mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Jess... 11 åringen mener støvler er noe herk og at det på ingen måte skal på føttene. Gidder ikke krangle på det lenger og lar han selv finne ut at det er en dårlig ide å bli våt på beina. Flere med store unger som nekter støvler/regntøy ?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Nei her er det ikke aktuelt å få syke barn med vilje. En 11 åring bestemmer ikke om han skal ha regntøy og gummistøvler. Enkelt og greit. Hva skal din bestemme og nekte når han er 13? Anonymkode: 1bbe4...9f4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Det der fikk mine teste ut i 1.klasse. (Selvfølgelig ikke på en lang skoledag). Ingen protester siden da. Men det kan jo komme tilbake i tenårene selvfølgelig. Selv insisterte jeg på å gå med sandalsko i frostvær da jeg var 13. Ikke ble jeg syk men jeg gjorde det ikke flere ganger. Man må velge sine kamper. Anonymkode: ded55...b7a
soleia Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 Her er dei framleis i stadiet der dei gjerne kjem i støvlar i finevær, fordi det er enklaste skoa å hoppe i, men sjølv synes eg goretex sko er gull. Sidan eg har slutta å hoppe i søledammar brukar eg stort sett aldri gummistøvlar, og eg bur i Bergen. Eg snakka forresten nyleg med ei som hadde ein son som akkurat hadde byrja på ungdomsskulen, og han kom ein dag og fortalte at han hadde halde på å "drite seg ut", fordi han hadde gløymt seg og teke på seg støvlar då han skulle gå på skulen. Heldigvis hadde han kome på det på veg ut døra og fått skifta. Ein går visst ikkje i gummistøvlar på ungdomsskulen.
Mamma_til_2 Skrevet 11. september 2017 #5 Skrevet 11. september 2017 Ha eldste var igjennom det og jeg kjøpte gode goretex sko og overtrekkstøy til henne.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #6 Skrevet 11. september 2017 Jeg har sagt ungene får kle seg i hva de vil, men om de ikke kler seg etter været syns ikke jeg noe synd på de når de er syke. Jeg duller og daller ikke med de da om de er syke, da får de bare høre de får fikse selv siden de ikke kunne kle seg. Det har endt med at begge ungene har fått vondt i halsen, etter dette så har de hørt på meg når jeg sier hva de bør ha på seg. Kampen om klær ga jeg igrunn opp når eldste var ett år. Hun var helt umulig, så etter noen prøveturer dut i shorts på vinteren skjønte hun fort hva hun skulle ha på seg. Jeg hadde aldri trodd en så liten ungen kunne være så umulig å kle på, men når hun fikk velge klær fra skapet selv gikk påkledning på sekunder. Ganske mange artige kombinasjoner, barnehagen gledet seg til hver dag for å se hvordan hun så ut.... Anonymkode: fffeb...487
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #7 Skrevet 11. september 2017 Prøvd dockboots istedenfor vanlige gummistøvler? De er litt lettere og mer konfertable å ha på. (Tåler lavere temp også, ned til -1c m ullsåler) Støvler/regntøy er ikke noe valg her, men jeg strekker meg til å prøve ut litt forskjellig (spesielt ved støvler/sko) fordi man er forskjellig i kroppen. Og må jeg ut med litt mer penger for at det skal være konfertabelt så for all del er det verdt det om det blir brukt. Anonymkode: b31a4...1f6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #8 Skrevet 11. september 2017 Den kampen ser jeg ingen grunn til å ta. Veldig få på mellomtrinnet som bruker støvler annet enn på sopptur i skogen, jeg kjøper bare gore-tex, det fungerer helt fint til og fra skolen. Anonymkode: 9ea24...576
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #9 Skrevet 11. september 2017 Skjønner godt han ikke vil bruke støvler.. med mindre han må vasse til skolen eller skal på skogstur så er det vel bare å bruke Goretex eller andre vanntette sko? Jeg har en 12 åring, han har dockboots, men tror de er brukt kun en gang på tur i skogen. Anonymkode: 12b12...d01
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #10 Skrevet 11. september 2017 Så rart Her bruker de aller fleste støvler når det regner, både på barne og ungdomskolen. Anonymkode: 7fc34...1e3
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #11 Skrevet 11. september 2017 Her er det et barn som har for frie tøyler. Anonymkode: ef3c5...a48
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #12 Skrevet 11. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så rart Her bruker de aller fleste støvler når det regner, både på barne og ungdomskolen. Anonymkode: 7fc34...1e3 Men med mindre de skal på tur så er de jo bare i skolegården i korte friminutt og går stort sett på asfalt til og fra skolen? Så hvis man ikke blir våt i vanntette sko så er det jo heller ingen grunn til å bruke støvler til vanlig? Det er jo også mye bedre å gå i. Anonymkode: 12b12...d01
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #13 Skrevet 11. september 2017 Her i huset bruker bare barna gode Gore tex sko, uansett alder. Dyrere, men bedre for beina. Anonymkode: 7213a...1ad
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #14 Skrevet 11. september 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men med mindre de skal på tur så er de jo bare i skolegården i korte friminutt og går stort sett på asfalt til og fra skolen? Så hvis man ikke blir våt i vanntette sko så er det jo heller ingen grunn til å bruke støvler til vanlig? Det er jo også mye bedre å gå i. Anonymkode: 12b12...d01 Hvis det bare regner litt og ungene holder seg på asfalten er jo det greit. Her blir det rett som det er store vanndammer også på asfalten. I tillegg er det mye gress og naturtomt på skolene. Det er heldig vis Mange barn som fortsatt leker i friminuttene. Jeg mener ikke at det er noe galt i å velge sko hvis de holder seg tørre i dem, men her velger de fleste støvler når det er ruskevær. Anonymkode: 7fc34...1e3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. september 2017 Forfatter #15 Skrevet 11. september 2017 Regn i dag og antrekket var ; joggesko, jeans , hettegenser og paraply 😂 Jaja, han er jo stor nok til å bestemme selv... han HAR jakke som tåler regn altså, men i dag ble det altså paraply... hi
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #16 Skrevet 11. september 2017 Nei, ingen som har nektet på det her. Nå går eldste på ungdomsskolen, så da brukes det ikke støvler på skolen. Men, de to på barneskolen bruker gjerne støvler. 6. klassingen syns hun har så fine støvler, så hun bruker de gjerne. 1. klassingen tar på seg det jeg sier hun skal ta på. Anonymkode: 7fd1b...411
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #17 Skrevet 11. september 2017 5 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jess... 11 åringen mener støvler er noe herk og at det på ingen måte skal på føttene. Gidder ikke krangle på det lenger og lar han selv finne ut at det er en dårlig ide å bli våt på beina. Flere med store unger som nekter støvler/regntøy ? Altså den der utprøvingen ble vi vel ferdige med i ca to års alder? Da de begynte å kle på seg selv. Nå vet de at om det regner og er vått, så skal man bruke støvler. Det bestemmer ikke de selv. Hva skulle det neste bli? At de ikke vil gjøre lekser feks? Anonymkode: cc0e3...460
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #18 Skrevet 11. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her i huset bruker bare barna gode Gore tex sko, uansett alder. Dyrere, men bedre for beina. Anonymkode: 7213a...1ad haha, ja for de blir jo ikke bløte når man står med vann til over ankelen eller? Uansett alder? Barn opp mot skolealder hopper i dammer. Anonymkode: cc0e3...460
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. september 2017 Forfatter #19 Skrevet 11. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså den der utprøvingen ble vi vel ferdige med i ca to års alder? Da de begynte å kle på seg selv. Nå vet de at om det regner og er vått, så skal man bruke støvler. Det bestemmer ikke de selv. Hva skulle det neste bli? At de ikke vil gjøre lekser feks? Anonymkode: cc0e3...460 Det er faktisk svært få på hans alder som bruker støvler , var oppe på skolen her en dag det regnet og så svært få av 6 og 7 klasse elever i støvler . Ang lekser, vel vet ikke om du sikter til det jeg har skrevet om at han ikke har lekser ; det har jeg i samråd med skole bestemt han ikke skal ha. Barna får selvsagt ikke bestemme slikt, handler vel mer om hvilke kamper man skal ta. Hi
sug lut Skrevet 11. september 2017 #20 Skrevet 11. september 2017 Alle over åtte kan kjenne etter sjøl. De fleste tar til vett. De andre får fryse.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #21 Skrevet 11. september 2017 15 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er faktisk svært få på hans alder som bruker støvler , var oppe på skolen her en dag det regnet og så svært få av 6 og 7 klasse elever i støvler . Ang lekser, vel vet ikke om du sikter til det jeg har skrevet om at han ikke har lekser ; det har jeg i samråd med skole bestemt han ikke skal ha. Barna får selvsagt ikke bestemme slikt, handler vel mer om hvilke kamper man skal ta. Hi haha, dauer. Hvorfor spør du egentlig? Anonymkode: cc0e3...460
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. september 2017 Forfatter #22 Skrevet 11. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: haha, dauer. Hvorfor spør du egentlig? Anonymkode: cc0e3...460 Hvorfor jeg spørr om flere har unger på samme alder som ikke vil ha på støvler?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #23 Skrevet 11. september 2017 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hvorfor jeg spørr om flere har unger på samme alder som ikke vil ha på støvler? Du vil jo tydeligvis ikke ha andre svar enn dem som passer deg? Du vil jo bare at folk skal være enig med deg? Anonymkode: cc0e3...460
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. september 2017 Forfatter #24 Skrevet 11. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vil jo tydeligvis ikke ha andre svar enn dem som passer deg? Du vil jo bare at folk skal være enig med deg? Anonymkode: cc0e3...460 Jeg spørr ikke om noe råd her hvis du leser innlegget, jeg har gjort meg opp en mening om at han styrer det selv. Jeg spørr om flere har samme erfaring ! Det er innafor eller? Hi
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #25 Skrevet 11. september 2017 57 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg spørr ikke om noe råd her hvis du leser innlegget, jeg har gjort meg opp en mening om at han styrer det selv. Jeg spørr om flere har samme erfaring ! Det er innafor eller? Hi Hjelpes! Joda, men de som sier noe annet enn det du vil høre, som jeg, som sier at dette bestemmer ikke ungene selv, og det vet de. Så da godtar de jo å bruke støvler når det trengs. De svarene avfeier du jo. Eller ignorerer. Du vil bare ha svar fra folk som sier de erfarer det samme som deg, ikke sant? For å få bekreftelse? ? Anonymkode: cc0e3...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå