Gjest Antarctica Skrevet 11. september 2017 #26 Skrevet 11. september 2017 Jeg ville aldri ha utfordret en sånn henstilling på flyet. Er man allergisk nok, kan det jo ende med katastrofe. Det vil jeg ikke bli skyld i. Den dama var idiot...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #27 Skrevet 11. september 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Garantert Frp-er. Anonymkode: f7c58...187 Neida, garantert AP-velger som kun er villig til å ta hensyn til religion og ikke allergi. Anonymkode: 9604b...231
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #28 Skrevet 11. september 2017 Hehe ja sikkert en Ap velger. Stemmer frp og jeg tar hensyn til allergier 👍🏻 Anonymkode: e7295...cf6
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #29 Skrevet 11. september 2017 Jeg synes i utgangspunktet det er greit, men det bør opplyses om minst et døgn før avreise. Hvis de først gir beskjed etter at man har lettet kan noen godt ha åpnet peanøttposen. Andre kan ha med seg brødskiver med peanøttsmør som niste. Disse har jo ikke hatt muligheten til å følge oppfordringen. Det samme bør gjelde ved andre alergier, men ettersom dette vil gi flyselskapet mye ekstra arbeid og gripe kraftig inn i passasjeremes handlrfrihet mener jeg det bør være et krav at den som ønsker forbudet legger frem legeerklæring om at det er farlig for vedkommende å oppholde seg i et rom der noen spiser peanøtter (eller hvilken allergi det nå gjelder). Bare å be om det uten dokumentasjon bør ikke være nok. Anonymkode: bd098...4ed
Ledda Skrevet 12. september 2017 Forfatter #30 Skrevet 12. september 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes i utgangspunktet det er greit, men det bør opplyses om minst et døgn før avreise. Hvis de først gir beskjed etter at man har lettet kan noen godt ha åpnet peanøttposen. Andre kan ha med seg brødskiver med peanøttsmør som niste. Disse har jo ikke hatt muligheten til å følge oppfordringen. Det samme bør gjelde ved andre alergier, men ettersom dette vil gi flyselskapet mye ekstra arbeid og gripe kraftig inn i passasjeremes handlrfrihet mener jeg det bør være et krav at den som ønsker forbudet legger frem legeerklæring om at det er farlig for vedkommende å oppholde seg i et rom der noen spiser peanøtter (eller hvilken allergi det nå gjelder). Bare å be om det uten dokumentasjon bør ikke være nok. Anonymkode: bd098...4ed Hi her, jeg synes også det hadde vært fint om det gikk an å si i fra om allergi i forkant. Slik det er nå blir man henstilt til å si i fra til purser på flyet, hjelper ikke å ringe flyet ved booking.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #31 Skrevet 12. september 2017 Jeg tar hensyn, men tenker samtidig at med en slik allergi er man egentlig ikke levedyktig blant folk. Anonymkode: 318a5...72a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #32 Skrevet 12. september 2017 Peanøtter hadde jeg ikke hatt problemer med om de ikke solgte der, de er mye annet de heller kunne hatt på menyen. Er det ok med sjokolade? Vet jo at de noen ganger kan ha spor av nøtter eller inneholder synlige nøtter. Anonymkode: 4bf69...e60
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #33 Skrevet 12. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Peanøtter hadde jeg ikke hatt problemer med om de ikke solgte der, de er mye annet de heller kunne hatt på menyen. Er det ok med sjokolade? Vet jo at de noen ganger kan ha spor av nøtter eller inneholder synlige nøtter. Anonymkode: 4bf69...e60 Det meste av sjokoladen inneholder spor av nøtter, og det står vanligvis ikke hvilke nøtter det dreier seg om. Så der hadde jeg ikke tatt sjansen. Men jeg er enig - slike ting må opplyses om FØR ombordstigning begynner. Har man veldig kraftig allergi, kan man dø hvis en av passasjerene har spist nøtter før take-off og har rørt håndtaket på f. eks. doen, og allergikeren rører det samme håndtaket etterpå. Det er også stor sannsynlighet for at enkelte allerede har åpnet sin sjokolade/nøttepose eller annet som inneholder nøtter med en gang de har satt seg i sitt sete - og da hjelper det ikke å si fra etterpå, rett før man skal ta av. Anonymkode: 9604b...231
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #34 Skrevet 12. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det meste av sjokoladen inneholder spor av nøtter, og det står vanligvis ikke hvilke nøtter det dreier seg om. Så der hadde jeg ikke tatt sjansen. Men jeg er enig - slike ting må opplyses om FØR ombordstigning begynner. Har man veldig kraftig allergi, kan man dø hvis en av passasjerene har spist nøtter før take-off og har rørt håndtaket på f. eks. doen, og allergikeren rører det samme håndtaket etterpå. Det er også stor sannsynlighet for at enkelte allerede har åpnet sin sjokolade/nøttepose eller annet som inneholder nøtter med en gang de har satt seg i sitt sete - og da hjelper det ikke å si fra etterpå, rett før man skal ta av. Anonymkode: 9604b...231 Så kraftig allergi er det så godt som ingen som har. Da kan de ikke bevege seg utenfor huset, aldri handle i en vanlig butikk, ikke gå på kino eller ta drosje. Nøttealergi kan være alvorlig, men vi trenger ikke overdrive heller. http://forskning.no/content/svaert-lav-risiko-allergi-dodsfall https://sykepleien.no/2017/03/sjelden-nodvendig-med-soner Anonymkode: bd098...4ed
Salomine Skrevet 12. september 2017 #35 Skrevet 12. september 2017 Nøtteallergi kan være svært alvorlig. Så selvsagt kan kan jeg la være å spise peanøtter og nøtteprodukter på fly. Burde kanskje ikke blitt solgt peanøtter på fly i det hele tatt. Det er jo ikke et produkt noen MÅ ha, i hvert fall ikke den korte tiden av et liv man sitter i et fly.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #36 Skrevet 12. september 2017 Null stress å la være, er jo ikke livsnødvendig for meg akkurat. Anonymkode: 9c427...de9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #37 Skrevet 12. september 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tar hensyn, men tenker samtidig at med en slik allergi er man egentlig ikke levedyktig blant folk. Anonymkode: 318a5...72a Det er helt utrolig hva noen kan få lirt av seg av dumheter Anonymkode: 6dacd...3b4
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #38 Skrevet 12. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt utrolig hva noen kan få lirt av seg av dumheter Anonymkode: 6dacd...3b4 Det er jo tilfelle. Hvis du dør av å befinne deg i samme rom som noen åpner en pose peanøtter kan du ikke oppholde deg på offentlig sted og kan sansynlig vis ikke besøke særlig mange privat heller. Nøtter finnes over alt og det er ytterst sjelden noen dør av å være i samme rom som en nøttespiser. De aller fleste reagerer nære hvis de spiser nøtter selv. Anonymkode: bd098...4ed
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #39 Skrevet 12. september 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tar hensyn, men tenker samtidig at med en slik allergi er man egentlig ikke levedyktig blant folk. Anonymkode: 318a5...72a Hva ønsker du egentlig å oppnå med en sånn kommentar som dette? Det lurer jeg oppriktig på kjenner jeg. Anonymkode: 6dbe4...92c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #40 Skrevet 12. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er helt utrolig hva noen kan få lirt av seg av dumheter Anonymkode: 6dacd...3b4 survival of the fittest Anonymkode: 77e27...708
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #41 Skrevet 12. september 2017 Tar selvfølgelig hensyn. Nøtteallergi kan være svært alvorlig. På den andre siden burde man få beskjed tidligere. Jeg har cøliaki og har derfor ofte med nøtter som mellommåltid da det kan være vanskelig å få tak i glutenfri mat enkelte steder. Anonymkode: bf55d...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå