Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Skjønner det bare ikke. Var ute og kjørte i 1400 tiden i dag. Der satt "vår" lærer og ventet på bussen hjem. Så på parkeringsplassen samtidig og den var tilnærmet tom. Når jeg kjører forbi etter jobb kl halv fire-fire er den og tilnærmet tom. Men, jobber ikke dere 43.5 timers uke? Skal ikke dere sitte til 17-1730 HVER dag? Eller mener dere at dere sitter 4-5 timer HVER søndag, eller to-tre timer både lørdag og søndag?? Eller sitter dere en time eller to hver bidige kveld etter å ha sluttet halv fire? Får bare ikke det til å stemme... Anonymkode: a903e...773
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skjønner det bare ikke. Var ute og kjørte i 1400 tiden i dag. Der satt "vår" lærer og ventet på bussen hjem. Så på parkeringsplassen samtidig og den var tilnærmet tom. Når jeg kjører forbi etter jobb kl halv fire-fire er den og tilnærmet tom. Men, jobber ikke dere 43.5 timers uke? Skal ikke dere sitte til 17-1730 HVER dag? Eller mener dere at dere sitter 4-5 timer HVER søndag, eller to-tre timer både lørdag og søndag?? Eller sitter dere en time eller to hver bidige kveld etter å ha sluttet halv fire? Får bare ikke det til å stemme... Anonymkode: a903e...773 Jeg er ikke lærer, men nabo med skolen. Her har lærerne tvungen kontortid fra 8 til 15.30, resten jobber de hjemme. Jeg henter på sfo mellom 15.30 og 16, da møter jeg alltid en haug med lærere på vei hjem. Anonymkode: 56b11...f2f
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 Er det noen som stiller deg til veggs annen hver dag og forlanger å få vite om du har jobbet dine tilmålte minutter i går og i dag? Ikke det, nei. Tenkte meg det. Hvorfor er det så innmari viktig for deg å få regnskap over timene jeg jobber? Hva slags posisjon innehar du som rettferdiggjør å avkreve et slikt regnskap. Ca 95 % av landets lærere jobber minst så mange timer som årsverket tilsier, og mye mere til. Anonymkode: 50444...d68
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke lærer, men nabo med skolen. Her har lærerne tvungen kontortid fra 8 til 15.30, resten jobber de hjemme. Jeg henter på sfo mellom 15.30 og 16, da møter jeg alltid en haug med lærere på vei hjem. Anonymkode: 56b11...f2f Jeg forstår ikke det heller, det er jo sagt at dersom lærerne skal tjene inn ferien må de jobbe 2 timer ekstra hver dag! 8-1530 eller 16 er jo en helt ordinær dag?! Så da sitter de HVER kveld når barna er lagt og jobber?? Jøss sier jeg... Det står det respekt av ja! Anonymkode: a903e...773
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er det noen som stiller deg til veggs annen hver dag og forlanger å få vite om du har jobbet dine tilmålte minutter i går og i dag? Ikke det, nei. Tenkte meg det. Hvorfor er det så innmari viktig for deg å få regnskap over timene jeg jobber? Hva slags posisjon innehar du som rettferdiggjør å avkreve et slikt regnskap. Ca 95 % av landets lærere jobber minst så mange timer som årsverket tilsier, og mye mere til. Anonymkode: 50444...d68 Med all den avspaseringen dere har ville jeg gjerne vist det ja! Hvis ikke er det dørgende urettferdig, jobber og innen det offentlige, og synes at rett skal være rett!! Anonymkode: a903e...773
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Jeg blir avkrevd stempling inn og ut hver dag, jobber i kommunen selv. Synes det er rart at det er så stor forskjell på hvor mye man stoler på de ansatte. Anonymkode: 0cbce...670
Frøken87 Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med all den avspaseringen dere har ville jeg gjerne vist det ja! Hvis ikke er det dørgende urettferdig, jobber og innen det offentlige, og synes at rett skal være rett!! Anonymkode: a903e...773 Det er bare å bli lærar! Alle mine kollegaer fortjene den avspaseringa me får. Den er vel fortjent! Jobbar mykje gjennom heile året.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med all den avspaseringen dere har ville jeg gjerne vist det ja! Hvis ikke er det dørgende urettferdig, jobber og innen det offentlige, og synes at rett skal være rett!! Anonymkode: a903e...773 Flott, enda en... Bli lærer da, hvis du er så jævla misunnelig! Spent på hvor lenge du varer. Selv har jeg holdt ut sju år, og de påstår jeg er dyktig, men jeg vurderer fremdeles å slutte minst to ganger i året fordi yrket er såpass krevende. Den dagen sånne sutrehuer som deg får fjernet MIN sommerferie, er den dagen jeg sier opp. Anonymkode: 274ed...d6c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 Jeg henter rundt halv tre to dager i uka. Den ene dagen er fredag. Da er det nesten tomt på parkeringsplassen. Noen biler er det der, for det meste SFO-ansatte. Om morgen er det ikke lov å parkere på plassen en time før det ringer inn. Jeg parkerer der likevel etter oppsatte klokkeslett, for flertallet av lærerne er ikke der før 15-20 minutter før det ringer inn. Anonymkode: a6b02...172
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #10 Skrevet 25. august 2017 Ja, jeg jobber hver kveld når ungene har lagt seg. Jeg jobber også ofte lørdager og søndager. Det hender også at jeg jobber i feriene.. I konferansetider har jeg også jobbet fredagskveld... 😊 Anonymkode: 46c9f...284
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #11 Skrevet 25. august 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med all den avspaseringen dere har ville jeg gjerne vist det ja! Hvis ikke er det dørgende urettferdig, jobber og innen det offentlige, og synes at rett skal være rett!! Anonymkode: a903e...773 Jeg telte timer skoleåret 15/16. Da hadde jeg fylt årsverket mitt i april. Da hadde jeg enda igjen hele mai, svært mange prøver og tekster til retting, og tre uker i juni med forberedelser til eksamen, skriftlig eksamenssensur, muntlig eksamen. Å sette og føre x antall karakterer tar også mye tid, karaktersamtalen skal man også finne tid til. Jeg er lærer i vgs, med bl.a. to klasser i norsk. Det gir 120 besvarelser i hver runde med heldagsprøver. Hver besvarelse tar minimum 30 minutter å lese, rette, skrive kommentar og en utviklende framovermelding. Bare denne jobben krever 60 timer, utenpå vanlig undervisning med tilhørende for- og etterarbeid. Dette vil jo da si at jeg slik sett jobber litt i rykk og napp. Arbeidsmengden er i de tyngste periodene er ubeskrivelig, mens jeg ikke har noe problem med å fortelle at jeg i noen korte perioder i året har en litt mindre arbeidsbelastning. Anonymkode: 50444...d68
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #12 Skrevet 25. august 2017 Jeg skulle til å skrive at hvis du er misunnelig på lærernes arbeidstider så er det bare å bli lærer selv, HI. Meeeen... med din manglende evne til refleksjon så bør du absolutt ikke bli lærer. Hadde ikke blitt forundret over det du observerte i dag. Det er så tidlig i året at undervisningen ikke er kommet ordentlig igang. I tillegg var det fredag. At flere andre opplever at lærerne går tidlig på fredager også ville heller ikke forundret meg. Unner lærerne å gå hjem litt tidligere på en fredag når de sikkert er slitne etter uken. De må jo jobbe mye på kvelder og/eller helger ellers, så det er jo ikke slik at de tar langhelg. Anonymkode: 293fa...201
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 Jobber kvelder og helger, retter i høst og vinterferien. Telefoner og mail fra foreldre kveldstid. Oppfølgingsmøter, konferanser, foreldremøter, leirskoleovernatting... jo, jeg jobber nok mitt årsverk og vel så det! Bli gjerne lærer, vi trenger flere dyktige kollegaer! Anonymkode: 77cad...018
Ophelia & Jr. Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 Jeg fatter og begriper ikke at folk klarer å hisse seg sånn opp over arbeidstiden og feriene til lærerne!?! Så lenge de gjør en god jobb når de jobber, så er det meg revnende likegyldig når og hvor mye de jobber! Og jeg unner dem hver time avspasering og hver eneste dag ferie! HURRA for gode lærere! Mitt inntrykk er at de aller fleste står på som bare det for ungene våre, og så møtes de med slik sutring fra utakknemlige foreldre. Min sympati ligger hos lærerne! (Nei, jeg er ikke lærer selv, og heller ikke gift med en...)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #15 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skjønner det bare ikke. Var ute og kjørte i 1400 tiden i dag. Der satt "vår" lærer og ventet på bussen hjem. Så på parkeringsplassen samtidig og den var tilnærmet tom. Når jeg kjører forbi etter jobb kl halv fire-fire er den og tilnærmet tom. Men, jobber ikke dere 43.5 timers uke? Skal ikke dere sitte til 17-1730 HVER dag? Eller mener dere at dere sitter 4-5 timer HVER søndag, eller to-tre timer både lørdag og søndag?? Eller sitter dere en time eller to hver bidige kveld etter å ha sluttet halv fire? Får bare ikke det til å stemme... Anonymkode: a903e...773 Altså, dette er enda en teit diskusjon fra noen som er meget misunnelig på hva andre har. Lurer litt på hva du jobber med da, siden du kjører forbi såpass tidlig selv? Ja, jeg jobber ofte til 17 på jobb, for å gjenoppta jobben hjemme. Søndager er ofte tid for enda mer arbeid. Som lærer er heller arbeidet ikke ferdig når vi forlater arbeidsplassen. Er det ikke retting eller generell forberedelse, så er det skole/hjem samarbeid, eller noen andre saker vi må jobbe med. Tror ikke du skal være så stor i kjeften, når du tydeligvis ikke vet noe om læreryrket. Hilsen lærer, snart 16 år i yrket. Anonymkode: 6c675...a51
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #16 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skjønner det bare ikke. Var ute og kjørte i 1400 tiden i dag. Der satt "vår" lærer og ventet på bussen hjem. Så på parkeringsplassen samtidig og den var tilnærmet tom. Når jeg kjører forbi etter jobb kl halv fire-fire er den og tilnærmet tom. Men, jobber ikke dere 43.5 timers uke? Skal ikke dere sitte til 17-1730 HVER dag? Eller mener dere at dere sitter 4-5 timer HVER søndag, eller to-tre timer både lørdag og søndag?? Eller sitter dere en time eller to hver bidige kveld etter å ha sluttet halv fire? Får bare ikke det til å stemme... Anonymkode: a903e...773 Og hvorfor var du så tidlig ferdig på jobb en fredag da? Eller avspaserte du kanskje? Heller har du kanskje en fridag? Anonymkode: 029bc...c10
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #17 Skrevet 25. august 2017 Alltid ment at lærere har det utrolig bra. Etter venninnen min begynte å studere, har jeg forandre mening. Er utrolig mye å forberede til timene! Hadde aldri orket. Anonymkode: b395a...de3
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #18 Skrevet 25. august 2017 Jeg kjenner at jeg blir sliten av alle uvitende som skal mistenkeliggjøre lærere. Hva med å være litt takknemlige for at de gir barna våre en utdanning? Jeg har flere lærere i omgangskretsen, og den mengden kveldsarbeid og helgearbeid de har misunner jeg ikke. Anonymkode: 803b1...6af
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #19 Skrevet 25. august 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvorfor var du så tidlig ferdig på jobb en fredag da? Eller avspaserte du kanskje? Heller har du kanskje en fridag? Anonymkode: 029bc...c10 Sykepleier i 100 % rund turnus 😊 Anonymkode: a903e...773
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #20 Skrevet 25. august 2017 Hva med de som jobber i Nordsjøen eller på anlegg, de som jobber skift med 2 uker på og 3 uker av f.eks, å som hever full månedslønn, "fortjener" de friukene sine? Hvorfor er det akuratt lærere folk har hengt seg opp i? Jeg jobber i sommerferien med årsplaner og lager opplegg til den første mnd sånn at jeg bruker den tiden til å bli kjent med de nye elevene mine. Ergo går jeg gjerne hjem når bundet tid er over de første ukene etter ferien. Anonymkode: 06346...1c6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #21 Skrevet 25. august 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sykepleier i 100 % rund turnus 😊 Anonymkode: a903e...773 Så er du misunnelig på lærere, du som kan jobbe ekstra på helligdager med god lønn hvis du ønsker, slipper å ta med deg jobben hjem, kan jobbe ekstra når du trenger litt ekstra penger, slipper å svare på mail og telefoner etter arbeidstid, du som kan bytte vakt om du trenger det, du som slipper å sitte to timer hver kveld hjemme med jobb? Anonymkode: 029bc...c10
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #22 Skrevet 26. august 2017 Det er veldig mange som jobber skift og turnus. Føler ofte det er flere som gjør det, enn de som jobber 8-4. Jeg jobber 8-4, men det er ikke hver dag jeg har kontortid fra 8-4. Jeg kjører gjerne rundt i kommunal bil, for hjemmebesøk. Jeg har lagt merke til det samme. Lærerne på skolen må jobbe mye hjemmefra, når det er så få som er tilstede på skolen i ordinær arbeidstid. Anonymkode: 4427d...3b0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #23 Skrevet 26. august 2017 Når valget står mellom kontorlandskap (ytterst sjelden man spanderer kontor på lærere) og hjemmekontor forstår jeg utmerket godt at 99% velger hjemmekontor. Anonymkode: fa05b...5ee
Superdolly Skrevet 26. august 2017 #24 Skrevet 26. august 2017 Og nok en gang lurer jeg på hvorfor det liksom er opplest og vedtatt at lærere skal ha det verst av alle. Ikke fortjener de avspaseringen de får. Går de tidligere hjem, mistenkes de automatisk for å sluntre unna. At den matteboka kommer ferdig rettet tilbake til eleven dagen etter er det jo ingen som ser. At læreren har laget et flott og motiverende undervisningsopplegg for ditt barn er det ingen som bryr seg om. Det hyles i kor: Korsfest! Korsfest! Hun gikk hjem klokka to! Bare en liten funfact: Der mitt eldste barn gikk på ungdomsskole, fantes det ikke nok arbeidsplasser til alle lærerne. De hadde et alt for lite arbeidsrom, og flere lærere måtte dele pult. Det fantes en telefon på deling for alle, inne på lærerværelset. Jeg har jo faktisk lest her inne at lærere ikke trenger kontorplass. Da dras det alltid opp en eller annen yrkesgruppe som ikke har det. Men med slik argumentasjon lurer jeg nok en gang: Hva vil dere? Jage flest mulig lærere vekk fra skolen, fjerne avspaseringen slik at enda noen til slutter og det bare blir de halvdårlige igjen? De som gjør bare et minimum av det som trengs for ikke å få sparken? Er det den skolen dere vil at deres barn og barnebarn skal gå i? Jeg ønsker at mine barn skal ha gode, engasjerte lærere. Lærere som ser dem, som er flinke til å lære bort. Dyktige lærere. så får de gjerne gå hjem tidligere enn meg på en fredag.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #25 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, Superdolly skrev: Og nok en gang lurer jeg på hvorfor det liksom er opplest og vedtatt at lærere skal ha det verst av alle. Ikke fortjener de avspaseringen de får. Går de tidligere hjem, mistenkes de automatisk for å sluntre unna. At den matteboka kommer ferdig rettet tilbake til eleven dagen etter er det jo ingen som ser. At læreren har laget et flott og motiverende undervisningsopplegg for ditt barn er det ingen som bryr seg om. Det hyles i kor: Korsfest! Korsfest! Hun gikk hjem klokka to! Bare en liten funfact: Der mitt eldste barn gikk på ungdomsskole, fantes det ikke nok arbeidsplasser til alle lærerne. De hadde et alt for lite arbeidsrom, og flere lærere måtte dele pult. Det fantes en telefon på deling for alle, inne på lærerværelset. Jeg har jo faktisk lest her inne at lærere ikke trenger kontorplass. Da dras det alltid opp en eller annen yrkesgruppe som ikke har det. Men med slik argumentasjon lurer jeg nok en gang: Hva vil dere? Jage flest mulig lærere vekk fra skolen, fjerne avspaseringen slik at enda noen til slutter og det bare blir de halvdårlige igjen? De som gjør bare et minimum av det som trengs for ikke å få sparken? Er det den skolen dere vil at deres barn og barnebarn skal gå i? Jeg ønsker at mine barn skal ha gode, engasjerte lærere. Lærere som ser dem, som er flinke til å lære bort. Dyktige lærere. så får de gjerne gå hjem tidligere enn meg på en fredag. Det er vel noe med at det ikke er alle lærere som tar inn mattebøker og leverer de ut igjen ferdig rettet. Det er også veldig mange foreldre som ikke får så veldig gode individuelle opplegg for sine barn. Da er det nemlig temmelig frustrerende å se at de forlater arbeidsplassen klokka halv tre. Ikke bare en gang, men tilnærmet hver dag. Tror jeg leste en artikkel om dette en gang. At skoler som sliter med skolemiljø, faglig tilrettelegging, også har lav tilstedeværelse på arbeidsplassen utover undervisningstid. Hjemmekontor funker ikke like fint om hjemmekontor oppgavene stadig blir forstyrret av familielivet. Har egen erfaring med dette. Anonymkode: 4427d...3b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå