Gå til innhold

Mai 2018


LusiLyn

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Trotwood skrev:

Det er vel litt tidlig å være bekymret, kvalme skal vel være verst uke 9? 

Jeg er glad jeg ikke er kvalm enda, håper jeg slipper billig unna. Hater å være kvalm!

Joda. Kvalme er ikke noe særlig. Men når jeg leser at de fleste har vært kvalm fra starten (i uke 4) da bekymrer det meg litt at jeg ikke er det... men dette er aller første gang for meg og er bekymret generelt egentlig.

Men jeg er heldig hvis jeg slipper kvalmen i det hele tatt og at det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Nurse-girl said:

Joda. Kvalme er ikke noe særlig. Men når jeg leser at de fleste har vært kvalm fra starten (i uke 4) da bekymrer det meg litt at jeg ikke er det... men dette er aller første gang for meg og er bekymret generelt egentlig.

Men jeg er heldig hvis jeg slipper kvalmen i det hele tatt og at det går bra. 

 Alle sånne uke-for-uke oversikter og artikler om svangerskapskvalme jeg har lest sier at kvalmen oftest kommer i løpet av uke 6. Så det er nok helt normalt, selv om du føler nå at "alle" som er 4 uker på vei er kvalme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nurse-girl skrev:

Joda. Kvalme er ikke noe særlig. Men når jeg leser at de fleste har vært kvalm fra starten (i uke 4) da bekymrer det meg litt at jeg ikke er det... men dette er aller første gang for meg og er bekymret generelt egentlig.

Men jeg er heldig hvis jeg slipper kvalmen i det hele tatt og at det går bra. 

Trotwood

 

I mitt forrige svangerskap slapp jeg unna morgenkvalmen, så den må ikke komme 😃 jeg er nå 4+4, har litt ømme pupper, og mensaktig svake smerter, INGEN kvalme så langt. Bank i bordet! 😂 men nå er jo ingen svangerskap like, og det er 9år siden sist jeg var gravid.. 

Endret av Ønskeråbli2barnsmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2017 den 22.05, Trotwood skrev:

Ja, jeg bruker en som heter gravid og barn, den ser sånn ut:

Screenshot_20170906-220247.thumb.png.428d7dc47dcce0c4d52a6b5ce403db71.png

Prøvde et par forskjellige, men denne hadde mye informasjon for hver uke og bilde. Tar gjerne i mot tips hvis noen har bedre apper :)

Jeg er vant til å bruke app for å ha kontroll på mensen, så måtte ha gravidapp og. 

 

Lasta ned denne jeg også :) Liker den godt, kjekt å kunne følge med på hva som skjer, særlig med bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nurse-girl skrev:

Joda. Kvalme er ikke noe særlig. Men når jeg leser at de fleste har vært kvalm fra starten (i uke 4) da bekymrer det meg litt at jeg ikke er det... men dette er aller første gang for meg og er bekymret generelt egentlig.

Men jeg er heldig hvis jeg slipper kvalmen i det hele tatt og at det går bra. 

Jeg kjenner flere som nesten ikke var kvalm når de var gravid første gang, evt ikke før lenger ut i svangerskapet, typ uke 6-8 og ikke 4 :) Og noen sliter nesten ikke med kvalme i det hele tatt :) Så alle er forskjellige på det punktet.  Dette er min første gang også så skjønner godt det med å bekymre seg, merker det særlig når jeg hører hvor vanlig sa er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Trotwood skrev:

Tenk positive tanker :klem:

Jeg går også hele tiden rundt og føler at jeg skal ha mensen, men satser på at det er normalt

Ja, eg prøver å vera positiv, men tenker med meg sjølv at eg er meir realistisk. Eg er ikkje den yngste lenger (39), og hadde jo ein SA i fjor og det er framleis veldig tidlig i svangerskapet, så sjansen for at det ikkje går bra er jo absolutt tilstades. 
Og eg har 3 friske born frå før, så eg er jo ikkje "avhengig" av at dette skal gå bra. Men har lenge ønska meg ein til, og føler at 4 born vil gjera familien komplett. Føler meg ikkje ferdig med baby ennå. Så det blir jo sårt om det ikkje klaffer. Trur eg berre ikkje tør å håpa for sterkt ennå, og gleda meg for mykje. 
Men ingen blødning så langt, og murringane har gått over. Det var kanskje berre gravidkroppen som lurte meg. 
Tenkte eg kanskje skulle fortella det til dei to eldste borna i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til alle sammen, jeg har nå hatt ein biokjemisk abort som de kalte det. Hatt smerter i en uke. Var verst sist fredag da det startet. Så da er der bare tenke framover. Dete var ikke gøy men slik kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i går, og siden vi mistet sist gang (MA oppdaget i uke 10, 8 uker foster) skal vi få tidlig UL i uke 8 eller 9. Gleder meg til det, håper det går veien. Syns ikke jeg har ømme bryst denne gangen, men kanskje det kom litt senere? Er 5+3 i dag. Hvordan går det med dere andre? :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1 her i dag, ganske trøtt og lav på energi, varierende grad av kvalme , begynt å kjenne litt i brystene i dag. De er ikke vonde, men litt små ømme og ser kanskje litt hovne ut. Så bra at du får tidlig ul! Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk tidlg UL! Håper alt går bra ❤️

Jeg er så kvalm hele dagen lang, føles ut som at jeg er fyllesyk hele tiden 😅

Veldig lite matlyst... brystene mine har vært ømme siden en uke før mens. Har litt murringer av og til. Trøttheten kjenner jeg ikke, fordi kvalmen er så lammende! Uff.. jeg er da 6+3, og hører det blir verre i uke 8-9, så nå er det vel bare å holde safe fast 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofaen er en veldig god venn i perioder med kvalme og trøtthet 😅 trodde ikke jeg kunne bli så trøtt som jeg ble i dag av litt besøk og en tur i to butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er deres partnere overfor graviditeten så langt? Hvis dere har partner. Det har jo ikke gått så mange uker og det er jo bare vi som kjenner på kroppen at noe skjer, men savner litt mer interesse her i hjemmet. Samtidig tror jeg han er redd for å sette seg inn i for mye i tilfelle vi skal miste :/ Han lyser jo opp med tanken på at det skal gå bra. Regner med det går bedre med tiden men kjennes litt tomt akurat i kveld 😅 ikke meningen å klage men trengte å lette litt på tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann gleder seg veldig, men samtidig er han vel litt reservert i tilfelle det går som sist. Merker jeg også holder litt igjen. Vi har ikke sagt noe til noen andre heller, så er bare vår hemmelighet. Etter tidlig UL, hvis alt er ok, så tror jeg at vi begynner å glede oss mer :) Man håper jo og ønsker at den lille vil vokse seg stor og sterk! Så skjønner godt følelsene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er veldig glad og gleder seg, men han er veldig var på å miste, har mistet 5 ganger siden sist fullgått svangerskap. Er selv også mer reservert. MEN er et stort pluss denne gangen at jeg er døda kvalm og spyr i ett sett lik mine fullgåtte svangerskap. Ikke gjort det noen av de andre gangene det har gått galt. Så han tar godt vare på meg å jeg får slappe av mye. 

Men den kvalmen er dog også HELT forferdelig.. sykemeldt i 2 dager nå og skal tilbake på jobb i morgen.. gruer meg for brekker meg hele veien og er veldig veldig kvalm :-( 

Kjøpte sånne seaband i går som skal hjelpe mot morgenkvalme så håper og bee om at det hjelper så jeg klarer meg i jobb.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er min som virker litt reservert. Og forstår godt at dere også er litt reservert siden dere har mistet før. Håper alt går rette veien nå ❤ 

De gangene jeg blir litt usikker ang hans engasjement får jeg huske på at når vi bestemte oss for og begynne å prøve sa han på den betingelsen at han fikk være med på ultralyd og fødsel 😊 det var viktig for han å være en del av det :) 

Kan du få lenger sykemelding minera2011? Håper båndene hjelper så du kommer deg gjennom arbeidsdagen 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Siljemor91 skrev:

Godt å høre at det ikke bare er min som virker litt reservert. Og forstår godt at dere også er litt reservert siden dere har mistet før. Håper alt går rette veien nå ❤ 

De gangene jeg blir litt usikker ang hans engasjement får jeg huske på at når vi bestemte oss for og begynne å prøve sa han på den betingelsen at han fikk være med på ultralyd og fødsel 😊 det var viktig for han å være en del av det :) 

Kan du få lenger sykemelding minera2011? Håper båndene hjelper så du kommer deg gjennom arbeidsdagen 😅 

 

Ja, legen ville egentlig sykemelde meg i 2 uker, men så 2 dager var ok først så får jeg se hvordan det går i morgen. 

Er ny i jobben. Bare jobbet siden 1 august på papir og 14 august i realiteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siljemor91 skrev:

Forståelig at du vil være på jobb når du er helt ny. Hvordan er formen i dag da?

 

 

11 minutter siden, Siljemor91 skrev:

Forståelig at du vil være på jobb når du er helt ny. Hvordan er formen i dag da?

 

Brekke meg en hel del og forferdelig kvalm. Går greit hvis jeg ligger i ro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, minera2011 skrev:

 

Brekke meg en hel del og forferdelig kvalm. Går greit hvis jeg ligger i ro

Kjipt :/ sofa og tv på deg i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Siljemor91 skrev:

Kjipt :/ sofa og tv på deg i dag da?

Ja, til nå så har det blitt det.. men litt bedre midt på dagen så nå er jeg fin igjen en stund før jeg blir verre til kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt sjuk, smitta av noe som går på jobb (hodepine, slapp og halsvondt) . Så prøver å slappe av. Jeg har slitt med søvnvansker i alle år og får ikke sove noe særlig, misunner dere som får til å sove godt både på natta og etter jobb. 

Er jeg like dårlig imorgen må jeg nesten bli hjemme fra jobb tror jeg. Er ikke kvalm ennå, men var jo graviditetstrøtt fra før, så uten god søvn er det vanskelig å få til noe fornuftig om dagene. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alene hjemme hele helgen med sønnen min på 4. Selvom han har sovet en natt hos svigers er jeg allikevel helt utslitt. Jeg er så kvalm HELE TIDEN. Så kvalm at jeg føler jeg må spy, men akkurat ikke kvalm nok til at jeg spyr. Forferdelig slitsomt, for spyfølelsen går ikke vekk. 

Har vært 50% sykemeldt denne uka, og er det de to neste ukene også. Er avhengig av å få sove midt på dagen for å takle ettermiddagen og kvelden, for det er den tiden det uten tvil er værst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny i klubben her! Førstegangsgravid.

6+0 i dag, og denne uka har kvalmen kommet sigende... "Ser frem til" å pusse tennene. Den verste trøttheten virker å ha gitt seg litt de siste dagene.

Klarte å holde meg unna barneavdelinga på Lindex i går. Hadde veeeeldig lyst innom! Har ellers begynt å planlegge barnerom og strikkeprosjekter for fullt. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pæregal skrev:

Hei, ny i klubben her! Førstegangsgravid.

6+0 i dag, og denne uka har kvalmen kommet sigende... "Ser frem til" å pusse tennene. Den verste trøttheten virker å ha gitt seg litt de siste dagene.

Klarte å holde meg unna barneavdelinga på Lindex i går. Hadde veeeeldig lyst innom! Har ellers begynt å planlegge barnerom og strikkeprosjekter for fullt. :nigo:

Jeg kan skrive under på dette altså 😅 Jeg er 6+4, og da kvalmen kom merket jeg ikke trøttheten noe særlig. Kvalmen kom for ca en uke siden. Hvordan er morgenen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...