Gå til innhold

Hva sjokkerer deg mest her i livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymkode: dcfa5...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det finnes folk som liker Listhaug..

Anonymkode: 118e9...001

Skrevet

Hvor mange som vil stille opp og hjelpe meg hvis jeg trenger det og ber om det.

Anonymkode: bc758...4fc

Skrevet

Hvor få som stiller opp for meg nå når jeg trenger det, og trygler om det. Hilsen nyoperert og influensasyk alenemor

p.s. Jeg stiller alltid opp for andre. 

Anonymkode: 63068...074

Skrevet

Hvor mange som mangler eller har svært lite samvittighet

Anonymkode: 97183...362

Skrevet

Hvordan noen kan ha så mye hat mot mennesker de ikke kjenner. 

Gjest 5 andre
Skrevet

Har slutta å bli sjokkert. Har insett at vi lever i en gal verden og folk er uberegnelige 😉 

Skrevet

Jeg kommer aldri til å slutte og bli sjokkert over hvor onde mennesker kan være mot hverandre, hvor mye hat som kan finnes i noen. 

Jeg har opplevd å bli voldtatt av familiemedlemmer, psykisk og fysisk terror, utestengelse av stemor og mye annet drit. Likevel har jeg ikke et ondt ben i kroppen, og det kunne ALDRI falt meg inn å oppføre meg på en slik måte mot noen andre. Jeg klarer ikke forstå hva det er som kan gjøre noen så hatefulle at de voldtar, dreper, ekskluderer og/eller hater hele folkegrupper basert på hvor i verden de kommer fra.

Anonymkode: b6900...f30

Skrevet

Hvor mye ære folk tror de kam høste ved å hjelpe andre og hvor egoistiske baktanker noen har ved å hjelpe andre. 

Anonymkode: 18826...7d9

Skrevet

Folk som liker Støre ;) Blir sjokkert over hvor grådige og stygge folk kan være. Har fått to store sjokk det siste året, og har vel tatt litt lærdom av det. Kommer aldri til å skjønne da...

Anonymkode: 0d8b2...416

Skrevet

jeg slutter aldri å bli sjokkert over folks generelle hverdagsuhøflighet! Særlig i trafikken, køsituasjoner, o,l blir jeg tilstadighet minnet på hvor mange som faktisk genuit mener at deres behov og ønsker er viktigere enn andres og at de derfor er i sin rett til å være uhøflig og frekke. TRIST!

Anonymkode: b9f23...fa3

Skrevet

Det er etter hvert lite som sjokkerer meg, jeg har levd ganske lenge, og til og med vært ute ei og anna vinternatt, så å sjokkere meg er vanskelig. Men jeg forundres kraftig over at mennesker kan falle så dypt som enkelte gjør - med viten og vilje. Jeg sikter til FrPs bruneste stortingsrepresentant, fru Listhaug, som uten blygsel til og med vil sette menneskerettighetene, og dermed, grunnloven til side, i sin desperasjon over at noen hjelpetrengende mennesker kommer til landet. Jeg forstår ikke med min beste vilje at det i det hele tatt er mulig å unnfange en slik tanke. 

Ikke blir jeg sjokkert over den sittende regjeringens økonomiske politikk og uttalelser heller, jeg kjenner de politiske ideologiene for godt til det. Likevel blir jeg forundret og ikke minst redd, disse blå politikerne må tilbake til opposisjonsplass og heller være gneldrebikkjer der. Slik de holder på nå, vil norsk økonomi være kjørt i grøfta innen to-tre år, og innhugget i oljefondet så stort at det ikke blir stort igjen til våre etterkommere. 

Erna Solbergs uttalelse i dag sjokkerer meg likevel litt, for hvor liten selvinnsikt er det egentlig mulig å ha, tenker jeg. Da hun blåste av Støres kommentar om at Norge har blitt et kaldere samfunn i årene med blå-blått styre, så forsto jeg, lettere sjokkert, at dama jo i det hele tatt ikke ser samfunnet rundt seg, hun ser ikke lenger enn sin egen nesetipp. 

Anonymkode: 5e950...e4d

Skrevet

Det som sjokkerer meg i dagens politiske bilde. 

Det er ikke Listhaug. Det finnes alltid sånne. Det som sjokkerer er at hun er tatt inn i Regjering. 

Det er at denne Søvik er tatt inn i regjering, så går det noen år. Er det bare jeg sim er så gammel at jeg husker hva han gjorde? Voksne gifte menn med makt, tar ikke med seg unger, knapt over seksuelle lavalder på hotellrom for å pule. Guffen type, som styrer landet. 

Erna kan ikke ha god dømmekraft og det har hun tydeligvis ikke om hun ikke ser at det er et kaldere samfunn. Må jo det være når en DIB  kvinne mente vi måtte se til USA for gode velferdsordninger. En merker det over alt. 

Skrekkelig utvikling. 

Anonymkode: 036e6...816

Skrevet

Hvor dumme og uintelligente folk flest er 

Anonymkode: ac184...691

Skrevet

For øyeblikket er jeg sjokkert over en slektning som avlyste besøket i dag fordi hennes syvåring mister tenner. Hun har så fryktelige smerter, klarer ikke spise så hun trengte en rolig dag på sofaen med mat hun klarer å spise. 😮

Altså, mine har også vist noen smådramstiske sider rundt tannfelling. Men man er virkelig ikke syk fordi man mister tenner. 

Ellers er jeg sjokkert over vaksinemotstandere, rasister og folk som generelt mangler folkeskikk. 

Jeg blir ofte sjokkert. 😊

Anonymkode: 89e2f...3bc

Skrevet

Tror ikke det er noe som kan gjøre meg sjokkert lengre......

Anonymkode: 2fe15...4f0

Skrevet

folk som forgriper seg på barn! Tenk å gjøre noe så helt grusomt :(

Terrorangrep i Norge!

Anonymkode: ea110...07e

Skrevet

Jeg ble faktisk litt glad når jeg leste nedover kommentarfeltet her.Jeg har lurt på om jeg er den eneste som reagerer på Listhaug, for jeg har stort sett bare sett støtteerklæringer og lovprisninger i diverse kommentarfelt.Men jeg er jammen ikke alene om å føle redsel og skam for hennes holdninger,likevel =)

Skrevet

Jeg er sjokkert og skremt over hatet jeg ser i div media. 

Hat mot alt som ikke er helt som en selv. Hat mot muslimer (eller innvandrerne som det så fint snevres inn til, uten tanke for at de også kommer i alle former og fasonger), hat mot uføre og hat mot homofile. 

Jeg føler at verden er blitt et farligere sted hvor ekstreme holdninger blir mer og mer akseptert.

Vi har jo faktisk en INKLUDERINGSMINISTER som foreslår at man setter menneskehetsrettighetene til side for en spesiell gruppe mennesker. Det skremmer vettet av meg!

Skrevet

Jeg blir stadig sjokkert jeg 

Uken som gikk ble jeg sjokkert over at en tilsynelatende morsom og godt likt oppfinner kunne partere et menneske han påstår døde av en ulykke i hans båt. Andre som opplever en ulykke med døden til følge tett på ringer nødetatene og blir traumatisert, han parterte liket 

Jeg ble også litt sjokkert på foreldremøtet, vi hadde en dugnad i fjor hvor vi samlet inn penger til klassetur. Man kunne velge om man ville selge noen ting eller kjøpe seg fri fra dugnaden ved å sette 400 kr inn på klassekassa. Så kommer det frem at halvparten av klassen ikke gjorde noen av delene, ikke deltok på dugnad og ikke satte inn penger, halvparten! Det var sjokkerende mange gratispassasjerer i en og samme klasse... 

Anonymkode: c458b...496

Skrevet

Over de som tar abort og ikke angrer etterpå

Anonymkode: 0a6d7...dda

Skrevet
4 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg er sjokkert og skremt over hatet jeg ser i div media. 

Hat mot alt som ikke er helt som en selv. Hat mot muslimer (eller innvandrerne som det så fint snevres inn til, uten tanke for at de også kommer i alle former og fasonger), hat mot uføre og hat mot homofile. 

Jeg føler at verden er blitt et farligere sted hvor ekstreme holdninger blir mer og mer akseptert.

Vi har jo faktisk en INKLUDERINGSMINISTER som foreslår at man setter menneskehetsrettighetene til side for en spesiell gruppe mennesker. Det skremmer vettet av meg!

Skulle til å sette meg og skrive, og så ser jeg at du har skrevet akkurat det jeg tenkte. Just presis. Helt enig. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som sjokkerer meg i dagens politiske bilde. 

Det er ikke Listhaug. Det finnes alltid sånne. Det som sjokkerer er at hun er tatt inn i Regjering. 

Det er at denne Søvik er tatt inn i regjering, så går det noen år. Er det bare jeg sim er så gammel at jeg husker hva han gjorde? Voksne gifte menn med makt, tar ikke med seg unger, knapt over seksuelle lavalder på hotellrom for å pule. Guffen type, som styrer landet. 

Erna kan ikke ha god dømmekraft og det har hun tydeligvis ikke om hun ikke ser at det er et kaldere samfunn. Må jo det være når en DIB  kvinne mente vi måtte se til USA for gode velferdsordninger. En merker det over alt. 

Skrekkelig utvikling. 

Anonymkode: 036e6...816

Enig! En ting er at folk ikke skal dømmes for all ettertid og få nye sjanser. Men å sette slike personer til å styre landet vårt er rett og slett uansvarlig!

For ikke å glemme Per Sandberg. Han er dømt for å skalle ned og slå til en asylsøker. Og dagens regjering mente det var en kjempegod idé å sette en slik mann som innvandrings- og integreringsminister når Listhaug skulle ha permisjon. Så der Listhaug har fulltidsstilling som minister, der kunne mannen Sandberg plutselig ha to ministerposter, dvs. to stillinger som hver for seg egentlig er mer enn 100 % stilling. Men kanskje ikke så rart, å gjøre Sandberg til fiskeriminister når han ikke kunne noe som helst om temaet var ikke akkurat noen genistrek det heller.

Og så har vi selvfølgelig Erna selv som la seg på rygg for Kinas myndigheter, har gått med på å "ikke kritisere" kinesiske myndigheters menneskerettighetssyn. Hun nektet å møte fredsprisvinner Dalai Lama rett etter hun ble statsminister for å smiske med kinesiske myndigheter. Og etter fire år med smisking for myndigheter som konsekvent og stadig bryter menneskerettighetene så har Kina fremdeles ikke åpnet for salg av norsk laks til Kina. Da fredsprisvinner Liu Xiaobo døde kom Erna også med den tammeste og flaueste uttalelsen av alle vestens statsoverhoder. Hun og hennes regjering er rett og slett skammelig! Og den tar ikke vare på norske verdier slik de liker å påstå.

At Krf og Venstre forsvarer å være i regjering med slike folk viser at også de gjerne selger prinsippene sine for å makt.

Anonymkode: 607be...b74

Skrevet

Og så sjokkerer det meg at folk tror de vet alt om internasjonalt diplomati, hvilken kompetanse som kreves i ulike stillinger, og tror de kan se inn i folks hoder og vite hva de tenker og mener. 

Å se verden svart/hvitt er alltid skremmende. Å tro at det bare er en selv som har skjønt det er skremmende. Å mangle evnen til refleksjon fra ulike synsvinkler er skremmende. 

Anonymkode: ac184...691

Gjest Antarctica
Skrevet

At den åpenbart svaktbegavede, sannsynligvis sinnslidende og muligens demente millionarvingen ble president i USA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...