slik at KrF får gjennom så mye som mulig av sin politikk for at H/FrP skal sitte i regjering. Eller at de blir 4 partier ved roret. Resultatet kjenner jeg selvsagt ikke. Kontra et to-partisystem, så vinner ikke AP selv om de er størst. Det gjelder å få flertall totalt. Når det er sagt så har begge partiene i USA av og til samme mening om et tema og da har du ingen mulighet som velger å protestere uten om å stemme blankt, sitte hjemme. FrP er landets tredje største parti. Det er 6 partier som er mindre enn dem, som media gidder å nevne. De er ikke snevre i størrelse og heller ikke i politikken kontra MDG som bare tenker miljø, SP som bare tenker landbruk. De har faktisk ministere som kan sendes ut av landet og representere oss kontra de fleste andre partiene. Ellers er det vel bare media som mener at FrP er kontroversielle. De fleste journalister stemmer blodrødt (søk på det). Det dokumenteres årlig. 40% av landet stemmer blåblått når du tar med Høyre, med de 4 siste årene som erfaring ville vi ha dem igjen. Velferd sier bare noe om hvor mye politikere er villige til å bruke av penger. Politikere bør ikke få en fjær i hatten for å tømme sparebøssa. Det er verdiskapning som er viktigere enn å skattlegge inntekter som allerede eksisterer. Anonymkode: 8f85d...319
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #52 Skrevet 12. september 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom du hører på hva Listhaug sier, ikke hva media sier at Listhaug sier. Så er det en gigantisk forskjell. Ser du også på hvor mange mennesker Norge har hjulpet de siste 4 årene med de blåblå i regjering og hvor mye penger vi gir av BNP til utlandet og sammenligner dette med alle andre land på verdensbasis, så får du et perspektiv på de faktiske forholdene. Det krever derimot et arbeid fra deg, å se Live TV, ikke lese gjenfortellinger, og det hjelper heller ikke å lese Dagbladet. Du må finne tallene selv fra ssb.no og andre utenlandske statistiske kilder. Anonymkode: 8f85d...319 Takk for tipset, men dette gjør jeg altså. Jeg har sett Listhaug live, sett filmete taler og jeg leser aldri tabloider. Og likevel klør jeg meg i hodet over at denne damen faktisk har tilhengere. Det er skremmende at så mange tiltrekkes av populisme og skremselstaktikk. Anonymkode: 586b1...6a5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #53 Skrevet 12. september 2017 Jeg håper KrF sier: For at vi skal være med i regjering, må abort bli forbudt med lov. Så blir abort forbudt og alle lever lykkelige alle sine dager Anonymkode: 505ba...f7e
Trotwood Skrevet 12. september 2017 #54 Skrevet 12. september 2017 Er det noe mulighet for at høyre svikter frp til fordel for sentrum? Altså inngår samarbeid med V, Krf og Sp, evnt mdg, og at frp isåfall må være i støtteparti for å ha noe makt? Håper Krf står på sitt og nekter å samarbeide med FrP.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #55 Skrevet 12. september 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for tipset, men dette gjør jeg altså. Jeg har sett Listhaug live, sett filmete taler og jeg leser aldri tabloider. Og likevel klør jeg meg i hodet over at denne damen faktisk har tilhengere. Det er skremmende at så mange tiltrekkes av populisme og skremselstaktikk. Anonymkode: 586b1...6a5 Vel, de er det tredje største partiet i Norge. Det virker som om du ikke har forstått at hvis du skal finne et sammenlignbart land når det kommer til hvor mange granater som brukes i gatene av befolkningen i Sverige med andre land, så må du faktisk til Mexico. Hvis ikke det skremmer dritten ut av deg, så er det ingenting som gjør det. Da blir det nytteløst å diskutere med deg. Det er ikke typisk svensk og söta bror som gjør det. Det er et direkte resultat av at svenskene stemte på tilsvarende partier som SV og Rødt når det gjelder innvandring. Anonymkode: 8f85d...319
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #56 Skrevet 12. september 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, de er det tredje største partiet i Norge. Det virker som om du ikke har forstått at hvis du skal finne et sammenlignbart land når det kommer til hvor mange granater som brukes i gatene av befolkningen i Sverige med andre land, så må du faktisk til Mexico. Hvis ikke det skremmer dritten ut av deg, så er det ingenting som gjør det. Da blir det nytteløst å diskutere med deg. Det er ikke typisk svensk og söta bror som gjør det. Det er et direkte resultat av at svenskene stemte på tilsvarende partier som SV og Rødt når det gjelder innvandring. Anonymkode: 8f85d...319 Den det er umulig å diskutere med er deg. Du kommer med så mye usaklige innspill at det bare blir dumt. Du vet fint lite om mine tanker om noe som helst, og absolutt ingenting om mine kunnskaper eller kompetanse. Likevel synser du mye om hva jeg forstår/ikke forstår. Til en annen debatt bør du kanskje forholde deg saklig til dine motdebattanter. Anonymkode: 586b1...6a5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #57 Skrevet 12. september 2017 58 minutter siden, Trotwood skrev: Er det noe mulighet for at høyre svikter frp til fordel for sentrum? Altså inngår samarbeid med V, Krf og Sp, evnt mdg, og at frp isåfall må være i støtteparti for å ha noe makt? Håper Krf står på sitt og nekter å samarbeide med FrP. Ble du redd for abortloven? Hihi Anonymkode: 505ba...f7e
Trotwood Skrevet 12. september 2017 #58 Skrevet 12. september 2017 1 minute ago, Anonym bruker said: Ble du redd for abortloven? Hihi Anonymkode: 505ba...f7e Det var ikke en kommentar til det, nei. Jeg stemte sv, men vil heller ha sentrumsregjering enn en regjering med Frp.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #59 Skrevet 12. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Den det er umulig å diskutere med er deg. Du kommer med så mye usaklige innspill at det bare blir dumt. Du vet fint lite om mine tanker om noe som helst, og absolutt ingenting om mine kunnskaper eller kompetanse. Likevel synser du mye om hva jeg forstår/ikke forstår. Til en annen debatt bør du kanskje forholde deg saklig til dine motdebattanter. Anonymkode: 586b1...6a5 Virker som om du bare knebler debatten. Hva er usaklig? Hva er dumt? Jeg har ikke sagt noe om dine tanker. Jeg har kommentert noe du har skrevet. Du påstår at jeg synser. Om hva da tør jeg spørre? jeg forteller deg at det er ting man bør være skremt av. Ingen synsing her. Du svarer jo ikke på det jeg skriver i det hele tatt. Ta debatten da. Hva med flere granater inn til Norge er det som gjør landet tryggere for barna dine. Kan ikke medmenneskelighet gå på bekostning av trygghet? Kanskje du kan svare på det istedenfor å mene at jeg er usaklig ovenfor debattanter. Det er du som ikke er på ballen her, på noe konkret jeg har skrevet. Vi kan ta både granater og antall mord i forhold til folketall i Sverige og Norge og i hvilke byer dette skjer i Sverige og prosentvis antall innvandrere. Det er å være saklig. Å diskutere reelle problemer og hvorfor de oppstår. Du nevner ingenting om politikk eller samfunnsproblemer. Anonymkode: 8f85d...319
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #60 Skrevet 12. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virker som om du bare knebler debatten. Hva er usaklig? Hva er dumt? Jeg har ikke sagt noe om dine tanker. Jeg har kommentert noe du har skrevet. Du påstår at jeg synser. Om hva da tør jeg spørre? jeg forteller deg at det er ting man bør være skremt av. Ingen synsing her. Du svarer jo ikke på det jeg skriver i det hele tatt. Ta debatten da. Hva med flere granater inn til Norge er det som gjør landet tryggere for barna dine. Kan ikke medmenneskelighet gå på bekostning av trygghet? Kanskje du kan svare på det istedenfor å mene at jeg er usaklig ovenfor debattanter. Det er du som ikke er på ballen her, på noe konkret jeg har skrevet. Vi kan ta både granater og antall mord i forhold til folketall i Sverige og Norge og i hvilke byer dette skjer i Sverige og prosentvis antall innvandrere. Det er å være saklig. Å diskutere reelle problemer og hvorfor de oppstår. Du nevner ingenting om politikk eller samfunnsproblemer. Anonymkode: 8f85d...319 Sverige lider under mangel på integrering. Omtrent det samme vi vil se her når Listhaug har fått mange nok år på seg Anonymkode: d1945...a51
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #61 Skrevet 12. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sverige lider under mangel på integrering. Omtrent det samme vi vil se her når Listhaug har fått mange nok år på seg Anonymkode: d1945...a51 Integrering er stort sett opp til de som trengs å integreres. Det er ofte de som ikke vil at barna deres skal spise pølser og ha gelatin i maten til barna i barnehagen. ref. en annen tråd. Listhaug er med på å begrense den svært liberale innvandringspolitikken vi i Norge har i motsetning til de fleste andre land. Så FrP minsker utfordringene med de som ikke vil la seg integrere. Fint at 15% av landets befolkning skjønner dette. Synd at alle de små tullepartiene som vaker rundt 5% ikke forstår det. De får oppslutning deretter mener jeg. Anonymkode: 8f85d...319
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #62 Skrevet 12. september 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Integrering er stort sett opp til de som trengs å integreres. Det er ofte de som ikke vil at barna deres skal spise pølser og ha gelatin i maten til barna i barnehagen. ref. en annen tråd. Du legger vil virkelig ikke en tråd på dib/bim til grunn for hvordan man skal integrere?? Anonymkode: 91e4b...0a3
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #63 Skrevet 12. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du legger vil virkelig ikke en tråd på dib/bim til grunn for hvordan man skal integrere?? Anonymkode: 91e4b...0a3 Det er et eksempel på folks tankegang rundt hvem som må ta jobben med å integrasjon. Hvem som er kravstiller og hvem som skal tilpasse seg. Den avslører godt hvor sprikende meninger det er om temaet. Det er den manglende viljen til noen av våre nye landsmenn som skaper polariseringen. Ikke FrP etter min mening. En del på ytre venstre mener all skyld ligger hos de som bor i landet fra før. Jeg er ikke med på den tankegangen. Det er disse noen kaller "nyttige idioter". De står i veien for integrering ved å tilpasse seg religiøse krav som de selv ikke tar en del i. Anonymkode: 8f85d...319
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #64 Skrevet 12. september 2017 Hva skjer om KrF nekter å gå i regjering med FrP? Anonymkode: 20b68...43b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #65 Skrevet 12. september 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Virker som om du bare knebler debatten. Hva er usaklig? Hva er dumt? Jeg har ikke sagt noe om dine tanker. Jeg har kommentert noe du har skrevet. Du påstår at jeg synser. Om hva da tør jeg spørre? jeg forteller deg at det er ting man bør være skremt av. Ingen synsing her. Du svarer jo ikke på det jeg skriver i det hele tatt. Ta debatten da. Hva med flere granater inn til Norge er det som gjør landet tryggere for barna dine. Kan ikke medmenneskelighet gå på bekostning av trygghet? Kanskje du kan svare på det istedenfor å mene at jeg er usaklig ovenfor debattanter. Det er du som ikke er på ballen her, på noe konkret jeg har skrevet. Vi kan ta både granater og antall mord i forhold til folketall i Sverige og Norge og i hvilke byer dette skjer i Sverige og prosentvis antall innvandrere. Det er å være saklig. Å diskutere reelle problemer og hvorfor de oppstår. Du nevner ingenting om politikk eller samfunnsproblemer. Anonymkode: 8f85d...319 Du startet med å be meg skaffe meg kunnskap, jeg informerte deg om at det har jeg gjort. Dermed begynte du å prate om hva jeg ikke har forstått, hva som burde skremme meg ol. Alt helt basert på dine idéer om hva jeg kanskje mener, kan og frykter. Alt helt uten rot i virkeligheten. Jeg har bevisst ikke tatt diskusjonen med deg, av den enkle grunn at jeg ikke fant det interessant å diskutere med deg. Rett og slett pga måten du forsøkte å starte debatten med meg på. Hadde du forsøkt å finne ut hva mine politiske standpunkt er, hadde det stilt seg annerledes. Jeg responderer dårlig på stilen din. Fortsatt god kveld 😊 Anonymkode: 586b1...6a5
Anonym bruker Skrevet 14. september 2017 #66 Skrevet 14. september 2017 Rødgrønne velgere: take a chill pill og slutt og være grønne av sjalusi Blåe velgere: gratulerer med seiern og 4 nye år Anonymkode: df328...365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå