Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Jeg kjenner til fire tvillingpar, med gutter. Samtlige er hyperaktive. Par 1: Gatas bøller da jeg var barn. De var rett og slett slemme, og ustabile. Visste aldri hvor man hadde dem. Vi kalte dem "de store gutta", og var livredde for dem alle sammen. De fikk etter hvert diagnosen ADHD begge to, og roet seg når de begynte på medisiner heldigvis. Tror de er normale i voksen alder (aner ikke, er faktisk redd for dem enda, har ikke sett dem på flere år). Tror foreldrene deres var hyggelig. Moren var lærer og helt ok Par 2: Barnehagens bøller. Kaster steiner på de andre barna, stikker penn i øyet, plager og jager, får mye kjeft og tilsnakk fra de voksne. Plager også voksne som skal hente barna. Aner ikke hvordan de har det hjemme, men faren virker OK. Moren er en sur megge, men virker ikke som hun er sånn mot sønnene sine egentlig, bare mot andre mødre i barnehagen. Par 3: Bøller, de også, i barnehagen. Stikker pinner på folk, løper rundt bena, dytter, er særlig "på" de voksne i barnehagen. Kjenner ikke foreldrene så aner ikke hvordan de er. Par 4: Den ene gutten var litt rar, trengte mye hjelp på skolen osv. Ikke hyper, tror jeg. Var eldre enn meg. Men husker de måtte gå på hver sin skole, ellers var de voldelige mot hverandre. Broren var "slem" og bølle. Slo andre, var veldig redde for ham alle sammen. Men har tvilling(-gutter) en høyere sjans til å bli hyperaktive, eller? Jeg kjenner bare 3 par, men alle er akkurat på samme måten! Gatas skrekk.. Hauser de opp hverandre? Hva er greia? Anonymkode: e369d...f80
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Kjenner bare 4 par, mener jeg... Anonymkode: e369d...f80
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 Nei. Men alle tvillinger løper en risiko om å bli forsømt, slik at de nærmest oppdrar hverandre. De krever jo mye mindre foreldrekontakt helt fra fødselen av, har selskap i hverandre og gråter ikke av ensomhet slik andre babyer gjør. Dermed blir de mye mer overlatt til hverandre. Anonymkode: 73abf...aa8
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 Jeg kjenner til ett tvillingpar, gutter. De er to frekke ufordragelige, kranglete barn. Andre barn er redd de og de hører aldri etter. Anonymkode: 51367...a8e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men alle tvillinger løper en risiko om å bli forsømt, slik at de nærmest oppdrar hverandre. De krever jo mye mindre foreldrekontakt helt fra fødselen av, har selskap i hverandre og gråter ikke av ensomhet slik andre babyer gjør. Dermed blir de mye mer overlatt til hverandre. Anonymkode: 73abf...aa8 Gråter av ensomhet? Mine har bare grått hvis de har hatt vondt i magen eller var sultne/tørste. Likte alltid å ligge alene og sov best da. Synes det høres veldig merkelig ut... Anonymkode: e369d...f80
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #6 Skrevet 8. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner til ett tvillingpar, gutter. De er to frekke ufordragelige, kranglete barn. Andre barn er redd de og de hører aldri etter. Anonymkode: 51367...a8e Hmm.... Anonymkode: e369d...f80
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #7 Skrevet 8. september 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men alle tvillinger løper en risiko om å bli forsømt, slik at de nærmest oppdrar hverandre. De krever jo mye mindre foreldrekontakt helt fra fødselen av, har selskap i hverandre og gråter ikke av ensomhet slik andre babyer gjør. Dermed blir de mye mer overlatt til hverandre. Anonymkode: 73abf...aa8 ???? Hvor har du det fra ? Anonymkode: b220d...57b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #8 Skrevet 8. september 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gråter av ensomhet? Mine har bare grått hvis de har hatt vondt i magen eller var sultne/tørste. Likte alltid å ligge alene og sov best da. Synes det høres veldig merkelig ut... Anonymkode: e369d...f80 Du vet at det ikke er vanlig, sant..? Anonymkode: 73abf...aa8
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #9 Skrevet 8. september 2017 Nei, selvfølgelig ikke, men jeg kan merke tendensen hos mine egne tvillingjenter. Det handler om at jeg, vi og barnehagen ikke har sett dem nok som enkeltindivider. Da blir de usikre, søker til hverandre fordi den andre tvillingen av og til blir den eneste som ser den andre som et enkeltstående individ og som de føler sterk tilknytning til. Da kan de bli bøllete og blir nærmest en ugjennomtrengelig enhet. De er selvfølgelig ikke deres feil, men de voksnes. Derfor er det så utrolig viktig å omtale dem ved navn, passe på at de er på ulik gruppe i barnehagen, hjelpe andre barn til å vite hvem som er hvem, finne på ting med hver enkelt osv. Mange tvillinger blir nok misforstått og det blir jo helt feil. 😰😰😰 Anonymkode: fbbc1...3ab
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #10 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du vet at det ikke er vanlig, sant..? Anonymkode: 73abf...aa8 Det er vanlig, jo. Anonymkode: e369d...f80
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #11 Skrevet 8. september 2017 De tvillingguttene jeg vet om som er bråkete, er de hvor det virker som mor og far og gitt opp oppdragelsen og barna gjør hva de vil uten å få nei. Anonymkode: 83ba3...0ce
skinnfilla Skrevet 8. september 2017 #12 Skrevet 8. september 2017 Jeg kjenner et tvillingpar gutter, de er kjekke og aktive gutter . ene litt rampete og andre rolig. Nå er de 11 og driver med triksesykler, trampoline ,fotball osv aldri sett på de som spesielt bøllete. Fine gutter , begge to.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #13 Skrevet 8. september 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du vet at det ikke er vanlig, sant..? Anonymkode: 73abf...aa8 Hæ? Jeg har tre barn og de har aldri grått av ensomhet... Anonymkode: 11080...b8b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #14 Skrevet 8. september 2017 Jeg kjenner et par tvillinggutter. Mest veloppdragne, fine barna jeg kjenner 💙💙 (Nei, de er ikke mine). Anonymkode: c9f09...2fd
Yellow Brick Road Skrevet 8. september 2017 #15 Skrevet 8. september 2017 Svaret på spørsmålet ditt er nei.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #16 Skrevet 8. september 2017 Kjenner bare til ett par. Jeg gikk på skole med dem. De var roligere enn gjennomsnittet. Anonymkode: cb58d...3d6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #17 Skrevet 8. september 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjenner bare til ett par. Jeg gikk på skole med dem. De var roligere enn gjennomsnittet. Anonymkode: cb58d...3d6 Samme her Anonymkode: 8d038...7eb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #19 Skrevet 8. september 2017 Vet selv om fire tvillingpar som er gutter. I det ene har den ene en psykisk sykdom, og den andre ikke dette. I det andre paret er obegge helt vanlige atferdsmessig, men nok litt snobbete. De siste parene er begge toeggede, og er ganske små foreløpig. De virker som flotte, aktive gutter som ikke skiller seg veldig ut fra andre gutter i samme alder. Ellers tenker jeg at du glemmer en viktig ting her: Det er flere tvillinger som opplever komplikasjoner eller oksygenmangel under fødsel enn andre barn, og en tøff fødsel øker risikoen litt for blant annet ADHD og en del annet. Anonymkode: 26175...a53
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #20 Skrevet 8. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men alle tvillinger løper en risiko om å bli forsømt, slik at de nærmest oppdrar hverandre. De krever jo mye mindre foreldrekontakt helt fra fødselen av, har selskap i hverandre og gråter ikke av ensomhet slik andre babyer gjør. Dermed blir de mye mer overlatt til hverandre. Anonymkode: 73abf...aa8 Øh..? Det vil jeg stille meg sterkt tvilende til. De tvillingforeldrene jeg kjenner er virkelig gode foreldre. Anonymkode: 26175...a53
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #21 Skrevet 8. september 2017 Har tvillinggutter i familien, de er helt rabiate. Men nå må jeg da si at disse har fri oppdragelse, å går på selvstyr. De er ekstremt voldelige med hverandre og driiiiiter i om noen gir dem en beskjed. Anonymkode: 2462a...4c7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #23 Skrevet 8. september 2017 Flerlinger blir vel oftere født for tidlig enn enlinger og det å være født prematur er vel assosiert med blant annet atferdsproblemer så at det finnes en viss korrelasjon høres naturlig ut. Anonymkode: cec87...f8e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #24 Skrevet 8. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har tvillinggutter i familien, de er helt rabiate. Men nå må jeg da si at disse har fri oppdragelse, å går på selvstyr. De er ekstremt voldelige med hverandre og driiiiiter i om noen gir dem en beskjed. Anonymkode: 2462a...4c7 Er disse fra hedmark? 😂 Anonymkode: badad...125
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #25 Skrevet 9. september 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vanlig, jo. Anonymkode: e369d...f80 At babyer trives best uten selskap? Eh, nei. Det vanligste er nok motsatt. Anonymkode: 73abf...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå