Gå til innhold

Brev fra barnevernet om undersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen andre som urettmessig har fått dette? Fastlegen til mitt barn har sendt bekymringsmelding til barnevernet... Vi har vært der TO ganger, ene gangen med en skade hun fikk på skolen andre gangen med en vorte vi lurte på om måtte fjernes...

Skjønner ikke hvor dette kommer fra, barnet er harmonisk, flink på skolen og både far og jeg er stødige omsorgspersoner i gode jobber og solide hjem selvom vi bor hver for oss med nye samboere...

Ikke sovet i hele natt, bare ligget og vridd hjernen, men kommer ikke på NOE som kan føre til en bekymringsmelding :/

Anyone?

Anonymkode: 6fe30...693

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det noe i brevet om grunnlaget? Om ikke så kan du ringe bv og be om å få snakke med saksbehandler før møtet. Så du slipper å vente med å finne det ut. 

Anonymkode: a415e...e8d

Skrevet

Veldig rart må en si. Men jeg har vært borti mange rare fastleger da.. 

men barnevernet er ikke skummelt altså. Dere kommer på møte og der vil de snakke litt med dere og legge frem hva bekymringen er. Så får dere forklare dette. Det får nok bra! De aller fleste bekymringsmeldinger ender etter en samtale med henleggelse. Barnevernet bruker IKKE ressurser hvor det ikke er behov, det har de hverken tid eller penger til. Så møt opp med godt mot, det går nok helt fint :) 

Anonymkode: ab614...0c7

Skrevet

Kanskje det beror på en misforståelse, og fastlegen egentlig hadde ment å sendte bekymringsmelding på vegne av et annet barn? Du får lest opp meldingen hos barnevernet. Ring og hør :) 

Anonymkode: 7ae17...be6

Skrevet

Det kan likegodt vært sendt bekymring på noe du, far, stefar eller stemor har tatt opp hos legen.

På møtet får dere lest opp bekymringsmeldingen i sin helhet og dere får si noe om den.

Anonymkode: ae618...03f

Skrevet

Takk for gode svar <3

Jeg har forsøkt å ringe, men saksbehandler er opptatt i møter. Usikker på om det blir tatt opp over tlf, men jeg får be om et tidligere møte evt :)

Ja, tenk om det er feil barn - helt ærlig klarer jeg ikke å se noen annen løsning.

Far hadde ikke den fastlegen, kun barnet, min samboer og meg. Og du kan tro jeg har prøvd å få min samboer til å vri hjernen ifht om noe han har sagt kan ha blitt misforstått, men han er like paff og frustrert som meg... for jeg har ikke vært hos henne annet enn med et utslett... 

Håper det er en feil eller at de iallfall henlegger etter første samtale, men fy så skummelt det var å få et slikt brev i postkassen, da forstår man hvor liten og maktesløs man er i systemet. Det var det siste jeg forventet iallfall :)  jeg er veldig glad for at det finnes et slikt system, men vil med hånden på hjertet si at det er bortkastet ressursbruk å bruke ressursene på oss. Samarbeidet mellom begge foreldreparene er godt, det er bare smil og latter når vi møtes - og barnet er trygt og harmonisk.

Send noen gode tanker min vei. <3

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke til lege?

Anonymkode: 7d783...d78

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ringer du ikke til lege?

Anonymkode: 7d783...d78

Hun sluttet helt plutselig i juli. Samboer prøvde faktisk å ringe henne på mobilen privat for å høre om det var en misforståelse (man blir såpass frustrert av en sånn henvendelse), men tro det eller ei så la hun bare på da han begynte å prate og sendte SMS med "jeg har sluttet, alle henvendelser må gjøres til ny fastlege".

Så samboer bestilte time hos ny fastlege i dag tidlig og er der nå. Blir spennende å høre hva han nye sier, selvom han sannsynligvis er helt uforstående...

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sluttet helt plutselig i juli. Samboer prøvde faktisk å ringe henne på mobilen privat for å høre om det var en misforståelse (man blir såpass frustrert av en sånn henvendelse), men tro det eller ei så la hun bare på da han begynte å prate og sendte SMS med "jeg har sluttet, alle henvendelser må gjøres til ny fastlege".

Så samboer bestilte time hos ny fastlege i dag tidlig og er der nå. Blir spennende å høre hva han nye sier, selvom han sannsynligvis er helt uforstående...

Noe kan han muligens lese ut fra journalen, om dere har overflyttet journalen til den nye legen.

Anonymkode: a1b62...906

Skrevet

Høres merkelig ut. Men hvis du har samme type fastlege som meg så skulle det ikke forundre meg. Jeg bor i en liten bygd, ergo har han få pasienter i forhold til mange andre fastleger. Gikk til legen hver uke de siste ukene i svangerskapet pga komplikasjoner. Likevel tok han feil av meg flere ganger, og lurte hver uke på hva han kunne hjelpe meg med...Han kunne nok lett sendt en bekymringsmelding ang. feil unge...!

Anonymkode: 3f0c6...c45

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppdater oss etterpå, da. Virker ikke som dere har noe å frykte. 

Anonymkode: 7ae17...be6

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at dere er frustrerte, men jeg skjønner og godt at hun la på. Hun kan jo ikke diskutere dette med dere på telefon, og man ringer ikke hjem til fastlegen, så sms'en dere fikk, synes jeg var helt på sin plass.

Anonymkode: b5fe1...bf3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at dere er frustrerte, men jeg skjønner og godt at hun la på. Hun kan jo ikke diskutere dette med dere på telefon, og man ringer ikke hjem til fastlegen, så sms'en dere fikk, synes jeg var helt på sin plass.

Da har du tydeligvis ikke fått ubegrunnet brev fra barnevernet fra en fastlege som har sluttet ;) håper du slipper å oppleve det noen gang. Som flere skriver over her: ring legen. Har hun sluttet har man vel lite annet valg enn å ringe privat. Eller hvordan ville du løst det? 

Skrevet

Jeg skal oppdatere når jeg blir klokere :) takk for svar. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du tydeligvis ikke fått ubegrunnet brev fra barnevernet fra en fastlege som har sluttet ;) håper du slipper å oppleve det noen gang. Som flere skriver over her: ring legen. Har hun sluttet har man vel lite annet valg enn å ringe privat. Eller hvordan ville du løst det? 

Hun kan jo uansett ikke diskutere meldingen med dere

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun kan jo uansett ikke diskutere meldingen med dere

Nei, men spørsmålet til henne var bare om det var korrekt at det skulle sendes melding på vårt barn. Og akkurat det bør hun kunne svare på om hun ikke sender fem om dagen og har glemt hvilke hun har sendt ;) 

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når dere faktisk ringer privat til legen som har sluttet, ikke skjønner at det er helt feil og faktisk blir snurt når hun avbryter samtalen, begynner jeg å tro at dere har så lite selvinnsikt at det faktisk ligger en sak bak dette som dere selv ikke ser....eller nekter å se.

Visse ting gjør man ikke, å ringe hysteriske hjem til ex-legen for å forhøre vedkommende er en av dem. Dere tar det selvfølgelig profesjonelt gjennom saksbehandler.

Anonymkode: e2b3c...9db

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når dere faktisk ringer privat til legen som har sluttet, ikke skjønner at det er helt feil og faktisk blir snurt når hun avbryter samtalen, begynner jeg å tro at dere har så lite selvinnsikt at det faktisk ligger en sak bak dette som dere selv ikke ser....eller nekter å se.

Visse ting gjør man ikke, å ringe hysteriske hjem til ex-legen for å forhøre vedkommende er en av dem. Dere tar det selvfølgelig profesjonelt gjennom saksbehandler.

Anonymkode: e2b3c...9db

Dette 👆

Anonymkode: bc094...a7a

Skrevet

Kan det være barnets oppførsel? Kanskje han har sett et trist/usikkert barn i hans øyne. Overvekt? Noe du har sagt som har blitt misoppfattet? Umulig å si. Vent til møtet så får du en oppklaring. Lykke til, går så fint :) 

Anonymkode: 3ec87...cc5

Skrevet

Hva sa legen?

Anonymkode: a415e...e8d

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tuller?!? Dere ringte ikke privatnummeret til en fastlege som attpåtil har slutta i jobben sin? Eier dere INGEN respekt eller etikette?

Anonymkode: 3bf2b...926

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du tuller?!? Dere ringte ikke privatnummeret til en fastlege som attpåtil har slutta i jobben sin? Eier dere INGEN respekt eller etikette?

Anonymkode: 3bf2b...926

Det er vel noe som er rart med foreldrene her siden de ble meldt til barnevernet i første omgang.....

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel noe som er rart med foreldrene her siden de ble meldt til barnevernet i første omgang.....

Enig i at de ikke burde ha ringt, legen har uansett ikke kunnet ta dette på telefonen. 

Samtidig skjønner jeg godt desperasjonen etter å få vite noe mer, hvis situasjonen er slik hi beskriver og de virkelig ikke har den fjerneste anelse om hva bekymringsmeldingen bunner i.

Skrevet

Hvor ER oppdateringene fra legebesøket?

Anonymkode: 4947a...a2a

Skrevet

Jeg beklager å si det, men du har ingen anelse om hva som skjer når barnet er sammen med far og stefar. 

Du sier at alt er så fantastisk imellom både deg og stefar og til far. Men du vet kun med hundre prosent sikkerhet hva du selv gjør, ikke hva som skjer når du ikke er tilstede.

Jeg har smertelig erfart at man kan kun stole 100% på seg selv, andre vet man svært lite om.

Anonymkode: 41abd...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...