Gå til innhold

IKM uke 39 💫

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kommer nok til å holde den aktive prøvingen rundt eggløsning 🙈 brukte ca 6 mnd forrige gang og vi ble begge sinnsykt lei av pliktsex måned etter måned 😅 her går det i el-tester også begynner vi prøvingen  når de begynner å bli sterkere og holder på til testen er negativ igjen. Jeg kjører på med både bidronninggele og wild yam også, ingenting skal være uprøvd her i gården 😂 brukte også babyklister i starten av forrige svangerskap pga masse småblødninger. Om det var det som gjorde susen aner jeg jo ikke, men spira er nå 1.5 år gammel, så skadet i alle fall ikke 😁

På 5.9.2017 den 11.39, Fandens Oldemor skrev:

Hei! 

Så leit at du har mistet to ganger på kort tid. Jeg er fæl på å gi råd selv om jeg ikke blir spurt, så du må bare unnskylde hvis jeg går for langt. Men jeg tenkte bare å nevne noe jeg snakket med gynekologen om etter at jeg mistet nå sist.

Jeg spurte om å få progesteronstøtte siden jeg har lest at mange har god effekt av det. For mitt vedkommende var det ikke aktuelt likevel siden jeg mister for sent, men han sa altså at dette er noe som kan forhindre spontanabort tidlig i svangerskapet. Jeg googlet litt nå, og det finnes naturlig progesteron å få kjøpt på helsekost. Det kan jo kanskje se litt nærmere på det hvis du ikke allerede har gjort det :) 

Det går bra med råd ;-) Jeg skal se hvordan det går neste gang, mister jeg igjen så tidlig skal jeg til lege uansett. Har to friske jenter og ingen andre SA enn de to, så velger inntil videre å tro jeg rett og slett har vært uheldig at det skjedde to ganger på rad. Skal ha det i mente ang progesteron dersom det skjer igjen. 

15 timer siden, Krussemynte skrev:

Det går bra med råd ;-) Jeg skal se hvordan det går neste gang, mister jeg igjen så tidlig skal jeg til lege uansett. Har to friske jenter og ingen andre SA enn de to, så velger inntil videre å tro jeg rett og slett har vært uheldig at det skjedde to ganger på rad. Skal ha det i mente ang progesteron dersom det skjer igjen. 

Ja, noen ganger er man jo bare uheldig. Krysser fingrene for at det ikke skjer igjen, så slipper du å ha det i mente! :) 

16 timer siden, Iskula skrev:

Enig i at det går tregt. Blir noen lange uker. Også aner man jo ikke hvor mange ganger man må igjennom dette. Hvor lenge har dere her inne prøvd på det lengste?

På det lengste er det vel fortsatt 2 pp., men jeg er som sagt heldig med den biten. Mener å ha lest at 60% blir gravide innen 6 måneder, og 80% innen ett år. 

Annonse

On 6. september 2017 at 6:38 PM, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI said:

Jeg har prøvd siden slutten av 2014. 

Rekner med det ikkje blir noe barn men prøver. Har født 5 barn og ein av dei er englebarn.

Har du prøvd i nesten 3 år? :o Med eller uten hjelp? 

Leit at du har mistet et barn, det klarer jeg nesten ikke å forestille meg engang.. :(

1 time siden, MD.95 skrev:

Jeg fikk mens mandag denne uken, så da hører jeg vel til her? Eller regner jeg helt feil?

Som Iskula sier, så kommer det helt an på sykluslengden din ☺ Om du har syklus på 28 dager (som er "normalen"), så har du IKM mandag i uke 40 😊

Annonse

2 minutes ago, MD.95 said:

Greit om jeg lusker med her enn så lenge, uansett? 

Det håper jeg alle synes er greit, det er det i hvert fall for meg :) Jeg kan aldri vite helt sikkert når jeg har IKM pga uregelmessige sykluser, så jeg må bare slenge meg med der jeg tror det er størst sannsynlighet.

Har du prøvd lenge, eller? :) Selv er jeg bare i pp2, og ikke særlig tålmodig... 😜

3 minutes ago, MD.95 said:

Tusen takk :) Er jo ikke alltid til å stole på, disse syklusene..

Vi har prøvd ett år nå i oktober, men jeg har PCOS så går på en del medisiner for å få en fungerende syklus :)

Det er helt sikkert og visst, for mange av oss.

Ok, har du gått på de en stund så du har fått en 28 dagers syklus? :) Hvordan var det før du begynte på de? Mangla du mensen eller eggløsning?

De siste mnd har jeg hatt stabil syklus på 28 dager, men forrige mnd skjedde det ingenting, så da var det ny kur igjen for å få igang en blødning.. Er halvveis i en kur for å få eggløsning nå, så forhåpentligvis er syklusen fortsatt på 28 dager. Om ikke det klaffer denne mnd får jeg ultralyd dag 12 og en sprøyte som skal gi meg eggløsning dagen etter, neste mnd, hos gyn.

Jeg hadde hverken mens eller eggløsning før jeg startet på medisiner, noe som igrunn var ganske greit før vi ønsket å få barn. Nå som vi har prøvd en stund uten noe resultat popper det plutselig opp mager og babyer overalt, både i vennekretsen og i familien. Fryktelig sårt, samtidig som jeg blir glad på deres vegne. Er en ganske tøff periode å gå igjennom, dette med å være ufrivillig barnløs..

Jøss. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg har jo tatt EL-tester hver dag nå for å være på den sikre siden, og i dag var den plutselig positiv :klo: Jeg har en app som sier EL skal være torsdag i neste uke, basert på syklusene jeg hadde før jeg mistet. Siden dette er første syklus etter det, kanskje den bare er litt på en snurr?

Dette kom i alle fall veldig brått på. Nå må jeg sette meg inn i hva jeg skal gjøre. Eller, jeg vet jo hva man skal gjøre, da. Men når? Hvor ofte? I dag og i overmorgen, eller hver dag? Blir det dårligere kvalitet hvis man prøver hver dag? :sjokkert:

Jeg skal ikke ha el før fredag, men kjenner allerede murring i magen. Testegalskapen har også tatt meg 🙈klarer ikke la være å teste flere ganger om dagen 😂 ikke bra å ha et tonn med billige tester fra ebay altså! Blir sterkere hver dag nå, men ikke positiv ennå. Kan så vidt skimte tegn til el-slim. Må nok smøre meg med god tålmodighet en stund til 😬

Fandens Oldemor: det skal vel være nok med annenhver dag, men ingen skade om man har sex hver dag heller 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...