Gå til innhold

Hvorfor er det et så stort hat mot FRP?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jada, la oss gå tilbake til vikingtiden og prøve å huske hva folk sa da. Ap endret seg siden Gro, FrP endret seg siden Carl.  Man kan ikke leve i fortiden. Da kan man med stor suksess si at nordmenn egentlig er homohatere fordi homofili var forbudt før 1978.

Anonymkode: 894da...7ae

1972. Og noen er det fortsatt:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1368416909920345&id=610675905694453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.8.2017 den 6.12, Anonym bruker skrev:

Jeg forsvarer mitt folk. Lykke til med valg. Jeg stemmer ikke FRP. De vil sende ut mine egne. 😬

Anonymkode: 82adc...229

Hadde en etnisk nordmann brukt begreper som "mitt folk" og "mine egne" (som i motsetning til "dere andre") så hadde vedkommende blitt beskyldt for å være rasist og enda mer polariserende og ekskluderende som Listhaug.

Men da har du jo egentlig bekrefta at det finnes et "oss" og "dem". Når du vil beskytte "ditt folk", kan du da samtidig kritisere andre for å ville beskytte "sitt folk" uten å samtidig være en hykler?

Anonymkode: 86192...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Til tross for at det er her i Norge vi bor, så er det der vår jord er. Vi vi at han skal ligge på familiegravplassen i hjemlandet, sa Djabrails mor til VG torsdag.

Kunne ikke få sagt det bedre. Slik føler utlendinger i Norge det. 

Anonymkode: 82adc...229

Ja, hun representerer jo alle. De har valgt henne til talskvinne, liksom? 

Og om så er, da, at folk lengter tilbake også etter at de har forlatt sitt opprinnelsesland: er det så unaturlig? Mannen min vokste opp i Danmark. Og der ligger han også gravlagt, selv om han i de 15 siste årene av sitt liv kalte Norge for "hjemme". Er det illojalt av meg å gravlegge ham der han vokste opp, ved siden av sine besteforeldre? Et sted der hans mor og far jevnlig kan besøke graven? 

Anonymkode: f87e5...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de har idioter som dette i ledelsen, et prakteksemplar for hva de står for

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-beklager-at-jeg-delte-saken-og-at-det-har-bidratt-til-at-anjuan-kathir-ble-hanet/68698520

Anonymkode: 9b1b7...4ef

Per Sandberg og Tor André Johnsen. Gutta krutt, liksom. To svært løse kanoner. Sleng med Hoksrud også, så kan vi begynne å snakke om de tre anti-musketerer. 

Anonymkode: 0b188...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Per Sandberg og Tor André Johnsen. Gutta krutt, liksom. To svært løse kanoner. Sleng med Hoksrud også, så kan vi begynne å snakke om de tre anti-musketerer. 

Anonymkode: 0b188...5de

Med Christian Thybring-Gjedde og Terje Søviknes på toppen av kransekaka. Så snakker vi! 

Anonymkode: f87e5...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mange er blinde og tåler ikke sannheten ang utlendinger.. bare vent til de is terroistene som kom til norge gjør terror her, kanskje de får opp øyne da..

PST : har allerede bekreftet at de finnes is terroister her i lands som kom med syria flyktingene er også Norske tilhengere av IS, så det vil smelle før eller siden her i norge også

Anonymkode: f6f0d...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

mange er blinde og tåler ikke sannheten ang utlendinger.. bare vent til de is terroistene som kom til norge gjør terror her, kanskje de får opp øyne da..

PST : har allerede bekreftet at de finnes is terroister her i lands som kom med syria flyktingene er også Norske tilhengere av IS, så det vil smelle før eller siden her i norge også

Anonymkode: f6f0d...fc2

Det er nesten komisk hvor sterk sammenhengen mellom dårlig språk og fremmedfrykt er. 

Anonymkode: d4cfa...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er nesten komisk hvor sterk sammenhengen mellom dårlig språk og fremmedfrykt er. 

Anonymkode: d4cfa...206

Hvorfor er det komisk? De med lavest utdanning, vil tape mest på den manglende bærekraften i dagens innvandring. Hvor er humoren i det?

Endret av Lus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er nesten komisk hvor sterk sammenhengen mellom dårlig språk og fremmedfrykt er. 

Anonymkode: d4cfa...206

Komisk hvordan du refererer til andres språk og unnlater å kommentere budskapet i det personen skrev. Personangrep og latterliggjøring av meningsmotstandere er lavvmål. Kanskje du kan utrede de positive følgende av fremtidig terror i Norge av en andregenerasjons innvandrer, støttet av din stemme på venstresiden, som politiet mener er sannsynlig. 

Det å kneble mennesker som stemmer på et politisk parti i Norge er ikke fruktbart. Kanskje du burde snakke med de pårørende til 440 menneskene som har død de siste to årene i Europa om fremmedfrykt og spørre dem hva de stemmer politisk og hvorfor.

Anonymkode: 35cde...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Komisk hvordan du refererer til andres språk og unnlater å kommentere budskapet i det personen skrev. Personangrep og latterliggjøring av meningsmotstandere er lavvmål. Kanskje du kan utrede de positive følgende av fremtidig terror i Norge av en andregenerasjons innvandrer, støttet av din stemme på venstresiden, som politiet mener er sannsynlig. 

Det å kneble mennesker som stemmer på et politisk parti i Norge er ikke fruktbart. Kanskje du burde snakke med de pårørende til 440 menneskene som har død de siste to årene i Europa om fremmedfrykt og spørre dem hva de stemmer politisk og hvorfor.

Anonymkode: 35cde...4e3

Jeg vil gjerne se dokumentasjonen på at politiet ser følgende årsakssammenheng; stemme på venstresiden - andregenerasjons innvandrere i Norge - fremtidig terror i Norge. Ser den siste linken så det er sagt, men tror faktisk at det er mer sannsynlig at årsakssammenhengen handler om marginalisering og utestengning enn at noen har stemt på venstresiden. Hvis du mener at de som stemmer på venstresiden støtter fremtidige terrorangrep i Norge, så tillegger du en stor gruppe mennesker meninger de neppe har. Litt mindre imponerende enn å kommentere andres språk kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Iiiiik skrev:

Jeg vil gjerne se dokumentasjonen på at politiet ser følgende årsakssammenheng; stemme på venstresiden - andregenerasjons innvandrere i Norge - fremtidig terror i Norge. Ser den siste linken så det er sagt, men tror faktisk at det er mer sannsynlig at årsakssammenhengen handler om marginalisering og utestengning enn at noen har stemt på venstresiden. Hvis du mener at de som stemmer på venstresiden støtter fremtidige terrorangrep i Norge, så tillegger du en stor gruppe mennesker meninger de neppe har. Litt mindre imponerende enn å kommentere andres språk kanskje? 

Venstresiden ønsker mest innvandring. Siden det er andre generasjonsinnvandrere som tyr til terror, så hadde de vel ikke vært her om alle hadde stemt FrP kontra f.eks Rødt. De kommer ikke på ferie og bedriver terror. De er nesten, men ikke alltid lokale i landet terroren begås i. Det er en logisk slutning. Den dokumenteres ved at de ikke hadde skutt i Paris om de ikke hadde vært der. Hver dag deg ikke er terror i Polen som er  er beviset for sammenhengen. De sier de har lært av andre lands feil og har sagt nei til muslimske innvandrere. De har mener deportering kontra tolerering er løsningen og de brennes ikke en bil i gatene. Det er daglig i Sverige og på en dårlig dag brennes 150 biler i Malmö. Marginalisering og utestengning vil jeg se dokumentasjonen på. Mange har ingen kompetanse som etterspørres. Vanskelig å få i jobb. Har ikke homofle blitt marginalisert på 70-tallet? Noen av dem som skjøt rundt med maskingevær og ropte akbar allah?  Å gå rundt med hijab kreve halal og si at VI marginaliserer og stenger dem ute? De stenger seg selv ute. De går inn for det. Du tror marginalisering gjør at de roper Gud er stor før de skyter rundt seg? Virkelig? Ingen selvmordsbrev i Europa sier at manglende god mottagelse i landet de kom til førte til terroren. Marginalisering og utestengning er din udokumenterte påstand. Det er ingen behandling av mennesker i Europa som rettferdiggjør det å drepe andre mennesker. Ingen i Frankrike eller Storbritannia har det så vondt eller sulter så mye og da hadde de vel vært martyrer for DEN saken istedenfor å snakke om Allah. Hvordan skulle de ellers fått poenget over til myndighetene om marginalisering slik at noe kan gjøres. Det er rent oppspinn at det er årsaken. 

http://www.adressa.no/meninger/kronikker/2017/07/15/Terroren-kan-stoppes-om-vi-vil-15019015.ece

Sammenhengen mellom omfanget av muslimsk terror og muslimsk innvandring, er klar og selvfølgelig. Storbritannia og Frankrike har vært sterkest rammet av islamsk terrorisme i Europa. Det er de med lengst muslimsk innvandring og de største muslimske befolkningsgruppene som er mest utsatt.

Hva med å klandre de som bedriver terror for terror istedenfor å klandre de som er i landet fra før. Det er en åpenbar bortforklaring. Jeg er forresten den som påpeker at det å kommentere andres språk er en digresjon. Det er ikke jeg som gjør det. Du siterte meg faktisk på det.

Anonymkode: 35cde...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Iiiiik skrev:

Jeg vil gjerne se dokumentasjonen på at politiet ser følgende årsakssammenheng; stemme på venstresiden - andregenerasjons innvandrere i Norge - fremtidig terror i Norge. Ser den siste linken så det er sagt, men tror faktisk at det er mer sannsynlig at årsakssammenhengen handler om marginalisering og utestengning enn at noen har stemt på venstresiden. Hvis du mener at de som stemmer på venstresiden støtter fremtidige terrorangrep i Norge, så tillegger du en stor gruppe mennesker meninger de neppe har. Litt mindre imponerende enn å kommentere andres språk kanskje? 

Kjære vene, så naiv du er. Vi trenger Frp og Listhaug mer enn noen gang!

Anonymkode: 6e3d5...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Venstresiden ønsker mest innvandring. Siden det er andre generasjonsinnvandrere som tyr til terror, så hadde de vel ikke vært her om alle hadde stemt FrP kontra f.eks Rødt. De kommer ikke på ferie og bedriver terror. De er nesten, men ikke alltid lokale i landet terroren begås i. Det er en logisk slutning. Den dokumenteres ved at de ikke hadde skutt i Paris om de ikke hadde vært der. Hver dag deg ikke er terror i Polen som er  er beviset for sammenhengen. De sier de har lært av andre lands feil og har sagt nei til muslimske innvandrere. De har mener deportering kontra tolerering er løsningen og de brennes ikke en bil i gatene. Det er daglig i Sverige og på en dårlig dag brennes 150 biler i Malmö. Marginalisering og utestengning vil jeg se dokumentasjonen på. Mange har ingen kompetanse som etterspørres. Vanskelig å få i jobb. Har ikke homofle blitt marginalisert på 70-tallet? Noen av dem som skjøt rundt med maskingevær og ropte akbar allah?  Å gå rundt med hijab kreve halal og si at VI marginaliserer og stenger dem ute? De stenger seg selv ute. De går inn for det. Du tror marginalisering gjør at de roper Gud er stor før de skyter rundt seg? Virkelig? Ingen selvmordsbrev i Europa sier at manglende god mottagelse i landet de kom til førte til terroren. Marginalisering og utestengning er din udokumenterte påstand. Det er ingen behandling av mennesker i Europa som rettferdiggjør det å drepe andre mennesker. Ingen i Frankrike eller Storbritannia har det så vondt eller sulter så mye og da hadde de vel vært martyrer for DEN saken istedenfor å snakke om Allah. Hvordan skulle de ellers fått poenget over til myndighetene om marginalisering slik at noe kan gjøres. Det er rent oppspinn at det er årsaken. 

http://www.adressa.no/meninger/kronikker/2017/07/15/Terroren-kan-stoppes-om-vi-vil-15019015.ece

Sammenhengen mellom omfanget av muslimsk terror og muslimsk innvandring, er klar og selvfølgelig. Storbritannia og Frankrike har vært sterkest rammet av islamsk terrorisme i Europa. Det er de med lengst muslimsk innvandring og de største muslimske befolkningsgruppene som er mest utsatt.

Hva med å klandre de som bedriver terror for terror istedenfor å klandre de som er i landet fra før. Det er en åpenbar bortforklaring. Jeg er forresten den som påpeker at det å kommentere andres språk er en digresjon. Det er ikke jeg som gjør det. Du siterte meg faktisk på det.

Anonymkode: 35cde...4e3

Ja, jeg vet det var deg jeg siterte. Jeg synes at å tillegge meningsmotstandere å mene at terrorisme er greit, er langt verre enn å påpeke andres språklige mangler. 

Jeg skjønner jo også at det ikke ville vært terrorisme av særlig omfang hvis det ikke hadde vært frustrerte innvandrere her. Synes dog det er forunderlig at du ikke skjønner at med bedre integrering, mindre mistenksomhet og mindre marginalisering, så ville det blitt mindre terrorisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Iiiiik skrev:

Ja, jeg vet det var deg jeg siterte. Jeg synes at å tillegge meningsmotstandere å mene at terrorisme er greit, er langt verre enn å påpeke andres språklige mangler. 

Jeg skjønner jo også at det ikke ville vært terrorisme av særlig omfang hvis det ikke hadde vært frustrerte innvandrere her. Synes dog det er forunderlig at du ikke skjønner at med bedre integrering, mindre mistenksomhet og mindre marginalisering, så ville det blitt mindre terrorisme. 

Da har du lest meg feil. Jeg sier at mer terror er en direkte konsekvens av økt innvandring. Ikke noe venstresiden ønsker. Tvert i mot. De nekter å innse det til tross for Storbritannia og Frankrike som sliter stort. Vil vi ha 18.000 jihadister i Norge som StorB? Da må man stemme deretter. Jeg mener det er feil at det legges for lite opp til integrering. Saken er tosidig og det nytter ikke at politikere skal gjøre jobben alene. Hva er dine krav til innvandrere. Jeg spør fordi noen ikke kommer på noen krav. 

Se på denne fra i dag:

http://www.nettavisen.no/mener/stadig-frre-i-jobb-ma-forsrge-stadig-flere-eldre/3423373570.html

Hvordan skal dette løses? Vi er skrudd uten innvandring. Hva med å finne integreringsformelen før vi tar inn flere innvandrere. Er det klokt eller uklokt. Jeg synes det er synd at problemet dyttes over på neste generasjon. Vi har ikke formelen på god integrering, vi har ikke et bærekraftig samfunn. Eldrebølgen kommer snart og vi har dobbelt så mange på uføretrygd som alle andre sammenlignbare OECD-land. 

Det er mye som kan utsettes med pengebruk, men det innhenter enten oss og garantert våre barn. Økte kostnader i tillegg til konfliktene vi ser i Europa bare graver oss dypere ned i hele problemet. Jeg synes oppriktig synd på de som må sette opp et statsbudsjett om 30 år. 

Frustrasjon har aldri ført til terror. Jeg mener du tar feil. Aldri før muslimsk innvandring isåfall og da må man se etter noe andre grunner. Antall frustrerte mennesker de siste 500 årene som ikke har begått terror er ganske stor. Bare la de være der de er da, så slipper de å bli så frustrerte her. Vi aksepterer ikke terror, men vi gjør ikke det vi kan for å stoppe det. Vi har ikke jobber til dem, skal de integreres men vi har ikke arbeid å tilby dem, det nytter jo ikke.

Säpo mener det er IS som rekruterer eksisterende muslimer som er årsaken til at de nå har 3000 "våldbejakande islamistiska extremister" Vi gjør akkurat samme feilen som Sverige, vi ligger bare noen år etter og her snakker vi om at Vigrid er et problem. 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sapo-3-000-valdsbejakande-extremister

Jeg som de fleste andre mener at Vigrid er på bærtur, samtidig som jeg kan forestille meg hvordan de kommer til å vokse i årene som kommer. Jeg tror ikke det her blir pent og vi har hatt alle muligheter til å lære av feilene til andre land. Vi kan nok bare takke oss selv. 

Anonymkode: 35cde...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...