Gå til innhold

Respektløst av Sophie Elise!

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har dette med Sophie Elise å gjøre?

Anonymkode: f0ef0...ab8

Hun la ut en video der hun håner og gjør narr av Siv Jensen.

Anonymkode: cf572...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke trodd det skulle skje - at jeg skulle heie på Sophie Elise. Nå gjør jeg det allikevel. Både fordi jeg synes det er tøft av en med bimboimage å risikere å støte mange av sine følgere, og fordi jeg synes videoen er morsomt laget. Og fordi jeg er enig i budskapet! 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting av det jeg skrev over her er feil, men dersom man tar med velferdsytelser i form av bhg, skole, sykepenger, trygd og sykehjem, så lønner det seg ikke. Men dette gjelder også nordmenn.

Det vil si at det ikke innvandrere i seg selv som er ulønnsomme, men regnskapet går ikke opp for noen av innbyggerne i Norge, inkludert oss nordmenn.

Så kan man spørre seg, hva skal man gjøre med det? Stoppe innvandringen, slik frp forfekter? Det løser uansett ikke problemet her på berget. Øke den kapitalistiske modellen, gjennom survival of the fittest politikk og reduserte velferdstjenester?  Det løser uansett ikke problemet med vekstøkonomien som er så sårbart at det kollapser som det korthuset det er hver gang veksten uteblir.

Skal vi fortsette å drive frihandel og proteksjonisme i uskjønn forening? Selge våpen og sende bombefly til andre del av verden, men nekte å ta ansvar for konsekvensene?

Vi er først og fremst verdensborgere. Dersom vi ønsker det beste for våre barnebarn så må vi jobbe for en fredeligere verden ikke bidra til økt polarisering. Gjør bankene ansvarlige for den utbyttingen de driver med ovenfor fattige land slik at de kan løfte seg selv opp av fattigdommen i stedet for å betale ågerrenter til bankene. Ansvarliggjør regjeringer som støtter massiv krigføring for destabilisere land ytterligere slik at landet kan tappes for olje og gull.

Folk må begynne å se lengre enn sin egen navle. Vi kan ikke melde oss ut av prosjektet as jorden. Vi er med, enten vi liker det eller ikke.

Anonymkode: 62d45...68c

Ingenting av det jeg skrev over her er feil, men dersom man tar med velferdsytelser i form av bhg, skole, sykepenger, trygd og sykehjem, så lønner det seg ikke. Men dette gjelder også nordmenn.

Dette ønsker du å forverre ved å påta Norge større utgifter. Hvor skal arbeidsplassene skapes? Flere munner å mette.

Så kan man spørre seg, hva skal man gjøre med det? Stoppe innvandringen, slik frp forfekter? Det løser uansett ikke problemet her på berget. Øke den kapitalistiske modellen, gjennom survival of the fittest politikk og reduserte velferdstjenester?  Det løser uansett ikke problemet med vekstøkonomien som er så sårbart at det kollapser som det korthuset det er hver gang veksten uteblir.

Selvfølgelig hjelper det å kutte i utgiftene. Det hjelper på problemene. Man må begynne et sted. Selv om nordmenn også går i minus, skal vi liksom bare gi opp da? Dersom man har gjeld, er det bare å få 100 nye kredittkort og dra på ferie og gi faen? Vi kan ikke ha survival of the weakest og alle skal med, men du skal betale. Pensjonsfondet er lovet bort. Vi har høyere utgifter enn inntekter og det blir verre. Jeg ser ikke at du løser problemet med empati. Vi kan ikke skatte oss ut av problemet. Vi kan ikke omfordele penger vi ikke har. Vi må både ha høyere skatt og mindre velferd. Det er ikke økonomisk rom for noe politisk parti å mene noe annet mot år 2050. 

Vi er først og fremst verdensborgere. Dersom vi ønsker det beste for våre barnebarn så må vi jobbe for en fredeligere verden ikke bidra til økt polarisering. Gjør bankene ansvarlige for den utbyttingen de driver med ovenfor fattige land slik at de kan løfte seg selv opp av fattigdommen i stedet for å betale ågerrenter til bankene. Ansvarliggjør regjeringer som støtter massiv krigføring for destabilisere land ytterligere slik at landet kan tappes for olje og gull.

Innvandringen fører til konflikt, ikke på grunn av dine eller mine meninger, men for det meste pga andre generasjonsinnvandrere. Se på Paris eller Barcelona. Ønsker du mer av dette? Det er ikke bankene sin feil det. 

Folk må begynne å se lengre enn sin egen navle. Vi kan ikke melde oss ut av prosjektet as jorden. Vi er med, enten vi liker det eller ikke.

Det er store problemer i verden og de løses ikke ved folkeflytting. Aldri. 65 millioner flyktninger i dag. Vi har 5. Komplett umulig med innvandring. Gjerne hjelpe, men innvandringen utgjør en dråpe i havet og fører med seg masse konflikt som det virker som om du ønsker at vi skal ta vår del av. Man inviterer ikke terror på døren og betaler for det i samme slengen, når pengene går lenger ved å bruke dem i landene som trenger hjelp. Å betale for det i et av verdens dyreste land er uøkonomisk og vi betaler ikke for våre egne kostnader som du også var inne på. 

Anonymkode: f1c13...b92

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette ønsker du å forverre ved å påta Norge større utgifter. Hvor skal arbeidsplassene skapes? Flere munner å mette.

Selvfølgelig hjelper det å kutte i utgiftene. Det hjelper på problemene. Man må begynne et sted. Selv om nordmenn også går i minus, skal vi liksom bare gi opp da? Dersom man har gjeld, er det bare å få 100 nye kredittkort og dra på ferie og gi faen? Vi kan ikke ha survival of the weakest og alle skal med, men du skal betale. Pensjonsfondet er lovet bort. Vi har høyere utgifter enn inntekter og det blir verre. Jeg ser ikke at du løser problemet med empati. Vi kan ikke skatte oss ut av problemet. Vi kan ikke omfordele penger vi ikke har. Vi må både ha høyere skatt og mindre velferd. Det er ikke økonomisk rom for noe politisk parti å mene noe annet mot år 2050. 

Innvandringen fører til konflikt, ikke på grunn av dine eller mine meninger, men for det meste pga andre generasjonsinnvandrere. Se på Paris eller Barcelona. Ønsker du mer av dette? Det er ikke bankene sin feil det. Det er store problemer i verden og de løses ikke ved folkeflytting. Aldri. 65 millioner flyktninger i dag. Vi har 5. Komplett umulig med innvandring. Gjerne hjelpe, men innvandringen utgjør en dråpe i havet og fører med seg masse konflikt som det virker som om du ønsker at vi skal ta vår del av. Man inviterer ikke terror på døren og betaler for det i samme slengen, når pengene går lenger ved å bruke dem i landene som trenger hjelp. Å betale for det i et av verdens dyreste land er uøkonomisk og vi betaler ikke for våre egne kostnader som du også var inne på. 

Dette ønsker du å forverre ved å påta Norge større utgifter. Hvor skal arbeidsplassene skapes? Flere munner å mette

Svar: Med dette resonnementet bør heller ikke nordmenn få flere barn. Utfordringene er større enn at det kan løses ved å redusere antall innbyggere.

Svar: Med andre ord, survival of the fittest. Du skisserer at det ikke finnes noe alternativ, der tar du feil.

Innvandringen fører til konflikt, ikke på grunn av dine eller mine meninger, men for det meste pga andre generasjonsinnvandrere. Se på Paris eller Barcelona. Ønsker du mer av dette? Det er ikke bankene sin feil det. Det er store problemer i verden og de løses ikke ved folkeflytting. Aldri. 65 millioner flyktninger i dag. Vi har 5. Komplett umulig med innvandring. Gjerne hjelpe, men innvandringen utgjør en dråpe i havet og fører med seg masse konflikt som det virker som om du ønsker at vi skal ta vår del av. Man inviterer ikke terror på døren og betaler for det i samme slengen, når pengene går lenger ved å bruke dem i landene som trenger hjelp. Å betale for det i et av verdens dyreste land er uøkonomisk og vi betaler ikke for våre egne kostnader som du også var inne på. 

Svar: Segregering og utenforskap fører til konflikt. Det er ingen som hevder at vi skal ta imot alle flyktninger i verden, men vi må ta vår del av kaka. Vi har et moralsk ansvar. Hvis jeg ikke husker feil så er det vel frp som er mist givervillig til å "hjelpe folk der de er".

Slik jeg ser det må et paradigmeskifte til. Vi lever i en urolig verden og det kjøres på med de samme løsningene som vi historisk sett VET ikke fungerer. Lærer vi aldri?

Å pøse på med mer av den medisinen som ikke virker hjelper ikke slik verden er i dag.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svar: Med dette resonnementet bør heller ikke nordmenn få flere barn. Utfordringene er større enn at det kan løses ved å redusere antall innbyggere.

Ikke noe sjakktrekk om alle får 4 barn. Tenk på miljøet. Det er ikke bilene som forurenser. Det er menneskene som kjøper dem. Nå fødes det under 2 barn pr. par voksne av entiske, men det er over 2 for innvandrere. Jeg er usikker på totalen. Men får du 8 barn er du ganske miljøfientlig. 

Svar: Med andre ord, survival of the fittest. Du skisserer at det ikke finnes noe alternativ, der tar du feil.

Men du tar deg ikke tid til å skrive løsningen? Vi skal ikke la alle dø på gata, men det blir mindre velferd også på grunn av innvandringen som har vært og så lite skatt de betaler. Ikke min feil. Stemmer ikke på venstresiden. Er løsningen kommunisme om meg tørr gjette?

Svar: Segregering og utenforskap fører til konflikt. Det er ingen som hevder at vi skal ta imot alle flyktninger i verden, men vi må ta vår del av kaka. Vi har et moralsk ansvar. Hvis jeg ikke husker feil så er det vel frp som er mist givervillig til å "hjelpe folk der de er".

Om det ikke løser problemene der de fattige og flyktningene skapes så løser det ingenting. Det hjelper noen få, mens vi lukker øynene for resten. Jeg tror frp er pådriver for å hjelpe dem der de er. Jeg kjenner ikke kronesummen om du mener de er minst givervillig. Norge betaler vel mest av BNP til trengende land og har gjort det de siste 20 årene. Det inkluderer de siste 4 årene. Så Norges rasister Frp er de mest givervillige til land på det afrikanske kontinentet  i forhold til alle andre land på kloden og de får tyn? Høres urimelig ut. Må være de snilleste rasistene som har eksistert isåfall. Høres forresten ut som om du tror jeg stemmer frp noe jeg ikke gjør.

Slik jeg ser det må et paradigmeskifte til. Vi lever i en urolig verden og det kjøres på med de samme løsningene som vi historisk sett VET ikke fungerer. Lærer vi aldri?

Multikulturalisme har aldri funger i verdenshistorien i noe som helst land. Nei, Norge lærer ikke og de burde ha lest seg opp. Ikke forklarer du paradigmeskiftet du ønsker. Hvilken politikk og hvilke virkemidler skal løse hvilke problemer. Du gir meg ikke innblikk i dette heller, akkurat som survival of sick and poor.

Å pøse på med mer av den medisinen som ikke virker hjelper ikke slik verden er i dag. 

Igjen, ingen løsning, men jeg har den og den koster penger og i dag har vi ikke nok til det vi holder på med. Da må utgiftene ned og inntektene opp. Innvandring gjør ingen av delene.

Skrevet

Sophie Elise er respektløs ja, helt klart. Og hun må også være svært dum når hun i det ene øyeblikket forsøker å framstå som så kultivert, samfunnsbevisst, respektfull mot andre kulturer etc., og så i det neste velger ut enkelte personer som hun mobber, og i tillegg er blasfemisk mot kristendommen. Hun tror hun er så sinnsykt kul, men hun er rett og slett en fjott uten respekt for andre. Hadde aldri trodd dette om henne etter hetsen hun fikk fra den siste musikkvideoen, men nå beviser hun hvor dum jeg alltid har tenkt at hun er. 

Lenge leve dobbeltmoralen! 

Anonymkode: 4b368...01d

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sophie Elise er respektløs ja, helt klart. Og hun må også være svært dum når hun i det ene øyeblikket forsøker å framstå som så kultivert, samfunnsbevisst, respektfull mot andre kulturer etc., og så i det neste velger ut enkelte personer som hun mobber, og i tillegg er blasfemisk mot kristendommen. Hun tror hun er så sinnsykt kul, men hun er rett og slett en fjott uten respekt for andre. Hadde aldri trodd dette om henne etter hetsen hun fikk fra den siste musikkvideoen, men nå beviser hun hvor dum jeg alltid har tenkt at hun er. 

Lenge leve dobbeltmoralen! 

Anonymkode: 4b368...01d

Men.. er det noen som noensinne har tvilt på at hun er dum? Bloggere oser ikke akkurat intelligens gjør de vel? 

Anonymkode: 342cd...ca0

Skrevet

Jeg har ikke mye til overs for hverken Siv eller Sylvi, men førstnevnte tror jeg tåler satire som denne helt greit. Sylvi er nok litt mer Donald trumpsk, og føler seg lett krenket og fornærmet. Det er hennes problem. 

Anonymkode: ddf24...e3f

Skrevet

enig at det var barnslig av henne

Anonymkode: 94239...09c

Skrevet

Haha, avslørt! :nigo:

Anonymkode: cf572...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...