Gå til innhold

Har du lurt en mann for å bli gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sagt du gikk på pillen for eksempel??

Jeg har aldri gjort det, men kjenner ei som stolt fortalte det til alle da hun fikk sitt første barn.... Jeg synes bare det er så utrolig dårlig gjort, det er snakk om å sette et LIV til verden!!

Anonymkode: 25b79...f91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. To ganger og vi lever lykkelig sammen fremdeles :) 20 år and counting. 

Og ja, han vet. 

Anonymkode: 6eb1d...fcf

Skrevet

Mannen kjenner en som ble lurt.

Han trodde dem hadde noe på gang, men med en gang hun ble gravid så stakk hun. Uten å fortelle at hun var gravid. 

3 måneder senere, tar hun kontakt igjen og sier at hun er gravid. Hun forlanger da at han skal forsørge barnet og betale barnebidrag (hun gikk da på NAV). Han prøvde å kreve 50% av omsorgen, men har i dag kun en helg hver tredje uke. Barnet er 5 år.

Hun lurte han med å bli gravid, flyttet langt unna, forlanger mye barnebidrag og nekter han omsorg. Kjerring...

Anonymkode: de660...e68

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sagt du gikk på pillen for eksempel??

Jeg har aldri gjort det, men kjenner ei som stolt fortalte det til alle da hun fikk sitt første barn.... Jeg synes bare det er så utrolig dårlig gjort, det er snakk om å sette et LIV til verden!!

Men hvis mannen ikke vil sette et LIV til verden!!... så får han LA VÆRE å ha sex!!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mannen kjenner en som ble lurt.

Han trodde dem hadde noe på gang, men med en gang hun ble gravid så stakk hun. Uten å fortelle at hun var gravid. 

3 måneder senere, tar hun kontakt igjen og sier at hun er gravid. Hun forlanger da at han skal forsørge barnet og betale barnebidrag (hun gikk da på NAV). Han prøvde å kreve 50% av omsorgen, men har i dag kun en helg hver tredje uke. Barnet er 5 år.

Hun lurte han med å bli gravid, flyttet langt unna, forlanger mye barnebidrag og nekter han omsorg. Kjerring...

Han var ikke med på sexen, i det hele tatt? 

Skrevet
7 minutter siden, Tøystykke skrev:

Han var ikke med på sexen, i det hele tatt? 

Jo, så klart var han det? Men han ønsker jo så gjerne mer omsorg for barnet og har hele veien kjempet for det. Hun er jo bare etter pengene hans. For hvis han får mer omsorg, så får hun mindre penger. 

Var jo hun som stakk av, brukte han kun til å bli gravid. Han trodde jo dem hadde noe på gang, at dem var kjærester (eller nesten). Han tok helt feil... Synes det er så råttent gjort.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, så klart var han det? Men han ønsker jo så gjerne mer omsorg for barnet og har hele veien kjempet for det. Hun er jo bare etter pengene hans. For hvis han får mer omsorg, så får hun mindre penger. 

Var jo hun som stakk av, brukte han kun til å bli gravid. Han trodde jo dem hadde noe på gang, at dem var kjærester (eller nesten). Han tok helt feil... Synes det er så råttent gjort.

Er nok en grunn til at han aldri fikk 50/50 for de ser jo på hva som er BARNETS beste,å det var tydligvis ikke å være så mye med faren.

Anonymkode: 875b0...69d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er nok en grunn til at han aldri fikk 50/50 for de ser jo på hva som er BARNETS beste,å det var tydligvis ikke å være så mye med faren.

Anonymkode: 875b0...69d

Sweet jesus, du er en bitter alenemor. Det finnes flere menn som har kjipe eks-damer som bruker ungene for å få penger. Akkurat som det finnes kjipe menn som ikke vil ha noe med barna sine å gjøre.

Anonymkode: cb718...998

Skrevet

Nei, det kunne aldri falt meg inn. Men kjenner ei som gjorde dette 3(!!!!) ganger med samme mann. De er ikke sammen i dag for å si det slik.

Anonymkode: 38b08...827

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden det menes at han "ble lurt", noe man ikke blir når man frivillig har sex. Uavhengig av prevensjon. Og ja, det er råttent gjort å stikke av når man skal ha barn sammen, det er jeg helt enig i. Hvorfor får han ikke 50%?

Skrevet
3 minutter siden, Tøystykke skrev:

Hvorfor får han ikke 50%?

Det står jo i innlegget du siterer, hun får mindre penger hvis han får 50%

Anonymkode: c5e69...dd5

Skrevet

På en måte så gjorde jeg vel det.... Vi hadde tre barn og hadde ikke planer om flere.  Jeg tåler ikke hormonorevansjon og mannen ventet på time til sterilisering. I mellomtiden brukte vi kondomer, noe hverken han eller jeg var noe fan av. En fuktig aften overtalte jeg han til å ha sex uten og sa jeg var i en sikker periode selv om jeg viste at det nærmet seg eggløsning. Jeg tenkte at siden det var noen dager til og at jeg var rundet 40 år, så var sjansen liten. 

Vel gravid ble jeg, vi valgte å beholde og har ikke angret en dag 😊.

Anonymkode: d9f1e...c20

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står jo i innlegget du siterer, hun får mindre penger hvis han får 50%

Men det er jo ikke hun som bestemmer det! Var det jeg spurte om. Mor kan jo ikke gjøre hva hun vil om han tar det til retten.

Skrevet
2 minutter siden, Tøystykke skrev:

Men det er jo ikke hun som bestemmer det! Var det jeg spurte om. Mor kan jo ikke gjøre hva hun vil om han tar det til retten.

Da misforsto jeg deg, beklager det  :)

Skrevet

Nei, men en jeg vokste opp sammen med mener han er lurt hele fem ganger!! 😂 Tre av dem er født i samme året til og med. Og selvsagt ingen helsøsken i denne smørja. 

Anonymkode: cfdd9...38a

Skrevet
38 minutter siden, Tøystykke skrev:

Jeg kjenner ikke til hele historien. Enste jeg vet er at han ikke har fått sagt et eneste ord i saken, hun går vel imot alt han har å legge frem. Gjør alt hun kan for å forhindre at han skal klare å få noe mer omsorg. Jeg vet faktisk ikke. I følge min mann, så er denne mannen en veldig oppegående og bra fyr. Han har brukt mye tid og penger på å få omsorg, noe han ikke har klart dessverre. 

Men hva mener du er "å lure", hvis ikke det å lure en mann til å tro at dem er i et forhold, for så å stikke av med en gang man blir gravid. Hvis ikke det er å lure, så vet ikke jeg... 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner ikke til hele historien. Enste jeg vet er at han ikke har fått sagt et eneste ord i saken, hun går vel imot alt han har å legge frem. Gjør alt hun kan for å forhindre at han skal klare å få noe mer omsorg. Jeg vet faktisk ikke. I følge min mann, så er denne mannen en veldig oppegående og bra fyr. Han har brukt mye tid og penger på å få omsorg, noe han ikke har klart dessverre. 

Men hva mener du er "å lure", hvis ikke det å lure en mann til å tro at dem er i et forhold, for så å stikke av med en gang man blir gravid. Hvis ikke det er å lure, så vet ikke jeg... 

Trist at han får se barnet så lite, da. Det er så klart å lure, når man stikker av. 
Men det er ikke å lure om mannen ikke vil ha barn, men likevel vil ha sex. I dette tilfellet ønsker han jo å stille opp, så det blir noe annet.

Skrevet

Ja, det gjorde jeg.. Men angret og tok abort!

Jeg var 16 år og ikke skarpeste kniven i skuffa.. 23 år siden! 

Anonymkode: b7641...ee4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det kunne aldri falt meg inn. Men kjenner ei som gjorde dette 3(!!!!) ganger med samme mann. De er ikke sammen i dag for å si det slik.

Anonymkode: 38b08...827

Litt treg i oppfattelsen han mannen kanskje...???

Anonymkode: f5785...b59

Skrevet
14 timer siden, Tøystykke skrev:

Men hvis mannen ikke vil sette et LIV til verden!!... så får han LA VÆRE å ha sex!!

Når man er i et forhold, og dama sier hun bruker prevensjon, så stoler jo vanligvis mannen på det!

Jeg hadde syntes det var fryktelig rart hvis kjæresten min insisterte på å bruke kondom når jeg sier jeg har spiral.....

Skrevet

Menn som tar av kondomet under akten blir straffet på lik linje som voldtekt. Det samme burde kvinner blitt, som bevisst lurer menn til å gjøre dem gravide.

Anonymkode: 7b814...9f4

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man er i et forhold, og dama sier hun bruker prevensjon, så stoler jo vanligvis mannen på det!

Jeg hadde syntes det var fryktelig rart hvis kjæresten min insisterte på å bruke kondom når jeg sier jeg har spiral.....

Her er det en logisk brist altså. Hvis man er i et forhold så er man forhåpentligvis voksen og har lært at ingen prevensjon er 100 % sikker. Selv om dama bruker prevensjonen som hun skal, betyr det ikke at hun overhode ikke kan bli gravid. Samtidig betyr ikke det at hun dropper prevensjon og lyver om det, at hun blir gravid med en gang. Mange sliter i årevis med å få barn. Det er stygt å lyve og en dealbreaker, men når en voksen mann tror at det finnes prevensjonsmidler som er 100 % sikre, så er han ikke moden nok til å ha sex. Og kan da ikke klage hvis dama blir gravid. Hvis en mann ikke ønsker flere barn og vil helgardere seg mot graviditet, må han sterilisere seg. Ellers må han ta i betraktning at hver samleie kan ende med barn, selv om prevensjonen brukes slik den skal. P-piller har for eksempel feilmargin hvis kvinnen har omgangssyke. Men omgangssyken kan forløpe nesten uten symptomer og så er man plutselig i usikker periode. Enkelte kropper reagerer ikke på hormonell prevensjon. Enkelte medisiner kan svekke prevensjonsmidlenes virkning, selv om dette ikke står på pakken. Og så videre.

Anonymkode: 56140...e8d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Menn som tar av kondomet under akten blir straffet på lik linje som voldtekt. Det samme burde kvinner blitt, som bevisst lurer menn til å gjøre dem gravide.

Anonymkode: 7b814...9f4

Og hvordan skal du bevise det? Altså sånn rent strafferettslig så kreves det bevis utover all rimelig tvil. Hvordan kan man skille mellom tilfeller der kvinnen blir gravid til tross for prevensjon og der hun blir gravid fordi hun har lurt mannen? Hvordan skal man bevise at hun ikke har opplyst ham om prevensjonsslutt hvis hun sier ja og han sier nei i retten? Da blir det ord mot ord, og saken blir henlagt før den i det hele tatt kommer opp i rettssystemet. Det er veldig dumt å skape regler som er umulige å etterleve.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kan stole på det, men når man velger å ha sex må man alltid (da mener jeg alltid) være klar til å ta seg av et barn. Velger man sex, velger man graviditet og å bli foreldre, uavhengig av prevensjonsbruk.

Skrevet
11 minutter siden, Tøystykke skrev:

Han kan stole på det, men når man velger å ha sex må man alltid (da mener jeg alltid) være klar til å ta seg av et barn. Velger man sex, velger man graviditet og å bli foreldre, uavhengig av prevensjonsbruk.

Nettopp. Og tror man at man kan helgardere seg mot graviditet ved å bruke hormonell prevensjon, så er man for ung til sex. Særlig hvis man da mener at abort kan brukes som prevensjon hvis den hormonelle prevensjonen svikter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...