Gå til innhold

Valget!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det var taust her inne! Vanskelig å svelge at det ligger an til 4 nye borgerlige år??        ✌😁✌ 

Endret av Me and my monkey
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Me and my monkey skrev:

Det var taust her inne! Vanskelig å svelge at det ligger an til 4 nye borgerlige år??        ✌😁✌ 

Enten det eller så sitter alle på pinne og venter i spenning ;)

Men håpe ikke på regjeringsskifte, og det ser ut som det ikke blir det :hoppendeglad:

Men syyyyyykt tett i teten nå 

Skrevet

Jeg tar det med stor ro, uansett utfall. Det eneste jeg ikke skjønner noenting av er at såpass mange mennesker i dette landet støtter Listhaug.. Det er helt ubegripelig for meg.

Anonymkode: 586b1...6a5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar det med stor ro, uansett utfall. Det eneste jeg ikke skjønner noenting av er at såpass mange mennesker i dette landet støtter Listhaug.. Det er helt ubegripelig for meg.

Det mest ubegripelige med det hele er hvor splittet valget er ;)

Nesten ingen ting som skal til får å vippe resultatet ;)

Skrevet

Er det virkelig sånn at vi ikke får vite resultatet før klokken 2? Vil sooove 😜

Anonymkode: f8b85...564

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig sånn at vi ikke får vite resultatet før klokken 2? Vil sooove 😜

Anonymkode: f8b85...564

Det endelige resultatet kommer vel ikke før i morra?

Anonymkode: 91e4b...0a3

Skrevet

De sier så på tven :(

Stemmene fra Bergensområdet er forsinket :o 

Jeg vil vite nååååååå ;)

Skrevet

Håper Bergen sørger for ny regjering!

Anonymkode: 322c7...ad3

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Listhaug er en person. Hun definerer ikke hele høyresiden. 

Anonymkode: 67598...a0d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Listhaug er en person. Hun definerer ikke hele høyresiden. 

Nei, men hun definerer jaggu de som stemmer FrP. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke gå ned på det nivået. 

du definerer nå 15% av det norske folk!!!! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke gå ned på det nivået. 

du definerer nå 15% av det norske folk!!!! 

Ja. Det gjør jeg. Det er litt samme mekanismene man så i USA, lavtutdannnede, fattige, sinte mennesker som stemmer på et parti som ikke er bra for dem selv, eller resten av verden. 15% er ca som forventet. Bare trist at Høyre velger å samarbeide med dem. Men som en stortingsrepresentant sa over en middag her; "jeg skulle ønske vi samarbeidet med V og KrF, men vi holder ut med FrP for å beholde makten". Jeg ser den.

Begge regjeringsalternativer har håpløse samarbeidspartier. Valget var som å velge mellom pest eller kolera.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke slik at alle FrP sine velgere støtter Listhaug, og det er heller ikke slik at det ikke finnes AP tilhengere som støtter Listhaug. Det her er faktisk ikke et valg rundt Listhaug, dette er et valgt basert  på partiprogram og politisk ståsted blant hver enkelt av oss. For din egen del, ikke vær så sneversynt å plukk ut en ting ved FrP og lat som det  er kun Listhaug som er grunnen til at noen velger FrP. 

Anonymkode: cb814...c6b

Skrevet

Borgerlig flertall er nå et faktum!! Hurra🇳🇴👏👏

Skrevet

Det er ikke slik at alle FrP sine velgere støtter Listhaug, og det er heller ikke slik at det ikke finnes AP tilhengere som støtter Listhaug. Det her er faktisk ikke et valg rundt Listhaug, dette er et valgt basert  på partiprogram og politisk ståsted blant hver enkelt av oss. For din egen del, ikke vær så sneversynt å plukk ut en ting ved FrP og lat som det  er kun Listhaug som er grunnen til at noen velger FrP. 

Jeg er litt fascinert av at du leste at alle FrP-velgere støtter Listhaug.

Skrevet
2 minutter siden, Me and my monkey skrev:

Borgerlig flertall er nå et faktum!! Hurra🇳🇴👏👏

Yey :D

Regne med at Bergen sine stemmer ikke klarer og vippe resultatet, og støtte partiene vil jo med såe YEY fortsatt Blått :D

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt fascinert av at du leste at alle FrP-velgere støtter Listhaug.

Nå er det nå engang det du sier. De som stemmer FrP støtter Listhaug, så enkelt kan man oppsummere det du kom med.

Skrevet

Nå er det nå engang det du sier. De som stemmer FrP støtter Listhaug, så enkelt kan man oppsummere det du kom med.

Klart man kan lese det på den måten, hvis man er unyansert og tolker som man vil. Det er faktisk ikke det jeg skrev. 

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Det gjør jeg. Det er litt samme mekanismene man så i USA, lavtutdannnede, fattige, sinte mennesker som stemmer på et parti som ikke er bra for dem selv, eller resten av verden. 15% er ca som forventet. Bare trist at Høyre velger å samarbeide med dem. Men som en stortingsrepresentant sa over en middag her; "jeg skulle ønske vi samarbeidet med V og KrF, men vi holder ut med FrP for å beholde makten". Jeg ser den.

Begge regjeringsalternativer har håpløse samarbeidspartier. Valget var som å velge mellom pest eller kolera.

Det er påfallende at den rødgrønne sida som snakker om hatretorikk og prater ned mennesker, setter mennesker da spesielt om FrP er de som er verst på dette. Ingen steder her står det noe spesielt negativt om de som ikke stemmer FrP. Hvorfor må de hakkes på. 

Jeg er ikke en som stemte FrP men begynner å bli lei den biten nå at det er fritt å trakassere de så mye man vil her inne. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er påfallende at den rødgrønne sida som snakker om hatretorikk og prater ned mennesker, setter mennesker da spesielt om FrP er de som er verst på dette. Ingen steder her står det noe spesielt negativt om de som ikke stemmer FrP. Hvorfor må de hakkes på. 

Jeg er ikke en som stemte FrP men begynner å bli lei den biten nå at det er fritt å trakassere de så mye man vil her inne. 

Rødgrønne? Jeg stemte blått.

Skrevet

Igjen frp hets hehe. Tydeligvis mange som liker dem selv om noen her inne synes de er dumme... tror ikke de bryr seg om hva dere mener og utifra resultatet så trenger de vel kanskje ikke det heller hehe

Anonymkode: 488bf...13b

Skrevet

Venstresida har ikke gjort annet i valgkampen enn å snakke dritt om høyresida generelt og Listhaug spesielt. Deres egen politikk har ikke kommet frem

Det ble de straffet for. Hurra for fortsatt blått styre!

Anonymkode: 01624...0ab

Skrevet

Det er nå man ser at vårt demokratiske system har svakheter. Under valgkampen, også seint i valgkampen har både Venstre og KRF bedyret at de ikke ønsker å støtte en regjering med FRP. "Til det er den politiske avstanden for stor". Men når alt kommer til alt så er det likevel det de gjør for å beholde bittebittelitt av makta. Det er mange velgere som har blitt lurt under denne valgkampen. Og selvom man sier at både SP og SV er vinnere pga gode resultater er det egentlig FRP som er den virkelig store vinneren. Det er tragisk at et så kontroversielt og snevert parti skal få så mye gjennomslag for sin særdeles lite sosiale politikk i et land som blir definert på bakgrunn av dets velferd.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du hører på hva Listhaug sier, ikke hva media sier at Listhaug sier. Så er det en gigantisk forskjell. Ser du også på hvor mange mennesker Norge har hjulpet de siste 4 årene med de blåblå i regjering og hvor mye penger vi gir av BNP til utlandet og sammenligner dette med alle andre land på verdensbasis, så får du et perspektiv på de faktiske forholdene. Det krever derimot et arbeid fra deg, å se Live TV, ikke lese gjenfortellinger, og det hjelper heller ikke å lese Dagbladet. Du må finne tallene selv fra ssb.no og andre utenlandske statistiske kilder. 

Anonymkode: 8f85d...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...