Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #26 Skrevet 27. august 2017 På 26. august 2017 den 11.34, Anonym bruker skrev: Vet faktisk om to sånne mødre som bare har forlatt barnet for å leve livet istedenfor så far har full omsorg for barnet,å mor er knapt nok intressert i samvær. Dette er menn jeg har datet da så har jo kun hørt en side av saken.Den ene ungen syns jeg veldig synd på som må bo alene med faren,han er altfor streng mot barnet sitt synes jeg! Om barnet på 4 år gjør noe galt så må sønnen ofte sitte hele DAGEN på rommet sitt kunne far fortelle. Han hadde også sagt til de ansatte i barnehagen at om sønnen gjorde noe galt,så måtte de bare ta sønnen så hardt som de hadde lov til i barnehagen! Hvem sier vel sånt?? Mistet alle føleser for han å møtte han aldri igjen. Den andre alenepappaen virker som en god far som er engasjert i barnet å som gjør det som er best for barnet sitt Anonymkode: 6b6b9...062 Du sa fra til barnevernet, håper jeg...? Anonymkode: 08435...bcf
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #27 Skrevet 27. august 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når jeg leste innlegget ditt ga det inntrykk av at du er bitter og at du trenger hjelp til å takle en del av det følelsesmessige. Det kan også gjøre at du bryr deg mindre om hva andre måtte mene. Søk igjen om avlastningshjem, ikke gi deg. Får du fremdeles ikke det, søk etter reservebesteforeldre som kanskje ikke har noen selv, eller hvis barn og barnebarn bor langt borte og savner noen å bry seg om i hverdagen. Har du mulighet økonomisk, skaff deg barnevakt en gang eller to i måneden, eller oftere, og gjør noe for deg selv de timene. Anonymkode: 876e3...6e8 Neida. Jeg er ikke så veldig bitter. Jeg kommer meg gjennom dagene og det er som det er. Men jeg kjenner jeg blir litt sint når mødre som ikke er slitne og som ikke har de utfordringene andre har og som elsker hvert sekund med barna sine dømmer mødre som ikke orker det og som ikke takler det å konstant være sliten. De forstår ikke at ikke alle elsker hvert sekund de har barne og at de ikke ser på det som en velsignelse å ha barn. Jeg har vært så på bunn selv at jeg vurderte å sende barna i fosterhjem fordi de ikke hadde det godt med meg som mamma. Jeg brukte reservene og mer til og var på bunnen av bunnen. Men jeg fikset det også. Men jeg tør ikke fortelle det til noen, for det er ingen som forstår at jeg ikke vil ha disse barna hele tiden. Egentlig var hele poenget med svaret mitt at jeg godt kan forstå at noen mødre mener barna er bedre tjent med en annen hverdag enn de har hos mor, og at de forstår det er faktisk utelukkende positivt. Det finnes nok av de som mener de er gode mødre og tviholder på det mens barna lider. Jeg forstår at noen gir fra seg barna, for jeg var så nærme selv en gang. Men jeg tok kanskje litt av og det ble litt sutrete. Jeg ser den. Men hvis holdningene til mødre som leverer barna til far til barnets beste hadde endret seg litt, så tror jeg mange barn ville fått det bedre. Ingen bar er tjent med å leve med en mor som føler at barna fanger de i huset. jeg står forøvrig på liste for avlastning, så det er ikke avsluttet. Me jeg har stått der lenge, så det ser dårlig ut foreløpig. Men jeg klarer meg greit. Skulle bare ønske noen tok disse barna en helg her og der uten betaling for gjerningen. Skulle ønske jeg kunne ringe noen og si "jeg er bedt på fest på lørdag, kan barna være hos dere?" Og høre "ja, selvfølgelig! Kos deg på fest!" I stedet for "jeg passer ikke barna for at du skal rangle rundt" Anonymkode: c7691...ce6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #28 Skrevet 27. august 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du sa fra til barnevernet, håper jeg...? Anonymkode: 08435...bcf Nei kuttet bare kontakten med han,for han hadde ikke fått oppdratt min unge på den måten! Anonymkode: 6b6b9...062
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #29 Skrevet 28. august 2017 Er mange mødre som prioterer sex, fest og moro over barnet.. noe jeg ALDRI ville gjort, har ikke besøk av daten engang når han er hjemme, er kun fokus på han da, og etter han sover, slapper jeg av.. Men er jo mange tilfeller der mor ikke er god nok heller Anonymkode: 9cb9f...799
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #30 Skrevet 28. august 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Neida. Jeg er ikke så veldig bitter. Jeg kommer meg gjennom dagene og det er som det er. Men jeg kjenner jeg blir litt sint når mødre som ikke er slitne og som ikke har de utfordringene andre har og som elsker hvert sekund med barna sine dømmer mødre som ikke orker det og som ikke takler det å konstant være sliten. De forstår ikke at ikke alle elsker hvert sekund de har barne og at de ikke ser på det som en velsignelse å ha barn. Jeg har vært så på bunn selv at jeg vurderte å sende barna i fosterhjem fordi de ikke hadde det godt med meg som mamma. Jeg brukte reservene og mer til og var på bunnen av bunnen. Men jeg fikset det også. Men jeg tør ikke fortelle det til noen, for det er ingen som forstår at jeg ikke vil ha disse barna hele tiden. Egentlig var hele poenget med svaret mitt at jeg godt kan forstå at noen mødre mener barna er bedre tjent med en annen hverdag enn de har hos mor, og at de forstår det er faktisk utelukkende positivt. Det finnes nok av de som mener de er gode mødre og tviholder på det mens barna lider. Jeg forstår at noen gir fra seg barna, for jeg var så nærme selv en gang. Men jeg tok kanskje litt av og det ble litt sutrete. Jeg ser den. Men hvis holdningene til mødre som leverer barna til far til barnets beste hadde endret seg litt, så tror jeg mange barn ville fått det bedre. Ingen bar er tjent med å leve med en mor som føler at barna fanger de i huset. jeg står forøvrig på liste for avlastning, så det er ikke avsluttet. Me jeg har stått der lenge, så det ser dårlig ut foreløpig. Men jeg klarer meg greit. Skulle bare ønske noen tok disse barna en helg her og der uten betaling for gjerningen. Skulle ønske jeg kunne ringe noen og si "jeg er bedt på fest på lørdag, kan barna være hos dere?" Og høre "ja, selvfølgelig! Kos deg på fest!" I stedet for "jeg passer ikke barna for at du skal rangle rundt" Anonymkode: c7691...ce6 Hvor bor du? Anonymkode: a8a91...a50
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #31 Skrevet 28. august 2017 Hvorfor er det verre at mor ikke er interessert i å være mamma, enn at far ikke er interessert i å være pappa? Anonymkode: 4feee...ca7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #32 Skrevet 28. august 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er mange mødre som prioterer sex, fest og moro over barnet.. noe jeg ALDRI ville gjort, har ikke besøk av daten engang når han er hjemme, er kun fokus på han da, og etter han sover, slapper jeg av.. Men er jo mange tilfeller der mor ikke er god nok heller Anonymkode: 9cb9f...799 Kjenner virkelig ingen som prioritere dette over barna, verken av yngre eller eldre foreldre. Men jeg kjenner mange foreldre som når småbarnstiden er over, også lettere har kunnet finne tid til voksenbehov- enten dette er sex, en kveld på teater eller en fest med gode venner. Anonymkode: a8a91...a50
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #33 Skrevet 28. august 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er mange mødre som prioterer sex, fest og moro over barnet.. noe jeg ALDRI ville gjort, har ikke besøk av daten engang når han er hjemme, er kun fokus på han da, og etter han sover, slapper jeg av.. Men er jo mange tilfeller der mor ikke er god nok heller Anonymkode: 9cb9f...799 stakkars kjæreste som kun er god nok når du ikke har barnet ditt. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som kun ville møte meg når jeg har barnefri! Skal vi være sammen så må han selvsagt komme etter sønnen min er lagt seg også. Anonymkode: 6b6b9...062
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #34 Skrevet 28. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: stakkars kjæreste som kun er god nok når du ikke har barnet ditt. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som kun ville møte meg når jeg har barnefri! Skal vi være sammen så må han selvsagt komme etter sønnen min er lagt seg også. Anonymkode: 6b6b9...062 Hun skrev daten, så jeg tror ikke det er snakk om en kjæreste. Anonymkode: a8a91...a50
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #35 Skrevet 28. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun skrev daten, så jeg tror ikke det er snakk om en kjæreste. Anonymkode: a8a91...a50 Og så tenker jeg at det er lurt å vite at man ønsker å satse før barna og kjæresten møter hverandre. Anonymkode: a8a91...a50
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #36 Skrevet 28. august 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei kuttet bare kontakten med han,for han hadde ikke fått oppdratt min unge på den måten! Anonymkode: 6b6b9...062 Så ett eller annet sted sitter fortsatt den fireåringen i husarrest for filleting og blir tyrannisert av faren? Anonymkode: 08435...bcf
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #37 Skrevet 28. august 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så ett eller annet sted sitter fortsatt den fireåringen i husarrest for filleting og blir tyrannisert av faren? Anonymkode: 08435...bcf Det er flere år siden jeg sa akkurat det samme her inne til henne når hun fortalte det samme, hun syntes ikke det var noe som angikk henne da heller... Det er ufattelig provoserende å se at hun fremdeles forteller samme historie her inne, uten å skjønne at historien viser at hun selv har like dårlige empatiske evner som eksen hun snakker om. Anonymkode: a8a91...a50
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #38 Skrevet 28. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det verre at mor ikke er interessert i å være mamma, enn at far ikke er interessert i å være pappa? Anonymkode: 4feee...ca7 Det som er ille er jo når den som alltid har vært der forsvinner. Anonymkode: 84778...50b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #39 Skrevet 29. august 2017 Jeg begynner å lure på om det er større klasseskiller i dette landet enn jeg trodde. Ingen av mine barndomskamerater jeg har kontakt med, nye venner eller naboer har oppført seg som donorer. Ingen forhold har kantret så tidlig etter fødsel at kun 1 person har hatt permisjon alene. (Unntaket er hun som ble inseminert, ukjent donor.) Alle fedrene tar enten hele fedrekvoten eller fedrekvoten + noe av fellesperioden og ser det som verdifullt. Eller er det slik at de som har noe å klage over skriver det her, mens de aller fleste som lever et "normal" liv bare ikke kommer frem her, slik at det forumet her gir et svært uriktig bilde av hvordan samfunnet i Norge er? Hilsen pappa i perm. Anonymkode: 2e7d1...1ab
Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2017 #40 Skrevet 29. august 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg begynner å lure på om det er større klasseskiller i dette landet enn jeg trodde. Ingen av mine barndomskamerater jeg har kontakt med, nye venner eller naboer har oppført seg som donorer. Ingen forhold har kantret så tidlig etter fødsel at kun 1 person har hatt permisjon alene. (Unntaket er hun som ble inseminert, ukjent donor.) Alle fedrene tar enten hele fedrekvoten eller fedrekvoten + noe av fellesperioden og ser det som verdifullt. Eller er det slik at de som har noe å klage over skriver det her, mens de aller fleste som lever et "normal" liv bare ikke kommer frem her, slik at det forumet her gir et svært uriktig bilde av hvordan samfunnet i Norge er? Hilsen pappa i perm. Anonymkode: 2e7d1...1ab Nei. Det er du som lever et beskyttet liv. Hvis du spør familievernkontorene landet rundt, så vil de si at medier er veldig flinke til å skrive om "mødre som saboterer samvær og fedre som ikke får møte barna". Mens realitetene er at det hver helg sitter unger klare med sekken pakket og venter på en pappa som ikke kommer. Det er like vanlig som løvetann, og helt underrapportert. Litt fordi vi "tror det skal være sånn". Mødrene har svarteper fordi de føder. Så enkelt. På noen felter er vi fortsatt fast i 1800-tallet.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #41 Skrevet 29. august 2017 På 28.8.2017 den 14.13, Anonym bruker skrev: Og så tenker jeg at det er lurt å vite at man ønsker å satse før barna og kjæresten møter hverandre. Anonymkode: a8a91...a50 Det er jeg enig i men er likevel ikke så hysterisk at han ikke kan få komme på besøk når småen er lagt seg. Anonymkode: 6b6b9...062
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #42 Skrevet 29. august 2017 31 minutter siden, Pashla skrev: Nei. Det er du som lever et beskyttet liv. Hvis du spør familievernkontorene landet rundt, så vil de si at medier er veldig flinke til å skrive om "mødre som saboterer samvær og fedre som ikke får møte barna". Mens realitetene er at det hver helg sitter unger klare med sekken pakket og venter på en pappa som ikke kommer. Det er like vanlig som løvetann, og helt underrapportert. Litt fordi vi "tror det skal være sånn". Mødrene har svarteper fordi de føder. Så enkelt. På noen felter er vi fortsatt fast i 1800-tallet. Det å få lov å ta seg av-, og å få fostre opp egne barn, er det å sitte igjen med svarteper? Anonymkode: 84778...50b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #43 Skrevet 29. august 2017 7 minutter siden, Pashla skrev: Nei. Det er du som lever et beskyttet liv. Hvis du spør familievernkontorene landet rundt, så vil de si at medier er veldig flinke til å skrive om "mødre som saboterer samvær og fedre som ikke får møte barna". Mens realitetene er at det hver helg sitter unger klare med sekken pakket og venter på en pappa som ikke kommer. Det er like vanlig som løvetann, og helt underrapportert. Litt fordi vi "tror det skal være sånn". Mødrene har svarteper fordi de føder. Så enkelt. På noen felter er vi fortsatt fast i 1800-tallet. Jeg gjengir omgangskretsen i mitt liv. Mitt liv er ikke beskyttet. Det består akkurat av de menneskene det består av. For en nedlatende #%&#£ du er. Når mødre ender opp med omsorgen i 90% av tilfellene så er det vel rart om 10% som er fedre hadde stått for majoriteten av sabotasjen. Det er ingen grunn til at et samfunnsproblem som kvinner er skyld i oftere enn menn skal skusles bort av media kun fordi du ikke liker det av ukjent årsak. Treffer dette et feministgen hos deg? "Mens realitetene er at det hver helg..." Din realitet da eller? Eller kjenner du, men ikke jeg hele sannheten? Svartmaling av menn på generell basis. Du teller menn som løvetann. For et motbydelig syn du har på det motsatte kjønn. Om du har barn og forholdet ikke fungerte, så ikke tro alle menn er som han. Jeg synes du virker svært vanskelig. Du angriper jo mitt syn som er at jeg kjenner folk som holder sammen og deler permisjon. Du høre bitter ut. Er det ikke flott for menneskene jeg kjenner at de er sammen og deler permisjon? Underrapporterte mørketall kan vel både gå begge veier og kan ikke tallfestes. Forstår ikke at du nevner det en gang. Mødre har svarteper fordi de føder? Jaha? Litt kontekst hadde vært bra. Vet du hva familievernkontoret mener om mediedekningen rundt samværssabotasje? Det er lite troverdig. Faksimile takk. Jeg tror du lever på 1800-tallet. Det er like mange forhold som fungerer, som ikke fungerer etter at barn har kommet til verden. 50% De fleste som deler lag klarer begge å oppføre seg. Hvor mange prosent har du igjen da? Maks 20%? Annet tall? Ingen kvinner som lager bråk eller ikke oppfører seg av disse 20% som har gått fra hverandre? Isåfall si hvor mange som er menn sitter igjen med når du trekker fra kvinner som lager bråk? Som du forstår så kommer du med knappest mulig margin opp til et tosifret tall. Anonymkode: 2e7d1...1ab
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #44 Skrevet 29. august 2017 Takler man ikke å ha barn så skal man ikke få barn! Så lett er det. Dere må tenke før dere popper ut unger. Stakkars stakkars små som får slike foreldre! Man SKAL sette barna sine først. Og man BLIR SLITEN JA! Jeg er så sliten hver dag at jeg stuper, men faen jeg har fått disse barna, da tar jeg ordentlig være på dem og ofrer det jeg må. Ta dere sammen kvinnfolk! Syntes ikke synd på de som skal ha unger men når ting blir slitsomt så stikker de av. Eller klager og er bitre. Ungene merker dette! Anonymkode: bc669...0c8
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #45 Skrevet 29. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takler man ikke å ha barn så skal man ikke få barn! Så lett er det. Dere må tenke før dere popper ut unger. Stakkars stakkars små som får slike foreldre! Man SKAL sette barna sine først. Og man BLIR SLITEN JA! Jeg er så sliten hver dag at jeg stuper, men faen jeg har fått disse barna, da tar jeg ordentlig være på dem og ofrer det jeg må. Ta dere sammen kvinnfolk! Syntes ikke synd på de som skal ha unger men når ting blir slitsomt så stikker de av. Eller klager og er bitre. Ungene merker dette! Anonymkode: bc669...0c8 Man vet aldri hva man går til. Et liv før barn og et liv etter barn er to forskjellige verdener. Og alle takler det forskjellig. Syns ikke man skal dømme kvinner noe hardere enn menn. Og det ser jeg jo vi gjør her. Anonymkode: fa42d...009
Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2017 #46 Skrevet 29. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjengir omgangskretsen i mitt liv. Mitt liv er ikke beskyttet. Det består akkurat av de menneskene det består av. For en nedlatende #%&#£ du er. Når mødre ender opp med omsorgen i 90% av tilfellene så er det vel rart om 10% som er fedre hadde stått for majoriteten av sabotasjen. Det er ingen grunn til at et samfunnsproblem som kvinner er skyld i oftere enn menn skal skusles bort av media kun fordi du ikke liker det av ukjent årsak. Treffer dette et feministgen hos deg? "Mens realitetene er at det hver helg..." Din realitet da eller? Eller kjenner du, men ikke jeg hele sannheten? Svartmaling av menn på generell basis. Du teller menn som løvetann. For et motbydelig syn du har på det motsatte kjønn. Om du har barn og forholdet ikke fungerte, så ikke tro alle menn er som han. Jeg synes du virker svært vanskelig. Du angriper jo mitt syn som er at jeg kjenner folk som holder sammen og deler permisjon. Du høre bitter ut. Er det ikke flott for menneskene jeg kjenner at de er sammen og deler permisjon? Underrapporterte mørketall kan vel både gå begge veier og kan ikke tallfestes. Forstår ikke at du nevner det en gang. Mødre har svarteper fordi de føder? Jaha? Litt kontekst hadde vært bra. Vet du hva familievernkontoret mener om mediedekningen rundt samværssabotasje? Det er lite troverdig. Faksimile takk. Jeg tror du lever på 1800-tallet. Det er like mange forhold som fungerer, som ikke fungerer etter at barn har kommet til verden. 50% De fleste som deler lag klarer begge å oppføre seg. Hvor mange prosent har du igjen da? Maks 20%? Annet tall? Ingen kvinner som lager bråk eller ikke oppfører seg av disse 20% som har gått fra hverandre? Isåfall si hvor mange som er menn sitter igjen med når du trekker fra kvinner som lager bråk? Som du forstår så kommer du med knappest mulig margin opp til et tosifret tall. Anonymkode: 2e7d1...1ab Ok. Mye adrenalin her. Jeg har ikke funnet på dette selv, siterer bare fagfolkene.
Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2017 #47 Skrevet 29. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det å få lov å ta seg av-, og å få fostre opp egne barn, er det å sitte igjen med svarteper? Anonymkode: 84778...50b Praktisk, helsemessig og økonomisk kan det være svarteper, ja. Men på gamlehjemmet får man nok mer besøk!
Nyttårs barn Skrevet 29. august 2017 #48 Skrevet 29. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg begynner å lure på om det er større klasseskiller i dette landet enn jeg trodde. Ingen av mine barndomskamerater jeg har kontakt med, nye venner eller naboer har oppført seg som donorer. Ingen forhold har kantret så tidlig etter fødsel at kun 1 person har hatt permisjon alene. (Unntaket er hun som ble inseminert, ukjent donor.) Alle fedrene tar enten hele fedrekvoten eller fedrekvoten + noe av fellesperioden og ser det som verdifullt. Eller er det slik at de som har noe å klage over skriver det her, mens de aller fleste som lever et "normal" liv bare ikke kommer frem her, slik at det forumet her gir et svært uriktig bilde av hvordan samfunnet i Norge er? Hilsen pappa i perm. Anonymkode: 2e7d1...1ab Det er nok en del klasseskiller ja. Jeg har også levd relativt beskytter og synes det er helt utrolig hvor folk finner disse ubrukelige mannfolkene ☺
Mammaka Skrevet 9. oktober 2017 #49 Skrevet 9. oktober 2017 På 26.8.2017 den 21.56, Anonym bruker skrev: Merkelig innlegg. Jeg kjenner ingen mødre som har gitt fra seg omsorgen til far. Vet om et tilfelle hvor far har mer enn mor, han har 60%. Anonymkode: 7089c...3ac Ikke merkelig i det hele tatt vil nå jeg si☝️
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #50 Skrevet 10. oktober 2017 På 27.8.2017 den 17.59, Anonym bruker skrev: Neida. Jeg er ikke så veldig bitter. Jeg kommer meg gjennom dagene og det er som det er. Men jeg kjenner jeg blir litt sint når mødre som ikke er slitne og som ikke har de utfordringene andre har og som elsker hvert sekund med barna sine dømmer mødre som ikke orker det og som ikke takler det å konstant være sliten. De forstår ikke at ikke alle elsker hvert sekund de har barne og at de ikke ser på det som en velsignelse å ha barn. Jeg har vært så på bunn selv at jeg vurderte å sende barna i fosterhjem fordi de ikke hadde det godt med meg som mamma. Jeg brukte reservene og mer til og var på bunnen av bunnen. Men jeg fikset det også. Men jeg tør ikke fortelle det til noen, for det er ingen som forstår at jeg ikke vil ha disse barna hele tiden. Egentlig var hele poenget med svaret mitt at jeg godt kan forstå at noen mødre mener barna er bedre tjent med en annen hverdag enn de har hos mor, og at de forstår det er faktisk utelukkende positivt. Det finnes nok av de som mener de er gode mødre og tviholder på det mens barna lider. Jeg forstår at noen gir fra seg barna, for jeg var så nærme selv en gang. Men jeg tok kanskje litt av og det ble litt sutrete. Jeg ser den. Men hvis holdningene til mødre som leverer barna til far til barnets beste hadde endret seg litt, så tror jeg mange barn ville fått det bedre. Ingen bar er tjent med å leve med en mor som føler at barna fanger de i huset. jeg står forøvrig på liste for avlastning, så det er ikke avsluttet. Me jeg har stått der lenge, så det ser dårlig ut foreløpig. Men jeg klarer meg greit. Skulle bare ønske noen tok disse barna en helg her og der uten betaling for gjerningen. Skulle ønske jeg kunne ringe noen og si "jeg er bedt på fest på lørdag, kan barna være hos dere?" Og høre "ja, selvfølgelig! Kos deg på fest!" I stedet for "jeg passer ikke barna for at du skal rangle rundt" Anonymkode: c7691...ce6 Hvor gamle er barna dine? går de i barnehage/skole? hva med å ta en tur til fastlegen og høre om en sykemelding? Send barna i barnehagen og bruk dagene godt. Sov, gå turer i frisk luft og få orden på hus, hjem og tanker. Du sier de få helgene du faktisk har fri blir du løpende hit og dit pga andre forventer dette. Hvorfor det? Har du en sjelden fri helg så lær deg å si nei. Det er ditt ansvar. Lag et program for helga og følg det. Spør noen om noe du ikke har lyst til så si nei. når barna er store nok så er tipset mitt å be kompiser på overnatting. Ofte enklere å ha to barn med hver sin kompis, enn kun søsken hjemme. Så kan du sende de til kompiser på overnatting! Vips en kveld fri. sjekk ellers om det finnes andre alenemødre i barnehagen. Mulig dere kan samarbeide litt? Være barnevakt for hverandre, bytte på å være hjemme på planleggingsdager osv. hva med besteforeldre og dine søsken? Har du bedt de om hjelp? Anonymkode: affa6...8be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå