Gå til innhold

Barberer dere dere i ansiktet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved et par anledninger har jeg fått observere damer på min egen alder (ca 35-40). Begge gangene falt lyset sånn at en eventuell skjeggstubbe hadde lyst opp. Men neida, disse damene hadde like glatte haker og kinn som min 9 måneder gamle sønns rompe. Så derfor lurer jeg på - er det vanlig å barbere seg i ansiktet? 

Anonymkode: 5b93f...e65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, jeg har ikke skjeggstubber og ikke barberer jeg meg heller, er 45 år

Anonymkode: fe5b9...d37

Skrevet

Nei, men det er ikke vanlig at damer har så mange hår i ansiktet at man ikke får nappet dem bort heller. 1-3 er det mange som har.

Jeg har masse, napper i 20 min hver dag og har likevel en god del synlige stubber.

Anonymkode: 3e349...849

Skrevet

Nei. Vokser barten en gang eller to i året, men det er alt... 

Anonymkode: 0a7c7...0e1

Skrevet

Husker jeg pleide å nappe bestemors sjegg, men da var hun 70.

Anonymkode: 7778b...f7d

Skrevet

Au, er det ikke vondt å nappe?

Anonymkode: 0d5d1...19a

Skrevet

Gud nei! Det har jeg aldri gjort og det tror jeg er uvanlig. 

Anonymkode: ca144...4cd

Skrevet

Jeg tar en høvel og får bort ansiktsdun engang i blant hehe. 

Anonymkode: 5cdc6...e91

Skrevet

Altså, selv må jeg nappe 10-15 stive hår ca annenhver dag. Men disse damene var helt glatte. Ikke ett dun. Det er jo ikke normalt det heller?

HI

Anonymkode: 5b93f...e65

Skrevet

Helt normalt

Anonymkode: fe5b9...d37

Skrevet

Jeg er absolutt ikke glatt og har fått mer og mer svarte stive hår siste årene. Jeg napper. Hår på føflekker skal man ikke nappe men klippe sa min hudlege jeg oppsøkte for å fjerne en føflekk. 

Hender jeg overser noen også, og kan skjemmes noe for å gå med de lange hårene. Men høvle kommer jeg ikke til å gjøre, tror det gjør det langt mye værre (at det blir mer og det kommer oftere).

Anonymkode: 1d174...6e6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men høvle kommer jeg ikke til å gjøre, tror det gjør det langt mye værre (at det blir mer og det kommer oftere).

Anonymkode: 1d174...6e6

Får man mer og kraftigere hår etter barbering?
Forsker avliver barberingsmytene en gang for alle, og tar med en voksmyte i samme slengen.
http://forskning.no/menneskekroppen-hud/2012/08/far-man-mer-og-kraftigere-har-etter-barbering

Barberingsmyten du ikke skal tro på
Håret vokser ikke fortere, og blir ikke tykkere etter barbering.
http://www.kk.no/livstil/barberingsmyten-du-ikke-skal-tro-pa/68140666

Barbering påvirker ikke hårveksten
Det finnes ingen undersøkelser som viser at hårveksten blir kraftigere av barbering
https://www.nrk.no/livsstil/barbering-pavirker-ikke-harveksten-1.1318498

Endelig får vi svar på barberingsmyten
– Håret gror ikke raskere og det blir heller ikke tykkere om du barberer deg, sier overlege ved hudavdelingen på Universitetssykehuset i Oslo Joar Austad til forskning.no.

Gjenstridig myte
Overlegen sier at myten har vært forsøkt avkreftet mange ganger, men den lever fortsatt. Han tror årsaken er at hårene som kommer ut virker stivere når de er korte.
http://www.tv2.no/a/3871758/

Anonymkode: 4a9f8...945

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, selv må jeg nappe 10-15 stive hår ca annenhver dag. Men disse damene var helt glatte. Ikke ett dun. Det er jo ikke normalt det heller?

HI

Anonymkode: 5b93f...e65

Jo det er normalt. Har aldri nappet, barbert eller fjernet noe som helst i ansiktet i hele mitt liv. 

Anonymkode: ca144...4cd

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får man mer og kraftigere hår etter barbering?
Forsker avliver barberingsmytene en gang for alle, og tar med en voksmyte i samme slengen.
http://forskning.no/menneskekroppen-hud/2012/08/far-man-mer-og-kraftigere-har-etter-barbering

Barberingsmyten du ikke skal tro på
Håret vokser ikke fortere, og blir ikke tykkere etter barbering.
http://www.kk.no/livstil/barberingsmyten-du-ikke-skal-tro-pa/68140666

Barbering påvirker ikke hårveksten
Det finnes ingen undersøkelser som viser at hårveksten blir kraftigere av barbering
https://www.nrk.no/livsstil/barbering-pavirker-ikke-harveksten-1.1318498

Endelig får vi svar på barberingsmyten
– Håret gror ikke raskere og det blir heller ikke tykkere om du barberer deg, sier overlege ved hudavdelingen på Universitetssykehuset i Oslo Joar Austad til forskning.no.

Gjenstridig myte
Overlegen sier at myten har vært forsøkt avkreftet mange ganger, men den lever fortsatt. Han tror årsaken er at hårene som kommer ut virker stivere når de er korte.
http://www.tv2.no/a/3871758/

Anonymkode: 4a9f8...945

Joda, det kan de jo si, alle disse ekspertene. Men hvorfor er det sånn da - at når jeg napper så blir hårstrået som kommer ut stivt og hardt da?

HI

Anonymkode: 5b93f...e65

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er absolutt ikke glatt og har fått mer og mer svarte stive hår siste årene. Jeg napper. Hår på føflekker skal man ikke nappe men klippe sa min hudlege jeg oppsøkte for å fjerne en føflekk. 

Hender jeg overser noen også, og kan skjemmes noe for å gå med de lange hårene. Men høvle kommer jeg ikke til å gjøre, tror det gjør det langt mye værre (at det blir mer og det kommer oftere).

Anonymkode: 1d174...6e6

Hvorfor skal man ikke nappe hår fra føflekker?

Anonymkode: 792c0...f25

Skrevet

Har aldri nappet eller barbert noe som helst. Visste faktisk ikke at dette var så vanlig.. helt glatt hud uten hår eller dun. 35 år.

Anonymkode: 19f77...e5b

Skrevet

Jeg har hirsutisme pga. for mye androgener, så jeg går over med høvelen hver dag under haka. Gidder ikke nappe 30 min om dagen, når det er gjort på 30 sek. 

Er flaut, men lite jeg har kontroll over...

Anonymkode: 33e3b...1b5

Skrevet

Jeg napper et hår. Det vokser i et arr under haka. Det er mørkt  

Bortsett fra det ene hårstrået har jeg ikke hår i ansiktet. 

Anonymkode: aaa74...e3e

Skrevet

Jeg napper "skjegget" ca hver 3 dag, men lar barten få være i fred. Har generelt sett mye mørk hårvekst. Bak på lårene har jeg hatt enkelthår på opptil 5 cm :o

 

Anonymkode: a07bc...909

Skrevet

Nei, jeg har aldri barbert. Må nappe et sort hår på haka i ny og ne, det er kommet det siste året. Er 41

Anonymkode: ae4e3...ad2

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det kan de jo si, alle disse ekspertene. Men hvorfor er det sånn da - at når jeg napper så blir hårstrået som kommer ut stivt og hardt da?

HI

Anonymkode: 5b93f...e65

Fordi når du napper så gror det ut med "spiss" i tuppen, og virker mykere, mens når du høvler så skjærer du det rett av og istedenfor "spiss"/tynnere i tuppen så er det "flatt" -dermed virker det grovere, men er egentlig ikke det.

så du får ikke flere, det bare virker sånn.

 

hilsen tidligere frisør.

Anonymkode: 0a7c7...0e1

Skrevet

Jeg har generelt lite behåring annet enn på de normale plassene. Legger barberer jeg kanskje en gang i uka. På vinteren gror det bare. Det er så lyst og dunete at jeg nesten ikke kjenner det. 

I ansiktet har jeg ikke noe dun. Det er nok genetisk. Hverken bestemor eller hennes søsken hadde noe særlig rynker eller "gammel-dame-bart" i sin alderdom. 

Anonymkode: 550e2...f2c

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi når du napper så gror det ut med "spiss" i tuppen, og virker mykere, mens når du høvler så skjærer du det rett av og istedenfor "spiss"/tynnere i tuppen så er det "flatt" -dermed virker det grovere, men er egentlig ikke det.

så du får ikke flere, det bare virker sånn.

 

hilsen tidligere frisør.

Anonymkode: 0a7c7...0e1

Min venninne har skikkelig tykke, svarte og stive hår rundt anklene. Hun startet sent å barbere leggene (25 år) og de endret drastisk utseende etter hun startet barbering. Gikk fra lyse dun til svart bust. 

Anonymkode: 550e2...f2c

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min venninne har skikkelig tykke, svarte og stive hår rundt anklene. Hun startet sent å barbere leggene (25 år) og de endret drastisk utseende etter hun startet barbering. Gikk fra lyse dun til svart bust. 

Anonymkode: 550e2...f2c

Det er en myte at hår endrer seg av barbering 

Når hun barberer er det den tykkeste delen av håret som vokser ut og det kjennes hardt og stritt, og det er mørkere fordi det aldri har blitt bleket av sola sånn som hår som har sittet der lenge

Anonymkode: 87bb3...258

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, selv må jeg nappe 10-15 stive hår ca annenhver dag. Men disse damene var helt glatte. Ikke ett dun. Det er jo ikke normalt det heller?

HI

Anonymkode: 5b93f...e65

Har en venninne ifra Iran, hun har litt bart og ansiktshår som hun fjerner med silketråd. Det er helt vanlig at kvinnene gjør i hennes del av verden, og da blir alt borte, de blir helt glatte 

Anonymkode: 87bb3...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...