Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #26 Skrevet 26. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det som er pussig er vel at du ikke skjønner at det kan være forskjellige folk som svarer i de forskjellige trådene. Anonymkode: c543d...249 Selvfølgelig skjønner jeg det, men jeg ser på tendenser, det inntrykket jeg sitter igjen med etter xx antall tråder om disse temaene her inne. Flere som mener man skal ta hensyn til religion enn ikke. Flere som mener man ikke skal ta hensyn til reelle matintoleranser enn ta hensyn til det. Jeg synes det er pussig. Og kom bare med en betraktning. Men trenger ikke diskutere det mer, for det blir en avsporing av His tema. Anonymkode: 78c48...6f3
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 26. august 2017 #27 Skrevet 26. august 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Så de har både halalmat og svinekjøtt i den barnehagen? Da er det vel ikke noe problem? Jeg syns det er litt spesielt at barn på småbarnsavdelingen diskuterer rent og urent kjøtt da. Er de ikke ca 0-3 år der? Om det er viktig for deg at han spiser svinekjøtt må du forklare forskjellen på muslim og ikke og jobbe litt med holdningen hans. Og hvorfor skal dere ikke spise halalkjøtt egentlig? Hvis du ikke er muslim betyr vel ikke en bønn noe for deg og smaksmessig er det selvsagt ingen forskjell på hvordan kjøttet er slaktet. Jeg får følelsen av at det bare er et prinsipp for deg og oppfordrer deg til å tenke over hvorfor dette betyr noe som helst? Anonymkode: c543d...249 Sønnen min på 10 spiser ikke svin pga av bestevennen Abdullah ifra 2 år i samme barnehage😅 Uff🙈 Vi byttet, men det var mange andre ting som var feil med den barnehagen..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #28 Skrevet 26. august 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Sikkert ikke, men det handler om respekt for at vi ikke spiser halalkjøtt. Dessuten ville han ikke spise svinekjøtt for de andre barna sa det var skittent kjøtt Anonymkode: 73f52...0c6 Så en av barna på småavdelinten som er 0-2 år har sagt at svinekjøtt er skittent? 😂 Det var dagens Anonymkode: 93c93...491
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 26. august 2017 #29 Skrevet 26. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så en av barna på småavdelinten som er 0-2 år har sagt at svinekjøtt er skittent? 😂 Det var dagens Anonymkode: 93c93...491 Så stor innvirkning har altså barn på hverandre!🤗 10 år er gutten min og spiser ikke gris enda, pga at en barnehage kompis sa at skinke var rompa til grisen og derfor var skittent... først kutta han skinka, så begynte han å spørre om alt han spiste om det var svin..😂 når han var ca 3,5 år så var det ikke mer svin på han. Har hatt en 1-års periode med noe pølser og ribbe noen år på rad. Ellers ingenting😆 så det skjer vist med flere, ser jeg!🐷
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #30 Skrevet 26. august 2017 Jeg hadde helt klart flyttet. Anonymkode: cdad6...113
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #31 Skrevet 26. august 2017 29 minutter siden, gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ skrev: Så stor innvirkning har altså barn på hverandre!🤗 10 år er gutten min og spiser ikke gris enda, pga at en barnehage kompis sa at skinke var rompa til grisen og derfor var skittent... først kutta han skinka, så begynte han å spørre om alt han spiste om det var svin..😂 når han var ca 3,5 år så var det ikke mer svin på han. Har hatt en 1-års periode med noe pølser og ribbe noen år på rad. Ellers ingenting😆 så det skjer vist med flere, ser jeg!🐷 Gutten din har jo bare blitt fortalt sannheten. Grisen spiser jo sin egen drit! Anonymkode: 93c93...491
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #32 Skrevet 26. august 2017 Jeg hadde flyttet...uten tvil! Synes det er rart at flere skriver at det ikke er noe problem i forhold til språk siden ungen er så liten. Men, den er jo i den alderen hvor den skal lære å snakke....da er det jo avgjørende for barnet at det snakkes norsk rundt det! Multikulturell diversitet kan være fint og spennende, men det er ikke bra når man plutselig bor i "lille mogadishu" eller "lille warsawa"....Det er for øvrig ikke heller multikulturelt samfunn, men ghetto. Det er uheldig også i forhold til det en skrev over at man rett og slett får store kommunikasjonsproblemeer mellom foreldre og barnehage, noe som kan skape store problemer og dårlig miljø. Hadde ikke tatt den risken! Anonymkode: 07ffa...143
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #33 Skrevet 26. august 2017 Tusen takk for så mange gode svar! Barnehagen er veldig fin på alle måter egentlig, så vi synes dette er vanskelig. Klar overvekt av norske ansatte i BHG, så språkpåvirkning fra de er ikke noe problem. De andre foreldrene kan norsk, men hjemme med barna snakker de sitt morsmål, så jevnt over ligger de utenlandske barna etter språkmessig. Når det gjelder kultur tenker jeg på ting som at det er veldig slunken deltakelse på ting som f.eks Lucia (ikke at det betyr så himla mye for meg akkurat det, men det blir litt prinsippet -dette er tradisjon i Norge). Veldig få av de utenlandske foreldrene som møter på foreldremøte, det blir så lite engasjement.. og ja, jeg sitter i FU. Det er litt sånn at når man er med der så er man med for resten av BHGperioden -veldig vanskelig å få to representanter fra hver avdeling -det er så utrolig synd at det er sånn! vi snakket rundt dette da eldste begynte i BHG, men da var det i det minste halvparten norske. Og nå kommer det opp igjen da vi ser fordelingen på småbarnsavd for i år. det blir en jevnere fordeling når de begynner på skolen, men det er jo mange og viktige år før de kommer dit. De to andre BHG som naturlig hører til "vår" barneskole er fulle med ventelister, så det er ikke bare å bytte heller. Magefølelsen vår sier egentlig at vi bør flytte... men det er en stor prosess, og vi har vært gjennom en til tider tøff periode nå med to tette. En del som må gjøres i huset vårt før vi kan selge, og blir jo alltid noe som må gjøres i ny bolig i tillegg til all jobben bare med å flytte. Tenker på hvordan alt dette vil påvirke vårt forhold og oss som familie. Og at det blir oppbrudd for barna selvsagt. Hi Anonymkode: c3682...ad4
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #34 Skrevet 26. august 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for så mange gode svar! Barnehagen er veldig fin på alle måter egentlig, så vi synes dette er vanskelig. Klar overvekt av norske ansatte i BHG, så språkpåvirkning fra de er ikke noe problem. De andre foreldrene kan norsk, men hjemme med barna snakker de sitt morsmål, så jevnt over ligger de utenlandske barna etter språkmessig. Når det gjelder kultur tenker jeg på ting som at det er veldig slunken deltakelse på ting som f.eks Lucia (ikke at det betyr så himla mye for meg akkurat det, men det blir litt prinsippet -dette er tradisjon i Norge). Veldig få av de utenlandske foreldrene som møter på foreldremøte, det blir så lite engasjement.. og ja, jeg sitter i FU. Det er litt sånn at når man er med der så er man med for resten av BHGperioden -veldig vanskelig å få to representanter fra hver avdeling -det er så utrolig synd at det er sånn! vi snakket rundt dette da eldste begynte i BHG, men da var det i det minste halvparten norske. Og nå kommer det opp igjen da vi ser fordelingen på småbarnsavd for i år. det blir en jevnere fordeling når de begynner på skolen, men det er jo mange og viktige år før de kommer dit. De to andre BHG som naturlig hører til "vår" barneskole er fulle med ventelister, så det er ikke bare å bytte heller. Magefølelsen vår sier egentlig at vi bør flytte... men det er en stor prosess, og vi har vært gjennom en til tider tøff periode nå med to tette. En del som må gjøres i huset vårt før vi kan selge, og blir jo alltid noe som må gjøres i ny bolig i tillegg til all jobben bare med å flytte. Tenker på hvordan alt dette vil påvirke vårt forhold og oss som familie. Og at det blir oppbrudd for barna selvsagt. Hi Anonymkode: c3682...ad4 Ut ifra det du sier, høres det ikke ut som om dere er på det stedet i livet akkurat nå hvor flytting bør komme først. Anonymkode: 79724...143
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #35 Skrevet 27. august 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Så en av barna på småavdelinten som er 0-2 år har sagt at svinekjøtt er skittent? 😂 Det var dagens Anonymkode: 93c93...491 Nå var det på storbarnsavd dette skjedde der barna er 3-6år. Vi valgte å ikke flytte å skifte barnehage, så klem igjen det der gliset ditt. Anonymkode: 73f52...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå