Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Yei or nei? Jeg stemmer ap, men synes de kunne spart seg for å sende SMS søndag formiddag, og så tett opp til valgdag. Anonymkode: f9a56...d3d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Kjenner at det skal langt mer til for å provosere meg enn en liten sms Anonymkode: a1292...495
Himmel og hav Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Helt greit. Synes det er merkelig at folk som er vant til å bli bombardert med reklame, politisk og annet, i alle sosiale medier, på plakater i annonser og hjem i postkassa lager leven av en sms. Til og med avisene har jo kastet seg på.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Jeg har ikke fått SMS, men hadde ikke blitt irritert, provosert eller slikt om jeg hadde fått den selvom jeg stemmer høyre. Hadde bare sletta den og latt det være Anonymkode: 2c8d7...73d
sug lut Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 Helt innafor. Det plager meg mer å bli pådyttet brosjyrer og valgkampmateriell når jeg er ute og handler.
amandine Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Blir ikke mer provosert av det enn av sport1 som minner om salget eller IKEA family som ønsker meg velkommen pr sms.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 Måtte smile. Jeg har tross alt ikke stemmerett (utlending). Anonymkode: f812e...491
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Jeg fikk SMS og ble irritert! Har reservert meg mot reklame og vil ikke ha sånt på mobilen min! Anonymkode: cc86a...efe
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 Synes ikke det var ok. Vil ikke ha 'valgdritt' påprakka når jeg er hjemme! Har allerede stemt (ikke AP). Anonymkode: 97403...dd8
Himmel og hav Skrevet 10. september 2017 #10 Skrevet 10. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes ikke det var ok. Vil ikke ha 'valgdritt' påprakka når jeg er hjemme! Har allerede stemt (ikke AP). Anonymkode: 97403...dd8 Så du har ikke fb, insta, twitter, aviser eller postkasse? Har du strøm og vann?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 Det sier mye om desperasjonen hos AP, og det er veldig lite gjennomtenkt men det er ikke overaskende når det kommer fra AP. Anonymkode: 3a47f...777
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #12 Skrevet 10. september 2017 Jeg fikk. Stemmerett ikke AP. Plager meg overhode ikke, selv om telefonnummeret mitt er reservert mot reklame. Anonymkode: 1e059...60f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #13 Skrevet 10. september 2017 5 minutter siden, Himmel og hav skrev: Så du har ikke fb, insta, twitter, aviser eller postkasse? Har du strøm og vann? Det er noe helt annet når de bruker mitt privatnummer som er reservert mot reklame. Det er stor forskjell på å oppsøke steder (fysisk eller digitalt) der jeg vet det er reklame, og å få dette inn på min personlig SMS-konto. De sidene du nevner har jeg ikke varsling på og oppsøker selv når jeg vil, SMS står selvsagt med varsling og leses umiddelbart. Anonymkode: cc86a...efe
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #14 Skrevet 10. september 2017 5 minutter siden, Himmel og hav skrev: Så du har ikke fb, insta, twitter, aviser eller postkasse? Har du strøm og vann? Jeg har facebook, men ikke fått opp noen reklamer som jeg har lagt merke til. Har ikke fått et eneste valgprogram i posten. Leser avis på nettet. Synes ikke noe om at de sender sms! Vil velge selv hvem jeg vil ha informasjon fra og da finner jeg det utmerket godt selv. Anonymkode: 97403...dd8
Himmel og hav Skrevet 10. september 2017 #15 Skrevet 10. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er noe helt annet når de bruker mitt privatnummer som er reservert mot reklame. Det er stor forskjell på å oppsøke steder (fysisk eller digitalt) der jeg vet det er reklame, og å få dette inn på min personlig SMS-konto. De sidene du nevner har jeg ikke varsling på og oppsøker selv når jeg vil, SMS står selvsagt med varsling og leses umiddelbart. Anonymkode: cc86a...efe Ifølge Forbrukerombudet er SMS-frieriet ikke i strid med lovverket. – Politiske budskap som dette omfattes ikke av den bestemmelsen vi har i lovverket. Loven regulerer rett og slett ikke budskap fra politiske partier, sier juridisk direktør i Forbrukerombudet Frode Elton Haug til VG. https://www.aftenposten.no/norge/i/02zM6/Reagerer-pa-valg-SMS-fra-Arbeiderpartiet-
Lessismore Skrevet 10. september 2017 #16 Skrevet 10. september 2017 Syns ikke det var noe å lage så mye styr for.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #17 Skrevet 10. september 2017 Jeg ble skikkelig provosert. Sympatiserer forsåvidt med AP, men jeg kan ikke stemme på et parti som satser alt på olje. Hjemme vil jeg ha meg frabedt å bli forstyrret av reklame. Ikea og andre sender meg av og til sms, men dem er jeg kunde hos. Det er jeg ikke hos AP. Synes også det er merkelig at det er lov å selge privatpersoners kontaktinformasjon slik. Anonymkode: 82f5a...ba5
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #18 Skrevet 10. september 2017 8 minutter siden, Himmel og hav skrev: Ifølge Forbrukerombudet er SMS-frieriet ikke i strid med lovverket. – Politiske budskap som dette omfattes ikke av den bestemmelsen vi har i lovverket. Loven regulerer rett og slett ikke budskap fra politiske partier, sier juridisk direktør i Forbrukerombudet Frode Elton Haug til VG. https://www.aftenposten.no/norge/i/02zM6/Reagerer-pa-valg-SMS-fra-Arbeiderpartiet- Men personopplysningsloven da, er det greit å selge folks telefonnummer sånn? Anonymkode: 82f5a...ba5
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #19 Skrevet 10. september 2017 5 minutter siden, Himmel og hav skrev: Ifølge Forbrukerombudet er SMS-frieriet ikke i strid med lovverket. – Politiske budskap som dette omfattes ikke av den bestemmelsen vi har i lovverket. Loven regulerer rett og slett ikke budskap fra politiske partier, sier juridisk direktør i Forbrukerombudet Frode Elton Haug til VG. https://www.aftenposten.no/norge/i/02zM6/Reagerer-pa-valg-SMS-fra-Arbeiderpartiet- Det vet jeg, men det var ikke poenget. Argumentet ditt blir jo nesten som å si at siden du har avis, TV og Internett må du akseptere at politikere dukker opp uinvitert i stua di for å drive valgkamp. Det er heller ikke ulovlig. Men antagelig ganske irriterende... Anonymkode: cc86a...efe
Himmel og hav Skrevet 10. september 2017 #20 Skrevet 10. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men personopplysningsloven da, er det greit å selge folks telefonnummer sånn? Anonymkode: 82f5a...ba5 Tydeligvis.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #21 Skrevet 10. september 2017 Jeg har reserveringsmerke på postkassen, likevel har flere partier brukt postkassa mi som søppelkasse siste ukene. De har visst lov, men kvordan tenker de at jeg skal bli vennligere stilt mot dem av å ignorere mine ønsker? Glanset papir også, så jeg ikke kan bruke det til oppfyring. Krf har vært der, et obskurt fanatistparti som kaller seg de Kristne, og flere andre. Skal ikke si sikkert hvem, men lurer på om det har vært i alle fall venstre og frp. Forskjellen er at det visst er AP som skal taes av media. Jeg er dritt lei av denne kampanjen mot partiet. Og nei, det er ikke dem jeg stemner på. Hadde jeg ikke forhåndsstemt skulle de fått stemmen min i protest mot dette kjøret. Anonymkode: e1c7d...75b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #22 Skrevet 10. september 2017 Ble litt irritert, men ikke eitrende forbanna som enkelte blir. Det hadde vært samme hvem parti som hadde sendt den smsn, det er bare irriterende. At jeg får melding av skoringen og Ikea plager meg ikke da jeg er en kunde og ønsker tilbud. Virker jo noe desperat når den i tillegg blir sendt dagen før valget. Er også redd for at andre partier skal henge seg på å spamme sms boksen min neste valg... Og det vil jeg ha meg frabedt. Anonymkode: 136ab...07e
Marriet Skrevet 10. september 2017 #23 Skrevet 10. september 2017 Synes det er en million ganger bedre med en sms enn alle de brosjyrene jeg har fått i postkassa. Ironisk at partier som har miljø litt i fokus velger å levere ut flyers i hytt og vær.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #24 Skrevet 10. september 2017 16 minutter siden, Marriet skrev: Synes det er en million ganger bedre med en sms enn alle de brosjyrene jeg har fått i postkassa. Ironisk at partier som har miljø litt i fokus velger å levere ut flyers i hytt og vær. Jøss. Har ikke fått en eneste reklame i postkassen, jeg. Men jeg har klistremerke om at jeg ikke ønsker det, da. Anonymkode: 82f5a...ba5
Marriet Skrevet 10. september 2017 #25 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jøss. Har ikke fått en eneste reklame i postkassen, jeg. Men jeg har klistremerke om at jeg ikke ønsker det, da. Anonymkode: 82f5a...ba5 Det har jeg og! Siste jeg fikk var fra venstre. Ligger enda på skjenken i gangen og irriterer meg... Jeg har uadressert reklame nei takk. Likevel altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå