Gå til innhold

Dere på venstresida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at dere ikkje har tenkt å bytte fløy, for slikt gjør en jo ikkje, 

Men skulle dere ikkje ønske at dere hadde en annen statsministerkandidat? 😂

(99% sikker på at ingen kommer til å innrømme det) 

Anonymkode: 61339...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh, nei.  Jonas funker fint han! En mer behagelig fremtoning enn Erna og Siv sammenlagt. 

Hva var poenget med ler-så-jeg-griner smileyen egentlig? Ønsker du seriøs debatt eller er du bare ute etter å "provosere"? 

Anonymkode: 819ed...111

Skrevet

Jo, jeg skulle ønske Jens fortsatt var et alternativ. Men når det er sagt, er godt fornøyd med Jonas også!

Anonymkode: b28d8...f7b

Skrevet

Jeg er venstreorientert, og liker ikke Støre i det hele tatt. Erna fremstår som mer sympatisk personlig enn det Støre gjør. Likevel er det politikken, ikke trynefaktor, jeg går etter når jeg skal stemme. Vil mye heller ha AP i regjering enn H og FrP.

Anonymkode: c1fbc...1a7

Skrevet

Lurer på hvorfor det er blitt så populært å håne Støre? Hva gjør han galt, egentlig?

Anonymkode: 0a236...b9a

Skrevet

Støre er helt grei, verken mer eller mindre. Synes egentlig ikke vi har en eneste klar statsministerkandidat i landet nå, uavhengig av parti. Var lettere da vi stemte på Gro og Kåre😄 Muligens Lysbakken eller Tajik. Ellers er det dårlig stelt. 

Anonymkode: 59742...4be

Skrevet

Støre er helt Ok, men jo, skulle ønske AP hadde en annen statsministerkandidat. Når det er sagt, så foretrekker jeg Støre fremfor Erna og Siv.

Anonymkode: 08293...d82

Skrevet

Jo jeg skulle ønske det var en annen kandidat og jeg synes Erna er råflink! Men så lenge de samarbeider med FrP er det fullstendig uaktuelt å stemme på de. Så jeg holder meg til venstresida og håper på Støre som statsminister, selv om jeg synes vi kunne hatt en annen kandidat 

Anonymkode: 7dfe3...ade

Skrevet

Det er jo heldigvis ikke personvalg i Norge. Jeg synes ikke Støre er helt på topp når det gjelder personlighet, men langt å foretrekke fremfor dem Erna får med på laget. Jeg likte ikke Erna i det hele tatt før hun ble statsminister, men synes hun har kommet seg i løpet av den perioden hun har vært statsminister. 

Skrevet

Jo, derfor stemmer jeg ikke ap i håp om at de mørkerøde skal klare mykne opp hele ap endel hakk

Anonymkode: 12740...048

Skrevet

Jonas er en fin fyr, men ikke superkarismatisk. Ikke noen festens midtpunkt. Han blir nok en god statsminister, men ikke flink på å selge seg inn til jobben.

Anonymkode: 41696...536

Skrevet

Erna liker jeg også, jeg bare er ikke så begeistra for hva hun står for.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jonas er en fin fyr, men ikke superkarismatisk. Ikke noen festens midtpunkt. Han blir nok en god statsminister, men ikke flink på å selge seg inn til jobben.

Jonas er ikke til å stole på dessverre. Så vet ikke hvem jeg skal stemme på Iår. Men det er for mange ting som har kommet frem om Jonas de siste årene og at han har null trodverdighet

Anonymkode: 45fe9...0a9

Skrevet

Selvfølgelig savner jeg Jens. Hadde han vært statsministerkandidat nå, så ville nok "venstresida" som HI kaller oss, hatt skyhøy oppslutning. Jonas er litt utydelig, men jeg tror likevel han blir en god statsminister for Norge. Det skal i alle fall svært lite til for å få en bedre regjering enn hva landet har i dag, selv om statsministeren isolert sett er grei nok. En høyre/sentrum-regjering kunne landet levd helt greit med, men de mørke mørkeblå-brune på ytterste høyre fløy trekker jo straks landet utfor stupet. 

Anonymkode: 249a1...9ee

Skrevet

Jeg er på Høyre siden, men synes likevel Støre er en bedre statsministerkandidat. Hadde jeg stemt etter person, så hadde jeg stemt på han. Liker dessverre ikke Erna, men liker det partiet står for, så da blir Høyre likevel (skulle dog helst sett en regjering bestående av H,V og KrF, uten FrP...)

Anonymkode: 9118b...789

Skrevet

Jeg tror han blir en svært god statsminister, men han har ikke karismaen til Jens, så akkurat nå i valgkampen sliter han litt med å få gehør for standpunktene sine. 

Jeg håper og tror at Hadija blir statsministerkandidat ved neste stortingsvalg og da vil partiet få et løft igjen. 

Når det er sagt så reagerer jeg litt på måten du spør på. Spør du fordi du oppriktig lurer på dette, eller er du ute etter å håne de som svarer? 

Skrevet

Jeg syntes Jonas er helt ok.

Men han har nok ikke karismaen, utstrålingen og ''folkeligheten'' til Erna! Også håper jeg også på Hadija som kandidat ved neste periode. 

Anonymkode: ed63d...4eb

Skrevet

Jeg lurer mer på hvor folk ser karisma og utstråling hos Erna..? Og folkelig? Det lyser at hun har vært i politikken i hele sitt liv. 

Jonas er litt overmenneske, men det synes jeg er helt greit for en statsminister. Men han hadde nok passet bedre i Høyre enn i AP. 

Anonymkode: 9118b...789

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes Jonas er helt ok.

Men han har nok ikke karismaen, utstrålingen og ''folkeligheten'' til Erna! Også håper jeg også på Hadija som kandidat ved neste periode. 

Anonymkode: ed63d...4eb

Karisma, utstråling og folkelighet er absolutt ikke begreper som kan nevnes i samme setning som Erna Solberg. Den dama har da ikke fnugg av disse egenskapene. 

Anonymkode: 249a1...9ee

Skrevet

Skjønner ikke hvor dere ser utstråling eller karisma i noen som nevnes her. Heldigvis er det ikke det politikk dreier seg om heller, sånn egentlig! 

Skrevet

Det som forundrer meg så veldig her inne, alle er så ordentlige skal aldri gjøre noe som er etisk ikke riktig osv. Men det er så mange som vil stemme på en statsministerkandidat som "gir" sin gode venn tschudi penger når han var minister, forsvarte ikke ytringsfriheten i Mohammedkarikaturstriden, hemmelige samtaler med Hamas (som han løy om), brukte et polsk "malermesterfirma" til å male huset sitt men sier til alle andre at man må bruke lokal arbeidskraft, var klar over svart arbeid på brygga hans, istedenfor å gjøre noe med arbeidsforholdene i byggeprosjektet han investerte i så solgte han seg ut, han vil at oljefondet kun skal investere i etiske firma men han selv hadde investert i uetiske firmaer (etter det kommer opp i media så skal han selge seg ut). Det er noe som ikke helt stemmer med han. 

Skrevet

Hvert parti har sin egen kandidat... Jeg skal stemme SV, og vi har vår egen statsministerkandidat.

Men hvis du tenker at sosialistisk blokk vil måtte finne seg i at Ap får statsminister, så har jeg ingen problemer med Støre. Det hagler med drittpakker mot ham, men han er en meget, meget intelligent, grundig og velutdannet person. (Noe man ikke kan si om de fleste av de sittende statsråder.) 

Anonymkode: b0773...b26

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som forundrer meg så veldig her inne, alle er så ordentlige skal aldri gjøre noe som er etisk ikke riktig osv. Men det er så mange som vil stemme på en statsministerkandidat som "gir" sin gode venn tschudi penger når han var minister, forsvarte ikke ytringsfriheten i Mohammedkarikaturstriden, hemmelige samtaler med Hamas (som han løy om), brukte et polsk "malermesterfirma" til å male huset sitt men sier til alle andre at man må bruke lokal arbeidskraft, var klar over svart arbeid på brygga hans, istedenfor å gjøre noe med arbeidsforholdene i byggeprosjektet han investerte i så solgte han seg ut, han vil at oljefondet kun skal investere i etiske firma men han selv hadde investert i uetiske firmaer (etter det kommer opp i media så skal han selge seg ut). Det er noe som ikke helt stemmer med han. 

Du? De der drittpakkene - er det ikke vanlig at normalt intelligente mennesker gjør en faktasjekk på dem? Det har ikke du gjort...

Og noe annet man bør gjøre er å stille seg spørsmålet "qui bono", altså, hvem tjener på dette? Da finner du som regel også ut hvem som har startet shitstormen.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du? De der drittpakkene - er det ikke vanlig at normalt intelligente mennesker gjør en faktasjekk på dem? Det har ikke du gjort...

Og noe annet man bør gjøre er å stille seg spørsmålet "qui bono", altså, hvem tjener på dette? Da finner du som regel også ut hvem som har startet shitstormen.

Hva er ikke sant?

Skrevet

Har ikke noe mot han. Men skulle gjerne sett at det fantes en mer folkelig og karismatisk kandidat. Tror nok desverre at den dårlige oppslutningen til ap i en viss grad handler om han 😕 Men nå stemmer ikke jeg ap heller da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...