Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Går i rundt meg selv i forhold til valget, og klarer ikke å bestemme meg. Så hva stemmer du, og hva er grunnen? Anonymkode: 573f1...fab
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Frp. Synes det meste de står for stemmer med det som betyr noe for meg.. viktigstav alt er streng innvandringspolitikk og dyrevelferd Anonymkode: 16369...ae0
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 Jeg er ikke sikker jeg helller enda. Men jeg har laget meg en liste over partiene, så har jeg krysset ut de partiene jeg vet jeg ikke er enig i. F.eks er nei til oljeboring utenfor LoVeSe en veldig viktig sak for meg, så jeg fjernet med en gang alle partiene som åpner for dette. Så fortsetter jeg å krysse ut etter å ha lest nyheter, lest litt partiprogram, lest litt på nettsidene og hørt debatter på tv. Sitter igjen med tre partier nå, men det er enda litt åpent hva det kan bli. Anbefaler å gjøre det samme! Anonymkode: c65c0...302
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #4 Skrevet 4. september 2017 Frp, jeg er fornøyd med sittende regjering. Anonym over her (Anonymkode: c65c0...302) kom med et veldig godt råd Anonymkode: 01bc2...d81
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #5 Skrevet 4. september 2017 Jeg stemmer AP, fordi jeg ønsker å bli kvitt den sittende regjeringen før de kjører landet rett utfor stupet. Dagens regjering selger landet i småbiter til utenlandske private aktører. Dagens regjering lover skattekutt, men det er kun de med de høyeste inntektene som nyter godt av skattekuttene. Blå politikk har alltid handlet om mer penger til de som allerede har mye, og sikkert nok penger, og et samfunn der private aktører gjerne må tjene penger som bør være et offentlig ansvar. Blå politisk ideologi har alltid handlet om at alt ordner seg bare man kan betale for seg. Den blå politikken trekker bare på skuldrene og sier "synd for deg" dersom du ikke lykkes nettopp fordi du ikke har de pengene som trengs. Dagens regjering er villige til å sette menneskerettighetene, og dermed den norske grunnloven, til side for å unngå å drive en menneskelig og redelig flyktninge-, innvandringa- og integreringspolitikk. Dagens regjering har en statsråd med ansvar for dette området, som bruker en retorikk Hitler ville applaudert. Vil du virkelig ar landet vårt skal fortsette i denne retningen? Norge trenger en retningsendring, vi trenger solidaritet, utjevningspolitikk og samhold, og samtidig trenger vi også et Norge med levende bygder med et levedyktig landbruk. Dermed ber jeg deg innstendig om å stemme på venstresiden. Hva du stemmer av SP, AP, SV elller Rødt spiller mindre rolle, men for vår egen framtids skyld - stem! Anonymkode: 9d03d...18f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #6 Skrevet 4. september 2017 Årets valg er viktigere enn noen gang og hva man stemmer viser tydelig hva slags verdier man har. Mitt hovedmål med dette valget er å bli kvitt sittende regjering, med FrP spesielt, og jeg kommer derfor til å stemme AP, selv om jeg er enig med SP og SV i mye. Anonymkode: 7ac45...4e9
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 Venstre. Anonymkode: a0dea...485
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #8 Skrevet 4. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg stemmer AP, fordi jeg ønsker å bli kvitt den sittende regjeringen før de kjører landet rett utfor stupet. Dagens regjering selger landet i småbiter til utenlandske private aktører. Dagens regjering lover skattekutt, men det er kun de med de høyeste inntektene som nyter godt av skattekuttene. Blå politikk har alltid handlet om mer penger til de som allerede har mye, og sikkert nok penger, og et samfunn der private aktører gjerne må tjene penger som bør være et offentlig ansvar. Blå politisk ideologi har alltid handlet om at alt ordner seg bare man kan betale for seg. Den blå politikken trekker bare på skuldrene og sier "synd for deg" dersom du ikke lykkes nettopp fordi du ikke har de pengene som trengs. Dagens regjering er villige til å sette menneskerettighetene, og dermed den norske grunnloven, til side for å unngå å drive en menneskelig og redelig flyktninge-, innvandringa- og integreringspolitikk. Dagens regjering har en statsråd med ansvar for dette området, som bruker en retorikk Hitler ville applaudert. Vil du virkelig ar landet vårt skal fortsette i denne retningen? Norge trenger en retningsendring, vi trenger solidaritet, utjevningspolitikk og samhold, og samtidig trenger vi også et Norge med levende bygder med et levedyktig landbruk. Dermed ber jeg deg innstendig om å stemme på venstresiden. Hva du stemmer av SP, AP, SV elller Rødt spiller mindre rolle, men for vår egen framtids skyld - stem! Anonymkode: 9d03d...18f 1. Stoltenberg regjeringen solgte mer enn denne regjeringen. 2. Skattekutt har vært %, 1% av 100.000 er mer enn 1% av 1.000. Det er slik at de som allerede har mest betaler mest. Ap lover skatte og avgiftsøkning. Det vil gjøre at de som har minst fra før får enda mindre. 3. For 2 år siden så mente ap at det skulle gå direkte fly fra Finnmark til Kabul med flyktninger. Ingen i den blå regjeringen vil sette menneskerettighetene til side. Både den blå regjeringen og ap har sagt at de er villig til p se på de gjeldende internasjonale konvensjonene og revidere dem slik at de passer for Norge. 4. Les mahmoud farrah i nettavisen angående listhaug sin politikk. Hun utøver politikken et samlet storting står bak inkluder ap. Ap og FrP har nesten helt lik flyktningpolitikk. 5. Under 8 år med rødgrønn politikk ble det lagt ned flere gårder enn under dagens. Flere bønder kommer frem og sier at de ikke har tjent så godt som under denne regjeringen. FrP har vært bedre for distriktspolitikken enn sp. Det har faktisk.no sjekket. 6. Skattepolitikken handler ikke om å ta fra de rike og gi til de fattige. Å være rik har blitt et skjellsord. Er du så heldig å ha oppnådd noe i Norge så skal du bli straffet for det. Norge er ikke i krise. Vi trenger et sterkt næringsliv og det er noe høyre kan mye om. Anonymkode: 3129b...b49
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #9 Skrevet 4. september 2017 Stem for et varmere, mer inkluderende og miljøvennlig samfunn <3 Jeg vet ikke hva jeg skal stemme ennå, men ihvertfall ikke noen som kommer til å samarbeide med FrP. Det er helt hårreisende hva visse FrP-politikere klarer å lire av seg. Jeg blir trist og skremt. Vil at mitt barn skal vokse opp i et samfunn der likeverd, inkludering og fellesskap er viktig Anonymkode: 754c4...254
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #10 Skrevet 4. september 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Stoltenberg regjeringen solgte mer enn denne regjeringen. 2. Skattekutt har vært %, 1% av 100.000 er mer enn 1% av 1.000. Det er slik at de som allerede har mest betaler mest. Ap lover skatte og avgiftsøkning. Det vil gjøre at de som har minst fra før får enda mindre. 3. For 2 år siden så mente ap at det skulle gå direkte fly fra Finnmark til Kabul med flyktninger. Ingen i den blå regjeringen vil sette menneskerettighetene til side. Både den blå regjeringen og ap har sagt at de er villig til p se på de gjeldende internasjonale konvensjonene og revidere dem slik at de passer for Norge. 4. Les mahmoud farrah i nettavisen angående listhaug sin politikk. Hun utøver politikken et samlet storting står bak inkluder ap. Ap og FrP har nesten helt lik flyktningpolitikk. 5. Under 8 år med rødgrønn politikk ble det lagt ned flere gårder enn under dagens. Flere bønder kommer frem og sier at de ikke har tjent så godt som under denne regjeringen. FrP har vært bedre for distriktspolitikken enn sp. Det har faktisk.no sjekket. 6. Skattepolitikken handler ikke om å ta fra de rike og gi til de fattige. Å være rik har blitt et skjellsord. Er du så heldig å ha oppnådd noe i Norge så skal du bli straffet for det. Norge er ikke i krise. Vi trenger et sterkt næringsliv og det er noe høyre kan mye om. Anonymkode: 3129b...b49 Dere juger jo til og med til dere tror det selv! Frekkhetens nådegave har høyresiden i alle fall i godt monn. Jeg holder meg til AP likevel, jeg, i viten om at Norge under rødgrønt styre er et mye varmere og mer inkluderende samfunn uten Listhaugs hat-retorikk og de/oss-motsetninger. Høyre alene, ev H/V/KrF-samarbeid kunne gått greit, men disse mørkeblå-brunstripete FrP-erne er iskalde og farlige. Anonymkode: 9d03d...18f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #11 Skrevet 4. september 2017 Tror nok det blir SV i år. De vil øke barnetrygden, ha flere lærere, skolemat... Ting som er viktige for meg. Må innrømme at FrP er litt fristende også, pga. den strenge innvandringspolitikken. Anonymkode: 2f40c...bb2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #12 Skrevet 4. september 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere juger jo til og med til dere tror det selv! Frekkhetens nådegave har høyresiden i alle fall i godt monn. Jeg holder meg til AP likevel, jeg, i viten om at Norge under rødgrønt styre er et mye varmere og mer inkluderende samfunn uten Listhaugs hat-retorikk og de/oss-motsetninger. Høyre alene, ev H/V/KrF-samarbeid kunne gått greit, men disse mørkeblå-brunstripete FrP-erne er iskalde og farlige. Anonymkode: 9d03d...18f Juger så vi tror det selv. Faktisk.no har tatt både vedum og Støre i lyving de siste dagene Anonymkode: 3129b...b49
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #13 Skrevet 4. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg stemmer AP, fordi jeg ønsker å bli kvitt den sittende regjeringen før de kjører landet rett utfor stupet. Dagens regjering selger landet i småbiter til utenlandske private aktører. Dagens regjering lover skattekutt, men det er kun de med de høyeste inntektene som nyter godt av skattekuttene. Blå politikk har alltid handlet om mer penger til de som allerede har mye, og sikkert nok penger, og et samfunn der private aktører gjerne må tjene penger som bør være et offentlig ansvar. Blå politisk ideologi har alltid handlet om at alt ordner seg bare man kan betale for seg. Den blå politikken trekker bare på skuldrene og sier "synd for deg" dersom du ikke lykkes nettopp fordi du ikke har de pengene som trengs. Dagens regjering er villige til å sette menneskerettighetene, og dermed den norske grunnloven, til side for å unngå å drive en menneskelig og redelig flyktninge-, innvandringa- og integreringspolitikk. Dagens regjering har en statsråd med ansvar for dette området, som bruker en retorikk Hitler ville applaudert. Vil du virkelig ar landet vårt skal fortsette i denne retningen? Norge trenger en retningsendring, vi trenger solidaritet, utjevningspolitikk og samhold, og samtidig trenger vi også et Norge med levende bygder med et levedyktig landbruk. Dermed ber jeg deg innstendig om å stemme på venstresiden. Hva du stemmer av SP, AP, SV elller Rødt spiller mindre rolle, men for vår egen framtids skyld - stem! Anonymkode: 9d03d...18f Det som slår meg hver gang, er at de fleste FrP-velgere forteller hvorfor de ønsker å stemme FrP, mens de fleste AP-velgere bare forteller hvor fæle, dumme, egoistiske, rasistiske og usolidariske alle andre er. Hvis AP har så fantastisk partiprogram, hvorfor trenger dere å sverte andre hver gang det er snakk om valg av parti, istedet for å helt og holdent fokusere på egen politikk? Enda rarere å råde folk å stemme rødt. Jeg kommer fra et land med kommunistisk regime, og det er overhode ikke noe å trakte etter. Har dere noen gang hørt om kommunistisk velferdsstat? Kommunistisk rettsstat? Ikke? Det er en grunn til det... Anonymkode: aebb8...f39
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #14 Skrevet 4. september 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stem for et varmere, mer inkluderende og miljøvennlig samfunn <3 Jeg vet ikke hva jeg skal stemme ennå, men ihvertfall ikke noen som kommer til å samarbeide med FrP. Det er helt hårreisende hva visse FrP-politikere klarer å lire av seg. Jeg blir trist og skremt. Vil at mitt barn skal vokse opp i et samfunn der likeverd, inkludering og fellesskap er viktig Anonymkode: 754c4...254 Vi bor i distrikt uten kollektivtilbud og tåler virkelig ikke flere "miljøtiltak" i form av dyrere drivstoff og flere avgifter. Slike tiltak bidrar til fraflytting og konsentrasjon av folk i store byer med god infrastruktur. Vi har ikke noe valg og må kjøre overalt. Det er uaktuelt å sykle 2 mil til jobb i 30 minus på veg der halve veien mangler gatelys. Det er også uaktuelt å gå 1,5 mil til nærmeste matbutikk. Anonymkode: aebb8...f39
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #15 Skrevet 4. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg stemmer AP, fordi jeg ønsker å bli kvitt den sittende regjeringen før de kjører landet rett utfor stupet. Dagens regjering selger landet i småbiter til utenlandske private aktører. Dagens regjering lover skattekutt, men det er kun de med de høyeste inntektene som nyter godt av skattekuttene. Blå politikk har alltid handlet om mer penger til de som allerede har mye, og sikkert nok penger, og et samfunn der private aktører gjerne må tjene penger som bør være et offentlig ansvar. Blå politisk ideologi har alltid handlet om at alt ordner seg bare man kan betale for seg. Den blå politikken trekker bare på skuldrene og sier "synd for deg" dersom du ikke lykkes nettopp fordi du ikke har de pengene som trengs. Dagens regjering er villige til å sette menneskerettighetene, og dermed den norske grunnloven, til side for å unngå å drive en menneskelig og redelig flyktninge-, innvandringa- og integreringspolitikk. Dagens regjering har en statsråd med ansvar for dette området, som bruker en retorikk Hitler ville applaudert. Vil du virkelig ar landet vårt skal fortsette i denne retningen? Norge trenger en retningsendring, vi trenger solidaritet, utjevningspolitikk og samhold, og samtidig trenger vi også et Norge med levende bygder med et levedyktig landbruk. Dermed ber jeg deg innstendig om å stemme på venstresiden. Hva du stemmer av SP, AP, SV elller Rødt spiller mindre rolle, men for vår egen framtids skyld - stem! Anonymkode: 9d03d...18f Og jeg blir kvalm bara av å lese Om AP. Jeg ber instendig om at folk stemmer på høyresiden. Noen må stramme litt opp i pengesløsinga, trygdesystemet, snillismen, domskapen og åpen invandring uten plan som de røde har sørget for, og som ruinerer landet vårt... De blå er på vei, og bør få minst 4 nye år. 👏👏👏👏 Anonymkode: c0a77...1a7
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #16 Skrevet 5. september 2017 11 hours ago, Anonym bruker said: Vi bor i distrikt uten kollektivtilbud og tåler virkelig ikke flere "miljøtiltak" i form av dyrere drivstoff og flere avgifter. Slike tiltak bidrar til fraflytting og konsentrasjon av folk i store byer med god infrastruktur. Vi har ikke noe valg og må kjøre overalt. Det er uaktuelt å sykle 2 mil til jobb i 30 minus på veg der halve veien mangler gatelys. Det er også uaktuelt å gå 1,5 mil til nærmeste matbutikk. Anonymkode: aebb8...f39 Da stemmer du Sp da Jeg er også mot sentralisering og håper på et parti som både er miljøvennlig og styrking av landbruk og bygdene Anonymkode: 754c4...254
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #17 Skrevet 5. september 2017 11 hours ago, Anonym bruker said: Og jeg blir kvalm bara av å lese Om AP. Jeg ber instendig om at folk stemmer på høyresiden. Noen må stramme litt opp i pengesløsinga, trygdesystemet, snillismen, domskapen og åpen invandring uten plan som de røde har sørget for, og som ruinerer landet vårt... De blå er på vei, og bør få minst 4 nye år. 👏👏👏👏 Anonymkode: c0a77...1a7 Og jeg blir kvalm av folk som mener at folk på flukt fra krig og terror ruinerer landet medmenneskelighet er en fin egenskap. Anonymkode: 754c4...254
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #18 Skrevet 5. september 2017 Jeg skal stemne arbeiderpartiet, stemte FRP sist og det ble ikke noe bedre. Anonymkode: 6de1c...eb9
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #19 Skrevet 5. september 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og jeg blir kvalm av folk som mener at folk på flukt fra krig og terror ruinerer landet medmenneskelighet er en fin egenskap. Anonymkode: 754c4...254 Neida, det er økonomiske migranter med forvrengt kvinnesyn som gjør det. Anonymkode: aebb8...f39
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #22 Skrevet 5. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og jeg blir kvalm av folk som mener at folk på flukt fra krig og terror ruinerer landet medmenneskelighet er en fin egenskap. Anonymkode: 754c4...254 Medmenneskelighet betaler ikke regningene. Du stemmer med hjertet og ikke med lommeboka. Det er 65 millioner flyktninger og det å flytte mennesker løser ikke problemet. Å få inn flere med et forferdelig kvinnesyn som han som knivstakk hun jenta i ansiktet i går i Lier er ikke medmenneskelighet. Anonymkode: f0bea...9a8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #23 Skrevet 5. september 2017 Vil helst stemme venstre, men unngår de så lenge de er åpne om å sitte i regjering ned FrP. Så da blir valget arbeiderpartiet. Vurdere også å stemme mdg av ren faenskap, de kommer ikke inn i regjering med noen andre, så da slipper jeg stemme på et parti og så ende opp med det motsatte i regjering. Anonymkode: 8cefe...7b5
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #24 Skrevet 5. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Og jeg blir kvalm av folk som mener at folk på flukt fra krig og terror ruinerer landet medmenneskelighet er en fin egenskap. Anonymkode: 754c4...254 Medmenneskelighet er en fin egenskap, men din naivitet er ikke det, ja den er tom farlig. Ta frem kalkulator, se litt på befolkningsveksten i Afrika frem til 2050, tenk litt på hvor alle jobbene til disse unge menneskene skal komme fra. Europa (og Norge som er en del av det) kan ikke ta opp millioner hvert år uten å lide selv. Jeg mener at vi skylder våre egne barn å begrense innvandringen. Norge, som alle andre europeiske land, opplever for tiden en stor økning i motvilje å ta imot migranter, og her må politisk elite lytte ellers har de ingenting i regjering å gjøre. Anonymkode: 67c1d...d2c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #25 Skrevet 5. september 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg stemmer AP, fordi jeg ønsker å bli kvitt den sittende regjeringen før de kjører landet rett utfor stupet. Dagens regjering selger landet i småbiter til utenlandske private aktører. Dagens regjering lover skattekutt, men det er kun de med de høyeste inntektene som nyter godt av skattekuttene. Blå politikk har alltid handlet om mer penger til de som allerede har mye, og sikkert nok penger, og et samfunn der private aktører gjerne må tjene penger som bør være et offentlig ansvar. Blå politisk ideologi har alltid handlet om at alt ordner seg bare man kan betale for seg. Den blå politikken trekker bare på skuldrene og sier "synd for deg" dersom du ikke lykkes nettopp fordi du ikke har de pengene som trengs. Dagens regjering er villige til å sette menneskerettighetene, og dermed den norske grunnloven, til side for å unngå å drive en menneskelig og redelig flyktninge-, innvandringa- og integreringspolitikk. Dagens regjering har en statsråd med ansvar for dette området, som bruker en retorikk Hitler ville applaudert. Vil du virkelig ar landet vårt skal fortsette i denne retningen? Norge trenger en retningsendring, vi trenger solidaritet, utjevningspolitikk og samhold, og samtidig trenger vi også et Norge med levende bygder med et levedyktig landbruk. Dermed ber jeg deg innstendig om å stemme på venstresiden. Hva du stemmer av SP, AP, SV elller Rødt spiller mindre rolle, men for vår egen framtids skyld - stem! Anonymkode: 9d03d...18f Ap har jo solgt like mye av "arvesølvet" som de blå. En ting å være uenig med den blå politikken, men trenger ikke være naiv av den grunn.... Les deg opp før du har så bastante meninger. Anonymkode: 4953d...9e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå