Gå til innhold

Brev fra barnevernet om undersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dere noe klokere etter samboeren din var hos legen?

Anonymkode: e529e...cb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal en ny fastlege uttale seg om sin forgjengers bekymringsmelding på ditt barn til din kjæreste? Som ikke engang er barnets far? 

Hvorfor går ikke du til legen? Eller til barnevernet og spør? 

Anonymkode: f88d4...715

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei,

Noen andre som urettmessig har fått dette? Fastlegen til mitt barn har sendt bekymringsmelding til barnevernet... Vi har vært der TO ganger, ene gangen med en skade hun fikk på skolen andre gangen med en vorte vi lurte på om måtte fjernes...

Skjønner ikke hvor dette kommer fra, barnet er harmonisk, flink på skolen og både far og jeg er stødige omsorgspersoner i gode jobber og solide hjem selvom vi bor hver for oss med nye samboere...

Ikke sovet i hele natt, bare ligget og vridd hjernen, men kommer ikke på NOE som kan føre til en bekymringsmelding :/

Anyone?

Anonymkode: 6fe30...693

Har du eller far den samme fastlegen?

Anonymkode: f83b8...b9f

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal en ny fastlege uttale seg om sin forgjengers bekymringsmelding på ditt barn til din kjæreste? Som ikke engang er barnets far? 

Hvorfor går ikke du til legen? Eller til barnevernet og spør? 

Anonymkode: f88d4...715

Enig, med mindre samboeren til HI har bedt om hjelp for noe alvorlig som rusmisbruk eller annet som er journalført, og selv da, så er det absurd å konferere med en ny lege. 

Dere må ta en telefon til saksbehandler HI. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel noe som er rart med foreldrene her siden de ble meldt til barnevernet i første omgang.....

Anonymkode: a1b62...906

Den var bare ufin og kunnskapsløs.

Skrevet

Det kan i alle fall ikke være vold dere blir mistenkt for, da hadde dere ikke blitt varslet på forhånd.

Anonymkode: 50146...3bf

Skrevet

Beklager, måtte bare puste litt, ble et par av innleggene her som føltes som å bli sparket mens jeg allerede lå nede, men det burde jeg kanskje vært forberedt på <3 Tusen takk dere andre, håper dere slipper å oppleve dette noen gang. Og at dere i så tilfelle iallfall ikke tråkker feil ifht å finne ut av det ;)

Uansett. Var i møte. Er samboer som har kommet med masse usannheter om meg i en liten periode vi hadde det vanskelig og han var sykemeldt... Legen skrev det til og med i meldinga, at det ikke hang på greip med hennes oppfattelse av noe og at hun trodde han løy. Kom så sykt mye stygt, så jeg skjønner at meldinga ble sendt.

Ble altså et ukomplisert møte ifht omsorg for barnet, tipper de avslutter saken innen kort tid, men her blir det nå samlivsbrudd... Og jeg som trodde vi hadde det så bra. Så feil kan man ta.

takk igjen <3

Skrevet

Så bra ❤❤❤ at møte gikk fint altså. Trist med samlivsbrudd ❤

Anonymkode: 4947a...a2a

Skrevet

Trist at det du trodde var et godt forhold skulle ende så brått. Men godt du blir trodd og allerede er «renvasket». Lykke til med ny tilværelse, håper inderlig det oppleves godt når du får det hele litt på avstand! Klem 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, måtte bare puste litt, ble et par av innleggene her som føltes som å bli sparket mens jeg allerede lå nede, men det burde jeg kanskje vært forberedt på <3 Tusen takk dere andre, håper dere slipper å oppleve dette noen gang. Og at dere i så tilfelle iallfall ikke tråkker feil ifht å finne ut av det ;)

Uansett. Var i møte. Er samboer som har kommet med masse usannheter om meg i en liten periode vi hadde det vanskelig og han var sykemeldt... Legen skrev det til og med i meldinga, at det ikke hang på greip med hennes oppfattelse av noe og at hun trodde han løy. Kom så sykt mye stygt, så jeg skjønner at meldinga ble sendt.

Ble altså et ukomplisert møte ifht omsorg for barnet, tipper de avslutter saken innen kort tid, men her blir det nå samlivsbrudd... Og jeg som trodde vi hadde det så bra. Så feil kan man ta.

takk igjen <3

Dette høres veldig underlig ut... hvorfor skulle samboeren din lyve til legen sin? Og du trodde dere hadde det bra inntil for noen timer siden, men nå blir det brått samlivsbrudd og omveltninger for barna, fordi han har baksnakket deg? Eller, hva er greia? 

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra ❤❤❤ at møte gikk fint altså. Trist med samlivsbrudd ❤

Anonymkode: 4947a...a2a

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trist at det du trodde var et godt forhold skulle ende så brått. Men godt du blir trodd og allerede er «renvasket». Lykke til med ny tilværelse, håper inderlig det oppleves godt når du får det hele litt på avstand! Klem 

Tusen takk ❤️

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres veldig underlig ut... hvorfor skulle samboeren din lyve til legen sin? Og du trodde dere hadde det bra inntil for noen timer siden, men nå blir det brått samlivsbrudd og omveltninger for barna, fordi han har baksnakket deg? Eller, hva er greia? 

Som jeg skrev så hadde vi en vanskelig periode. Han har hatt en tendens til å lyve til meg og det har ført til noen diskusjoner og til tider usikkerhet. Samboer mener det i dag er blåst ut av proporsjoner og er helt fra seg. Det var et tøft møte - for han, men også for meg som fikk beskrivelser av meg selv verken jeg eller noen andre rundt meg kjenner seg igjen i. 

Men jeg merker at jeg ikke kan være sammen med en mann som for det første lyver til meg (og det gjorde han også i forkant av denne samtalen - han burde skjønt at det var derfor jeg ble kalt inn, men spilte helt uvitende) og i tillegg da tydeligvis forteller usannheter om meg til legen sin som igjen fører til bekymringsmelding til barnevernet... Det blir for skummelt. Og da er det ikke lenger bare meg det dreier seg om, men nettopp barnet. Jeg har ikke noe å skjule, men det er likevel en ganske slitsom prosess for alle parter, barnefar blir også involvert nå. Ja, det blir omveltninger for barnet. Men jeg kjente det der var et litt for stort svik på toppen av annet.

Men på en måte er det godt at systemet fungerer selv på små steder som her, jeg forstår nå at bekymringsmelding ble sendt ut i fra det som ble sagt. 

Skrevet

På en eller annen ironisk måte så har systemet fungert for deg, Hi. Det er godt at du fant ut dette nå, før denne mannen lager enda større problemer for deg og barnet ditt. Det at det ble meldt gjorde at du fant ut sannheten om samboeren din.

Det virker som om du har beina godt plantet på jorden og at du tar dette så godt som det er mulig, selv om det sikkert er tøft å stå oppi. Den samboeren din virker ikke som en stabil person, og da er det uansett ikke bra for ditt barn på sikt å bo med en slik person.

Tenk praktisk rundt alt som må ordnes nå, og kom deg gjennom alt som må gjøres. Ikke vær redd for å be dine nære om støtte og hjelp om du trenger det. Ha en som du kan snakke ordentlig med også. Ta vare på deg selv fremover!

Anonymkode: 2dc0e...4e7

Skrevet

Varsellampene mine ringer her. Jeg har problemer med å se for meg at han skulle ha noen grunn til å lyve om deg til legen sin... Å lette sitt hjerte til legen, det er det derimot mange som gjør. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Varsellampene mine ringer her. Jeg har problemer med å se for meg at han skulle ha noen grunn til å lyve om deg til legen sin... Å lette sitt hjerte til legen, det er det derimot mange som gjør. 

Hvordan kan du komme og påstå at hi lyver når du ikke aner noe om henne! Skam deg! Når andre mennesker er i en krise så trenger de virkelig ikke å bli sparketebs de ligger nede! Og heldighvis for hi så trenger ikke noe som helst varselslamper å lyse !!!! I og med at bv lit saken ligge.

Anonymkode: ae08c...e72

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? Du kan ikke ha mange tanker i utgangspunktet som ikke en gang kan se for deg at noen lyver til legen sin. Slutt å mistro folk fordi du mangler egne tanker. 

HI: håper det ordner seg for deg snart og at du har god støtte rundt deg. Husk å ha noen nær fortrolig å snakke med, en venn eller søster. 

Skrevet

Bra du fant ut av dette, for urettmessig var denne bekymringsmeldingen IKKE. Samboeren din må jo være alvorlig forstyrret.

Og for å være litt brutal ærlig..det er ok at barnevernet undersøker..

Anonymkode: e2d67...0e2

Skrevet

Oi. Litt av en wake up call😕 Og karma kom sannelig og beit den slimålenav en mann i halen. Lykke til, hi. Du har nok en tøff periode foran deg, men du fortjener bedre❤️

Anonymkode: 7ae17...be6

Skrevet

Og vær litt mer kritisk neste gang du finner deg kjæreste. Nå har barnet ditt alt opplevd to brudd det er kanskje greit at det ikke blir flere i løpet av barndommen. 

Anonymkode: 040de...6ff

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du komme og påstå at hi lyver når du ikke aner noe om henne! Skam deg! Når andre mennesker er i en krise så trenger de virkelig ikke å bli sparketebs de ligger nede! Og heldighvis for hi så trenger ikke noe som helst varselslamper å lyse !!!! I og med at bv lit saken ligge.

Anonymkode: ae08c...e72

Det er ikke HI som er i krise her, det er det samboeren og barna som er, som brått skal gå gjennom et brudd.

Skrevet
12 timer siden, mirakela skrev:

Seriøst? Du kan ikke ha mange tanker i utgangspunktet som ikke en gang kan se for deg at noen lyver til legen sin. Slutt å mistro folk fordi du mangler egne tanker. 

HI: håper det ordner seg for deg snart og at du har god støtte rundt deg. Husk å ha noen nær fortrolig å snakke med, en venn eller søster. 

Som regel er det andre folk lyver for, mens de tør å være åpne og ærlige ovenfor legen som de tenker at har taushetsplikt. Det er mange som letter sitt hjerte på legekontoret om en partners rusmisbruk, fysiske eller psykiske vold eller annet. 

Skrevet

Synes det høres utrolig umodent ut. Samboerparet krangler og den ene sladrer og lyver til fastlegen som dendr bekymrimgsmelding til bv. Bli voksne.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som regel er det andre folk lyver for, mens de tør å være åpne og ærlige ovenfor legen som de tenker at har taushetsplikt. Det er mange som letter sitt hjerte på legekontoret om en partners rusmisbruk, fysiske eller psykiske vold eller annet. 

At legen hadde misforstått noe samboeren sa fullstendig, kunne jeg ha trodd.

At samboeren var frustrert og deppa og hadde overdrevet kraftig ved å si at han måtte gjøre alt hjemme, mens hun lå på sofaen hele dagen og ikke gjorde noe med han eller barna, kan jeg også se for meg og ha trodd. Men i det tilfellet hadde et samlivsbrudd vært en overreaksjon så til de grader.

Og jeg hadde vært langt mer skeptisk til samboeren dersom han hadde sendt en bekymringsmelding midt i en dårlig periode i forholdet, da kunne det virke som om han var ute etter å få ramme henne på noe vis. Men her ble han både svært overrasket og panikkslagen av meldingen fra legen, han har tydeligvis ikke noe ønske om å ramme henne på noe vis og trodde han snakket med en person som hadde taushetsplikt.

Skrevet
På 29.8.2017 den 12.14, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at dere er frustrerte, men jeg skjønner og godt at hun la på. Hun kan jo ikke diskutere dette med dere på telefon, og man ringer ikke hjem til fastlegen, så sms'en dere fikk, synes jeg var helt på sin plass.

Anonymkode: b5fe1...bf3

Hun legger vel ikke bare på uansett, uten og avslutte samtalen.

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

takk igjen <3

Huff, utrolig trist. Klem til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...