Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #26 Skrevet 23. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok. Synes godtatt det er merkelig at en av ansatte spør meg om private livet mitt Anonymkode: 8e325...cc2 For å være ærlig, så driter de i ditt privatliv. De spør kun for å bli kjent med barnet. Ikke vær så hårsår og gå så i forsvar. Barnehagen bryr seg null og niks om du er alene eller ei. Anonymkode: 9e197...e78
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #27 Skrevet 23. august 2017 Ditt privatliv er også barnets privatliv. Barnet er en privatperson i barnehagen, de ansette er profesjonelle og har taushetsplikt. De trenger informasjon for å ivareta barnet sitt. Du bør faktisk snakke med dem om eksen sin også etterkvart. Det er mye lettare å trygge et barn som lurer på hvorfor de andre barna har pappa om en kjenner litt av forhistorien. Trekk inn piggene, barnehagen har gjort alt riktig. Anonymkode: c1812...776
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #28 Skrevet 23. august 2017 Jeg jobber i bhg, og det er normalt at vi vet hva foreldrene jobber med, livssituasjonen til barna osv. Om de ikke har kontakt med barnefar er det ditt ansvar å informere bhg om dette. I "vår" bhg er det frokost mellom 8 og 9. De barna som skal spise frokost i bhg spiser da. De som ikke skal spise leker. I tilvenningsperioden er det vanlig å avtale når man skal komme og når man skal dra. Men etter tilvenningsperioden bestemmer du selvsagt dette selv. Barnet ditt fikk to dager i bhg før det ble sykt og var borte en uke. Da må han/hun nok ha en ny tilvenningsperiode. Anonymkode: 7aca7...d76
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #29 Skrevet 23. august 2017 Ja, alt det du sier er normalt. 😊 Anonymkode: 47e25...c96
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #30 Skrevet 23. august 2017 Jeg er enig med deg HI. Jeg synes det er pågående og frekt. Det de trenger å vite forteller jeg på foreldresamtale. Ikke i hente og bringesituasjoner. Anonymkode: e3004...5a5
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #31 Skrevet 24. august 2017 Jeg synes det er veldig rart at du reagerer på dette. Disse menneskene er mer sammen med barnet ditt enn noen annen, for barnet blir ofte en barnehageansatt nærmere enn en bestemor eller tante, fordi de er så mye sammen hver eneste dag. For et barn skjønner ikke forskjellen på et profersjonelt forhold og et familiært forhold, de har mennesker rundt seg hele dagen i barnehagen som skifter bleie, trøster, koser, gir de mat og dekker alle deres behov. For barna blir disse menneskene like nære som familie. Men du vil da at disse menneskene som tar seg av barnet ditt i timevis ikke skal kjenne dere som familie, ikke skal vite noe særlig om hverdagen deres? Det synes jeg er rart. Tenk på alle samtalene de skal ha med barnet ditt etterhvert, tenkt på alle spørsmålene de skal svare på, og selvfølgelig kommer barnet til å snakke om både mamma, pappa, bestemor og naboen, da er det jo greit at de har litt fakta om disse tingene så de ikke sier noe helt feil. Jeg personlig hadde veldig lite filter for de ansatte i barnehagen, jeg fortalte om ting som skjedde i helgen, i ferien, i hjemmet osv så de visste hva som skjedde rundt barnet utenfor barnehagen også. De har jo et veldig tett forhold til barnet, og da er det fint at de kjenner til familiesituasjon og ting som skjer synes jeg. Anonymkode: 13d28...690
Anonym bruker Skrevet 24. august 2017 #32 Skrevet 24. august 2017 Jeg er enig med barnehagen. det ble satt av tid til tilvenning, men den ble brutt. Nå er de i gang med vanlige rutiner og da er det viktig og riktig av de å gi deg de tidspunktene som passer best. Det er ganske forstyrrende for avdelingen at barn blir levert og hentet i kjernetiden. Også for det barnet som kommer og skal inn i lek som allerede er i gang. Ang spm om hvor far jobber så er vel det helt naturlig. Det er jo veldig mange som spør "hva jobber du med eller hvor jobber du"? Og ang det minste barnet så forstår jeg godt at de spør hvem som passer. Du er alene med 2 barn, og leverer eldste uten å ha med minste.. Jeg hadde også lurt på hvor minste var, var den alene hjemme? I bilen? Hos naboen? Helt naturlig spm å stille. Du bør heller som mange andre sier her roe deg ned, ikke gå i forsvar for da virker det som om du faktisk har noe å skjule. Det er mitt inntrykk av deg utifra hva du har skrevet her og. Så for egen del, vær åpen og imøtekommende. Så skal du se at det blir mye hyggeligere samarbeid med de som skal være sammen med barnet ditt. Anonymkode: d8f9b...fc0
Gjest Antarctica Skrevet 24. august 2017 #33 Skrevet 24. august 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig må du forholde deg til bhg sine rutiner. De plikter også å følge opp barn som plutselig blir borte over lenger tid fra bhg. De forventer nok også at det blir ny tilvenning siden barnet knapt fikk begynt før det ble borte en uke. Spørsmålene ellers er ikke så uvanlig. Vi ble også spurt hvor vi jobbet og hvordan hjemmesituasjonen og nettverket var. Det handler om å engasjere seg i barnet og ha en pekepinn på hva man kan snakke med barnet om og hvem man skal kontakte. Anonymkode: b03d6...624 De er ikke "pliktig" å følge opp unger som de har fått vite er syke, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå