Gå til innhold

New York som 30 uker gravid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for gode innspill! Skal selvsagt ordne med en god reiseforsikring. Er fremdeles ikke bekymret for komplikasjoner, er selv helsepersonell og vet hvilke forholdsregler man bør ta og hva man skal være obs på... 

Men er fremdeles ikke sikker på om det blir en god opplevelse med kjærestetid i en spennende by, eller mest vonde bein, trøtt, frustrert og sliten dame som angrer fordi kroppen ikke henger med på det hodet vil 😂

Hi

Anonymkode: c3d5e...245

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for gode innspill! Skal selvsagt ordne med en god reiseforsikring. Er fremdeles ikke bekymret for komplikasjoner, er selv helsepersonell og vet hvilke forholdsregler man bør ta og hva man skal være obs på... 

Men er fremdeles ikke sikker på om det blir en god opplevelse med kjærestetid i en spennende by, eller mest vonde bein, trøtt, frustrert og sliten dame som angrer fordi kroppen ikke henger med på det hodet vil 😂

Hi

Har du vært i New York før? Jeg synes avstandene er litt store, og tuben ikke så bra som i London, så derfor ville jeg heller reist dit ;) Kortere flytur, kortere distanser i London by, vel så mye å gjøre på, og enklere å komme seg til og fra :)

Skrevet

Det er jo vanskelig å forutse hvordan dette svangerskapet blir i uke 30 selv om du har vært gravid før. Selv er jeg gravid med nr 3, er ikke så langt på vei, men har 2 så og si helt like svangerskap bak meg, like symptomer, lik mage og lignende. (har 1 av hver)
Dette svangerskapet er overhodet ikke likt de forrige, har hatt helt andre symptomer, og er liksom plutselig veldig usikker på alt. Aner jo ikke hvordan dette blir. Er veldig spennende, men samtidig veldig skummelt.

Jeg ville ikke reist så langt så sent.

Anonymkode: c259a...112

Skrevet

Men skjekk med flyselskapet om du får lov til og reise begge veiene før du bestiller! 

Og som andre sier jeg ville ventet eller tatt en kortere tur!

Skrevet

Har aldri vært i NY nei... ser for meg lange avstander og mye gåing, ja... er vel der skepsisen ligger først og fremst 😉

Hi

Skrevet

Jeg ville droppa det. En ting er gåing på asfalt, jetlag og hovne bein.

Og det er flott å stole på helsevesen og forsikring, både du og baby er sikkert i trygge hender om noe skjer. Men hva om noe skjer som fører til at du plutselig er for dårlig til å fly hjem, men ikke alvorlig nok til at barnet blir født? Ti uker til termin, det er lenge hvis du sitter alene i USA med en femåring hjemme i Norge. Et par premature rier, så er du strandet der helt til barnet er født...

For ikke å si - hva om barnet blir født der, ti uker prematurt... du vil ikke komme hjem før baby er flere mnd gammel.

Sannsynligvis går det helt fint! Men det er faktisk ikke SÅ uvanlig med komplikasjoner. Jeg ville ikke tatt den sjansen.

Skrevet

Prematur fødsel, ligge på sykehus i flere uker etter fødsel, far må dra hjem til femåringen, du er igjen i USA med babyen, kjempekoselig!

Anonymkode: 7a4e8...7e4

Skrevet

Vi planla ferie med broren min og samboeren hans i fjor, her i Norden, men 7 timers biltur. Så ble hun gravid. Ikke noe problem, hun hadde jo vært i så fin form forrige svangerskap. Gjett hvem som ble så sliten og dårlig at hun måtte bli hjemme? Det kan skje den beste, altså.

Anonymkode: 7a4e8...7e4

Skrevet

Jeg fikk høyt blodtrykk og måtte legges inn på sykehus i uke 27 og 28 med mine barn.Fikk akutt alvorlig svangerskapsforgiftning.  De ble født med keisersnitt i uke 31 og 32. 

Jeg var i Barcelona i uke 23. Slitsomt påflyet.og jeg fikk raskt hovne ankler.  Var i København i uke 28, gikk ganske greit, men ble innlagt to dager etter at jeg kom hjem. 

Jeg hadde nok dratt til ett annet sted en NY. 

Anonymkode: c8173...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...