Gå til innhold

Mai 2018


LusiLyn

Anbefalte innlegg

Er sååå fryktelig kvalm om dagen og strekker godt i magen.. 

Er jo glad jeg har sterke symptomer for det pleier å være positivt for meg, mwn er dog ekstremt ubehagelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, minera2011 skrev:

Er sååå fryktelig kvalm om dagen og strekker godt i magen.. 

Er jo glad jeg har sterke symptomer for det pleier å være positivt for meg, mwn er dog ekstremt ubehagelig..

Kjenner igjen kvalmen.. Jeg er i fin form frem til sånn ca 12, også synker den betraktelig. Da blir jeg kvalm, svimmel og helt sinnsykt trøtt.. Må sove på ettermiddagen, ellers fungerer jeg ikke. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det med jobb. Er bare 6 uker på vei, så har ikke lyst til å fortelle enda. Men, jeg jobber i bhg som pedagogisk leder, og føler jeg alltid må være "på" og ha kontrollen. Ikke lett..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minera2011 skrev:

Er sååå fryktelig kvalm om dagen og strekker godt i magen.. 

Er jo glad jeg har sterke symptomer for det pleier å være positivt for meg, mwn er dog ekstremt ubehagelig..

Føler med deg. :/ Jeg er elendig om dagen, har sånn hodepine og føler meg helt utmattet hele tiden :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Smacky87 skrev:

Kjenner igjen kvalmen.. Jeg er i fin form frem til sånn ca 12, også synker den betraktelig. Da blir jeg kvalm, svimmel og helt sinnsykt trøtt.. Må sove på ettermiddagen, ellers fungerer jeg ikke. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det med jobb. Er bare 6 uker på vei, så har ikke lyst til å fortelle enda. Men, jeg jobber i bhg som pedagogisk leder, og føler jeg alltid må være "på" og ha kontrollen. Ikke lett..

 

Ja, føler på den jeg også. Er lærer og dette er første året mitt som nyutdanna så nok å være sliten for i tillegg til dette 🤣 men er jo samtidig glad for det! 

Tenkte å prøve å holde det hemmelig for alle frem til etter jul jeg 🤣 får se hvor lenge jeg klarer det, bruker mye baggy klær så mulig jeg kommer meg unna med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier dere til folk, både gode venner og andre, som spør eller hinter til om du er gravid? Jeg ønsker ikke å dele det med noen på en stund, men har allerede fått kommentarer (fordi jeg drakk brus i stedet for vin ikveld). Merker det kan bli slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, minera2011 skrev:

Ja, føler på den jeg også. Er lærer og dette er første året mitt som nyutdanna så nok å være sliten for i tillegg til dette 🤣 men er jo samtidig glad for det! 

Tenkte å prøve å holde det hemmelig for alle frem til etter jul jeg 🤣 får se hvor lenge jeg klarer det, bruker mye baggy klær så mulig jeg kommer meg unna med det

Jeg var ute og spiste med ei kollega idag, og hun nevnte at to andre kollegaer hadde spurt om jeg var gravid. De er ikke "nærme" meg, så de er nok ikke de eneste som lurer. Tenker det er bedre å si det sånn at alle skal gå rundt og prate om det.. 

Mulig det synes på meg, er veldig oppblåst for tiden. Og magen kommer jo fortere med nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Trotwood skrev:

Hva sier dere til folk, både gode venner og andre, som spør eller hinter til om du er gravid? Jeg ønsker ikke å dele det med noen på en stund, men har allerede fått kommentarer (fordi jeg drakk brus i stedet for vin ikveld). Merker det kan bli slitsomt!

Var ute med jobb sist uke og var den eneste som ikke drakk. Sa jeg måtte kjøre :-) 

Jeg ville bare sagt ikke som jeg vet eller nei. Men tror ærligtalt at ingen på min jobb tørr spør om noe sånt før de er helt sikre. 

Jeg har jo veldig flatmage så bsre jeg spiser et godt måltid så får jeg foodbaby 😂 Men godt det blir kjøligere fremover så jeg kan gjemme meg i store strikksgensere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det litt som det kommer, for meg er det ikke er noe big deal å fortelle, men venter litt med å si det på jobb. Orker ikke bruke masse energi i kommende familieselskaper på å late som jeg drikker eller iherdig skjule det. Nær familie og noen nære venninner vet det allerede, og spør noen så gjør det ikke noe for meg å si det.😊Er jo en hyggelig nyhet💕 Har mistet i MA en gang for et par år siden før jeg fikk datteren min og tenker sjansen er minimal for at det skjer igjen. 

Endret av pæreblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, pæreblomst said:

Jeg tar det litt som det kommer, for meg er det ikke er noe big deal å fortelle, men venter litt med å si det på jobb. Orker ikke bruke masse energi i kommende familieselskaper på å late som jeg drikker eller iherdig skjule det. Nær familie og noen nære venninner vet det allerede, og spør noen så gjør det ikke noe for meg å si det.😊Er jo en hyggelig nyhet💕 Har mistet i MA en gang for et par år siden før jeg fikk datteren min og tenker sjansen er minimal for at det skjer igjen. 

Jeg syntes det er veldig tidlig å si noe enda og er ikke av typen som liker å dele alt. Det er jo første for oss og vil ha det for oss selv en stund. Jeg vil ihvertfall slippe baby- og gravidprat så lenge som mulig, det blir vel nok av det når det magen syns! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enog med å vente med å si det.. har ssgt det tidlig alle gangene før, men etter 2 ma og 3 sa etter hverandre selv etter å ha sett hjerteslag så orker jeg ikke tanken på å måtte fortelle at det gikk galt enda engang. 

Men mamma vet det.. 

Spent på å se om jeg klarer å holde det skbult til over nyttår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til mamma og bestevenninna. Dette er så stort for oss da det er første gang og jeg skulle helst ønske jeg kunne fortelle det til alle allerede. Jeg vil bare snakke om det hele tiden. Gleder meg til å kunne fortelle det, og hele familien får vite det en liten stund før jul slik at vi kan ønske oss ting til den lille i julegave. Dette er så gøy og jeg elsker gravidsymtomene. Er ikke kvalm så er nok derfor. 😂

 

Håper virkelig dette går bra for jeg gleder meg så innmari mye. 💛

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) jeg har testet svaaakt positiv idag 😀 Håper jeg hører med i gruppen 😀 hadde sist mens 8.aug, termin 17.mai 🙃

Endret av Ønskeråbli2barnsmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg testet positivt i dag, første gang jeg prøver å bli gravid så dette er veldig spennende 😊 Termin 15 mai om jeg har regnet riktig 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hva jeg skulle funnet på som er spesielt 🙈 men får si at jeg har en tidlig bursdagsgave til han 😊 (han har bursdag på lørdag). 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siljemor91 skrev:

Vet ikke helt hva jeg skulle funnet på som er spesielt 🙈 men får si at jeg har en tidlig bursdagsgave til han 😊 (han har bursdag på lørdag). 

 

 

Gjorde ikke noe spesielt her heller for å fortelle altså, ble mer sånn "Du ser streken du også ikke sant, for det der er en strek???"🤣🤣 Skal sies at vi var veldig glade, men litt overrasket over at det hadde klaffa uten at jeg hadde fått igjen mensen etter minipillene😆Så trodde ikke helt det vi så😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, ungmamma2014 skrev:

Æsj, jeg begynte å blø nå 😓 Ingen magesmerter, bare sykt kvalm. Såå redd for å miste 😢

Åh, det er ikke noe ålreit. Mye eller? Kvalme er jo et godt tegn i hvertfall💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pæreblomst skrev:

Gjorde ikke noe spesielt her heller for å fortelle altså, ble mer sånn "Du ser streken du også ikke sant, for det der er en strek???"🤣🤣 Skal sies at vi var veldig glade, men litt overrasket over at det hadde klaffa uten at jeg hadde fått igjen mensen etter minipillene😆Så trodde ikke helt det vi så😳

Utrolig kjekt når det kan skje så fort 😊 men ikke rart det var vanskelig å tro med en gang! Hvor langt har du kommet nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Siljemor91 skrev:

Utrolig kjekt når det kan skje så fort 😊 men ikke rart det var vanskelig å tro med en gang! Hvor langt har du kommet nå?

 

Usikker, men tror rundt 6uker. Er 2 uker siden jeg fikk positiv test, så det stemmer sånn noenlunde. Tenkte jeg skulle ta en tur til legen snart for å be om tidlig ul for å finne ut termin.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende pæreblomst! Bestemt deg for om du vil gå til jordmor eller lege? Ser at du nevnte det tidligere i tråden. 

 

Endret av Siljemor91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Siljemor91 said:

Spennende! Bestemt deg for om du vil gå til jordmor eller lege?

 

Hopper inn, men kan man bestemme det? Hvordan fungerer det egentlig? Jeg bør vel ta kontakt med lege om noen uker selv, men hva sier man liksom? Håpte det holdt å ringe og si "Hei , jeg er gravid" også ordnet resepsjonisten resten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...