Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Vi har maler her som maler huset vårt, og betaler for hver time. Nå begynner jeg å bli litt småsur, for hver eneste dag sitter han på doen her å driter i minst 30 min! (Stinker møkk i huset ) en ting er at jeg betaler for dritinga, men Gud bedre da!!! Sette seg til sånn hos andre hver eneste dag??? Anonymkode: d09ab...eff
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Jeg hadde ringt firmaet og klaget hvis dette er en daglig greie. 3 ganger eller mer. Burde ikke ha noen grunn til å sitte på dass i mer enn 10 minutter Anonymkode: 6d9c6...594
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Det hadde jeg også blir drit(!)sur av. Du får fortelle at du ikke kan å betale for at han sitter på do hver dag så lenge. Og be han komme med ett forslag om hvordan dere kan løse det, litt kinkig da - må han så må han jo. Men du skal ikke måtte betale når han tar seg såpass godt med tid... surfer sikkert på mobilen og koser seg.. Anonymkode: a673d...27c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ringt firmaet og klaget hvis dette er en daglig greie. 3 ganger eller mer. Burde ikke ha noen grunn til å sitte på dass i mer enn 10 minutter Anonymkode: 6d9c6...594 Å joda, det kan finnes svært mange grunner til å sitte på do mer enn 30 minutter. Det er ikke alle som surfer på mobil eller runker. Noen har for eksempel sykdommer som gjør at man bruker veldig mye tid på do. Dette er noe HI kan ta med arbeidsgiver, for da må arbeidsgiver, som har tilretteleggingsplikt for syke arbeidstakere, betale for denne tiden, og ikke du som kunde. Anonymkode: 4ed5e...ab9
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 Er ihvertfall veldig irriterende... får kvinne meg opp til å ta det opp... hi Anonymkode: d09ab...eff
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 Skjønner dette er irriterende for deg men.. Det var egentlig litt morsomt Kan selvsagt være han har gode grunner altså, men både jeg og hun jeg jobbet med tidligere tok innimellom litt ekstra lange "dopauser" og tilfeldigvis tatt med mobilen (men vi hadde ikke betalende kunder på denne måten!)..dopauser er jo betalt vet du.. Anonymkode: 71ba0...be1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 Kanskje han har irritabel tarm da?! Kan jo si at pauser skal trekkes fra timelønnen. Så slipper du å betale for hans dobesøk. Anonymkode: 414ca...d99
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje han har irritabel tarm da?! Kan jo si at pauser skal trekkes fra timelønnen. Så slipper du å betale for hans dobesøk. Anonymkode: 414ca...d99 Det kan hun selvsagt ikke bare si etter at avtalen er inngått. Anonymkode: c3de4...bb1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 Er i grunn også veldig rart hele opplegget... vi har 2 doer og han velger den som er veggivegg til stuen ... man hører det meste for å si det slik... og han kan umulig ha fagbrev på DOBØRSTE 😳 Grøss!!! Hi Anonymkode: d09ab...eff
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #10 Skrevet 17. august 2017 😂😂😂 Veldig morsomt innlegg. Men jeg skjønner absolutt problemet. Ta det opp med ham, eller sjefen hans. Anonymkode: 2deff...958
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #11 Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan hun selvsagt ikke bare si etter at avtalen er inngått. Anonymkode: c3de4...bb1 Får sørge for det neste gang da. Men klarer ikke helt å se at dette er gyldig oppsigelses grunn altså:-) Anonymkode: 414ca...d99
Shining Skrevet 17. august 2017 #12 Skrevet 17. august 2017 Hehe, dette er som tatt ut av en episode av "Helt perfekt". Du må oppdatere oss når du har tatt opp saken med arbeidsgiveren.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #13 Skrevet 17. august 2017 Hvor mange timer om dagen jobber han hos dere da? Tar han mye pauser ellers eller er dette eneste pausen han har? Anonymkode: 601bf...f2b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #14 Skrevet 17. august 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange timer om dagen jobber han hos dere da? Tar han mye pauser ellers eller er dette eneste pausen han har? Anonymkode: 601bf...f2b Vel.... han kommer halv 11 og går i 2 tiden.. i mellom der har han lunsj og driter... HVER dag !!!! Kommer til å ta tid å få malt dette huset!!!! Hi Anonymkode: d09ab...eff
Gjest Darwinia:-) Skrevet 17. august 2017 #15 Skrevet 17. august 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ringt firmaet og klaget hvis dette er en daglig greie. 3 ganger eller mer. Burde ikke ha noen grunn til å sitte på dass i mer enn 10 minutter Anonymkode: 6d9c6...594 Sånn foruten Chrons, ulcerøs kollit, IBS og andre uvesentligheter?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #16 Skrevet 17. august 2017 Trekk fra den halvtimen hver dag, får ikke betalt pause. Hadde krevd han kom kl 08 og var til 15.00. Anonymkode: 2f857...5b2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #17 Skrevet 17. august 2017 13 minutter siden, Darwinia:-) skrev: Sånn foruten Chrons, ulcerøs kollit, IBS og andre uvesentligheter? Det er jo greit. Jeg har uc men jeg ville ikke funnet på å ta betalt for å gå på do. Da hadde jeg tjent rått Anonymkode: f684f...c69
Mostly Harmless Skrevet 17. august 2017 #18 Skrevet 17. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er i grunn også veldig rart hele opplegget... vi har 2 doer og han velger den som er veggivegg til stuen ... man hører det meste for å si det slik... og han kan umulig ha fagbrev på DOBØRSTE 😳 Grøss!!! Hi Anonymkode: d09ab...eff Ja, men da vet du i alle fall at han er på do i legitimt ærend Ta det opp med arbeidsgiver. Klart mannen må få gjøre fra seg, men dogåingen skal da ikke betales av deg når behovet er så, eh, omfattende.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #19 Skrevet 17. august 2017 1 time siden, Darwinia:-) skrev: Sånn foruten Chrons, ulcerøs kollit, IBS og andre uvesentligheter? Det kan selvsagt finnes veldig mange gode grunner for at han må sitte så lenge på do. Men hvis han har et handicap som gjør at han ikke kan utføre arbeid som avtalt, så kan han jo ikke ha den jobben. Min venninne har Chrons og er 100% uføretrygdet, nettopp fordi hun ikke kan bevege seg lenger unna toalettet enn en etasje opp. Anonymkode: c3de4...bb1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #20 Skrevet 17. august 2017 1 time siden, Darwinia:-) skrev: Sånn foruten Chrons, ulcerøs kollit, IBS og andre uvesentligheter? Ja vet at det er medisinske årsaker til å sitte på do i mer enn 10 minutter, men det ville jeg som kunde aldri ha betalt for. Hun er da kunde, ikke arbeidsgiver som må tilrettelegge arbeidsplassen heller. Du betaler for hver time han maler, ikke for lunsj, røyke og dopauser. Anonymkode: 6d9c6...594
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #21 Skrevet 17. august 2017 Han monterer sikkert kameraer på badet Anonymkode: 00844...86d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #22 Skrevet 17. august 2017 2 timer siden, Darwinia:-) skrev: Sånn foruten Chrons, ulcerøs kollit, IBS og andre uvesentligheter? Men det er da ikke oppdragsgiverens problem. Syk eller frisk, han kan kun fakturere for den tida han bruker på å male. Hadde det vært greit om han hadde tennisalbue og måtte hvile armen i 30 min mellom 10.30 og 14.00...? Matpauser har man heller ikke krav på med så kort dag, man må jobbe minst 5 timer. Anonymkode: 4b34c...839
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #23 Skrevet 17. august 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det hadde jeg også blir drit(!)sur av. Du får fortelle at du ikke kan å betale for at han sitter på do hver dag så lenge. Og be han komme med ett forslag om hvordan dere kan løse det, litt kinkig da - må han så må han jo. Men du skal ikke måtte betale når han tar seg såpass godt med tid... surfer sikkert på mobilen og koser seg.. Anonymkode: a673d...27c Kosedriter. Et ekte DIB-fenomen 😆 Anonymkode: 4b34c...839
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #24 Skrevet 17. august 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har maler her som maler huset vårt, og betaler for hver time. Nå begynner jeg å bli litt småsur, for hver eneste dag sitter han på doen her å driter i minst 30 min! (Stinker møkk i huset ) en ting er at jeg betaler for dritinga, men Gud bedre da!!! Sette seg til sånn hos andre hver eneste dag??? Anonymkode: d09ab...eff Han har sikkert en tarmlidelse og gjør så godt han kan. La den stakkars fyren jobbe og drite i fred, luft godt og sett inn luftrenser på do. Anonymkode: 45a95...b5c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #25 Skrevet 17. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja vet at det er medisinske årsaker til å sitte på do i mer enn 10 minutter, men det ville jeg som kunde aldri ha betalt for. Hun er da kunde, ikke arbeidsgiver som må tilrettelegge arbeidsplassen heller. Du betaler for hver time han maler, ikke for lunsj, røyke og dopauser. Anonymkode: 6d9c6...594 Jo. Anonymkode: 45a95...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå